Alleen vanaf nu.

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Balbina, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Balbina.....

Allereerst wil ik even tegen je zeggen dat ik respect voor je heb en dat je kindje heel gelukkig gaat worden met jou als mama...
    Wat betreft Leontine1978....Tja wat moet ik daar nou eens van zeggen.....Geen enkele voorbehoedsmiddel is veilig en als je een beetje beter leest zul je ook zien dat Balbina aan de anticonseptie zit/zat...Dat je daardoor niet zwanger kunt raken is gewoon Bull...... En daarbij komt ook nog...Ik snap in hemelsnaam niet waarom wij vrouwen altijd overal maar aan moet denken en maar 10.0000 dingen moeten doen terwijl mannen zich het schijnbaar altijd zo makkelijk maken...Hij wilde wel de lusten maar niet de lasten... Wees dan een vent en draag je verandwoordelijkheid.... als vrouw zijnde kun je nou eenmaal niet van jezelf zwanger raken ( al was dat soms wel extreem makkelijk geweest)... Je hebt toch echt de man zijn zaad nodig...
    Balbina...Zet em op meid, je kunt het en hoop dat je toch nog kunt gaan genieten van je zwangerschap zonder die extreme misselijkheid...

2. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik vind het zo'n onzin dat er zo vaak geroepen wordt dat een kindje alles heeft wat het nodig heeft als er maar van gehouden wordt(door 1 ouder). Tuurlijk is liefde van vitaal belang maar gezien de jeugd van mijn man weet ik dat van alleen liefde kinderen zeker niet per se gelukkig worden.
    Dingen als een vaderfiguur, voldoende geld(om ook eens een keer wat leuks te kunnen doen), familie, een gelukkige moeder, stabiliteit, niet continu hoeven verhuizen en een eigen kamer, zijn ook echt dingen die met name vanaf de basisschoolleeftijd ook heel belangrijk worden. Ik bedoel alleen, denk vooral wat verder dan alleen: ik ga dit kindje houden want ik hou er nu al van. Als je weet waar je precies naartoe wilt kun je er ook naartoe gaan werken namelijk.

3. Balbina

Balbina Niet meer actief

Hoi Fiora,

Hier heb je zeker een punt. Ik ben het hier dan tot zekere hoogte ook mee eens. Wel is het zo dat mijn hele situatie niet draait om de praktische zaken als een woonruimte etc. Ik moet die dingen nog wel regelen, maar mag in mijn handjes klappen dat ik het financieel (erg) goed heb en de middelen/contacten om het kind los van de liefde te voorzien. Mijn angst is alleen, dat ik mijn kind een vader ontzeg en 50% van zijn/haar zijn. Ik ben zelf opgegroeid zonder vader (deze is op jonge leeftijd overleden) dus ik weet hoe het is om jezelf af te vragen waarom je niet zoveel op je moeder lijkt. En ondanks dat mijn vader is overleden, heb ik mezelf toch afgewezen gevoeld. Daar beginnen mijn twijfels en is het een emotionele rollercoaster. Ik wil mijn kind namelijk een vader bieden en dat maakt mijn ook wat "agressief" tegenover de vader omdat ik het zo'n egoïstisch ...... gedrag vind. Je leeft, het kost je niets behalve wat tijd en liefde, meer vraag ik niet van hem. Schijnbaar is dat teveel voor een man.

Kleine update voor de rest: Ik heb de vader niet meer gesproken. Heb hem een bericht gestuurd met dat ik in het ziekenhuis lag etc, maar geen reactie. Ben inmiddels uit het ziekenhuis, moet wel iedere week terug voor controle en heb een psycholoog en maatschappelijk werker om me te begeleiden tijdens het proces. Kindje doet het goed :) Bedankt voor alle wijze woorden en reacties | ook de negatieve! what doesn't kill you makes you stronger toch ;)

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Beide hebben een punt natuurlijk.
    Ja, de man moet ook aan anticonceptie denken, niet alleen tegen zwangerschap maar ook tegen ziektes.

Maar vooral de vrouw moet zichzelf beschermen (zwangerschap en ziektes), ook omdat HAAR de zwangerschap wordt 'aangedaan'. Plus als je als eens zwanger bent geweest en abortus hebt ondergaan, begrijp ik niet dat je er nu zo laconiek mee bent omgegaan. Ik vind de vrouw in dit geval meer 'schuld' aan de zwangerschap. (voor zover je over schuld kunt spreken natuurlijk)

Als het kind welkom is, dan is het dat en dan ben ik blij voor het kind. Vader kun je hem niet dwingen te worden, maar ik hoop wel voor het kind dat hij een rol zal kunnen gaan spelen. Een vaderfiguur is erg belangrijk voor een kind. Dus hopelijk heb je een goed contact met je eigen vader? Heel veel succes gewenst!

5. Balbina

Balbina Niet meer actief

Ik heb nooit advies gevraagd over seksuele voorlichting. Sorry maar ik hoor alleen maar verwijten. Als ik twijfels zou hebben over mijn "bescherming" had ik een ander topic geopend. Dankje maar nee bedankt. Hierbij dan ook graag een slotje.

6. Mywish2014

Mywish2014 Bekend lid

17 okt 2014
    725
    0
    0
    Limburg
    Dames gedraag je toch eens ,
    Jullie oordelen zo makkelijk , ik snap jullie reactie maar hier vraagt ts niet om , met jullie soa's bemoei je met je eigen leven en oordeel niet over andere !
    Word hier zo moe Van .

Ts trek je er niks van aan .
    Dan heb je wat te doen de vader is gewoon een *** sorry wel de lusten niet de lasten en ok misschien hadden jullie wat beter op kunnen letten iedereen maakt wel eens een fout niemand is perfect !
    Dus doe aub niet alsof diegene wat een fout maken minder zijn dan jou ts is ook een mens net als iedereen

Meid ik wens je alle goeds en heb respect dat je wel voor je kind wilt zorgen

7. Mywish2014

Mywish2014 Bekend lid

17 okt 2014
    725
    0
    0
    Limburg

Volgens mij heb jij een bril nodig ts haar vader is al jong overleden.

Lees eerst alles voordat je reageert als je je zo slim voor doet!

Met je schuld ,
    Wie ben jij om hier zo over te oordelen ? Je mag blij zijn dat je achter je schermpje zit want hier ga ik van koken word eens volwassen en het a Life ! Sjonge jonge

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind dat mannen net zo goed het recht hebben om een zwangerschap wel of niet te willen als vrouwen. Alleen kunnen ze uiteraard niet een vrouw dwingen om een ongewenste zwangerschap uit te dragen of een gewenste zwangerschap te beeindigen.

9. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar jouw verhaal had zo de mijne kunnen zijn. Ik herken er zoveel aspecten in. Alleen ben ik na het eerste gesprek niet meer met hem in discussie gedaan. Ik had het hem meer een soort van medegedeeld.

Ik snap je angst over dat hij misschien ouderlijk gezag probeert te krijgen. Die angst draag ik namelijk ook. Zeker omdat de vader van mijn kind al 2 kinderen heeft waar hij dol op is.
    Voor mezelf heb ik dit buiten beeld gelaten wat er eventueel later kan gebeuren. Je weet dit toch niet zeker.
    Het belangrijkste is straks dat jij je kind kan vertellen dat hij/zij een vader heeft en dat als het nodig is jullie deze samen kunnen opzoeken.
    Je bent geen slechte moeder dat je je kind graag een leven gunt, ook al is het zonder vader. Jij kan zat liefde geven en er zijn je al vele dames voor gegaan (zoals je moeder die jou daarna ook goed en vol liefde heeft opgevoed). Sowieso, zou jij een relatie met hem willen en samen willen opvoeden? (of was dit niet wat je suggereerde...)
    Ik denk dat als jij er voor de volle 100% achter staat, dat het allemaal op zijn pootjes terecht komt. Zoals je zegt je hebt liefde en de financiele middelen.
    Als je het leuk vind om te kletsen of nog vragen te stellen kan je me altijd een pb sturen.
    Ik wens je in ieder geval veel succes en veel plezier met je toekomst samen met je kleine!

Deel Deze Pagina