Alleen willen drinken uit gewone beker.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tamaraliza, 8 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Hoi meiden!
    Mijn dochtertje is 10 maanden bijna en ik wil haar, zeker met dit weer, tussendoor drinken geven. Alleen...weigert ze dit te drinken uit de fles (voeding drinkt ze gewoon :(). Ze kan ook (nog) niet omgaan met de tuitbeker, ze bijt op de tuit en dan komt er dus niks uit ;) .ik heb haar ook weleens de tuitbeker in haar handen gegeven, maar dan speelt ze er alleen maar mee.
    Nu geef ik, als we thuis zijn, drinken uit zo'n oefenbeker van difrax. Dat vindt ze heel leuk en ze krijgt ook wel wat binnen, maar het meeste loopt langs haar mond en haar kleren zijn meteen nat :) Thuis vind ik dat niet zo erg. Nu geef ik meestal water, dus dat droogt wel...maar hoe kan ik dit nou doen als we onderweg zijn? Om haar dan met natte kleren te laten zitten, vind ik ook niks...

Iemand tips?
    Liefs Tamara

2. misa

misa Niet meer actief

Slabbetje om?
    Of een tuitbeker met zachte tuit (avent)? En dan desnoods de antilek er even uithalen zodat ze doorheeft dat er drinken uit komt?

3. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier heeft ze een tuitbeker nooit begrepen maar een rietjesbeker had ze heel snel door. Misschien dat een keer proberen, en anders blijven oefenen met een gewone beker dan zal ze dat ook best snel door kunnen hebben.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.213
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Lekker blijven oefenen met een gewone drinkbeker. Die oefenbeker van Difrax ziet er inderdaad ook goed uit. Als je de stap tuitbeker helemaal over kunt slaan is het alleen maar goed! Veel beter voor de mondmotoriek (spraakontwikkeling!) en beter voor de tandjes.

5. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juist goed dat ze uit een gewone beker wil drinken! En dat lekken is maar tijdelijk hoor. Mijn ervaring is dat ze het snel genoeg door hebben. En tot die tijd: een handdoekje onder de kin houden om het gelekte drinken op te vangen en/of een Silly Billyz slab omdoen (die zijn aan de achterkant van plastic en lekken dus niet door. Bovendien absorberen ze heel goed. O.a. te koop bij Prenatal). En misschien wil ze wel uit een waterflesje drinken? Dat komt er net wat minder drinken in één keer haar mond in en kan ze het misschien beter binnen houden? Succes!

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Helemaal goed dat je haar lekker uit een gewone beker laat drinken. Het is nu even investeren, maar straks zoveel handiger. Je hoeft namelijk niets mee te nemen.

Maar voor het lekken. Ik gebruikte een hydrofiel luier. Die heb je vaak nog wel bij je en drogen ook wel weer snel. Tevens heb je er waarschijnlijk genoeg in de kast liggen.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Voor onderweg gebruik ik de mykko 360 graden beker. Ze moeten dan net zo drinken als uit een gewone beker maar doordat de bovenkant afgesloten zit is het minder knoeien. Er kunnen wel wat druppels vrij komen als ze er mee zwaaien maar de beker is niet ineens leeg. Ik vind hem ideaal. Gebruik hem dagelijks.

Kiddyboo - Mykko 360 graden anti-knoei beker assorti geleverd

8. Maia

Maia Niet meer actief

zoveel mogelijk blijven oefenen zou ik zeggen. hier een meisje dat toen ook alleen uit een beker wilde en het kostte een hoop schone kleding en een hele hoop geduld, maar zodra ze het door had was het erg prettig. Ik heb toen gewoon een hele flinke stapel extra spuugdoekjes gekocht :D

9. fafje

fafje Niet meer actief

was hier ook een tijdje zo, ik gaf dan slokjes uit een waterflesje, is demond openeing net iets kleiner...gign iets beter!!!

verder een tuitbeker zonder antileksysteem...daar oefende hi het zuigen en ineens snapte hij zo'n antilekding...bidonflesje kan je ook proberen!

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Met 10 mnd al uit een gewone beker drinken vind ik best heel knap! Ik begrijp dat een flesje geven in de hand wel minder werk is en dus gemakkelijker. :p

Voor onderweg heb je ook wegwerpslabbetjes (C1000).
    Of een plastic beker met een rietje?

Ach, jullie doen het al beide zo goed! :)
    En het is maar zo tijdelijk allemaal!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    of proberen uit een gewone beker (die jij vasthoud) met een rietje?

12. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Bedankt voor de tips! En ik vind het echt heel leuk dat ze nu al uit een gewone beker wil drinken, maar het is niet altijd handig.

Zo'n 360gr. beker, moet ze daar aan zuigen of komt het er vanzelf uit, Jewe? Als ze moet zuigen heb ik er naar mijn idee niets aan. Ik heb een tuitbeker, daar moet ze ook aan zuigen om er iets uit te laten komen, maar dat snapt ze niet. Ze 'bijt' (beweegt haar onderkaak ;) , lastig uileggen) er dan alleen maar op en dan komt er niets uit.

Ik denk dat het makkelijkst is haar gewoon een slabber om te doen en er dan dus meerdere van meenemen ;)
    Zo'n silly billys slab lijkt me we handig Stefanie. Daar ga ik vanmiddag even voor kijken!

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Rietjesbeker en pakjes had Quincy eerder door dan een tuit. Nu drinkt ze wel uit een harde tuit zonder anti lek. Verder laat ik haar vaak zelf drinken uit een open beker. Ik vind die van nutrilon fijn, hebben 2 handvaten.

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Met zo'n harde tuit maakt het dus niet uit dat ze er op bijt, doet Quincy ook steeds...

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ze moeten wel een beetje zuigen. Net als dat je zelf ook een beetje een zuigbeweging maakt als je uit een beker drinkt. Mijn zoontje snapt zo'n drinktuit ook niet maar deze snapte hij meteen. Hoor van klanten ook alleen maar positieve ervaringen.

Deel Deze Pagina