Viva mallorca over 1 week vragen/tips

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Koraal82, 20 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Wij vertrekken vlg week naar viva mallorca. Heb er super veel zin in :D.
    Mijn kids zijn 10 mnd en de ander bijna 3. Nu vroeg ik mij een aantal dingen af:
    - kun je daar ergens luiers en potjes kopen? Ik las dat er een supermarkt in de buurt was maar weet niet hoe groot die is.
    - waar lieten jullie de kids slapen? In de slaapkamer of in de woonkamer.
    - kochten jullie gewoon daar spulletjes voor in het zwembad en strand?
    - iemand tips hoe ik mijn zoon van 10 mnd kan entertainen in vliegtuig en daar? Hij is niet van het stil zitten en wil constant lopen (kan nog niet alleen lopen).
    - nog andere tips voor daar? Ik heb er veel zin in maar zie er ook wel een beetje tegen op om ze constant in de gaten te houden. We hebben overigend wel een tuin bij oms appartement.
    - ik wil 2 buggys meenemen in het vliegtuig. Heeft iemand dat ook wel eens gedaan? Ik dacht dat het gewoon mag. Ik vind het wel handig voor als we daar over de bouelvard willen lopen.

Mochten jullie nog andere tips of info hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes!

2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Jullie gaan het iig heel leuk krijgen. Viva Mallorca is echt super super kindvriendelijk.

Op sommige vragen kan ik een antwoord geven.
    Ja er is een supermarkt maar die is duur, met name de potjes. Wij hebben alle luiers meegenomen. In het hotel hebben we gevraagd of ze groenten kunnen pureren, dit was destijds geen probleem. Ook een paar potjes meegenomen voor de zekerheid.

Spulletjes voor het zwembad hebben we terplekke in een van de vele winkeltjes gekocht. Kost namelijk bijna niets.

Wij lieten de kindjes in de woonkamer slapen. De oudste op de slaapbank, de jongste sliep in een ledikant. Neem wel je eigen slaapzakje en muskietennet mee.

Je kan voor een paar euro ook met het treintje door can picafort rijden. Het treintje stopt ook op diverse plaatsen bij de boulevard en het strand.

Ook hebben we daar in een winkeltje een rubber boot gekocht en die in het tuintje neer gezet. Gevuld met een paar emmertjes zwembadwater.. et voila ideaal als 1 kindje moet rusten en je dus even gebonden bent aan je appartement. Er zijn een paar heerlijke ligbedden aanwezig. Dus papa of mama kan lekker relaxen terwijl de kleine lekker in het bootje kan kliederen. Ook voor etenstijd een succes als we gingen douchen. Dan konden de kleintjes toch nog ff met water spelen.

In het vliegtuig... lekker laten lopen/kruipen. Baby tv op de ipad en zo nu en dan een lekkernij geven waar ze even zoet mee zijn
    Zoals rozijnen soepstengels rijstwafels knijpfruit etc. 2 uurtjes zijn zo om. Het wachten op de koffers duurt vaak langer helaas

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Thnx voor je bericht! Is een muskietenet nodig daar? Moet ik ook muggenspul kopen? En hielden jouw kids elkaar niet wakker? Daar ben ik een beetje bang voor...

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Leuk! Wij zijn daar in mei geweest, het was heerlijk! Ik zal ook een paar antwoorden geven wat mijn ervaringen waren:
    - In het hotel is een supermarkt, hier haalden wij soms iets maar 10 minuten lopen en je bent bij een grote supermarkt. Hier hebben wij luiers en alle andere boodschappen gehaald. Zwemluiers waren een stuk voordeliger dan in Nederland toen wij er waren, gewone luiers vond ik normaal geprijst (pampers, maar dan Spaanse naam).
    - Wij hadden onze zoon in het babybedje in het gangetje naar de slaapkamer laten slapen en zelf in de slaapkamer. Ik zou je andere kind in de woonkamer laten slapen.
    - wij hadden ook speeltjes in een winkeltje gekocht. Opblaasauto, bal en een emmer en schepje.
    - wat betreft de vlucht, dat komt echt goed, wij hadden rozijntjes, cheese dippers, krentenbol etc. Meegenomen. Ook de iPad, boekjes en veel geduld😉. Ik heb hem ook even laten lopen, dat is echt geen probleem.
    - Butchke haar tip over het badje is een heel goed idee! En ik zou als de jongste slaapt afwisselen met in de zon liggen en de ander entertainen. Zo heb je allebei een beetje tijd om te relaxen tijdens de vakantie. Wij hadden nog fietsen gehuurd en zijn naar Alcudia gegaan. Maar ik weet niet of ze coor je jongste een voorzitje hebben. Mocht je het willen doen, huur ze dan niet hij het hotel, maar een paar straten verderop. Kwaliteit van de fietsen van het hotel was heeeeeel slecht!
    - wat betreft de Buggy's kan ik je niet helpen helaas. Al zou ik eerder neigen naar een draagdoek voor de kleinste en een buggy voor de oudste. Na de landing moet je ook een heel stuk lopen van het vliegtuig naar de bagageband. Dan kan je de jongste prettig dragen.

Veel plezier!!

5. Butchke

Butchke Niet meer actief

Klopt Dubbelgeluk. De supermarkt verderop was voordeliger.

Wij namen toen onze meiden klein waren altijd een muskietennet mee. Of het nou Oostenrijk Mallorca of Turkije was. Je spant het makkelijk over een ledikant heen en het houdt ook ander ongedierte weg. Er zitten nou eenmaal wat meer insecten dan hier.

6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Bedankt voor jullie reacties heb ik veel aan!
    Heb gisteren ontdekt dat mijn oudste hvm ziekte heeft. Baal flink hoop niet dat hij er veel last van krijgt en hoop ook niet dat hij mijn jongste heeft aangestoken al lijkt dat bijna onmogelijk.... Hopelijk is iedereen weer op tijd beter!

7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Oei vervelend. Heel veel beterschap!!

Deel Deze Pagina