alleenstaand maar toch een partner pff

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 16 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Mijn man werkt 40-80 uur per week. Ook hij doet weinig in huis ook als ik gewoon 30 uur werk. Hij doet zwaar werk met bizarre werktijden. Toch baal ik er wel van! Begrijp het en heb er met mijn volle verstand JA op gezegd, maar het is soms gewoon loeizwaar! Als je wilt spuien kan je pb-en hoor :)

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wat al eerder is aangegeven, zal het waarschijnlijk niet iets zijn wat pas na de geboorte van jullie kindje is ontstaan maar waarschijnlijk iets wat nu gaat irriteren/opvallen.

Dat jij er (voornamelijk) snachts uit gaat vind ik opzich niet heel gek. Je werkt minder en minder lange dagen waardoor jij makkelijker ergens nog even wat energie kan op doen.

Het is natuurlijk heel jammer dat hij niet veel interesse toont in jullie kindje. Sommige mannen hebben gewoon niet zoveel met deze leeftijd. Daar gaat het pas "leuk" worden als ze iets kunnen ondernemen. Neemt niet weg dat hij ook weleens een luier kan verschonen maar iemand veranderen doe je niet.

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Duidelijke afspraken maken en hem het dan op zijn manier laten doen. En vooral ook aangeven wat je precies van hem verwacht. Bijvoorbeeld dat hij de zaterdagnacht voor zijn rekening neemt en zaterdagochtend. Jij vrijdagnacht en zondagochtend. En dat hij doordeweeks ook een avond pakt. De laatste fles geeft, 1x per week in bad doet etc. En als hij dat niet wil hem vragen waarom hij voor een kind heeft gekozen die hij vervolgens van zich wegduwt.....

xxx

4. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    @ edelhertje. helaas hier wel tot aan de zwangerschap was hij charmant en welwillend. toen de 1e er was compleet omgedraaid. heeft zelfs beide kids niet eens uit het ziekenhuis gehaald.

hij bleek een groot masker op te hebben gehad voor de bevalling dus ik sta er niet versteld van

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Pff, lastig hoor.. Misschien moet je hem meer er in betrekken.
    Laat je hem samen met de kleine gaan douchen. Wat vaker de vader laten voeren. Niet vragen, gewoon in zijn handen douwen.

Evt het onderwerp aansnijden bij zijn moeder.. Onder het mom was zijn vader ook zo..

Je schoonmoeder zal vast nog wel blijven oppassen, ook als je uit elkaar bent. Ze is vast en zeker stapel op d'r kleinkind. En zal deze zeker niet willen missen! Pas als er een andere man in beeld komt, wordt het wellicht lastig.

6. misa

misa Niet meer actief

Deze dingen vraag ik me ook af. Ik zou ook heel goed met hem gaan praten en afspraken maken. Zet ze desnoods op papier. Duidelijk zijn in je verwachtingen en de tijd geven om te veranderen.
    Succes, ik zou he ook absoluut niet waarderen en accepteren.

7. misa

misa Niet meer actief

Goed zo, moet je ook niet zomaar doen. Je hebt een kindje met hem en jullie kindje kan er niets aan doen. Ook al is veranderen moeilijk, het is heus niet onmogelijk.
    Ik hoop dat jullie er samen uit komen en desnoods met een relatie therapeut of indien nodig een psycholoog voor hem.

Probeer samen de band met jullie kindje op te bouwen. Zorg dat hij meer moet. Niet vragen maar zeggen, sommige mannen/mensen hebben dat echt nodig. Niet leuk, maar opgeven kan altijd nog. Dat zou de laatste oplossing moeten zijn vind ik.

De mensen die nu 60 jaar getrouwd/samen zijn hebben dat ook niet zonder slag of stoot gehaald hoor. Daar zitten ook heus heel wat jaren met diepe dalen in.

Sterkte!

8. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens! Opgeven en weggaan kan altijd nog..

Ik zou heel duidelijk op papier zetten wat jou dwars zit. En dan stoppen om het probleem op jullie twee te betrekken. Het is geen wedstrijd wie het meest werkt of moe is. Jullie zijn beide ouders geworden, en ja, daar hoort vermoeidheid en slapeloze nachten bij.
    Het totaal aan werk [buitenshuis, in huis en zorg voor het kind] kunnen jullie evenredig verdelen. Als hij veel meer buiten werkt is het op zich logisch dat jij meer in huis doet.

MAAR..
    Ik zou het probleem van ouderschap en band met zijn kind aankaarten. Heeft hij een hechte band met zijn kind? Gunt hij zijn kind een hechte band met de vader? Maak hem duidelijk dat het opbouwen van deze band tijdens de babytijd gebeurt.
    Hij is een vader, jij bent alleen 50% van de ouders van jullie kind, en jullie kind heeft recht op een band met zijn beide ouders.

Kaart het probleem aan vanuit de baby en vraag je man hoe hij aan de hechting met de baby wil werken. Geef hem de kans om die band op te bouwen en met de ideeën te komen. Verzorging van een baby is namelijk niet alleen maar een taak, het is een relatie met het kind.
    kinderen bouwen een band op met hun verzorgers, enkel zijn sperma maakt hem namelijk nog geen vader. En DAT zou ik hem duidelijk maken.

qua oplossingen:
    Ik zou het langzaam opbouwen. Laat ze samen in bad gaan, of ga samen naar een zwembad laat je man de hele tijd voor de kleine zorgen in het zwembad. Voor mannen is dat iets makkelijker, dan hebben ze een duidelijke taak.
    Laat hem elke avond een voeding geven, spreek af dat hij bijv na het eten de fles geeft, en dat jij gaat douchen. Ga dan ook weg uit de kamer! Geef hem de kans om het zelf uit te zoeken met ZIJN zoon.

Succes!!

Deel Deze Pagina