alleenstaand en fulltime werken

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door singlemom23, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

nu is mijn zoontje pas 13dgn maar vind het moeilijk om straks 08 september weer aan de slag te moeten.
    helaas geen partner waarmee ik af kan wisselen dus ben ik genoodzaakt de kleine 4dgn per weer naar de kinderopvang te doen.
    fam is ook niet mogelijk ze wonen te ver weg of werken zelf ook.
    financieel is het niet haalbaar voor mij om 3dgn pw te werken.
    ik heb al een kinderopvang gevonden maar ben bang dat als me zoontje honger heeft dat ze hem laten huilen. Nu is dit normaal geen probleem alleen heeft mijn zoontje een probleem aan zn galblaas waardoor hij niet in een keer een grote hoeveelheid melk kan verwerken, dus elk anderhalf uur een gedeelte drink.
    Gister ben ik even de stad in geweest en was zn flesje vergeten maar hij lag zo lief te slapen dus dacht ik kan nog wel snel ff een boodschap doen. nou hij werd wakker van de honger en heeft continu gehuild op de terugweg ! ik woon op 5min afstand lopen van de supermarkt maar vind het verschrikkelijk om hem te moeten laten huilen. Eenmaal thuis flesje gemaakt die hij in een keer volledig op dronk. dit was dus teveel dus de helft kwam er ook weer uit waarop de hele avond de hik volgde en spugen. ik merk nu gewoon dat hij er even niet meer lekker in zit, hij zit witjes en heeft rode kringetjes om zn oogjes. en dat alleen omdat ik hem 10min heb laten huilen !

ik weet gewoon niet of het de juiste oplossing is om me zoontje naar de kinderopvang te doen. maar voor een gastouderbureau is het nu al te laat. want hier krijgt hij wel de een op een aandacht, die ik liever voor hem heb. Ipv een groep kinderen die aan het schreeuwen en rondrennen zijn.

wat lijkt jullie het beste ?
    ik heb er serieus over na zitten denken om ontslag te nemen. maar dan heb ik maandelijks net genoeg om de vaste lasten van te betalen en voor de boodschappen blijft dan niets meer over.

en ik geniet gewoon van me werk. heb het daar zo naar me zin !

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Waarom is het te laat voor een gastouder? Als je dat liever hebt zou ik me gewoon alsnog inschrijven bij een gastouderbureau als vraagouder. Misschien moet je zoontje dan tijdelijk naar het kdv, maar kan je wellicht spoedig overstappen naar een g.o.

Verder, is het kdv op de hoogte van de medische toestand van je zoontje?

3. adi

adi Niet meer actief

Op basis waarvan heb jij je beeld gevormd van het kdv? Van die schreeuwende kinderen en babys die moeten huilen van honger??
    Dan heb je OF een verkeerde kdv gekozen OF klopt je beeld niet met de werkelijkheid.

Heb je een gesprek gehad met kdv over de voedingen van je zoontje? Overigens zullen deze over 3 maanden weer helemaal anders zijn. Het kdv volgt het eerste jaar het ritme van de baby, en er zijn zat babys die op kdv ook op verzoek worden gevoed.

4. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon nog een keertje bij het kdv gaan praten en informeren hoe ze het daar doen met voedingen. Waarschijnlijk vinden ze het helemaal geen probleem.
    Ons dochtertje wilde in het begin niet uit de fles drinken en daar namen ze ook alle tijd voor. Ze hebben haar zelfs een tijdje met een lepeltje de melk stukje bij beetje naar binnen gegoten. Dat kostte ook enorm veel tijd, maar daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Sterker nog, ze stelden het zelf voor.
    Dus misschien gewoon nog eens informeren, en grote kans dat je dan gerust gesteld wordt.
    En inderdaad, je kan je natuurlijk altijd voor de zekerheid ook bij een gastouder bureau inschrijven. Dan kan je altijd nog overstappen als het kdv niet bevalt.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn kinderen zijn vanaf 3 mnd naar het kdv gegaan. Oudste in het begin maar 2 dpw (oooooh, die ellendige wachtlijsten), maar zodra er genoeg plaats was voor 4 dagen.
    Jongste kon gelijk met 3 mnd al voor 4 dagen terecht.
    Het ging hartstikke goed. Lieve zorgzame leidsters, fijne omgeving. Echt hoor, nooit problemen met ze gehad.

Het ene kdv is het andere niet. Dus kijk goed waar je je kind naartoe brengt. Maar er is in mijn ogen en ervaring niks mis met 4 dagen per week opvang.

6. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gastouder kun je vaak op korte termijn regelen hoor. Hier ook gedaan nadat ik de wachtlijst had gehoord van het kdv en ze dus niet snel geplaatst kon worden.

Nu is mijn kleine meid alweer ruim 2 jaar bij de gastouder en als ik zie hoeveel aandacht ze krijgt, dat had ze zeker niet op een kdv gekregen. En straks kan haar zusje gewoon er ook naar toe.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Goed gesprek aangaan met je kdv. Hier alleen maar hele positieve ervaringen. Genoeg baby's die zitten met voedingen op verzoek of slapen, mijn zoontje is heeel veel op de arm geweest in het begin (daar sliep hij wel)

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik ben ook alleenstaande en werk 38 uur op 5 d( alle ja nu soms 7 d aan een stuk ook weekends maar evrander binnekort).

hier gaat dochter voltijds dus 5 d naar KDV. in het begin ging het niet krijsen tot en met en nu... nu wil ze vaak niet mee naar huis. veel fijner daar. altijd kindjes en het buitenspeelgoed is daar super leuk :). het is zelfs zo bij warmer weer dat ik eerst boodschappen ga doen en haar dan pas ga halen, dit omdat ik toch weet dat ze niet echt mee naar huis wilt.

nu was ze ziek 2 w ( waterpokken) en dan 3 w KDV toe. net voor het sloot zijn we haar verjaardagspakje gaan afgeven en direct greep ze naar de begeleidsters voor kusjes.

haar laten wenen doen ze er niet. ben ik vrij zeker van want dan zou ze die meisjes niet zo leuk vinden. ze gaat nu dus heeeeeeeeeeeeeeeel graag.
    dus ook al gaat je kindje mss in het begin niet graag heeft wel tijd nodig. hier toch een kleine 3 maand moeten wennen. dat ik ook dacht en ik moet gaan werken ik kan niet thuis blijven. als ik zou moeten leven van het stempelgeld denk ik niet dat ik de maand zou halen, het is nu al niet altijd simpel. ik verhuis binnekort en is toch 650 euro huur betalen wat ik niet weinig vind. maar goedkopere dingen hier zijn krotten.

dus ik zou zeker je werk nog niet opgeven hoor. oh ja en ik wou eig eerst dat KDV niet maar had geen keuze de rest werkte maar 4 d per week en ik moet 5 d per week hebben. dus stond zelfs niet achter de cribbe en nu vind ik en dochtertje het er heel super.

succes

Deel Deze Pagina