alleen thuis???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Syllie, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik wel vond het een heel normaal gevolg eigenlijk en ben stomverbaasd over hoe weinig sommige mensen nadenken over het verschil tussen 1 of 2 kinderen en de concequenties ervan.

2. adi

adi Niet meer actief

makkelijk sturen vind ik niet het juiste begrip, maar in elk gezin met meerdere kinderen draait het leven nou eenmaal niet om 1 kind, dus moet elk kind zich vanaf dag 1 aanpassen aan het gezamenlijke gezinsleven.
    Wij vinden bijv. overdagslaapjes bij dreumessen van 1,5 niet meer heilig. Als we ergens heen moeten gaan we gewoon, als ze vantevoren geen zin hadden om te slapen, dan niet. dan kunnen ze slapen of in de auto/ kinderwagen, of niet. Dan slapen ze maar als we thuis komen.
    Als het kindje eenmaal gewend is aan wat flexibelere leven, valt het allemaal wel mee. Mijn ervaring is dat een dreumes zich vaak makkelijker aanpast dan de moeder.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Juist! Hier ook zo. Nu heb ik me nooit zo erg aan vaste schema's en tijden enzo gehouden, ook niet met 1 kind, dus misschien scheelt dat wel.

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ja daar heb je misschien wel gelijk in. Ik merk nu al wel dat ik met dochtertje's slaapjes heel anders om ga omdat mijn zoontje er ook nog is en die er geen bal aan vindt om zoveel thuis te zijn... die wil naar buiten.
    Maar toen hij nog alleen was, plande ik alles rondom hem.

5. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Off topic: Ik ben idd ook redelijk verbaasd hierover. Naast dat de komst van kindjes zich maar zeer beperkt laat plannen, zijn er zoveel zaken waar je rekening mee zou kunnen (dus moeten?) houden. Als ik daar allemaal rekening mee had gehouden, denk ik niet dat er ooit ook maar één kind bij ons was gekomen ;).

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Anders plannen.

Julian moet bijvoorbeeld op de ochtenden dat Isabella naar de peuters gaat iets eerder op bed. Normaal gaat ij ongeveer tussen 10 en half 11 voor 2 uurtjes.

Op die ochtenden breng ik hem om half 10 en dan maak ik hem om 11 uur wakker.

's middags gaat hij dan iets langer op bed.

Straks met de kleuterschool zal hij net wakker zijn voor het ophalen en iets langer op moeten blijven bij het terugbrengen. Ik zie wel.

In elk geval zal ik zijn slaapjes proberen te sturen. Alleen thuis laten ( ook al is het nog geen 2 minuten lopen bij ons vandaan) vind ik echt geen optie.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja dat kan zo makkelijk.
    Tenminste bij Julian. Die slaapt trouwens ook niet in de buggy ( fietskar wel). Dan blijft ij dus langer wakker. Helaas geen keus. Overblijven doe ik nog niet op deze leeftijd. Vanaf 6 jaar pas.

8. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik laat de oudste gewoon overblijven. En uiteraard nooit kindjes alleen thuislaten.

Ik zie het zo. Ik heb voor de eerste altijd voor rust een regelmaat gezorgd. Middagdutje vind ik heilig vooral als het maar 1 keer is. Dus voor die 3 jaartjes dat ze middagdutje doen, pas ik mij aan. En mijn kindjes worden erg chago als ze niet op tijd slapen.

En zo vind ik het wel fair naar de tweede dat zij ook gewoon haar rust en regelmaat krijgt. Dus gaat de oudste 3 dagen in de week overblijven. Mama rust en kindjes ook rust. Heen en weer fietsen om 40 min snel boterham te eten. En dan weer schoenen, jas aan en in de kou fietsen. Is imo geen rust voor de oudste.

Mijn jongste redt het never nooit niet om pas om 13.30 te gaan slapen. Ze slaapt nu altijd rond 12 uur al en t/m 15 uur.

Plus als ze op een kdv zitten zijn ze nog langer van huis. Nu zitten mijn kids al een tijdje niet meer op kdv maar ze waren het wel gewend toen ik nog werkte.

9. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    dacht zelf ook dat probleem te krijgen, hier gaat de oudste na de zomer naar de basisschool. Gelukkig heeft hier de basisschool een continurooster van 8:30 tot 14:45, alle kinderen blijven daar over. dus kan de kleine gewoon lekker om 12:00 uur naar bed. Maar anders dan had de kleine zich idd een beetje moeten aanpassen dan maar iets korter slapen, ik zou hem nooit alleen laten.

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Ja hoor, hier wel.

zoonlief slaapt overal, in het fietsstoeltje,in de fietskar in de buggy
    als hij moe is slaapt hij overal.

slaapt hij niet... nou ook goed dan niet,

( trouwens hier ging zoonlief op leeftijd van 14 tot 17 maand van 11 tot 2 zijn middagslaap doen. maar op de dag dat hij 1,5 werd MOEST hij van het kdv naar half 1 tot 3 uur gaan. omdat de kindjes vanaf 1,5 een speelprogamma hebben.dus moesten wij dit thuis ook gaan proberen, dus zo moest hij opeens 1,5 uur langer wakker blijven,

na een week had hij het ritme van daar te pakken en sliep thuis ook op die tijden. )

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa gaat straks gewoon slapen als we Eva 's middags weer naar school hebben gebracht, ik geloof dat dat dan 13:45 wordt. En om 15:15 haal ik haar er weer uit om Eva te halen. Mocht ze het niet redden, prima, leg ik haar er iets eerder in, maar als we Eva moeten brengen/halen, gaat ze toch echt mee! Of het moet een keer zo uitkomen dat mijn moeder even langs kan komen (omdat ze toch boodschappen gaat doen ofzo), maar over het algemeen heeft Lisa gewoon 'pech' wat dat betreft. Ze zal in ieder geval geen pech hebben dat er met haar iets gebeurt als ze alleen thuis is ;)

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik snap niet dat er echt nog steeds mensen zijn die hun kindjes alleen thuislaten. Hoe lastig het ook misschien is met slaapjes verschuiven ed. Het is gewoon strafbaar om je kindje alleen thuis te laten!

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Kan wel hoor maar ik vind het voor mijn kind niet fijn als ze van 3 uur slaap naar ineens 1,5 uur slaap in totaal moet om zo mijn oudste thuis te laten eten. Dan maar de oudste overblijven maar ik ben zelf opgegroeid in een land waar overblijven altijd op school gebeurd. Misschien dat ik daarom overblijven voor school vind.

14. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik denk dat je geen andere keus hebt dan meenemen en het slaapritme opschuiven. Ik ben zwaar anti-alleen thuis laten! 2 Minuten zijn al te veel!! Als er bijv. brand uitbreekt enz. En je typt dat je de droger uitzet, maar dat zou mij nog niet gerust stellen. En ik snap dat je het moeilijk vindt om het ritme te veranderen, maar misschien kun je daar nu al mee beginnen dan went het vanzelf al zal dat niet vanaf dag 1 zijn.

Veel succes! ;) Ik heb dit "probleem" over een goed anderhalf jaar.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou je kindje echt niet alleen thuis laten hoor! ik neem mijn jongste dochter altijd mee als we haar grote zus ophalen van de psz.... smorgens kan ze vaak thuisblijven bij mij omdat mijn man dan onze dochter wegbrengt...

ik heb ze nog nooit alleen thuis gelaten en ga dat ook nooit doen! je huis zal maar affikken of er komt een inbreker, of ze klimmen voor het eerst uit bed brrrr moet er niet aan denken... mijn meisjes gaan lekker met mama mee!

16. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ff over het alleen laten he... tuurlijk ik zelf zou het ook niet doen alhoewel ligt eraan hoe lang ik weg ben.. nu ga ik ook rustig de post beneden pakken als ze ligt te slapen..

Maar kwa gevaren als je de kleine mee neemt zijn er ook gevaren hoor.aangereden worden bijvoorbeeld... maar dat terzijde..

@Ts anders misschien proberen het ritme een beetje er aan aan te passen.. iets eerder naar bed en eerder eruit en dan s'avonds eerder naar bed bijvoorbeeld?

17. mamamarie

mamamarie Lid

18 mrt 2011
    27
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Rotterdam
    Ik neem mijn kleine ook mee als ik de oudste ga halen.Ik moet straks zelfs met twee baby's op pad om haar uit school te halen... :p ( zal leuk worden..) Maar ik moet zeggen dat ze zich heel snel aanpaste aan de situatie en ging gewoon op andere tijden slapen.

18. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ik ben zooooo blij met het continuerooster op de basisschool waar mijn dochter naar toe gaat. We hebben precies om dit " probleem" voor deze school gekozen. Moet er niet aan denken dat ze begint te huilen als ik niet in huis ben. Nu komt ze om 14.15 uit school. Is natuurlijk niet te zeggen of de kleinste voor die tijd gaat slapen maar als dat niet zo is gaat ze gewoon mee. Misschien is overblijven een optie?

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn zus doet dat trouwens wel.. ze laat hun jongste van 3 gewoon thuis in bed als ze hun oudste ophaalt van school...! ik vind dat echt niet kunnen maarja ieder zn ding... ze geeft dan wel de babyfoon aan de buurvrouw en die let dan op of ze wat hoort en anders is ze er binnen een minuut.... dat zou je misschien ook nog kunnen doen? als je een buurvrouw hebt waar je goed mee overweg kan dan,....

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik begrijp niet waarom er niet van te voren wordt nagedacht over dit soort tijden... ik heb dit probleem dus niet omdat mijn kindjes op handig tijden slapen!

Deel Deze Pagina