Onze jongste dochter is een echte vleeseter. Wil altijd eerst het vlees van haar eigen bord en dan nog het vlees van mama's bord. Als het even kan dat van papa ook nog, maar daar steekt hij wel een stokje voor door snel zijn vlees op te eten. Maar verder eet ze weinig van de groente of de aardappels. Ik geef haar over de dag wel extra fruit, maar de rest van het warme eten hoort er toch ook bij? Zodra ik dat probeer wordt het van de lepel afgeslagen. Zelf doen is er bij het warme eten niet bij, doet ze gewoon niet..... Bij de boterham of het fruit verder wel. Volgens mij kan ik er verder niks aan veranderen, maar iemand tips? Als we bijv macaroni of iets eten dan gaat wel gewoon haar bord leeg, soms wel 2 keer.... Maar zodra er een gewoon stukje vlees op het bord ligt is dat alles wat ze wil eten....?? Ze is wel klein voor haar leeftijd, maar groeit verder wel volgens haar eigen lijntje. Iemand tips, of is het gewoon wachten tot het over is....?
Wat wij toen gedaan hebben is eerst groente en aardappelen op hun bordjes doen. En pas als ze daar wat van gegeten hebben (en dat hoeft heus niet alles te zijn) dan pas krijgen ze hun vlees. In het begin betekende dat ook wel eens dat ze niets aten, maar we hebben het gewoon vol gehouden en nu (ruim een jaar later) weten ze niet meer beter.
En het vlees door de aardappel en groente prakken? Ik eet bijv. Zelf ook aardappels met groente geprakt en daar een stukje vlees bij in een keer zeg maar....
Hier ook een echte vleeseter Wij eten dan ook eerst de groente en aardappelen en dan pas komt het vlees op tafel. En pas daarna de toetje want zelfde als bij het vlees als ze dat in het zich heeft wil ze niks anders meer
Hier was dat vlees eten een fase. Ik ben het toen gewoon door elkaar gaan prakken en na een tijdje wilde hij het liefst alleen de aardappels eten en de rest niet meer...en nu wil hij het liefste niks meer. Want meneer is 2 en zegt alleen maar nee
Hier ook gehad. Hebben toen eerst alleen groente en aardappels gegeven en pas daarna vlees. Ook wij lieten het vlees dan even weg want anders at ze evengoed niet. Nu kunnen we weer alles tegelijk geven en eet ze weer alles.
Mijn dochter deed het vroeger ook. Nu meestal niet meer, het was dus een fase. Wij doen het als volgt: wij scheppen een normale portie van alles op. En je krijgt niet bij van één onderdeel als je van de rest nog niets gegeten hebt. Zo blijft het een beetje in balans, denk ik. Verder niet te veel aandacht aan geven.
Hier ook hoor... Ze krijgt haar bord eerst met aardappels en groenten erop. Als ze daar dan van gegeten heeft krijgt ze steeds een stukje vlees. Nu weet ze niet beter... Zeg vaak bijv 'nu 3 hapjes groenten en dan krijg je een stukje vlees'. Dan tellen we samen de hapjes en krijgt ze een stukje!
Hier gewoon een klein stukje vlees. We bewaren een extr astukje voor hem wat hij krijgt als hij verder goed gegeten heeft. Vlees hoort bij de maaltijd maar er is meer dan dat
Doen wij ook zo... maar dit geldt dan voor onszelf ook want anders snapt ze er helemaal niks van. Tot nu tod gaat dit goed zo.....
Hier ook hoor want anders snappen ze het inderdaad niet. Dus iedereen eet eerst van zijn groente en aardappelen en daarna geniet iedereen van zijn stukje vlees.