Er kan altijd wel wat gebeuren ook als je er wel bent, dan kan je toch helemaal niks meer doen, de was boven wegvouwen niet of douchen niet of de tuin aanharken niet of de container naar voren brengen niet.. Vind gewoon als je er een goed gevoel bij hebt je het best kan doen, alleen echt NIET in een andere stad gaan winkelen!
Nou het is wel degelijk mijn zaak...ik ken de moeder ook en die vind dit nooit goed.. Ik ben heel erg gek met dit kind en vind het een vreselijk idee dat ze zo lang alleen wordt achter gelaten! Deze vader ziet zijn kind alleen op zaterdag avond tot zondag avond...eigenlijk vind ik het raar dat je dan gaat winkelen met je vriendin.
Ik begrijp dat je bevriend bent met de moeder? Ik zou het dan aan die vriendin vertellen en die het met de vader van haar kind kan bespreken. Ik vind nog steeds dat het jou zaak niet is....ik zie al voor me dat een vriendin van mijn ex mij gaat vertellen wanneer ik wel of niet me kind alleen zou laten....ik zou slaande bonje hebben dan denk ik... Maargoed, als jij de behoefte wel hebt vooral doen hoor....
veels te jong. Laatst nog een verhaal gelezen van kindjes van rond die leeftijd gingen met lucifers spelen, hele huis in de fik. Gelukkig de kinderen niks maar toch. Het had ook anders kunnen aflopen.
Er zijn ook zat ouders die heel even hun kind in de auto laten terwijl ze 'even snel' een boodschapje moeten doen tijdens de winkelspits! En dan staan ze dus in een mega lange rij! Maar goed, 't zijn mijn kinderen niet! Wat mijn moeder altijd wel deed is ons naar school sturen (lopend, voor ons was het ongeveer een kwartier lopen) toen ik 4 en m'n zus 6 was. Zou ik persoonlijk ook niet met mijn eigen kinderen doen denk ik. Misschien ligt het er ook aan hoe ver de kinderen ontwikkeld zijn.
Zoals in deze situatie geschetst wordt vind ik de leeftijd van 7 jaar inderdaad erg jong. Maar ik moet toegeven dat mijn kleinste zus op die leeftijd ook vaak alleen thuis gezeten heeft, ik moet er wel bij vermelden dat mijn ouders nooit langer dan een groot uur weg waren en dat ze hoogsten 2 min van de deur weg waren. Maarja....op 11jarig leeftijd nu kan ze gerust een lange tijd alleen blijven.
quote Er kan altijd wel wat gebeuren ook als je er wel bent, dan kan je toch helemaal niks meer doen, de was boven wegvouwen niet of douchen niet of de tuin aanharken niet of de container naar voren brengen niet.. ja, maar als je van huis gaat is de kans er ook dat en jou wat gebeurd en /of je kind. Heb hier ook ouders die kinderen in de auto laten op parkeerplaats minuur lopen van school. of even seel een kind van school halen terwijl de ander slaapt(5 minuten rijden) Wat als je zelf een ongeluk krijgt, iets gebeurd., brand uitbreekt etc, Als jou iets gebeurd weet niemand dat er een kind alleen thuis zit. sorry, maar ik vind het onverantwoord. en wanneer wel, hangt uiteraard van het kind af, maar weten wat ze moeten doen in situaties etc, lijkt me wel nodig,
ik heb de oudste wel eens alleen gelaten toen hij nog maar 7 was, maar dat was om naar de buurstuper hier om de hoek te gaan en was dan altijd binnen 5 min. weer terug....maar winkelen en hem thuisgelaten hebben...nee dat is te jong... nu hij bijna 10 is laten we hem wel eens alleen thuis als hij echt geen zin heeft, maar liefst neem ik hem nog steeds mee hoor... maar ja het ligt ook aan het kind zelf denk ik...als ik kijk naar mijn dochter zoals ze nu is (7) en hem...haar zou ik echt niet alleen laten ook niet voor 10 min. mijn oudste daarentegen (jan wordt ie 10) is gewoon heel anders, die is rustig gaat gewoon lekker op zijn kamer tv kijken of wat achter de spelcomputers en that's it....die vindt het wel best.... dus denk dat het idd ook wel afhankelijk van het kind is in hoeverre je die kunt vertrouwen dat het verder geen "rare" dingen doet of wat dan ook... maar 7 jr, vindt ik nog steeds te jong om te gaan winkelen hoe "wijs" het kind ook is...zeker als het even duurt voor je thuis zou kunnen zijn.... gr.smoekie
Mijn dochter is in juli 10 geworden, en nu pas mag ze allen zijn, maar ook niet al te lang, en ze mag alleen lopen naar school, voor die tijd deed ik alles met haar samen
wat voor reden de ouders ook hadden het is niet goed te praten en daarnaast bijzonder onverantwoord ik laat hem normaal gesproken nog geen minuut alleen in huis (alleen om het vuilnis buiten te zetten en zelfs dat doe ik rennend) laat staan een aantal uren :x