Heb jij weleens twijfels over je relatie?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door vruchtje24, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

Ik vraag me af of ik nu de enige ben die weleens twijfels heeft in zijn relatie. Te laatste tijd heb ik samen met mijn man nogal veel irritaties aan elkaar waardoor vaak vrije dagen/avonden verpest worden (meestal allebei onze schuld en gaat vaak over de kleinste onnodige dingen). Ik twijfel dan zo erg of ik wel gelukkig genoeg ben in deze relatie. Is dat nou normaal dat je dat afvraagt of is dat een teken dat het echt niet goed zit:x?

Liefs vruchtje

2. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Uhh...mag ik even vragen waarom je dat bij ALLEENSTAANDE moeders plaatst? (het woord alleenstaande zegt waarschijnlijk al genoeg ;))

3. Mee eens.. Hier zitten wss weinig mama's die relatie adviezen kunnen geven :p

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Tja je voelt zelf aan of het in je relatie goed zit of niet , denk ook dat je wel aanvoelt of je gelukkig bent ja of nee , daar kunnen wij ook geen antwoord op geven ...

Maar goed denk dat ik ook niet degene ben die jou relatie advies moet gaan geven ... als je niet happy bent moet je gewoon ermee stoppen .. ;)

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Misschien een hele stomme vraag, maar waarom zou je constant gelukkig moeten zijn...? Het hele leven bestaat uit periodes waarin je soms wel, soms niet gelukkig bent. Ook binnen je relatie kun je niet ALTIJD gelukkig zijn, denk ik. De downs horen erbij, om te zorgen dat je de ups herkent.

Elke relatie kent dips, en als je die doorkomt samen, dan weet je dat je een goede relatie hebt, maar vanzelf zal het niet gaan. Daar moet je aan werken (vandaar dat mensen zeggen dat liefde een werkwoord is...).

Nu moet ik bekennen dat ik persoonlijk vind dat veel mensen simpelweg te snel stoppen met een relatie omdat het even minder gaat, dus misschien kleurt dat mijn reactie wel heel sterk ;) maar zoals jij het opschrijft denk ik dat jullie gewoon nog aan het wennen zijn aan de verandering in jullie leven, en moeten jullie gewoon heel goed met elkaar praten. Niet gelijk je hele relatie analyseren, maar gewoon eens heel nuchter bekijken waar de irritaties vandaan komen & hoe je dat kunt tegengaan. En misschien ook leren niet elke irritatie te uiten..?

Succes!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    MvS, ik denk dat je helemaal gelijk hebt. We hebben nu ook niet echt een gemakkelijke tijd. Mijn moeder ligt al 10 weken in het ziekenhuis wat stress geeft want je moet/wil er toch heen. Dan moet dat vaak gehaast uit het werk etc., dus waarschijnlijk komen de irritaties daar vandaan.

Ik ga vragen of ze dit topic willen sluiten, want sommige vonden het toch al niets dat ik het hier had geplaatst:)

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    :D Fijn dat je wat aan mijn reactie hebt.
    Heel veel sterkte met alles! Ik hoop dat het snel beter gaat met je moeder en dat jullie weer een beetje rust in huis krijgen...

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik denk niet dat het alleen maar leuk en gezellig kan zijn in een relatie.
    En je bent 4 maanden terug moeder geworden, dat is nogal een heftige verandering bij beide. Misschien zijn jullie allebei nog zoekende na een goed evenwicht tussen ouder en partner zijn. Is helemaal niet gek! (toevallig ben ik dan ook alleenstaande moeder, maar ik zie dit in mijn omgeving ook best vaak gebeuren!)

Deel Deze Pagina