Alleen vruchtzak eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door steef467, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steef467

steef467 Lid

24 mei 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, heb echt even wat support nodig! Na een miskraam van 4 maanden geleden zo gelukkig dat ik weer zwanger was (eerste kindje!). Gisteren echo gehad met 5w5d en er was helaas alleen een vruchtzak te zien van 1 cm. Doctor zei dat ik over een week terug moet komen en als dat dat nog steeds zo is moet ik weer een curratage doen. Nou, jullie begrijpen dat dit moeilijk te trekken is! Een hele week wachten in deze onzekerheid! Heeft iemand dit ook gehad? En is dit dan een windei of is dat weer iets anders? Sorry voor al mijn vragen!!!:( Maar BEDANKT alvast voor alle input!!!!!

2. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Oh nee wat spannend! Maar het is nog zo vroeg..het hoeft niet weer fout te zijn.. als het net wat later is ingenesteld.. ik duim echt voor je dat er de volgende keer een mooi kloppend hartje te zien is!!

Zelf heb ik een paar maanden geleden een miskraam gehad van een vroege tweelingzwangerschap, maar nog geen ervaring met daarna opnieuw zwanger worden.

Sterkte voor de komende spannende week!

3. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Oh wat spannend. En wat jammer als je gehoopt had al meer te zien. Het hoeft inderdaad niet verkeerd te zitten. Misschien heb je toch iets later je eisprong gehad of heeft de innesteling wat langer geduurd. Ik wens je veel succes en hoop met je mee op een mooie echo volgende week!

4. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik zit in een soort gelijk schuitje

Staat ook een topic onder die van jou van mij, denk dat we veel gemeen hebben qua verhaal.
    Alleen ik heb dit niet eerder mee gemaakt en wel een gezond kindje van 7 maanden.

Ik kwam twee weken geleden bij de gyn met een kleine beginnende zwangerschap, 4 dagen later (gister) kwam ik terug en was het vruchtzakje gegroeid van 3.8mm naar 4.5mm
    Maar nog geen vruchtje erin.
    Ik moet 31 mei terug komen voor een nieuwe echo en anders is het helaas foute boel.

De ene gyn zei het ziet er uit als een mooie beginnende zeangerschap en de andere zegt gister stel je maar in op een miskraam.. Erg dubbel dus

Mijn hcg was van 973 naar 1500 gestegen in 2 dagen tijd.

Wanneer mag je terug komen en is er een mogelijkheid om bloed te prikken?
    Hoever denk je dat je zelf bent?

Ik denk namelijk dat ik nu zelf pas 6 weken ben en dan hoeft er nog niet perse iets te zien te zijn.. Ik denk dat we maar moeten uit gaan van het slechtste om het niet nog rauwer op ons dak te laten komen straks.

Ik duim voor een goede afloop!

5. steef467

steef467 Lid

24 mei 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor alle reacties!!! En een hart onder de riem voor iedereen die een miskraam heeft meegemaakt, het is echt niet leuk.
    Hoop dat ik minder ver ben dan ik denkt maar dat is wel en hele kleine hoop want testte al positief 5 dagen voor mijn ongesteldheid... Dus denk dat ik vandaag wel echt 6 weken ben. Heb gisteren een bloedtest gedaan voor hcg en zou vandaar de uitslag krijgen maar helaas was het niet klaar dus dat wordt morgen vrees ik. Heel benieuwd want mijn waarde zal zijn!! En wil morgen ook weer laten prikken om te kijken wat het doet. Heel ergens voel ik dat het toch goed zit, ik weet niet waarom, voelt gewoon alsof er toch een klein hummeltje zit die volgende week tevoorschijn komt!! Ik blijf maar gewoon zo positief mogelijk maar de dag kruipt echt voorbij als de langzaamste slang!!!! Bedankt voor alle reacties en ik duim ook voor jou Bloem!! Ik zal jullie op de hoogte houden!!

6. steef467

steef467 Lid

24 mei 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel slak geen slang hihi

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Waarom heb je voor de 6e week al een echo laten maken. In veel gevallen is er dan alleen een vruchtzak te zien.
    Ik zou me nog niet druk maken want ik zie nog geen reden tot ongerustheid.

Ik heb bij mijn 4e een echo gehad met exact 6 weken.
    Ik had ivf gehad dus wist hoever ik exact moest zijn.
    De vruchtzak was ook leeg en had de grootte van 5 wkn zwangerschap.
    Ik zag het ook somber in.
    1 week later mocht ik terugkomen (7 wkn zwanger) en toen zat er een dooierzak en een vruchtje met kloppend hartje!
    Het vruchtje was netjes 7 weekjes groot.
    Waarschijnlijk zat het bij de eerste echo helemaal tegen de zijwand aan waardoor hij niet te zien was.
    Dit meisje is inmiddels 5,5 jaar oud.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Oeh een echo voor de 6 weken zou ik nooit doen. Geen gyn hier die dat zomaar doet slleen om bbz uit te sluiten.
    De kans dat je niks ziet is groot. Net een paar dagen later is veel beter. En ja ik ken deze dagen/weken wachten. Vreselijk slopend. Sterkte meid het kan nog alle kanten op.

9. steef467

steef467 Lid

24 mei 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gyn zei dat ik met 6 weken mocht komen vanwege m'n eerdere miskraam, maar achteraf gezien had ik graag nog gewacht hoor, goede les. Inmiddels mijn eerste HCG waarde teruggekregen (van maandag) en die was 17,000. Maar dat zegt natuurlijk niet zoveel nog behalve dat het gelukkig niet te laag is voor 6 weken!! Dus er is hoop. M'n gyn zei dat ik vrijdag al mag terug komen voor een echo. Twijfel een beetje of dat niet weer te vroeg is maar hij zei dat met deze hcg waarde van maandag er vrijdag wel wat te zien zou moeten zijn als alles goed zit. Dus ga vrijdag toch maar even een echo doen want dat is een eeuwigheid dichterbij dan volgende week dinsdag!! Bedank voor alle steun!!!

10. steef467

steef467 Lid

24 mei 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    En Rogijuli wat een fijn verhaal!!! Ontzettend bedankt voor het delen!!!!

11. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    hier ook - omdat we het niet precies wisten - met 6 weken een echo gehad. niets te zien. mocht een weekje later terugkomen en toen was er gelukkig wel een kloppend hartje.
    nu 6 juni termijnecho. hoop dat 't bij jou ook goed komt :)

12. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ook geen vruchtje? Enkel de vruchtzak?

13. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Hoop dat het goed komt Steef! Laat je het weten?
    Ik ben blij als het hier eindelijk dinsdag is.. Wachten duurt lang

14. steef467

steef467 Lid

24 mei 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Bloem!!! Mag nu al vrijdag komen!! Maar dat is ook een beetje eng want nog steeds vroeg maar ALS het goed zou zijn dan al kan ik gerust het weekend in!

15. Knuff

Knuff Actief lid

24 sep 2015
    157
    1
    16
    Kan me voorstellen dat het zenuwslopend is. Het is allemaal al zo onzeker na een miskraam. Gelukkig snel weer een echo!

16. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Klinkt positief, TS. Succes vrijdag!

17. Knuff

Knuff Actief lid

24 sep 2015
    157
    1
    16
    Succes vandaag!

18. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Succes vandaag!

19. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Succes! Ben heel benieuwd en duim voor je, laat je iets weten?

20. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Bij mijn fertiliteitskliniek in Belgiƫ doen ze standaard een echo in week 5 monteur zien of de vruchtzak in de baarmoeder zit. En een hartslag of zo zie je nog niet. Bij ons een heel miniem stipje van de dooier. Dus op zich perfect normaal.

Deel Deze Pagina