Alleen vliegen met 2 kinderen? Te doen of niet te doen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SDonya, 25 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere moeders die wel eens alleen hebben gevlogen met hun kinderen. het gaat om een lange vlucht heen (9,5 uur) en lange vlucht terug (10,5 uur) inclusief overstap op beiden vluchten.. Ik ben bang dat het te zwaar is maar wellicht denk ik veel lastiger dan het daadwerlijk is..

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hoe oud zijn je kids ?

Ik heb laatst met 4 kids alleen gevlogen 1 jr 5 jr 7 jr en 9 jr
    Opzich wel te doen maar was 4 uurtjes wel iets anders dan 9
    Ik vond het inchecken en al die rompslomp het zwaarst eenmaal in het vliegtuig pas rust

Had tablet mee ds wat lekkers etc kleine sliep meteen ging helemaal goed

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ligt aan de leeftijd van je kinderen. Ik ga volgend jaar misschien met 3 kinderen vliegen. Mijn oudste is dan 10 en de andere 2 en de jongste is dan net 5 maand.
    Ik zou niet zonder mijn oudste zoon gaan want dan kan ik ook niet naar het toilet oid.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ze zijn 2 en 5 jaar. De overstap staat mij het meest tegen... Er is namelijk geen maatschappij die rechtstreeks erheen vliegt. Het is niet een reis die ik moet maken dus de keus is wel echt aan mijzelf of ik het ga doen (familiebezoek). iPad etc zou ik dan wel mee nemen inderdaad maar zoals eerder gezegd werd, alleen naar de wc gaan kan dan inderdaad ook niet 😳

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.896
    5.152
    113
    Ik heb alleen gevlogen met onze drie kinderen, alledrie onder de twee toen, en ging prima. Maar het was wel maar een vlucht van 3 uur zonder overstap. De vlucht lijkt me niet echt een probleem maar inderdaad die overstap.. Lastig.

6. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Misschien voor die van 2 jaar even via marktplaats een draagzak halen dat loopt wat makkelijker en heb je alleen de andere aan je hand

En ja toilet die van 5 kan best even blijven staan en neem je die andere mee of hè neemt het invalide toilet

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0

Ik zie dat je 3 kids heb nu vroeg ik me af of je je zoon van nu 4 dan niet mee neemt en de rest wel haha sorry ben nieuwsgierig

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Vraag ook gewoon om hulp bij het cabinepersoneel he!
    Daar zijn we voor :)

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wasr ga je heen? Mss vlucht van dusseldorf of brussel wel rechtstreeks.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier vond ik het wel zwaar, vooral voor de jongste, al heb ik dan vier kinderen..
    We hadden ook een overstap. Begon al met vier uur vertraging (plus dan de twee uur dat je al aanwezig bent dus zes uur op Schiphol al). Na 4,5 uur vliegen overstappen waar werkelijk alles nagecheckt moest worden bij de douane (buggy, alle tassen overhoop gegooid, weglopende kinderen aargh). Vanwege de vertraging in NL hadden we onze aansluiting gemist waardoor we voor onze overstap weer een paar uur moesten wachten. Uiteindelijk van half 8 sochtends tot 01.30 snachts onderweg geweest.

Mijn jongste krijste alles bij elkaar. Was ook wel gewoon een rotreis.

In januari hopenlijk weer dezelfde reis maken haha, hoop dat het dan beter gaat.

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik vind 2 kids best een makkie .
    Ligt natuurlijk ook aan je kids.
    Die van 5 luistert waarschijnlijk al goed?!
    Ik vind overstappen juist fijn , heb he genoeg tijd ? Zou je bagage moeten ophalen en nieuw inchecken ?
    Vorige zomer met 3 kids alleen gevlogen.
    Ze wRen toen 7,5 en 3 maanden.

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.900
    5.215
    113
    Home
    Die van 2 zal waarschijnlijk ook wel slapen in het vliegtuig
    Maar zo'n lange vlucht inclusief overstap zou ik niet doen alleen en met 2 kids

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Er is geen enkele maatschappij die rechtstreeks vliegt helaas... Dat zou echt heel wat schelen inderdaad. Overstaptijd is 2,5 uur maar ik weet niet of ik de bagage dan weer opnieuw moet in checken. Ik heb de reis toch maar even uitgesteld tot maart.... Mijn oudste is heel onzeker en ook wat angstig dus daar heb ik evengoed mijn handen ook vol aan.

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Lijkt mij ook wel een hele onderneming. Ik heb wel een paar keer met de kinderen alleen gevlogen en dat ging op zich prima. Tablet m met filmpjes en spelletjes mee en ze vermaakten zich goed. Op het vliegveld overal ruim de tijd voor nemen zodat je niet hoeft te haasten met kinderen en bagage op sleeptouw. Maar dat waren vluchten van 4-5 uur, zonder overstap.

Deel Deze Pagina