Ik zorg ook altijd dat we op tijd thuis zijn. We doen al echt een ritueel van pyjama aan, flesje, boekje voorlezen en naar bed. Als het een keer echt niet anders kan, dan kan daarvan afgeweken worden. Maar liever niet.
Nee hoor, zo doe ik het ook. Als mijn dochter ergens anders in slaap valt, of terug in de auto, slaapt ze daarna niet meer... Dan ligt ze tot een uur of 11 wakker te zijn. De dag erna is ze dan bekaf, lijkt me niet de bedoeling. Maar dat verschilt denk ik van kind tot kind. Liefs
Ik vind het het fijnst als ze in hun eigen bed slapen, maar ik vind het ook prima om ze ergens anders in bed te leggen wanneer nodig. Ik zou het heel vervelend vinden om afhankelijk te moeten zijn van oppas (hebben we momenteel ook niet) om 's avonds weg te kunnen.
Als het zo uitkomt leggen wij de kinderen daar waar we op bezoek zijn in bed, ze gaan dan lekker slapen, Eva is wat ouder en het ligt eraan waar we zijn, ze mag dan ook wel op blijven. Als we ze dan uit bed vissen worden ze wakker en blijven ze meestal wakker tot we thuis zijn (vaak is het een uur rijden) en gaan thuis weer lekker slapen. Eva valt na een avondje op wel in slaap meestal. Maar onze kinderen slapen niet zo makkelijk in de auto. Ik vind mensen die het anders doen geen zeikerds, maar ik vind het soms wel jammer (iemand in de familie die hun kindje niet ergens anders te slapen leggen). Het is soms zo makkelijk om het wel even te doen en ook makkelijker bijkletsen zonder kinderen erbij.
Mochten wij een verjaardag of gewoon op visite zijn, nemen wij de camping bedje mee. En hij slaapt altijd als een roosje ( nog wel) En als we weg gaan slaapt hij nog(word alleen ff wakker bij overpakken bedje maxicosi)en zodra we thuis zijn leggen we hem in zijn eigen bedje en slaapt vrolijk door tot (elke ochtend) 09.30 uur. Maaar dat is nu nog zo hoor, misschien straks niet meer...Maar dat zien we dan wel weer. Moet er ook bij zeggen, dat dit niet vaak voorkomt. De meeste visite komt hier altijd naartoe...Die zelf nog geen kindertjes hebben. Maar inderdaad je moet doen waar jij je het beste bij voelt, ga op je gevoel af. Je kindje geeft het vanzelf wel aan.
Wij gaan altijd s´middags op visite tot 19:00 uur en dan kan ze lekker in haar eigen bedje thuis slapen. Als ze om 19:00 uur klaar wakker is blijven we iets langer tot ze aangeeft er geen zin in te hebben en dan vertrekken we. Ga haar niet om 19:00 uur ergens in bed leggen en om 22:00 weer eruit halen, autorijden.....valt weer in slaap, uit de auto weer wakker, weer thuis weer slapen......Vindt dat zo zielig voor z´n kleintje. feesten sla ik over,....meeste feesten zijn van mijn man zijn familie worden dan hele zalen afgehuurd met live muziek nou daar ga ik echt niet met mijn dochtertje heen....begint om 21:00 uur.
Gewoon naar je eigen gevoel luisteren en naar je kind kijken.. De oudste namen we ook vaak mee en die sliep overal,konden we ook gemakkelijk overleggen. De jongste niet en die slaapt altijd op tijd in haar eigen bed.