Vervolgonderzoek na hoge urineweginfectie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door justme1974, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Wie heeft er hier ervaring mee? Ik had vandaag een bel afspraak met de kinderarts n.a.v. alle keren ziekenhuis met Esmae in december/januari. Ik denk dat ik het toen gemist heb ofzo, maar hoe dan ook; ze heeft een nierbekkenontsteking gehad en na ongeveer zes maanden dient er nog een foto gemaakt te worden om te zien of er schade is aan de nieren. Dit doen ze door een vloeistof in te spuiten en dat gaat weer via een aan te leggen infuus. Ben ik even wat van ondersteboven. Heeft iemand hier verder ervaring mee? Ik krijg nog wat informatie uit het ziekenhuis gelukkig, maar de post duur vast nog even. Dus mochten er hier moeders en vaders zijn met ervaring, heel graag!

2. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Heeft mijn dochter ook pas gehad om te zien of er geen schade is aangericht. Moest bij ons in het Ikazie ZH in Rotterdam. Ze kreeg eerst een infuusje (het meest vervelende). Daarna kreeg ze de vloeistof ingespoten (valt onder nucliaire geneeskune). Toen nog een half uurtje wachten en toen onder de scan, 3 maal 10 minuten. Ging eigenlijk wel prima hier, maar mijn dochtertje is al 4 dus dat scheelt wel. Er zijn eigenlijk geen risico's aan verbonden, de vloeistof is ook wel vrij snel uit het lichaam. o ja, ze moet vlak voor het onderzoek nog een pakje drinken, konden ze het beter zien.
    Succes!

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Dank je wel voor je informatie!

4. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Hoi. Dit heeft mijn zoontje (nu 6 mnd oud) laatst ook gehad. Hij had meteen na de bevalling een nierbekkenontsteking/urineweginfectie. Ik zag er erg tegenop maar het is me 100% mee gevallen! Voor het inbrengen van het infuus kreeg hij verdovingspleistertjes op die eerst even moesten inwerken, resultaat: hij gaf geen kik bij het inbrengen van het infuus!! De rest van het onderzoek stelt heel weinig voor hoor. Er gaat alleen veel tijd in zitten, die vloeistof moet inwerken etc. Maar maak je dus niet druk!! ;)

5. Mijn zoontje heeft ook vlak na geboorte een urineweginfectie met nierbekkenontsteking gehad en dus zelfde ritueel. Na 6 maanden in Zaans Medisch Centrum een infuus en scan gehad. Vlak voor de scan mocht hij nog een lekker flesje en gelukkig heeft hij tijdens de scans geslapen zodat hij er weinig van heeft gemerkt. Voor het infuus kun je inderdaad pijnstillende pleisters vragen aan je kinderarts. Wij kregen ze gelijk al mee vanuit het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina