Nummertje 2 wat snel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hoi,
    De twijfel is me in het hoofd geschoten. Op 12/09 wordt onze dochtre 1 jaar en op 2/10 laat ik m'n spiraaltje verwijderen om aan nummer 2 te beginnen. ik wou er altijd al 2 en er mocht niet echt veel tijd tussen zitten. Maar nu breekt me het zweet soms uit aan de gedachte zo'n 2 kleintjes samen te hebben.

    Iemand ervaring?
    thx
     
  2. MamaEsther

    MamaEsther Fanatiek lid

    24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Hihi vraag me dat over een paar weekjes nog maar eens..! :p Zonder gekheid, ik loop nu hoogzwanger van de derde (nog een week of 5 te gaan) en Yashyra, mijn tweede, wordt over drieënhalve week een jaar.. Ze gaan dus net een jaartje schelen! En ok, ik kan nog niet oordelen over de drukte als ze er eenmaal zijn, maar ik weet wel dat ik (los van mijn bekkenklachten maar dat is een geval van stomme pech) deze zwangerschap als een stuk makkelijker ervaar dan de tweede! Dariënne was anderhalf toen ik zwanger raakte van Yashyra en die leeftijd is wat bukken en tillen betreft veel zwaarder.. Een blokkentoren bouwen, leren lopen, met alles ben je fysiek bezig met een kind tussen de anderhalf en twee jaar! Nu daarentegen, helpt Dariënne een handje mee! Pampertje pakken, even iets oprapen, noem maar op en Yashyra loopt nog niet, dus vallen is ook nog niet echt aan de orde..! Nee echt, mijn buik zit me nu een stuk minder in de weg dan de vorige keer..!

    Downside? Met twee kinderen dicht op elkaar (binnen 6 mnd na de bevalling weer zwanger raken) heb je meer kans op bekkenklachten en die vloek heb ik nu helaas gevangen.. Waardoor de laatste loodjes nu alsnog erruuuuuugg zwaar zijn......... Succes met jullie keuze!

    Liefs Esther en de meidenbende :)
     
  3. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tussen Lisa en Tim zit 20 maanden (1 jaar en 8 maanden)
    Het gaat best lekker.. het is niet zo druk als dat ik dacht dat het zou zijn. Maar ik had er niet aan moeten denken om 2 kindjes vlak na elkaar te krijgen. Vind dit ook het minimale wat wij er tussen hebben.
     
  4. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    Als je twijfelt zou ik er nog eens heel goed over nadenken.
    Twijfel is nooit een goed teken toch? Als je er niet aan toe bent zou ik t niet doen en genieten van de situatie zoals die nu is.
     
  5. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Hallo!

    Bij de septembermamma's zijn er zelfs al weer 2 zwanger!
    Voor mij zou het TE snel op elkaar zijn, maar dat heeft ook met mijn lichamelijk conditie te maken.
    Het lijkt me ontzettend druk de eerste maanden, maar gosh als ze samen kunnen spelen enzo is toch hartstikke leuk!
     
  6. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn is bijna een jaar en op dit moment een behoorlijk handenbindertje.
    Wil veel lopen, wil veel samenspelen, heeft erg onrustige nachten. Als ik dan ook nog eens zwanger zou zijn, kan je me bij elkaar vegen.

    Maar ja, je weet niet hoe dat over 9 maanden is (mocht je snel zwanger zijn) Misschien valt het dan wel mee..

    Ik hoor wel dat een tweede vaak mee gaat in het ritme van de eerste. De overgang is minder heftig van 1 naar 2 kinderen, dan van 0 naar 1 kind
     
  7. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Milan werd 30 oktober 1 jaar en 15 november ben ik met de pil gestopt. In januari en maart heb ik helaas miskramen gehad. Pas in juli was ik weer zwanger en toen ging het wel goed. Misha is geboren op 19 maart, broer en zus schelen 2 jaar en bijna 5 maanden. Ach, het is druk, maar wel goed te doen hoor. Milan kan me hier en daar goed helpen en is heel lief met zijn zusje.
     
  8. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu 6 maanden, maar ik moet er nog niet aan denken om nu al weer zwanger te zijn.
    Ieder zijn eigen keus hoor daar hoor je me niet over, maar ik nog niet!
     
  9. Als je twijfelt zou ik nog even wachten.in ieder geval totdat je het zeker weet.

    wij zouden wel willen,maar willen en kunnen zijn 2 hele andere dingen.
    luca hebben we door de MMM
    of ik het nog eens wil, geen idee,maar moet eerst eens een baan vinden en dan verder zien.
    soms ben ik jaloers hoor op die meiden die zo snel zwnger zijn


    groetjes
     
  10. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Mijn dochter is 14 maanden en ik kan elk moment gaan bevallen van de tweede. (2sept uitgerekend). Het is erg zwaar en valt me best tegen (de zwangerschap), maar het lijkt me voor straks als ze allebei iets groter zijn zo leuk!
     
  11. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Mijn mannetje is nu 5 maanden en ik wil toch echt wel snel een tweede, mijn man wil wel nog even wachten, dus wie weet....
     
  12. AstridvD

    AstridvD Fanatiek lid

    5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Mijn dochter Annika is net 9 maanden en ik ben er net achter dat ik 6 weken zwanger ben. Dat scheelt straks dus maar 1jaar en 5 maanden. Het is een ongelukje, maar ik ben er wel ontzettend blij mee. Of het moeilijk gaat worden weet ik niet, ik zie wel hoe het loopt.
     

Deel Deze Pagina