Als jij in staat bent om de nooddiensten te bellen kan je ook aangeven dat je jonge kinderen in huis hebt. Dan lijkt mij dat niet zo'n probleem. Verder kunnen hulpdiensten in jouw huis natuurlijk zien dat er kinderen zijn (als ze bij jou thuis komen). Verder kan je kinderen vanaf een zeer jonge leeftijd natuurlijk al leren hoe ze het noodnummer moeten bellen (en wanneer dat mag). Ook is het misschien verstandig om de buren een sleutel geven en/of een sleutel op een veilige plek te leggen zodat altijd iemand de deur kan openen (wel even denken aan inbrekers In tijden dat je alleen bent kan je misschien op een zichtbare plek in huis (koelkast of een woonkamerdeur) een lijst met noodnummers hangen. Die kunnen de hulpdiensten bellen om de kinderen op te vangen (bijvoorbeeld in geval van nood bel Oma X telefoon 06-XX). Verder neem ik niet aan dat jij jonge kinderen alleen thuis hebt terwijl er niemand is.... Ik ga in ieder geval niet buiten de deur terwijl er een klein kind ligt te slapen. Een kind dat iets ouder is kan natuurlijk wel alleen thuis blijven. Maar die kan je ook prima leren wat hij moet doen als het te lang duurt (jouw bellen, naar de buren/een vriendje, een kennis gaan, die mensen bellen etc).
Inderdaad ik doe dan niks meer haha Hier zijn de oudste kinderen al 11 en 13 jaar en weten waar ze terecht kunnen in geval van nood.
Hier is in de gang echt al duidelijk zichtbaar dat we kleine kinderen hebben haha. De woezel en pip kapstok is niet can ons. 😉 Evenals kinderschoentjes en jassen. Ik hoop dat dat gezien wordt
Nee, als je in het gedeelte ben dat je je pin moet invoeren om te ontgrendelen dan staat er noodgeval, klik je daarop staat er links onderin medisch id en daar staat alles in
In de meeste huizen is het na 1 blik wel duidelijk dat er kinderen wonen Ik neem aan dat wanneer ze in zo'n huis een bewusteloze vrouw vinden, ze ook alle kamers boven en beneden even checken op de aanwezigheid van (jonge) kinderen. Sowieso gaan ze toch familie proberen in te lichten? En anders de buren ofzo? Mijn oudste weet inmiddels hoe ze haar vader moet bellen met mijn telefoon maar of ze dat bedenkt als ik buiten westen ben, dat weet ik niet. Wij hebben heel goed contact met de buren en ze speelt heel veel met het buurmeisje dus ik hoop maar dat ze daar dan heen gaat mocht er iets ergs gebeuren. Als ik mijn been gebroken heb en nog wel aanspreekbaar ben zou ik haar daar in ieder geval heen sturen!
Wij hebben zo'n driehoeksticker op de voordeur voor hulpdiensten, dat er huisdieren binnen zijn. (zat er al op vd vorige bewoners). Dat er een kind is zien ze wel aan het speelgoed voor de ramen