Ritme niet kunnen vinden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Onze zoon is nu 2 1/2 weken oud en kan nog niet echt zijn ritme vinden, ook met zijn flesvoeding niet.
    Soms slaapt ie s'nachts best goed en soms ligt ie wel 2 uur wakker...
    Hoe was de dagverloop van jullie baby toen ie zo oud was i.v.m.
    slapen en voeding.

2. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Wanneer begint het met vaste tijden voor de voedingen?
    Nu is het zeker nog geven als ze erom vragen...

3. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hier waren we nog volop bezig om onze zoon te leren kennen. Daarnaast moesten we allemaal wennen aan de nieuwe 'samenstelling' en onze dochter moest overduidelijk ook leren omgaan met de verdeelde aandacht.

Ik wilde ook wel een ritme, maar het frustreerde me alleen maar dat hij daar nog niet aan toe was. Dus hebben we besloten om hem te volgen en dat gaf een stuk meer rust. Met een maand of 2/3 werd het steeds makkelijker, ook doordat hij zelf in slaap kon vallen en ik begreep dat hij niet bij de eerste signalen van vermoeidheid in bed moest worden gelegd, maar als hij echt begon met jengelen. Pas toen ging hij langer slapen. Daarvoor sliep hij echt heel weinig, was hij heel onrustig. Nu is hij ruim vier maanden en slaapt hij in totaal 17/18 uur, terwijl dat de eerste 2 maanden maar 11/12 waren.

Oh ja, voeden deed ik op verzoek en dat betekende vaak om de 2 uur voeden. In de nacht om de 3 uur met soms één keer een langer stukje van 4 uur.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.820
    2.679
    113
    Het lijkt mij onmogelijk om bij een baby van 2,5 week al een ritme te hebben. Bij ons werd het ritme met ca 12 weken voorspelbaarder, maar nog steeds kan.er een dag bij zitten waarop alles anders gaat. Voeden op verzoek doe ik met ruim 4 maand nog steeds, maar wel met een minimum aantal uren ertussen als het lukt. Ik denk dat je met een een maand of 6, of misschien nog later, pas een ritme krijgt. Je kunt wel regelmaat toepassen, dus alle handelingen (eten, luier, knuffelen etc) in dezelfde volgorde.

Met slapen is het hier hetzelfde als Allistar beschrijft. Met een maand of 3 werd de onrust overdag minder en begon ze ook overdag te slapen. En sinds een week lijkt ze pas echt te snappen dat je ook 1,5 uur achter elkaar kan slapen overdag in plaats van 30 minuten.

5. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid, dat komt vanzelf. Twee weekjes oud, kindje is net op de wereld! Heeft geen honger als jij dat zegt maar wanneer hij dat heeft, zelfde met slapen.. Lekker knuffelen, zachtjes liedjes zingen en go with the flow!

6. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Inderdaad go with the flow! Dan zal je zien dat het ritme er vanzelf komt....En als je het ritme eenmaal hebt gevonden, gooien ze doe boel weer om;)
    Mijn zoontje is bijna 10 maanden en het wisselt nog per dag (afhankelijk van hoe hij goed hij slaapt s' nachts en 's ochtends)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een vast ritme lijkt me idd met 2,5 week nog niet haalbaar.
    Hier op dit moment nog steeds geen vast ritme, maar het begint wel wat te komen. Hier speelt allerlei gedoe door een lichte hartafwijking, wat niet bepaald helpt om in een ritme te komen, maar momenteel begint er zich toch enigszins een ritme te vormen :)
    We sturen daar niet op trouwens, komt vanzelf wel. Wat wel wel gaan doen, is 's nachts niet te grote flessen aanbieden. Ze is nu net de overstap naar grotere flessen aan het maken, (van 90+3 naar 120+4), maar we gaan het 's nachts even houden op 90+3 om te kijken of dat helpt om 's nachts al wat naar doorslapen toe te kunnen gaan. Dat gaan we niet afdwingen, maar als het werkt, vinden we dat helemaal fijn natuurlijk ;)

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier was er nog helemaal geen ritme toen hoor. Komt vanzelf wel :)

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat ritme komt echt wel! Nu is het het beste gewoon je baby te volgen, hij zal vanzelf zijn ritme vinden. Hij is nu nog zo klein. Geniet ervan, geef hem wat hij nodig heeft en draag hem lekker veel bij je. Het is zo voorbij!

Hier kwam dochter met slapen rond 3 maanden echt in een vast ritme ('s nachts dan).

10. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik denk dat je erg veel verwacht van een babytje van 2,5 week. Bij ons heeft het maanden geduurd voordat er sprake was van een (soort van) ritme. En nog steeds kan onze dochter zich daar helemaal niks van aantrekken. Het is een meisje en geen machine, bedenk ik me dan maar:) Het enige ritme dat je naar mijn mening zelf kan bepalen is: luier verschonen-flesje geven-spelen-slapen. Als je dat aanhoudt dan geef je voldoende houvast voor je babytje. Veel plezier met je kleintje en relax!!

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nee joh toen was er nog laaaang geen ritme. Beetje ritme kwam hier rond 10 weken maar t kan ook.langer duren!!!

12. angelique1984

30 dec 2011
    98
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog geen ritme met 11 weken ondanks aanbieden van regelmaat:(

13. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Ik was daar met 2,5 week nog niet mee bezig. Het komt vanzelf als je goed naar je kindje kijkt. Het is er nu nog te vroeg voor, denk ik.

14. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Bij ons is er pas met een week of 9/10 een soort van ritme gekomen. Ik had het wel eerder geprobeerd, maar het lukte niet. Ik raakte er alleen maar gestresst van. Het advies van 'go with the flow' is zeker aan te raden, en dan zal je zien dat er vanzelf dingen op zijn plaats vallen.

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier pas rond een week of 12 dat er een soort van ritme ontstond.

En dat hebben we nog, maar alleen de avond/nacht is nu vast, de dagen rommelen we maar wat aan qua slaapjes. Qua voeding komt hij wel rond vaste tijden.

*klop t af, voor je het weet gooit hij zijn schema weer om ;)*

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook pas een beetje ritme met een week of 12, maar ook dan verandert het nog zo makkelijk weer iedere week; bijna geen pijl op te trekken eigenlijk. Ik denk dat we hier pas écht een ritme zijn gaan krijgen sinds ze 6 maanden is...

Deel Deze Pagina