alleen traplopen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Angel1980, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik ben benieuwd vanaf welke leeftijd jullie je kleintjes alleen naar boven laten lopen. Dominique wil het liefst altijd alleen naar boven lopen en wij moeten "wachten" totdat ze boven is. Ze doet het prima, heb ook wel vetrouwen in dat ze het kan, maar de keren dat ze alleen naar boven mocht lopen stond ik doodsangsten uit... Ik sta dan op de onderste treden te wachten. We hebben een wenteltrap midden in de woonkamer, voor het volledige beeld :D

Ik weet dat we moeten loslaten om zo onze kinderen te laten groeien in hun ontwikkeling. Maar 2 1/2? Is dat niet te jong om "alleen" op de trap te mogen lopen ( alleen thuis dan) Ik ben benieuwd!

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Wij hebben ook een wenteltrap in de huiskamer en onze zoon loopt eigenlijk al sinds hij bijna 2 was zelf naar boven.
    Naar beneden doet hij ook, maar vind ik altijd eng.
    Ben nl zelf met hem naar beneden gestuiterd toen hij 6 week oud was.:(

3. Angel1980

Wat heftig Pinguïn! Ik kan me voorstellen dat je het eng vind. Ik vind het al eng zonder dat ik gevallen ben. Mag ik vragen hoe het is afgelopen?

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn dochter is ook 2,6 en ze kan ook heel goed zelf, ik blijf er echter nog wel achter lopen omdat ik het toch nog een beetje eng vind :oops:

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Eigenlijk is het best goed afgelopen.
    Hij had helemaal niets doordat ik mezelf ina llerlei bochten gewrongen heb om hem te beschermen.
    Mijn borsten waren zwart van de bloeduitstortingen en heb van de val behoorlijke bekkenproblemen gekregen.
    Nu gelukkig geen last meer van ;)

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    alleen naar boven lopen kan Esmee al een tijdje, maar mag alleen als er iemand mee gaat met haar (ik of mijn man)

van af welke leeftijd laat je je kindje eigenlijk oefenen met naar beneden gaan?
    vind het zelf een eng idee dat ze van de trap af kunnen vallen.

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier kan ze makkelijk alleen de trap op en af, maar toch blijf ik erbij met het idee dat ze kan vallen. misschien al ze 3 is ofzo. hier moet ik trouwens ook blijven staan maar dan doe ik stiekum toch een stapje omhoog.

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij hebben een gewone trap en Sem kan erop en eraf sinds hij een jaar of 2 is. Het ziet er heel eng uit, maar het is tot nu toe nooit mis gegaan. Ik blijf er sowieso altijd bijstaan.

9. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    ik stond doodsangsten uit werkelijk waar,ik ben daar helemaal nog niet voor maar tja....ooit moet je ze loslaten,ze was 2,5 jaar.Nu is ze 3 en speelt ze al alleen op het pleintje bij ons achter :(.Maar ja alles moet de eerste keer zijn,je kunt het wel blijven tegenhouden maar daar schiet je ook niets mee op.

groetjes

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Vanaf wanneer kan je ze zelf boven iets laten halen dan?
    Naar boven lopen kan tijn heel goed en snel. Naar beneden kan hij ook, maar tot nu toe alleen als ik ervoor loop.

Ik vraag me af vanaf wanneer je zo'n guppie alleen heen en weer laat gaan!

kus miek

11. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Jayden loopt sinds hij 1 jaar is erop. En nu met 1,5 kan hij er ook prima zelf af.
    Blijf er alleen wel bij want vind het zelf nog griezelig. Maar laat hem wel zelf van boven naar beneden en andersom gaan.

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    ik vind het ook dood eng als ze alleen gaat.
    Normaal mag ze nog niet alleen naar boven van me maar zo af en toe als ik aan het stofzuigen ben schiet ze langs me heen en is dan in 1 seconden boven lijkt het dan wel haha.

Ze kan het al vanaf dat ze 8 maanden is, maar alleen durf ik nog niet aan.
    En eraf helemaal nog niet, ook al kan ze het wel.
    Vind het ook moeilijk wanneer het wel kan.

13. Angel1980

Gelukkig vrouw.. Phoe, wat zal je zijn geschrokken! En dankbaar dat er niks ( ernstig) is gebeurd...

Andere dames bedankt. Ik denk dat alleen naar boven inmiddels wel kan, maar alleen naar beneden niet. Ik wil voorlopig echt ervoor blijven lopen, dat mocht ze vallen ik haar kan opvangen. Straks zal het dat ook wel weer veranderen en dan dient de tweede zich alweer aan ;)

14. Dat doen wij hier ook, zelf de trap op en af laten lopen, maar wel zelf ervoor /er achter.
    Onze dochter is overigens 20 maanden.

Maar een wenteltrap(vooral de open treden) zou ik ook eng vinden, dus zou ik haar niet gauw alleen de trap op laten gaan...Ik zou er altijd achter lopen!

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ja was heel blij dat er met hem niets was.
    Héél blij!

16. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    wij hebben een gewone dichte trap en ze kan prima zelf op en af alleen ik ben er nog niet aan toe haha.. ik loop altijd achter of voor haar.. en moet zeggen dat ze net bijv ook bijna naar voren kieperde dan moet ik er niet aan denken dat ik er niet bij was.. voorlopig blijven de traphekjes er nog gewoon staan

17. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Loop er ook altijd achter; maar mijn zoontje (2/1/2) kan het echt al heel goed zelf; heel af en toe als ik boven bezig ben met mijn dochtertje en hij vraagt of ie ook naar boven komt, dan sta ik het toe; naar beneden mag ie echt niet...(hij gaat achterstevoren de trap af maar vind het leuk om de steile kant zo af en toe te nemen wat dus echt niet mag...en blijft dat uit proberen...dus daarin vetrouw ik hem nog niet zo...

wij hebben wel een dichte beklede trap; een open trap van hout weet ik niet of ik hem aleen zou laten lopen; in ieder geval niet met zijn sokken of in gladde sloffen.....

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier was ze 1,5 maar jah we hebben dus ook een paar treden in de woonkamer naar de keuken en daar was ze al erg op geoefend met 7 mnd kroop ze daar al heen en weer.

ligt dus denk ik echt aan je kindje wanneer je dit doet. inmiddels is onze meid 3,5 en loopt perfect trap.

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    onze ukken waren beide ca. 10 maanden toen ze zelf helemaal de trap opklommen. Chris kan nu (14 maanden) soms gewoon super driftig worden als ik hem vasthoudt op de trap. Hij wil zelluf...
    Nick loopt sinds een maand of 3-4 zelf de trap op en ook af (nu 2,7 jaar) zonder dat ik daar bij ben.
    De eerste keer dat hij zelf naar boven kwam was in een onbewaakt ogenblik toen ik boven was en mijn man beneden. De deur was open blijven staan en ineens stond Nick naast me. De trap af is eigenlijk gewoon ontstaan toen hij niet meer boven wilde wachten tot ik Chris beneden had. Hij kwam dan zelf al, ook al zei ik dat het niet mocht. In het begin bleef ik er altijd bij, maar inmiddels niet meer. Wij hebben een ronde open trap. Hij is inmiddels ook 1x al naar beneden gestuiterd. Dit notabene toen ik onder aan de trap op hem stond te wachten. Hij moest nog een tree of 5 denk ik. En al stond ik erbij, tegen houden kon ik niks meer. Het was een hele nare ervaring, ook ontstaan omdat hij steeds 'wilder' werd op de trap. Het heeft er wel voor gezorgd dat hij weer wat meer oplet bij wat hij doet als hij traploopt.

20. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hier gaat onze dochter wel alleen naar boven en soms ook alleen naar beneden. Zij is sinds juli 2,5 jaar. Ik vind het nog steeds doodeng maar ze doet goed haar best en wil dat ook graag alleen.

Deel Deze Pagina