ik ben nu 30 weken zwanger. en sinds 2 weken voel ik de kleine echt heel veel minder. hij/zij beweegt nog wel maar schopjes zijn er bijna niet meer. ik voel het wel draaien van de ene kant naar de andere enzo. en het reageert wel op handen van mij en mijn man als we die op mijn buik leggen. maar vind het toch vreemd dat de schopjes en porren bijna zijn opgehouden. mijn placenta zit aan de voorkant, dus misschien dat dat er mee te maken heeft. maar ik voelde het voorheen toch ook wel...... ik weet dat het later in de zwangerschap minder word , maar nu al? plus dat ik ineens vocht vasthou.............. heb ik de hele tijd nog geen last van gehad,. zelfs niet met dat hete weer in juli......... dit is echt weer zo'n situatie van heb ik dat........... weet ff niet wat ik hier mee moet........... ik heb ook geen zin om de vlos op te bellen om te vragen. want bij mijn vorige zwangerschap had ik allerlei kwalen van al harde buiken in de 3e maand tot zwangerschapdiabetes........... en werd ik ook een beetje uitgemaakt voor aansteller. en daar heb ik nu geen zin meer in. ik hoef nog maar 10 weken, en ik wou graag de vlos tot vriend houden zolang........ heeft iemand dit ook meegemaakt of weet iemand iets?
Mijn kleintje beweegt heel afwisselend.... De ene dag flinke bewegingen, de andere dag amper iets. Zeker na 30 weken worden ze groot, dan echte schoppen en porren steeds lastiger worden. Verschuivingen moet je wel merken...dat er opeens een kont omhoog komt. Bij mij zit de placenta ook aan de voorkant. Ik moet het hebben van de bewegingen die ik aan de zijkanten en bij mijn ribben voel. Ik heb dit nagevraagd bij de verlos en wanneer de placenta aan de voorkant zit, voel je het kleintje gewoon minder duidelijk. Je moet in ieder geval 5 a 7 bewegingen per dag voelen. Voel je die niet, dan moet je echt de verlos bellen....dan maar geen vriendjes met de verlos, de gezondheid van je kindje is belangrijker.
ja ik voel het verder wel als er een kont omhoog komt enzo maar voornamelijk voel ik het als ik even lig op bed savonds of overdag even op de bank. als ik dan op mijn zij lig is het net of kleintje denk van heeee een trampoline.......ff springen. maar hoevaak ik hem of haar op een dag voel dat weet ik eigenlijk niet. dat tel ik eigenlijk niet. zal het es doen.
Bij mij was het eerst een flink circus de hele dag in mijn buik. Denk ook ongeveer week 29 of 30 dat het wat minder werd. Eerst maakte ik mij zorgen. Alleen voel haar nog wel heel duidelijk gewoon minder. Volgensmij is het echt normaal hoor, hoe groter ze worden hoe minder ruimte. heb je niet bepaalde momenten dat je haar voelt bv bij het opstaan of juist als je gaat slapen?
ja wel als ik savonds in bed lig dan is het 9 van de 10 keer als ik wil slapen dat de kleine denk van he let's party..............dan word ie wel wat drukker inderdaad maar de rest van de dag is zo rustig
Klinkt mij als volkomen normaal in de oren, maar ja ik ben geen verloskundige. Die van mij is 's avonds ook het drukst. Maar ja tel ze eens en ga er eens op letten. Ik merk ook dat ik er niet altijd zo bij stil sta....