Alleenstaand en zwanger willen worden via donor.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gijsje, 7 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben een alleenstaande mama van een jongentje van 3,zijn vader en ik zijn uit elkaar gegaan toen hij 18mnd was. We hebben een prima leven met zijn 2e.Het zou leuk zijn als ik een nieuwe relatie zou krijgen maar als dit niet zo is ook prima,heb het wel erg naar mn zin zo eerlijk gezegt dus veel moeite doe ik er ook niet voor.Wel heb ik nog een kinderwens,de wens voor een 2e kindje was er eigenlijk gelijk weer nadat ik was bevallen.Voor mijn zoon wil ik ook erg graag een broertje of zusje.Ik zit er over na te denken zwanger te worden van een donor(geen bekende donor,ik weet niemand).Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben?Volgende week afspraak bij huisarts maar hoor ook graag persoonlijke ervaringen?

(Weet niet waar ik het moet zetten dus maar even hier,als het niet goed is mag het verzet worden)

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Volgens mij zijn er hier wel een aantal BAM mama's, hopelijk willen zij hun ervaringen met je delen.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik ben bam mama van 2 kids. Allebei van dezelfde donor. Je hebt verschillende opties. Je kan zelf iemand opzoeken. Bijv via vriendenkring of internet. Het laatste natuurlijk met risico op de verkeerde figuren. Je kan je ook inschrijven bij een kliniek. Bijv rijnstate in arnhem, umc utrecht of de geertgen kliniek in elzendorp. Zie dat je uit brabant komt dus geertgen is dan het dichtste bij. Tja, wat wil je precies weten?
    Je moet sowieso rekenen op een wachttijd van 1 a 1,5 jaar. Bij geertgen kan je kiezen voor wederkerigheid. Dan sta je zelf eitjes af om andere mama's te helpen en daarvoor in de plaats ben jij sneller aan de beurt. Maar, zoiets moet je willen. Hormoonbehandeling, eitjes oogsten en het idee dat er ergens nog een deel van jouw rondloopt wat over een aantal jaren bij je op de stoep staat. Je krijgt iig een toelatingsgesprek, gesprek met psygoloog waarbij je binnenste buiten word gekeerd. Ze willen duidelijk hebben of je achter je keus staat en of je stabiele omgeving kan geven enz.
    Ik heb zelf bij rijnstate ingeschreven gestaan. Totaal iets meer als een jaar. Gesprek en echo bij gyn, gesprek psyg en daarna kon ik langskomen voor donor uitzoeken aan de hand van uiterlijke kenmerken. Koste 600 euro voor 6 rietjes.
    Zo ver ben ik zelf niet gegaan. Ik had al een donor gevonden via internet. Hij heeft alle testen laten doen en met zijn hulp heb ik mn 2 kids. Ik vond het erg belangrijk dat mn kinderen hun donor konden leren kennen als ze dat wilde. Donor vond dit ook belangrijk. Ze kunnen dus elk moment contact opnemen met hem voor evt vragen. Bijv een donor via kliniek kan dit pas rond 16 jaar. Wanneer donor niet wil, hebben ze pech.

4. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

Geen ervaring als BAM, maar wel een kind van een donor en bezig voor een tweede. Loop zelf bij het Geertgen. Ben daar erg positief over, vriendelijke artsen en verpleegkundigen daar. Zie dat je in brabant woont, het Geertgen zit ook in brabant. Ze hebben een site. Misschien dat je daar op kunt kijken voor meer informatie. Ze helpen in ieder geval ook alleenstaande vrouwen.
    Er zijn trouwens meer klinieken in Nederland, maar dan zou je ff moeten googlen.

Succes in ieder geval!

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Als je vragen hebt, roep maar. Desnoods via pb.

Vraagje, is de vader van je kleine nog in beeld? En op wat voor een manier? Gaat je zoontje bijv regelmatig naar zn vader? Dat is ook namelijk iets om over na te denken. Het kan behoorlijk ingewikkeld voor kinderen worden als de 1 wel een vader heeft en er regelmatig gaat logeren en de andere geen vader en thuis moet blijven. Goed om over na te denken hoe je dat gaat doen. Mogen ze bijv ook samen logeren als de jongste groter is?

6. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    honden en boswandelingen en huisvrouw zijn
    Arnhem centrum
    Hallo.

Ik ben/word geen bam.
    Maar heb een vriend die steriel is. Dus ook wij proberen nu met een donor.

Gezien de vele ervaringen om ons heen besloten geen medisch traject te willen.
    Dit heeft weer tot gevolg dat wij dus zelf via internet een donor zijn gaan zoeken. Gelukkig hebben wij vrij snel een leuke spontane donor gevonden die qua uiterlijk en karakter bij ons past.

Momenteel helaas veel problemen met mijn gezondheid dus in afwachting van de uitslagen van de onderzoeken, de poging zwanger te worden uitgesteld.
    Want als een van de gezondheid problemen niet opgelost kan worden vinden wij het niet verantwoord om kinderen te krijgen.
    (Evenwicht stoornissen)

De mogelijkheden zijn er allemaal.
    Je moet dus voor jezelf beslissen wat je wel en niet wilt om verder te gaan.

Ik wens je heel veel succes!

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dank voor jullie reacties.
    Voor zover ik er nu over denk wil ik een donor via het ziekenhuis,internet ook over nagedacht maar vind dat op een of andere manier zo eng en hoe weet ik of ik een betrouwbaar iemand heb.

Mijn zoontje heeft af en toe contact met zijn vader,hij logeert er nooit,het is niet echt een optie dat mijn eventueel toekomstige kind mee gaat.
    Dat is ook wat ik me echt afvraag,hoe is het voor het kind zelf en hoe is het voor mij kind zijn/een kind krijgen hebben van een man die je niet kent.
    Vind het echt heel moeilijk en eng,maar het verlangen is er ook zo erg.

8. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    honden en boswandelingen en huisvrouw zijn
    Arnhem centrum
    Wat betreft t meegaan naar "papa" heb ik zelf als kind ervaring mee.

Wij hadden weliswaar allemaal dezelfde biologische vader. Maar zowel mijn oudste broer als ik hadden regelmatig ruzie met onze vader of stiefmoeder.
    Dan gingen de andere twee wel naar papa en 1 bleef thuis.
    Was niet altijd leuk. Maar ook niet shocking trauma ofzo. Rn soms deed mijn moeder met de thuisblijver iets extra leuks. Dus dat was dan ook wel weer leuk.

Tja en hoe t is om een kind te krijgen/zijn van een vreemde...
    Sommige vrouwen duiken er 1 op uit de kroeg, of t gaat per ongeluk.
    Soms denk je de man te kennen. Maar blijkt hij na twee jaar of meer al jaaaren een toneelstuk te spelen.

Via het ziekenhuis heb je in ieder geval een paar zekerheden, geen besmettelijke ziektes. En geen ernstige ziektes waarvoor hij of naaste familie behandeld is.
    En hij gaat niet bemoeien met opvoeding ofzo. En geen ruzie over omgangsregeling of wat dan ook. Scheelt ook stress.

Het is moeilijk. Je denkt toch altijd: had ik maar... was het maar...

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Heb je ook gelijk in hoor Joanna, ikzelf heb gescheiden ouders en ging nooit naar mijn vader mijn broertjes daarentegen wel,heb daar niks aan over gehouden.

De vader van mijn zoontje dacht ik ook te kennen maar die kreeg iets met mijn zogenaamd beste vriendin toen ik net zwanger was en had toch maar niet zo´n zin in een gezin.

Ikzelf wil wel graag meer kinderen,gun mijn zoontje het gewoon ook heel erg,ikzelf vond/vind het gewoon heel fijn broertjes te hebben.Hij is langs beide kanten het enige kleinkind,veel fam is er niet.

Ik had gehoopt nog een leuke man tegen te komen,maar zie het voorlopig niet gebeuren,je weet nooit natuurlijk maar om nou aan te pappen om een kind zie ik niet zitten en is niet eerlijk.Ben nu 37 dus het klokje tikt wel door..

10. engeltje1972

engeltje1972 Bekend lid

7 dec 2013
    534
    0
    0
    Kerkrade
    Hoi Gijsje,
    misschien een heel stom vraag maar zal je niet je ex kunnen vragen of hij donor wil worden?
    Ik weet niet hoe je contact met hem is maar als je hem vraagt misschien zal hij dat doen.

11. Beestje

Beestje Lid

29 nov 2013
    9
    0
    0
    Best
    Hoi Gijsje,

Blij dat ik je bericht lees, ik wil ook zwanger worden van een onbekende donor!
    Woon zelf ook in brabant dus Geertgen is de makkelijkste optie, we (ik en mijn vriendin) gaan er binnenkort op gesprek!

Enige wat ik wel een beetje raar gevoel over heb met GG is dat wederkerigheids principe.. Weet niet of het ook echt moet of dat het een keuze is, maar dat horen we daar wel denk ik!

Ik lees met je topic mee en ben benieuwd naar je ervaringen, zal die van ons ook delen!

Groetjes,
    Beestje

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Tja dat is natuurlijk wel iets waar ik over nagedacht heb,hij heeft niet echt veel contact met zijn zoon,en toen onze zoon geboren was zei hij nooit geen kind meer te willen.Heb ook geen idee hoe hij zal reageren als ik het vraag.Hij heeft mij echt heel erg veel pijn en verdriet gedaan,en ons echt laten vallen.Maar voor de kinderen zou het wel een pluspunt kunnen zijn.

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Spannend!Ben benieuwd hoe jullie gesprek gaat!
    Ikzelf weet nog niet waar ik heen wil, mijn gevoel zegt nu rijnstate,maar misschien moet ik ook gewoon naar GG gaan en dan kijken waar ik me goed voel ,alleen zoals ik het nu voel zie ik dat wederkerigheid principe helemaal niet zitten, vind het heel fijn en mooi als ik iemand kan helpen maar ik denk niet dat ik dat psychisch trek....moeilijk iets.

14. Beestje

Beestje Lid

29 nov 2013
    9
    0
    0
    Best
    Ik heb echt precies hetzelfde! Ik laat t wel ff wetenals we er geweest zijn, misschien is er nog een optie dat het niet hoeft!

15. engeltje1972

engeltje1972 Bekend lid

7 dec 2013
    534
    0
    0
    Kerkrade
    Nee dan zal ik hem ook niet vragen denk ik zeker voor de kinderen een plus maar als je er pijn en verdriet van had.......
    Of met hem een contract maken als hij de donor is dat je nooit komt en iets van hem wilt. Als het 2 kindje dan komt kun je hem wel zeggen wie de "papa" is dit is bij donor meestal niet mogelijk.
    Ik voel mij heel goed bij GG was als eerst bij Dr. Michgelsen en die vind ik wel heel aardig.
    Groetjes

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Engeltje, doneer jij zelf bij GG dan of is dat iets want niet hoeft,ik begreep dat ze er wel erg op hameren of valt het mee?

17. engeltje1972

engeltje1972 Bekend lid

7 dec 2013
    534
    0
    0
    Kerkrade
    Ik hoef geen donor en ik heb helaas ook niet zoveel om af te geven, Wij hadden tot nu OI gedaan en beginnen nu met IUI.
    Alleen daar mijn man van het werk altijd 10 dagen weg is en 4 dagen thuis hebben zij nu zaad ingevroren dat als hij niet thuis is maar mijn eitje groot genoeg is dan kunnen wij door gaan. dus het gaat met eigen zaad.

xx

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Oke op die manier.
    Sterkte hopelijk ben je heel snel zwanger! X

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Vandaag bij huisarts geweest. Verwijsbrief gehad, ziekenhuis hier in de buurt gebeld maar konden mij niet verder helpen. GG gebeld kan ik op korte termijn terecht, had in 1e instantie gelijk afspraak gemaakt maar wil het toch nog even laten bezinken. Wel op de wachtlijst in Rijnstate laten zeggen, duurt ongeveer 4mnd voor een oproep.
    Huisarts gaf geloof ik meer de voorkeur zelf een donor zoeken,ze zei het niet zo hoor maar zo kwam het op mij over, pfffff lastig.

20. Nancy33

Nancy33 Niet meer actief

Goedenavond
    Ik heb een hele grote kinderwens en ben al 2 jaar bezig met het concept BAM. Na lang twijfelen vorige maand eindelijk de knoop doorgehakt. Vandaag mijn verwijsbrief van de huisarts gekregen. Te blij voor woorden. Nu ben ik op zoek naar een kliniek die mij kan en wil helpen. Ik lees hele goeie dingen over Geertgen maar ik woon in Amsterdam en vraag mij af of er niet een kliniek dichterbij is. Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt.

Nancy

Deel Deze Pagina