Getrouwd en toch alleen zwanger

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Angelsfire, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Hallo,

Ik plaats mijn verhaal hier omdat ik het niet zo leuk vind om het te plaatsen in het bevallingslijstforum. Ik hoop dat er iemand is die in dezelfde situatie heeft gezeten.

Samen met mijn man heb ik twee zoontjes. Ik wilde altijd graag een derde, maar hij niet. Daar had ik me bij neergelegd. Een kind, daar moet je samen voor kiezen. Anderhalve week geleden bleek ik ineens zwanger. Door de anti conceptie heen. Ik was stiekum wel een beetje blij, maar mijn man reageerde zo anders dan ik had verwacht.

Hij wil het echt niet en wil dat ik een abortus doe. We hebben een gesprek gehad bij het FIOM en bij de huisarts. In eerste instantie heb ik nog toegezegd, maar ik kan het gewoon niet. Alleen de gedachte aan een abortus al, maakt me gek van verdriet. Ik was totaal overstuur en mijn man bleef ijzig.

Toevallig gingen we die week op vakantie, maar we zijn nu na een week al weer terug. Het ging totaal niet. Hij wil niet praten en ik wil geen abortus. Die beslissing heb ik nu voor mezelf genomen. Niet om hem dwars te zitten of voor het blok te zetten, maar ik kan het gewoon niet. Ik vind dat zo erg.

Nu zijn we weer thuis en mijn man negeert me zo'n beetje. Hij is afstandelijk en bozig. Onze kinderen zijn van slag. Die merken natuurlijk ook dat er iets is. Ik ben zo bang wat er nu gaat gebeuren. Blijft hij bij me? Zal hij bijdraaien? Zal hij me laten zitten?

Ik weet maar een ding zeker: ik wil geen abortus. We zijn 34 jaar, we hebben allebei een goede baan, een groot huis, een grote auto. Waarom zou een derde kind er niet meer bij kunnen?

En, red ik het alleen als hij het zover laat komen?

Ik vind het zo moeilijk dat hij zo stug, ijzig en afstandelijk doet.

Nou, een heel verhaal. Ik hoop dat iemand dit herkent?

Liefs,
    Angelsfire

2. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Ik herken het niet.. gelukkig.
    maar ik wil je wel veel sterkte wensen.
    Ik vind het erg onredelijk van je man. Hij was er ook bij toen het gemaakt werd. Als hij het zo erg vond had hij zelf wel andere maatregelen kunnen nemen.
    Het is niet alsof je het expres heb gedaan.
    En je kan je beter bij je beslissing laten en straks (eventueel maar,... hoop dat hij gewoon bijdraait) alleen zijn, dan voor de keuze van je man kiezen en alsnog alleen eindigen omdat je het hem altijd kwalijk blijft nemen.

Nogmaals heel veel sterkte.
    Liefs Jazzie

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Tja ik vind het reuze kl*te voor je...maar ik moet eerlijk zeggen, ik snap jou kant heel goed, en zijn kant iets minder, hij is er toch zeker zelf ook bij geweest met de verwekking, ookal is het door de anticonceptie heen gebeurd, hij heeft toch net zo goed verantwoordelijkheid hierover, het is voor hem wel heel gemakkelijk gezegd om jou die arbortus te laten doen, maar persoonlijk denk ik dat je voet bij stuk moet houden, want ik denk dat je het jezelf nooit zou kunnen vergeven als je dit kindje weg laat halen...

Ik denk dat je hem maar gewoon een beetje met rust moet laten, en misschien draait hij wel bij na een tijdje...
    Eventueel kun je dit probleem bij je huisarts voorleggen, misschien weet die een oplossing om er samen uit te komen...
    Tja en zo niet, klinkt heel hard, maar als hij bij je weggaat hierom, dan is dat nog beter dan dat je een arbortus neemt.

Misschien kun je hem als jullie een gesprek hebben, eens wijzen op de hoeveelheid geluk die jullie eigenlijk hebben, om nu nog een derde kindje te mogen ontvangen, weet je hoeveel stellen geen kinderen kunnen krijgen, of miskramen hebben en ongewild hun kindje dood zien gaan? Misschien dat dat hem zijn ogen opent...

4. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Kan er gelukkig helemaal niet over meepraten, maar..
    Ik vind dat jij echt bij je beslissing moet blijven.
    Juist zoals jij je gevoel beschrijft heb ik het idee dat je jezelf een abortus nooit zou kunnen vergeven, dit zal jij je man dus ook altijd kwalijk blijven nemen.
    Op zo'n manier zou je toch ook niet verder willen..
    Ik zou je man de ruimte geven, misschien als hij wat meer tijd heeft dat hij nog bij zal draaien.
    Heel veel sterkte de komende tijd!

5. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ja, ik kan erover meepraten. Tenminste, gedeeltelijk. Mijn man wilde geen tweede. Ik bleek in maart opeens zwanger, ook door de anticonceptie heen. Hij heeft de avond van de positieve test nog zijn spullen gepakt en is vertrokken. Hij wilde alleen met mij en onze dochter verder. Niet met nog een kind erbij. Abortus is voor ons beide geen optie. Maar betekent dus wel dat ik er nu alleen voor sta. Ik heb mijn rust gevonden in de situatie. Met hier en daar een dip gaat het eigenlijk heel goed met me.
    Blijf bij je eigen gevoel en laat je niks aanpraten. Heel veel sterkte in deze ongelooflijk moeilijke en verwarrende tijd!

6. mama_rose

mama_rose Actief lid

7 jun 2009
    230
    0
    0
    Voor mijn jongens zorgen
    Rotterdam
    Hoi Angelsfire,
    Ik heb net je bericht gelezen en ik vind het erg rot voor je..
    Je man reageert onredelijk, vooral omdat hij jouw zo een beetje negeert en er geen woord over wil spreken! Hij eist van jouw op dat jij je aanpast aan zijn beslissing en doe je dat niet dan krijg je deze reactie! Nou, ik zou lekker achter je zelf blijven staan en naar je hart luisteren. Je moet echt niks tegen je zin in doen. Daar zal je later alleen maar pijn en verdriet van hebben. Ik hoop zeker voor je dat je man bijdraait, maar al doet hij dat niet..wees aub niet gevreesd! Denk dan aan alle andere vrouwen die het ook alleen moeten doen en alsnog heel erg gelukkig zijn! Als andere vrouwen dat kunnen, kan JIJ het ook! Denk goed erover na, en zet jezelf en je kids op 1.. Liefs mama_rose

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Echt waar, mijn mond valt hier van open!
    Snap best dat ie geschrokken is, maar als hij zo graag GEEN 3e wilde, had ie er maar een knoop in moeten laten leggen.
    Waarom zou jij je klote voelen over iets (de abortus die hij wil), terwijl hij er dan t makkelijkst vanaf komt.
    Beseft hij niet dat hij je sowieso kwijt raakt als hij je daartoe dwingt, want dat gebeurd er!
    Waarom kun je in hemelsnaam wel van 2 kindjes houden en niet van 3? Daarom vind ik de keuze al helemaal niet te bevatten, hij heeft al 2 kinderen...dan kun je toch al helemaal niet een kindje weg laten halen?

@Misskeita, die ex van jou is helemaal te erg voor woorden!!!!!!

8. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Bedankt voor alle lieve reacties. Ik vind het zelf ook nog steeds heel onbegrijpelijk en onwerkelijk wat er gebeurt. Hij is niet vertrokken, zoals jouw vriend Misskeita, dus er is nog hoop. Toch? Het is heel raar om iemand van wie je houdt, zo te zien reageren...

Ik blijf zeker achter mijn keuze staan, maar het zal hoe dan ook erg pittig zijn!!

Misskeita, jij gaat nu zometeen dus alleen verder met 2 kindjes? Wanneer ben je uitgerekend van je tweede?

9. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Hi Angelsfire,
    Allereerst is abortus alleen maar een optie als je er zelf 100% achter staat.
    Maar wat is eigenlijk de reden dat hij geen 3e kindje wilt? Heeft hij het aan jou uitgelegd? Weet je waarom hij zo anti is en zich op dit moment voor jou afsluit?
    In elk geval sterkte!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat ontzettend moeilijk en verdrietig. Alsof hij geen deel heeft gehad aan het zwanger worden en het jouw schuld is, ook, echt kinderachtig om dan vervolgens een silent treatment te geven terwijl jij zwanger bent en al door genoeg gaat.

Het is dan wel jullie kind, maar het is ook jouw lijf. Ik vind dat niemand ooit een moeder kan dwingen tot een abortus. Dat is een vreselijk nare keuze, ook voor de vrouwen die hem om andere redenen of uit eigen beweging moeten maken. Ik hoop van harte voor je dat hij bijdraait. En vraag me ook af wat zijn redenen zijn.

Als je seks hebt, ook als is het 'veilig'... tenzij je echt gesteriliseerd bent en dan nog (!) is er ALTIJD een risico dat het tot een nieuw leven kan leiden.

11. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Wat moeilijk zeg. Gisteravond heel lang gepraat. Hij komt steeds met allemaal argumenten waarom een derde kind wat hem betreft niet welkom is:
    - het wordt nu eindelijk rustiger met onze 2 zoontjes
    - onze oudste heeft ADHD en is behoorlijk druk
    - we hebben geen slaapkamer over
    - hij heeft geen zin in weer 4 jaar op en neer rijden naar creche
    - geen zin in nog 4 jaar jengelen en luiers verschonen
    - straks moeten we 3 keer naar zwemles, sportclubs enz...

Bovendien vindt hij dat ik de emotioneel denk over een abortus. Het is nu toch nog haast niks? Ik wil geen abortus omdat ik het helemaal niet erg vindt om een derde kind te krijgen én omdat ik abortus een noodoplossing vind. En dit vind ik geen noodsituatie. Hij zegt dat die twee redenen niet samen kunnen gaan.

Hij heeft zo erg op me in zitten praten dat ik zolangzamerhand zelf begin te twijfelen. Natuuriljk is het rustiger / makkelijker met 2 dan met 3 kinderen. MAar zo erg is het toch ook weer niet? Gelukkig is hij nu wel liever en aanspreekbaarder, maar hij draait absoluut niet bij.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen!

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Het komt er dus op neer dat hij geen zin heeft in de praktische beslommeringen. Maar ik snap het niet hoor, jullie jongste zoontje is pas twee, die moet toch ook naar de creche? Het is niet zo dat jullie al jaaaren uit de luiers zijn en dat die 'ellende' (ahum) weer opnieuw begint.

Ik vind zijn argument dat jij 'te emotioneel' denkt over een abortus eigenlijk zo afschuwelijk gevoelloos!! Weet hij hoe het is om te weten dat er nieuw leven in je groeit?

Eerlijk gezegd zou ik het heel eventjes laten rusten, en kijken of hij er nogsteeds zo over denkt als je het hartje hebt zien kloppen op de echo.

13. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Kan het ook zo zijn dat je man misschien wel denkt dat je bewust zwanger bent geworden? Je zal niet de eerste vrouw zijn die dat doet, misschien reageert je man daarom wel zo heftig!

Moet wel zeggen dat dit een hele vervelende situatie is en ik kan me niet voorstellen dat je man van plan is alles op te geven en bij jullie weg te gaan omdat er een 3de kindje onderweg is! Iemand schreef eerder dat haar man weg is gegaan bij een positive test, dan moet er toch iets niet goed zitten?

Ik wens je sterkte en hoop dat je man snel bijdraaid!
    groetjes

14. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ook al vind ik zeker weten dat je man onredelijk reageert...ik moet de hele tijd aan je andere kinderen denken. Komt misschien ook omdat ik niet zo een tegenstander ben van abortus.

helaas is er geen middenweg en zal er altijd 1 "verliezen" of toe moeten geven

sterkte

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat een rotsituatie.
    Ik snap heel goed wat hij bedoelt hoor en natuurlijk wil je dat de komst van je kindje een blijde gebeurtenis is.

Het ís jouw buik en hij kan jouw gevoel niet negeren. Natuurlijk kun je een abortus wel 'goedpraten', maar het blijft jouw buik en je zult het hem en jezelf niet vergeven als je toch een abortus doet terwijl je het écht écht écht niet wil!

Succes ermee, ik hoop dat hij om de rompslomp heen kan kijken..

16. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Vanmiddag heb ik een afspraak bij het Casa in Leiden. Ik hoop dat ik van die afspraak voor mezelf (nog) meer duidelijkheid krijg. Mijn man lijkt nu wel iets (ietsjes...) meer mijn kant op te denken. Maar ik ben erg bang voor zijn reactie als ik definitief besluit het te houden. En die kans is heel erg groot.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat ontzettend vervelend angelfire!

Je moet inderdaad alleen een abortus ondergaan als je er zelf helemaal achterstaat.

Ik moest alleen even ergens aan denken toen ik de reacties las: als je een vrouw bent dan kan je altijd zelf beslissen of een kindje er komt of niet maar een man is altijd maar afhankelijk van zijn vrouw. En als een man het dan niet wilt dan is hij een eikel en gevoelloos etc. Hij mag toch vinden dat een zwangerschap van 5 weken nog niet heel veel voorstelt. Persoonlijk ben ik het gedeeltelijk met hem eens (al is dat geen reden om een abortus te doen als je dat niet wilt!). Ik vind haar man pas een eikel als hij direct weg zou gaan en haar met alles zou opzadelen. Dit is iets waar je samen uit moet komen. Haar man kan er ook niks aan doen dat het kindje in haar buik groeit en niet in de zijne, dat is nou eenmaal de natuur.

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Jeetje heftig zeg.

Ik zou echt een beetje afknappen op mijn man als hij zo zou reageren.
    Het is een leventje wat in jou groeit, een stukje van jou en een stukje van je man, hoe kan iemand daar zo afkeurend op reageren.
    Vind het echt erg voor je aangezien jij het graag wilt houden.
    Vooral als je (straks) een echo hebt gehad, kan je dat toch niet over je hart verkrijgen? Denk dat je er echt gigantisch spijt van gaat krijgen en altijd gaat afvragen hoe het zou zijn geweest als...
    Hoop echt voor je dat je man flink bij gaat draaien.

19. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Vanmiddag ben ik dus bij de abortuskliniek geweest. Nou, die arts had het binnen tien minuten besloten: dit wordt geen abortus. Ik raakte natuurlijk gelijk al weer overstuur. Na de echo, waarop nog maar weinig te zien was natuurlijk, was het helemaal echt. Ik ben zwanger! En ik hou dit kindje!

Mijn man reageerde somber, maar niet boos. Hij lijkt het nu beter te accepteren. Misschien omdat een arts heeft gezegd dat ik een abortus emotioneel niet zou aankunnen?

Heel dubbel weer. Mijn man is somber maar redelijk aanspreekbaar en ik ben eigenlijk heel opgelucht.

Dit kindje mag komen (als alles goed gaat natuurlijk)!!

20. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Ehhmmm ja... ik kan inderdaad niet zeggen dat het goed is voor onze relatie. Maar ik ga 'm wel tijd geven. Ben wel erg teleurgesteld in zijn reactie. Verdrietig meer.

Deel Deze Pagina