Om de smaak weg te spoelen? van een lekkere appel die je net gegeten hebt? Nog nooit van gehoord. Maar goed dat jullie dat soort gewoontes thuis hebben is prima. Maar ik zou je aanraden de juf niet met dit soort dingen lastig te vallen.
Ik vind het wel een beetje een vreemde regel. Hier drinken ze juist altijd na het eten om ook de suikers van het fruit een beetje weg te spoelen.
Hmm ik heb eigenlijk geen idee of hij voor of na zijn fruit nog mag drinken. Bij de opvang heb ik dit eigenlijk ook nooit geweten. Het maakt mij namelijk niet zoveel uit. ALS hij maar wat drinkt. Dat er verder overal andere “regels” zijn heb ik hier nooit als probleem ervaren en voor zover ik weet mijn kinderen ook niet. Ik vind het niet schadelijk ofzo dus in dit geval zou het voor mij vallen onder let it go
Hier geen idee of daar regels over zijn maar zelf vind ik het raar. Ikzelf heb een kleine maag en als ik eerst drink krijg ik niet veel eten op. Bij zoontje merk ik hetzelfde, als hij eerst drinkt eet hij maar de helft.
Ik zou niet weten hoe dat bij mijn kinderen op school gaat. Hier thuis heb ik bij de jongsten ook de regel eerst je beker leeg, dan pas eten (fruit, koekje, snoepje) want ik heb er een paar slechte drinkers bij zitten. Zo kregen ze hun vocht wel binnen. Want dat eten wilden ze graag. Het lijkt mij onnodig om daarvoor naar de juf te stappen. Zo leren kinderen dat regels op andere plekken anders kunnen zijn. Ook lijkt die regel mij heel niet raar. In veel kleuterklassen wordt er in de kring gegeten en gedronken. Als ze dan halflege bekers op tafel zetten en later weer pakken is de kans groot dat er een beker omgaat. Dus om dan als de regel te hebben om eerst de beker leeg te drinken en dan pas fruit klinkt mij heel niet raar in de oren.
Mijn kind eet en drinkt bij de gastouder. Ik realiseer me nu pas dat ik geen idee heb in welke volgorde. Zolang zijn eten en drinken voldoende is maakt me dat ook niks uit. Waarom vind je het zo’n probleem ts? Ben je bang dat ze te weinig drinkt?
Als alle broodtrommels en bekers leeg zijn als ze thuis komen, ben ik blij. In welke volgorde maakt me echt niet uit. Ik zou me er niet zo druk over maken. Bij vriendjes of vriendinnetjes thuis is het vast ook weer anders.
Ik denk omdat ze dan tenminste wat drinken, eerst drinken, dan eten.. Ik zou niet schromen om het gewoon even aan de juf te vragen hoor.. Soms vertellen kinderen het anders dan dat het is, als je graag duidelijkheid wil zou ik het gewoon even navragen. Enne arme juf vind ik nogal overdreven.. Als je kind net 1 dag op school is zijn er zoveel dingen nog nieuw, ik heb nog nooit een juf meegemaakt die moeilijk doet over vragen van een ouder, zou wat zijn zeg..
Hier zijn dit júist de dingetjes die je even benoemt bij het brengen of halen, dat vinden de juffen totaal geen probleem. Dochter krijgt 1 fles drinken mee voor de hele dag, ik zou het raar vinden als ze eerst haar hele fles leeg moest drinken voor ze haar trommeltje leeg mag eten; dan zit ze tjokvol water en heeft ze geen honger meer Ik zou met 'eerst wat drinken' ook geen probleem hebben, maar als ze na het fruit of de boterham dan nóg wat wil drinken moet dat wel mogen.
Bij deze gastouder maakt de volgorde niks uit Ze krijgen drinken en fruit voor hun neus en maken zelf uit hoe en wat. Maar er is natuurlijk een verschil dat ik met max 6 kindjes aan tafel zit en in een kleuterklas de juf met dik 20 kinderen in een kring.
Ik weet dat je het goed bedoelt hoor, maar dit is echt pertinente onzin. Waar jij het over hebt bestaat wel, maar bij mensen met bijvoorberld een gastric bypass (maagverkleining) omdat zij een maagklepje missen en het eten dan te snel in de dunne darm kan "spoelen". Daarom mogen mensen met een gb ook niet drinken en eten tegelijkertijd. Water drinken na eten is voor de tanden juist wel goed omdat je dan de zuuraanval op het glazuur vermindert.
Dat is natuurlijk een verschil, begrijpelijk ook. Maar dan nog maakt het me niet uit, zolang er gewoon goed gegeten en gedronken wordt
Ik heb geen idee of mijn dochter eerst drinkt en dan eet. Haar beker is in ieder geval altijd leeg en ik vraag wat voor fruit ze gegeten heeft. We hebben namelijk een fruitabonnement.