miskramen en antifosfolipiden antistoffen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Pien27, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien27

Pien27 Lid

22 jan 2008
    70
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

De afgelopen 2 jaar heb ik al drie keer een MA abortion gehad. Gelukkig na de eerste MA een prachtige dochter gekregen van inmiddels 15 maanden, maar daarna is het toch weer twee keer mis gegaan. Ik liep vanwege mijn schildklier aandoening al onder controle in het ziekenhuis. Na de derde MA hebben ze me aangeraden om chromosomen onderzoek te doen en allerlei andere onderzoeken. Chromosomen waren gelukkig allemaal goed, maar ik heb licht positieve antifosfolipiden antistoffen in mijn bloed. Nu heb ik daarvoor laten prikken ongeveer 11 weken na mijn laatste MA en het kan zijn dat het daardoor nog licht positief was.

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft? Ik moet namelijk van de gyno weer opnieuw bloed laten prikken 12 weken na de vorige keer prikken, maar andere richtlijnen zeggen dat het na 6 weken alweer kan. Wie heeft dit ook gehad? Toen ik aan de gyno vroeg over die 6 weken heeft ze het voor me opgezocht en toen begon zij ook te twijfelen. Ze zou er zelfs een brief over gaan schrijven naar de beroeps organistatie om hier uitleg over te vragen. Maar inmiddels weet ik dus niet goed wat te doen en laat de gyno mij zelf beslissen. Lastig! 6 Weken is best een lange tijd als je graag weer zwanger wilt worden.

Ik ben benieuwd of er hier iemand is die hier wat meer over weet.

Groetjes!

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    hier heb ik nog niet eerder van gehoord. Ik heb een trage schildklier en zit sinds april aan de thyrax. Chromosomen waren 2 jaar geleden al onderzocht na 3 miskramen maar was verder ok.
    Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

liefs miek

3. rosa08

rosa08 Niet meer actief

hoi

toevallig heeft mijn moeder dit syndroom.
    iedereen kan een lichte vehoging hebben in zijn bloed en bij later prikken kan dit weer weg zijn,ze doen 12 weken omdat je dan volledig ontzwangerd ben.

liefs rosa

succes

4. Pien27

Pien27 Lid

22 jan 2008
    70
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Bedankt voor jullie berichten. Voor de zekerheid ga ik dan wel gewoon maar weer prikken na 12 weken. Hopelijk valt het allemaal mee. Ik weet dan maar liever waar ik aan toe ben, voordat ik opnieuw zwanger raak.

Groetjes!

Deel Deze Pagina