Dag dames, aanstaande woensdag hoop ik mijn eerste echo te krijgen. Ik ben inmiddels 6 weken zwanger. Aanstaande woensdag hebben we in het ziekenhuis een afspraak staan omdat we dan de uitslagen krijgen van allerlei onderzoeken die gedaan zijn naar aanleiding van meerdere miskramen dit jaar. Nu ben ik dus weer opnieuw zwanger en dit weet de arts inmiddels. ik hoop dat ik woensdag dus ook een echo ga krijgen. zou dan volgens de berekening 6 weken en 4 dagen zijn. Ik ben heel bang, sowieso bang dat t elk moment fout gaat, gezien de eerdere miskramen. maar ook ben ik bang dat de echo niet goed is of dat ze nog niet veel kunnen zien en ik nog weken in onzekerheid moet zitten. Wat kan ik verwachten bij een echo met 6 weken en 4 dagen. Kan ik het hartje al zien / horen kloppen mocht het allemaal goed zijn? en wat nog meer? Liefs Sannie
Bij mijn zoontje heb ik een echo gehad met 5w1d en nog een keer met 6w1d. Bijde keren zag je een soort van kidneyboontje en bij de tweede echo liet de gyn de hartslag horen. Was nog heel traag maar duidelijk aanwezig. (Zal de foto's even in mijn album zetten.) Maar spannend joh. Hopelijk is alles goed! Succes.
Ik heb bij alle zwangerschappen rond de 6 weken een echo gehad en bij de eerste twee zwangerschappen klopte er bij die termijn heel duidelijk een hartje en bij mijn derde zwangerschap (deze dus) was er twijfel over of het hartje al klopte, maar kijk maar naar mijn banner het is allemaal goed gekomen. De kans is dus aanwezig dat het hartje klopt, maar het is niet gezegd! Voor hetzelfde geldt klopt het nog niet en dat is niet raar voor deze termijn. De gyn kan wel zeggen of het er goed uitziet voor deze termijn! Hopelijk is alles goed woensdag!
Je ziet wel iets al is het nog erg klein. Meer een boontje. En of het hartje klopt verschilt ook enorm. Mijn middelste zwangerschap duurde het langer voor het hartje klopte dan bij deze zwangerschap.
Ik heb met 6 weken en 5 dagen een echo gehad en wij zagen een heel mooi hartje kloppen maar schrik niet als je het niet ziet, verschilt heel erg. Zie mij album hoe beebje er met 6 weken en 5 dagen uit ziet, het rondje boven is niet zijn hoofd maar het dooierzakje. Hopelijk heb je een mooie echo!
Ik zou niet teveel verwachten rond die tijd. Een vruchtje klein rondje met hoge uitzondering een hartslag. Ik had met 5 weken een echo waarop niks te zien was. En met 6,5 week een hartslag. Bij mij ook ivm meerdere miskramen. Heel veel succes!
Ik ben zo benieuwd morgen. de spanningen zijn hoog momenteel. ben ook zo bamg dat het niet goed is of dat we geen goede uitslag krijgen van de onderzoeken. Weet iemand of de kans op een miskraam afneemt als er al een hartslag is?? liefs Sannie
ik heb met 6+0 weken een echo gehad en toen hadden we een traag (94 b/m)kloppend hartje, 6 dagen later, een hele sterkte hartslag! (de gyn zei ook dat het hartje wrs net pas was begonnen met kloppen foto's staan in mn album... inmiddels is de kleine al 6,5 maand!
@sannie: zeker zodra er een hartslag is, wordt de kans zeker kleiner, maar helaas is het niet uitgesloten (weet ik uit eigen ervaring, maar bij mij liep de kleine ook al 2 weken achter in groei...) dus normaal gesproken kan je ervanuit gaan dat het goed zal gaan als je een hartje eenmaal gehoord hebt!
ik vergeet je helemaal succes te wensen en sterkte met het laatste nachtje wachten! moet je morgen nog lang wachten of mag je vroeg heen??
Hoi Hoi, Helaas moet ik morgen nog lang wachten, namelijk tot half 4. mijn vriend en ik zijn nu al op van de zenuwen, hihi. liefs sannie
Ik heb bij mijn zoontje ook een echo gehad met 6+4 wk (volgens de meting bij de echo, cyclus onduidelijk, dus wist zelf niet hoever ik was), en toen was er een stipje van 4,1 mm doorsnede met flikkerend lichtje te zien. De kans dat het fout gaat neemt per week aanzienlijk af. Met 4 weken is de kans nog 50%. Met 6/7 weken is het volgens mij nog iets van 20%. Mijn vk zei als je met 9 weken een goede echo hebt, is de kans nog 0,5%, maar die hou je de hele zwangerschap (helaas kan het namelijk altijd misgaan). Maar goed, genoeg aan doemdenken gedaan: Succes vanmiddag! Ik hoop dat je een hele mooie echo hebt en dat je de rest van de dag op een roze wolk zit!