Kindje 11 maanden eerst koorts nu lage temperatuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door naad24, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Hallo allemaal

Mijn dochter heeft 3 dagen behoorlijke koorts gehad van 39,6:(.... naar de dokter geweest en alles zag er goed uit. Wel urine ingeleverd en dat moet ik nog een x doen omdat ze het op de kweek wil zetten.

Nou heeft ze sinds gister een hele lage temperatuur, laagste was 35,7:$........vanmorgen gemeten en toen was het 36,7.
    Ze heeft ook koude handjes en wangetjes terwijl ze gewoon thuis is.

Heb de dokter al gebeld en de assistent zou overleggen met de dokter, vanmiddag belt ze terug.
    Wat kan dit zijn? Ze is gewoon actief, drinkt en eet goed alleen ze is wat bleker dan normaal.......Wat niet vreemd is door het slechte slapen denk ik.

Hoop dat iemand mij antwoord kan geven....Misschien raar maar dan heb ik liever een hogere temp dan een lagere

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mijn dochter heeft dit een paar maanden geleden ook gehad. Haar temp was toen 36 graden (na ook een paar dagen koorts gehad te hebben). De assistente vertelde mij toen dat dit geen kwaad kon.

Ik kleedde mijn dochter toen iets warmer aan voor de zekerheid.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter heeft een paar maanden geleden precies hetzelfde gehad en kreeg daarna allemaal rode vlekjes op haar lijfje. Die had dus de 6e ziekte. De ziekte kenmerkt zich door een paar dagen flinke koorts, dan daalt de temperatuur ineens sterk en kan er zelf wat ondertemperatuur optreden (had mijn dochter ook) en vervolgens verschijnt er uitslag.

Is niks ernstigs. Als je kindje zich echt niet lekker voelt kan je een zetpilletje geven.

4. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    @amethist.....

Kwamen die vlekjes gelijk? Want ze heeft nu sinds gister een lagere temp maar zie geen vlekjes

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, die vlekjes kwamen pas in de loop van de dag...of misschien zelfs wel de dag erna pas. Ik weet het niet meer precies, het is al een maand of 5 geleden, maar ik weet nog wel dat ze 's morgens nog niet te zien waren. Ik ging haar tempen omdat ik wilde weten of ze nog koorts had en toen had ze ineens maar 36,5 en toen waren er nog geen vlekjes te zien.

6. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    mijn dochter had dat ook en bleek toen ook de 6de ziekte te hebben.
    ze had eerste steeds tussen de 39 en 40 graden koorts 3 dagen lang en opeens had ze nog maar 35.5 en even later kwamen de vlekjes.
    de dokter legde mij het als volgt uit. het lichaam is druk bezig de ziekte te bestrijden en slaat daar soms een beetje in door en daarom kan er dan tijdelijk na koorts een ondertemp zijn.
    ik vond het wel logisch klinken

7. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    @vlindermoeder

Dat zei de dokter net ook.....d'r lichaam is het eff kwijt zei hij ook. Moet haar wel goed in de gaten blijven houden. Merk niks aan d'r, ze eet en drink goed en is behoorlijk actief:D

Deel Deze Pagina