Hoi allemaal, Mijn zoontje is bijna 2 jaar en heeft echt vaak huilbuien de laatste tijd ook is hij erg zijn zin aan het drammen. Ik vroeg me af is dit de leeftijd dat ik hem in een hoekje kan zetten. Weet hij nu al oorzaak en gevolg? En hoe pakken jullie het aan. Bij mij blijft nee ook echt nee , en vaak verzin ik iets dat hij het vergeet (voor zo ver het mogelijk is). Ik heb het vaak ook met tv kijken hij mag van mij niet langer dan een half uur kijken . Ik bereid hem dan ook voor dat het bijna afgelopen is , maar toch dan krijgen we weer een hele grote huilbui. Groetjes, visitor
Wij hebben dat hier ook. Mijn zoontje is ook 2. Ik waarschuw hem 3 keer. Niet op afstand maar loop naar hem toe en zorg dat hij mij aankijkt. Dan vertel ik waarom ik het niet wil en dat het zijn eerste waarschuwing is. Dan bij nog een keer weer vertellen en dat het zijn 2de waarschuwing is en dat als ik nog een keer moet waarschuwen hij naar de gang moet. Als hij het dan weer doet zeg ik nu ga jij naar de gang omdat jij op de bank springt bijvoorbeeld en ik heb al 2 keer gezegd dat mamma dat niet wilt. Dan moet hij op de gang zitten en dat is hooguit 2 min. Als hij naar binnenkomt krijg ik altijd een kusje en gaat hij wat anders doen. Maar de laatste tijd is dat hier niet meer nodig. 2 keer waarschuwen is al voldoende. Maar nu heb ik dit hier neergeschreven en 9 van de 10 keer is het dan zo dat wij er ook weer aan moeten beginnen. hahaha
Nog even over het blijven huilen. Negeren is het moeilijkste maar wel het beste. Het wordt eerst alleen maar erger en harder maar zodra ze merken dat dat niet helpt stoppen ze.
Oorzaak en gevolg snappen ze echt wel op die leeftijd. In de hoek/gang zetten, kun je prima doen. Ik gebruik het voornamelijk als ze niet luistert, dingen doet die echt niet mogen. Dat weet ze namelijk heel goed, is vaak echt uitdagen, dus van mij krijgt ze meestal maar 1 waarschuwing. Bij huilbuien en drammen gebruik ik ook meestal negeren of afleiden, ligt een beetje aan de situatie. In ieder geval duidelijk en consequent (proberen te ) zijn. Ik ben niet van het eindeloos negeren, dat vind ik niet werken bij mijn dochter.
Bedankt meiden voor jullie antwoord, ik zag gisteren dat zijn kies doorkwam dus waarschijnlijk komt het daar door. Ik wacht nog even met het in een hoek zetten.
Ja dat er een kies doorkomt kan wel het 1 en ander verklaren, maar dat is geen vrijbrief dat ze maar de hele boel bij elkaar mogen gillen en weet ik veel wat. Ik geef dan 2 waarschuwingen en bij een derde keer gaat hij de gang op.