Helemaal alleen...

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Jenna28, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenna28

Jenna28 Lid

6 mrt 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik wil hier ook nog even mijn verhaal doen. Maar zal het niet al te lang maken.

Ik ben 29 jaar en nu 7 weken zwanger en de vader van het kindje is niet meer in beeld. Zodra hij hoorde dat ik zwanger was zei hij dat ik zelf moest bepalen wat ik zou doen, hij zou alleen geen rol in t leven van t kindje gaan spelen.
    Ik ben al dik een jaar stapelverliefd op hem, maar we hebben geen relatie. Hij ligt in een moeilijke scheiding met 2 kinderen en kan dit er niet bijhebben.

Nu is het zo dat ik bij mijn ouders woon omdat mijn huis na een jaar eindelijk verkocht is. (Ex ging vreemd) en ben hard opzoek naar woonruimte maar waar ik woon moet je minimaal 6 jaar ingeschreven staan wil je uberhaupt in aanmerking komen voor een huisje. Ik sta pas 4 jaar ingeschreven.

Alles in me zegt dat ik t kindje moet houden, maar ik heb t mn ouders verteld en die hebben me gewoon op straat gezet en waren erg boos en teleurgesteld en ik heb nare opmerkingen naar mn hoofd gesmeten gekregen.
    Ze zeggen ook constant via de sms, app dat ik t weg moet laten halen want ik heb niet de middelen om het groot te brengen.
    Ja ik heb een vaste baan van 40u pw een auto, spaargeld etc.
    Maar dus geen huis.

Ik woon nu tijdelijk bij een vriendin in maar dat is echt een noodoplossing.
    Ik zie er vreselijk tegenop om t weg te laten halen, maar ik kan t ook echt niet in mn eentje redden.
    Ten eerste waar moet ik gaan wonen? Een zwangerschap is trouwens geen reden voor urgentie, dat heb ik al nagevraagd.
    Ik zal minder moeten gaan werken maar 3 dagen opvang is gewoon echt niet te betalen als ik ook nog hypotheek, vaste lasten en boodschappen moet betalen. Ik zit echt met mn handen in t haar, maar omdat ik niet 100% achter een abortus sta, ben ik bang dat ik psychologische klachten hiervan ga ondervinden... Ik ben radeloos...

2. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een vervelende situatie.
    Je zegt zelf al dat je het kind wil houden dus dan zou ik als ik jou was absoluut geen abortus laten doen.
    kun je niet tijdelijk een vakantie huisje huren of een stacaravan?
    erg raar hoor van je ouders. Ik zou er niet aan denken om dat ooit hij mijn eigen kind te doen.
    mijn mening is als je het kind wilt houden zal daar vast een weg voor vrij komen.
    ij weet niet in welke omgeving je woont en hoe daar de huren zijn, maar een huis huren van een particulier is dat geen oplossing?
    Ej misschien een gesprek plannen met je ouders?
    Heel veel sterkte en succes toegewenst

3. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik denk dat je het.financieel best wel kan redden hoor.. Ik ben ook een alleenstaande moeder en redde en red het prima (al weet ik niet wat je inkomen is natuurlijk, maar ik heb geen topsalaris)

De kinderopvang hoef je als alleenstaande bijna niets voor te betalen. Je krijgt extra teruggave van de belasting, kindgebonden budget, kinderbijslag.. Zijn geen vetpotten, maar zijn net de beetjes die je extra helpen.
    Huisvesting is dan misschien nog een probleem. Er zijn huizen waar je als "dakloze" moeder terecht kunt. Niet ideaal, maar het is er. Maar ik begrijp dat je een vaste baan hebt en eventueel kunt kopen? Misschien dan je woonwensen aanpassen zodat je bijv voor een appartement kunt gaan waar jullie met zijn tweetjes kunnen wonen?
    Eventueel huren via een makelaar kan ook nog.. Probeer alleen zoveel mogelijk opties voor te leggen ;)

Zal persoonlijk in jouw situatie niet kiezen voor abortus omdat anderen dat willen. Ik zie zo op het eerste gezicht heel veel opties :). Ik hoop dat jij ze ook zult zien en een weloverwogen keuze kunt gaan maken. Heel veel succes! Heb vertrouwen in je eigen kunnen

4. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker geen abortus laten doen als je er niet achter staat. Ik kan me voorstellen dat je ouders erg geschrokken zijn en misschien draaien ze nog bij. Een vriendin van mij zat in een soortgelijke situatie. Ze heeft contact gezocht met maatschappelijk werk en die hebben haar geholpen met praktische zaken. Die kunnen je waarschijnlijk ook vertellen waar je allemaal recht op hebt qua toeslagen enz. Zij is uiteindelijk verhuisd naar een plaats waar ze wel urgentie kon krijgen (Zeeland). Maar kan me voorstellen dat, dat misschien niet kan met je werk. Misschien kun je wel iets vinden in een andere plaats, wat nog wel haalbaar is met je werk. Of desnoods tijdelijk antikraak of zo. Heel veel succes.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ben misschien een leek hierin, maar kan je niet particulier een appartementje huren of zo? Moet het in dezelfde gemeente zijn? Kan je niet wat verderaf (tot en met half uurtje of uurtje van je werk) gaan kijken naar eventueel goedkopere huurprijzen?
    Wij hebben dat ook gedaan. Ik woonde in centrum Barcelona, huurde een appartementje maar dat was te klein om met een babietje te wonen (1-kamer appartementje). Dus hebben we een appartement gehuurd met 3 slaapkamers op 40km afstand. Heel goed te doen. Kan je niet zoiets doen? Lijkt me dat je met een fulltime baan toch wat overhoud om te huren, of heb ik het verkeerd?

6. S87

S87 Actief lid

15 aug 2013
    249
    0
    0
    creabea
    in het noorden
    Ga naar de gemeente en vraag wat er nog meer voor mogelijkheden zijn. Laat het kindje niet weghalen als je er niet achter staat. Wat een nare situatie:( ik wens je heel veel sterkte! Uiteindelijk gaat het echt goed komen.

7. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    goh wat erg ,,

Waar woon je als ik vragen mag?

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niet doen als je er niet achter staat. Huisje is het belangrijkste en dan red je het echt wel. Ik ben (bewust) alleen met 2 kinderen en werk 28 uur, heb een paard en red het ook prima.
    Ga nog eens goed na wat je voor de dagopvang moet betalen en nog belangrijker, hoeveel toeslag je krijgt.
    Vaak is het zo dat max 1/3e deel voor jezelf is en de rest word vergoed.
    Zo zijn mijn kinderdagverblijfkosten 1369 euro per maand, waarvan ik zelf maar 220 euro hoeft te betalen.

9. shelbysanne22

shelbysanne22 Actief lid

13 feb 2014
    118
    0
    0
    jeetje wat erg meis! als je gevoel zegt dat je je kleine moet houden doen want ik denk dat je spijt gaat krijgen als je weg laat halen! en je komt er wel hoor lieverd! jij bent veel ste sterk om het optegeven dikke kus

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wow, je bent 29, geen tienermoeder, dus ik vind je ouders ook niet heel erg aardige mensen om heel eerlijk mijn mening te geven, sowieso vind ik ouders die hun dochter straffen omdat ze zwanger is slecht.

Dat terzijde, ben je oud en wijs genoeg om of niet zwanger te raken of om er verantwoordelijk mee om te gaan.

Dus ik zou inderdaad gaan kijken naar particuliere verhuur, verder heb je wel een baan etc. zeg je, ik begrijp vanuit de reactie van je ouders dat ze geen oppasoma gaat worden... dus dat zal misschien nog het lastigst puzzelen worden werk/opvang.

Wat de man die jou zwanger gemaakt heeft betreft, hartstikke makkelijk natuurlijk om te zeggen dat hij er niks mee te maken wil, maar het blijt straks wel het halfbroertje/zusje van zijn andere kinderen.... dit soort dingen komt later altijd uit... maar goed, hij ziet de financiele bui natuurlijk hangen van dubbele kinderalimentatie, weet niet of ik het daar wel bij zou laten zitten?!

het blijft lastig, en wens je succes en vind het vervelend dat je zoveel nare mensen in leven hebt :(

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

heel misschien, in jou geval heb je recht op urgentie bij de woningbouw. Ik heb geen idee hoe goed je salaris is maar als je in de vrije sector kan huren (boven de 700 euro) is het soms wel wat gemakkelijker iets voor elkaar te krijgen.

wat een lamlul is die vent. Sorry dat ik het zo zeg maar ik begrijp je wel een beetje denk ik. Zit ook met een onbedoelde zwangerschap en een pappa die er niks van wil weten.
    Het kan natuurlijk zijn dat hij wel bijdraait maar het klinkt niet positief.

Ik ben afgelopen week bij een abortuskliniek geweest en geloof me die hebben vaker met dit bijltje gehakt. Ik moest voor mezelf gewoon 100% zekerheid hebben dat ik de juiste keus had gemaakt en die heb ik. Ik moest maar vergeten dat CASA bestaat en denk als mn "vriend" mee naar binnen was gegaan ze hem ter plekken gecastreerd had. :D

het klinkt misschien raar maar een kindje kan je zo duur maken als je zelf wil. natuurlijk ben je per maand wel iets van 100 euro aan flesvoeding en luiers kwijt maar je kan veel dingen krijgen en het groot inkopen op bijv. bol.com is goed voor je portemonnee.

Heel veel sterkte en geluk met je zwangerschap en kindje straks :D

12. Jenna28

Jenna28 Lid

6 mrt 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, bedankt voor de hart onder de riem. Jullie zijn de enige die er positief op reageren want eigenlijk iedereen die ervan weet is van mening dat ik beter maar naar casa kan bellen.

Ik ben idd geen tienermoeder en als t kindje geboren wordt ben ik zelfs al bijna 30. Ik heb geen topsalaris en een huisje boven de 700€ gaat erg lastig worden.

Ik heb maandag een afspraak met de maatschappelijk werker en hopelijk kan hij ook nog wat oplossingen aandragen.

13. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

ja dit forum is fijn he. Over het algemeen kan je gewoon je hart luchten en in contact komen met vrouwen die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt.

Je kan altijd een afspraak met casa maken voor een consult die mensen hebben zo vaak vrouwen gezien in een situatie zoals die van jou en kunnen je ook naar precies de goede adressen doorverwijzen. en je helpen met het nemen van je besluit.
    Ik denk overigens echt dat je ook een afspraak bij de woningbouw moet maken bij jou in de omgeving. In Nederland is het namelijk jou keus of je een kindje wil houden en de overheid zal je zeker helpen met huisvesting daar ben ik van overtuigd. Je ouders hebben je op straat gezet en je kan moeilijk met je kind onder een brug gaan wonen.
    dingen als kinderkamertje een wagen en dat soort dingen kan je relatief goedkoop op marktplaats kopen mocht het nodig zijn.

zie je je "vriend' nog wel?
    en als je prive wil kletsen stuur me maar een berichtje.

zet em op!

14. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Breek even in:

Je kunt ook contact opnemen met siriz en de VBOK. Zij hebben ervaring met dit soort problematiek en kunnen je vast helpen.

Btw, laat je de vader zo lopen? Zou ik niet doen, het is net zo goed zijn probleem! Laat m maar mooi betalen!

15. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Je enige optie is dus toch de particuliere huursector in de gaten houden. Een chalet of vakantiewoning is leuk als onderdak, maar je kan je daar vermoedelijk niet op inschrijven bij de gemeente, omdat dit recreatiewoningen zijn.

Dat betekent dus ook dat je niet al te veel eisen kan hebben. Een huis met een tuin gaat het niet worden waarschijnlijk. Kijk op funda bijvoorbeeld (Rotterdam voor onder de 600 euro): Huizen te huur in Rotterdam [funda]

Ga voor jezelf op papier zetten wat je allemaal aan vaste lasten hebt, hoeveel je daarvoor per maand kwijt bent, kijk of je recht hebt op de toeslagen (de website heeft daar rekentools voor), kijk waarop je kan bezuinigen. Zo kan je ook bepalen hoeveel je moet werken om het benodigde inkomen te verdienen. Parttime willen werken terwijl je daarmee niet het benodigde inkomen zal verdienen, is niet realistisch.

Via Marktplaats kan je veel vinden aan babybenodigdheden, Ikea heeft spotgoedkope babymeubilair. Bij Kruidvat zijn er regelmatig aanbiedingen voor luiers, billendoekjes, babyverzorgingsproducten. Babykleertjes kan je ook zelf maken van oude t-shirts als je een naaimachine hebt of goedkoop op de kop kan tikken. Ik doe dat ook tegenwoordig voor mijn 3-jarige, en ik kon niet eens overweg met een naaimachine. Qua eten zo min mogelijk uit pakjes en zakjes koken, zelf groente- en fruitmaaltijden maken voor je kind straks, zo veel mogelijk water drinken uit de kraan in plaats van sap en frisdrank. Vooraf weekmenu's maken die gezond zijn maar vooral goedkoop. Verzorgingsproducten voor je lichaam en gezicht zelf maken, ben je ook veel goedkoper uit dan in de winkel.

Er zijn heel veel bronnen op internet te vinden, blogs en tutorials op youtube, voor makkelijke en kostenbesparende zelfgemaakte alternatieven voor dingen die je normaal koopt in de winkels.

Wat die lamzak van een verwekker betreft, ook al wil hij het kind niet erkennen, hij is verplicht om kinderalimentatie te betalen. Het kan geen kwaad om alvast advies in te winnen hierover.

Je gaat het echt wel redden, zeg dat ook tegen jezelf. Het is niet makkelijk om te doen, maar je moet nu even doorzetten en je situatie aanpakken. Een maatschappelijk werkster kan je slechts adviseren, maar je zal het toch zelf moeten doen.

16. Brennepen

Brennepen Lid

6 apr 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hoi!

Ik begrijp je probleem heel goed. Ik ben 20 en de vader heeft me ook als een kei laten vallen.Ik heb allen wel het geluk dat ik een eigen woninkje heb. Financieel krijg je voldoende om voor een kind te zorgen, mits je het niet aan andere dingen uitgeeft. Daarnaast kom je in aanmerking voor bijstand als je dalijk geen werk hebt. Woon je in een stedelijke omgeving, bijvoorbeeld Rotterdam, kijk dan eens bij Villex.nl. Antikraak wonen is en tijdelijke en zeer financieel toegankelijke oplossing. Ze bieden voldoende appartementen en woningen aan die wél betaalbaar zijn, je hebt alleen wel een buffer nodig indien ze de woning terug willen (opzegtermijn van een maand aan beide kanten). Daarnaast heb je de woningcoorporatie, waarvoor je een kortere tijd ingeschreven hoeft te zijn en er regelmatig lotingwoningen voorbij komen. En wees een beetje brutaal! Ga langs bij verhuurders en vraag of ze je willen helpen. Ik heb dit probleem met Hogescholen. No way dat ze je gaan helpen tijdens je zwangerschap.

En die vader, je kan het wel zonder. Je bent waarschijnlijk beter af zonder hem, want het zou ook niet positief voor het kindje zijn. Als je nu nog aan het begin van je zwangerschap bent zoals ik, raadt ik je aan tijdelijk werk te zoeken als je dit niet hebt. En plan alvast hoeveel geld je denkt nodig te hebben voor de spullen die je nodig hebt voor het kindje.

Het komt allemaal goed! Waar jij nu over na moet denken, heb ik ook allemaal moeten doen. En als je nog vragen hebt over financiële zaken of iets, kun je gewoon een bericht sturen! Ik wil je, net zoals veel (toekomstige) moeders graag helpen! :):)

17. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Anti kraak wonen is een goede oplossing.
    Ga bij zo een instantie langs en leg je verhaal uit.
    Heb ik ook gedaan.
    En ondanks dat ze niet verhuren aan mensen met kinderen heb ik toch een jaar lang voor 75 euro een woning met 2 slaapkamers gehuurd.
    Oudste 2 waren nog zo jong die sliepen samen op 1 kamer.
    En ik ging op woensdag langs en had dezelfde dag al een sleutel vanahet huisje.

18. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    En zoek de adressen van een paar kringloop en 2de hands winkeks op.
    Ga elke 2 weken of na je werk even kijken.
    Als je zorgt dat je standaard 100 euro beschikbaar hebt kun je in de komende maanden heel veel bij elkaar sprokkelen voor bijna niks.
    Sons heeft iets een likhe verf nodig, maar veel kan prima nog een ronde.

En zet eeen gratis advertentie op mp.
    Veel mensen hebben nog wel wat liggen waar je dan alleen verzendkosten voor hoeft te betalen.

En let goed op reclame ( pamperdoekjes van 40 naar 15 euro voor 12 pakken bij de etos gisteren bijv)

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik wil je ook nog even de tip meegeven dat er ook weggeefhoeken zijn waar je ook gratis babykleding en spullen en andere dingen kunt krijgen. via fb. ik wens je heel veel sterkte en kan me allen maar volledig aansluiten bij alle andere die hier hebben geschreven. je geeft aan het kindje te willen houden dus laat je niet dwingen tot een abortus door anderen. je hebt een baan en een auto enz.. als je een woning vind lukt het je zeker om voor je kindje te kunnen zorgen.

20. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Welkom bij Siriz | Siriz
    Dit is een site voor hulp aan moeder en kind. Neem hier maar eens contact mee op. Je kunt ze ook gewoon bellen voor van je af te praten. Misschien hebben hun wel een oplossing.
    Ik heb er wel zeker wat aan gehad. In elk geval vecht voor je kind, want als je niet voor 100 procent achter abortus staat krijg je vast spijt. Deze stichting is er ook als je wel abortus hebt gedaan en je moet het verwerken.
    Sterkte!!!!

Deel Deze Pagina