Misschien een hele domme vraag maar ik hoop dat iemand me kan helpen met tips. Zaterdag gingen we naar de stad ontzettend druk , kon met de kinderwagen dus echt niet winkelen. Dus ik heb besloten om maandag als het rustig is voor de eerste keer alleen met onze meid de stad in te gaan. Nu mijn "domme" vraag . Hoe doen jullie dat als je iets moet passen, niet alle winkels hebben van die grote pashokjes. Ik kan toch moeilijk de kinderwagen buiten het hokje laten staan.. Op de gok kopen en hopen dat het past is niet mijn ding, ik zou namelijk nooit terug gaan om het artikel te ruilen. Alle tips zijn welkom
Ik keek altijd of er een grote paskamer was of misschien dat het paste in 1 hokje (word wel krab vaak hoor ) Wat ik deed als ik niet kon passen was; Kopen en kijken of ik het ergens anders in de stad nog kon passen op bijv een wc (hier hebben we een restuarant met invalide/verschonings tiolet waar je met je kinderwagen opkan) of in een andere winkel met wel genoeg ruimte in de paskamer. Als het dan niet past kun je het op de terugweg weer terug brengen.
Ik pas meestal geen kleding als ik niet in het pashokje kan. Nu moet ik zeggen dat ik een hoop dingen ( zoals basics ) wel kan kopen zonder te passen. Maar echt uitgebreid kleding shoppen in mn eentje doe ik ook niet hoor! Wel andere dingen, schoenen, spulletjes, babydingen maar geen nieuwe wintercollectie kleding nee. Tenzij ze dus wel in het pashokje meekan, ik laat haar niet op de gang staan ofzo.
laastt was ik in de stad met zoonlief en kleding gepast. Ik kon de wagen er niet bij zetten in het kleedhokje, maar ik had de duwstang in het hokje gezet en kon zoonlief via de spiegel in het kleedhokje in de gaten houden. En voor babyroof was ik ook niet bang omdat ik zelf de duwstang had en er alleen een gordijntje tussen zat. Alleen zoonlief vond het na 5 dingen passen het niet meer leuk (en ik had nog veel meer). Volgende keer neem ik of een oma of een vriendin mee, kan je veel rustiger passen.
Hey Worst, Ik ga meestal niet uitgebreid kleding shoppen met baby maar wel ff kort. Ik laat dan de wagen buiten het hokje staan maar in de 'pasgang' en kijk dan tussendoor steeds en heb gespitste oren. Ook vraag ik af en toe of als er personeel bij de pashokjes staat of zij even willen opletten. Gaat eigelijk altijd prima en je moet toch iets . Maar het liefste ga ik alleen shoppen . Succes
hoe ik het doe .....ik ga in het pashokje.... maar laat het gordijn half open... ik heb altijd een fatsoenlijk hemd aan en sta dus niet in mijn bh ofzo als ik shirts/truien/jurken ga passen. als ik weet dat ik broeken moet passen dan trek ik een jurk/rok met legging aan naar de stad zodat ik eerst de broek aan kan trekken en dan de rok/jurk uit.
@mejojo thx met die tip kan ik wel wat . Ik loop er als een sloddervos bij zwangerschapskleding past niet goed meer aangezien mijn zwangere buik ver weg is (op een blubberpuddinkje na), en al mijn oude kleding zit te strak, dus ik moet echt op pad. Bedankt voor alle reactie's, andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
De wagen voor de helft tegen het doek aanzetten van de paskamer. Snel passen en af en toe koekeloeren! Maar ideaal heb ik het nooit gevonden. Maar dat je oude kleren (nog) niet passen is niet gek hoor! kan over een paar maandjes helemaal anders zijn. Ik heb trouwens heel lang de zwangerschapsbroeken nog gebruikt.
Als er een pashokje is waar de kinderwagen niet in past dan ga ik niet passen. Vaak koop ik het dan maar op de gok
ja ik zorg altijd dat ik gekleed ben dat het niet erg is als mensen me zien...nou ben ik sowieos niet ehel "preuts" dus als ik ff 2 sec in mn beha moet staan, so be it... maarja truitjes pas ik eigenlijk nooit...gewoon op de gok...en anders toch ruilen....ik doe dat dus wel..wnat dan kan ik weer iets ander sleuks uitzoeken broeken vind ik wel lastig, en doe ik het liefst als er iemad bij is...omdat ik nogal kritisch ben en een lastige maat heb, vind ik... maar goed toen mn kindje zo jong nog was, hup mee in het hokje...en ander shalf open laten! Nu ga ik alleen passen als ie slaapt, want nu vind ie het ehct heel snel heel saai!
hihi ik vond het ook nooit een probleem om een paar tellen in bh te staan ... ik was daar ook totaal niet preuts in.... maar nu doe ik het andere mensen maar niet aan om naar mijn blubberbuik met tijgerprint te kijken
ik pas niet als de wagen niet meekan en dat is vaak ik koop het dan op de gok en als het niks is breng ik het terug, ik laat mijn kindjes zeker niet buiten het hokje wachten.
Online kleding bestellen en terugsturen wat niet past Ik ben nog nooit echt uitgebreid gaan shoppen met kind.
Als de kinderwagen niet in de pashok past ga ik meestal helemaal achterin in een pashokje en gooi de gordijn over de kinderwagen. Met deurtjes wordt het lastiger. Heb ik nog geen oplossing voor.
ik doe het zoals mejojo zegt, dus goed nadenken waarin je gaat shoppen en wat ik eerder al las, de duwstang in het hokje. Als je echt vroeg in de ochtend gaat dan is het hartstikke rustig en is er waarschijnlijk haast niemand anders in de winkel
Ik koop heel veel online bij Wehkamp. Daar hebben ze steeds meer leuke merken. Toen ik net bevallen was en echt niet meer snapte welke maten ik boven en onder had, heb ik echt bergen kleding besteld en alles in 2 maten. Voordeel is dat je meteen kunt kijken of je het kunt combineren met dingen uit je eigen kast die toevallig nog wel passen. Je kunt je bestelling laten thuisbezorgen en het restant weer laten ophalen, of je kunt het ophalen en terugbrengen op zo'n dhl-servicepunt. Ik vind het superhandig!
ik zette de kinderwagen gewoon voor de helft in het hokje en daarover heen het gordijn. Maar ik ga het liefste alleen winkelen want nu is het niet meer gezellig met een kindje haha ik heb een echte man en gaat zeuren bij iedere kleding winkel pffff
Vorige week voor het eerst dingen gepast terwijl ik alleen was met mijn dochter. ik had het gordijn half dicht. wel een fatsoenlijk hemd aan later nog een rok gepast, gordijn wel dicht, kinderwagen tegen het gordijn aan. en snel snel. Het was een doordeweekse dag en erg rustig in de winkel, anders zou ik het ook niet doen, vond het ook niet prettig zo. in vervolg toch iemand meenemen of alleen of wehkamp