hoi dames ik zal mijn verhaal een beetje beknopt houden ik en mijn ex zijn nu straks 4 maand uit elkaar vanwege een ruzie in het begin deed hij nog net of hij terug kwam maar tijd nodig was en ik zo naief als ik was geloofde hem ik was natuurlijk emo en liet hem eigenlijk niet met rust terwijl ik wel wilde maar was erg moeilijk nu de afgelopen maand doet hij heel erg raar beschuldigt me van vele dingen die niet waar zijn en heeft totaal niks betaald voor het kindje nog ben nu 30 wkn zwanger hij vraagt nooit hoe het gaat met het kindje en zegt doodleuk moet ik wat doen dan het is nog niet geboren nu loop ik te tobben wil hem loslaten maar is wel de vader van mn kind maar ik weet niet of ik hem straks ergens bij moet betrekken en t kindje door hem moet laten erkennen ben de afgelopen maanden ook achter veel gekomen waar hij veel vuldig over loog ik weet niet of ik hem dan kan vertrouwen op afspraken enzo sorry voor de fouten dit is dus een beknopte versie nog te emotioneel om hier het complete verhaal neer te schrijven
Is hij ook de vader van de andere drie kinderen??? Dan zou ik hem wel laten erkennen, dan is het voor alle kinderen hetzelfde.
nee hij is niet de vader van de andere kinderen hij heeft al wel zelf een kindje daarom is het ook zo moeilijk te bevatten dat hij nu totaal niks met dit kindje te maken wil hebben als ik hem vraag waarom hij niet heeft geholpen krijg ik doodleuk te horen het is ja nog niet geboren het enige waar hij nu over praat is zijn spullen die die terug wil vraagt nog geen enkele keer hoe het is of wat dan ook
Vervelende situatie en zou niet weten of ik hem het kindje dan zou laten erkennen, zeker niet als hij totaal niks voor de kleine koopt. Een kindje is niet alleen de leuke kanten zoals knuffelen maar ook de financiële verantwoordelijkheid, heel simpel! De woning is hopelijk van jou waar je woont met de kinderen? Als dat zo is dan zou ik hem zijn spullen laten ophalen en gewoon eens aankijken of er verder nog iets van hem uitkomt, zo niet? Dan zou ik hem ook niet de kleine laten erkennen maar goed dan krijg je ook geen alimentatie maar krijg het idee dat hij sowieso niet van plan is een cent te betalen voor jullie kindje?
@Drieka Volgens mij is erkenning niet nodig voor kinderalimentatie. Anders zouden alle mannen die ongewenst vader worden zichzelf kunnen beschermen door simpelweg niet te erkennen. En dat is helaas niet zo.. @TS Wat verdrietig dat hij zo onaangenaam doet. Ik zou hem zijn spullen laten ophalen en ervan uitgaan dat je hem niet meer gaat zien. Of je kinderalimentatie van hem wilt, moet je zelf maar bekijken. Er zijn instanties die je daar eventueel bij kunnen helpen.
Erkenning is wel nodig voor kinderalimentatie, mocht de vader dit niet doen dan moet dit via de rechter geregeld worden, desnoods met DNA-test.. Dus dit weegt ook mee, wil je alimentatie of niet, dan zal je hem dus wel moeten laten erkennen. Of via de rechter, maar dat zal meer geld kosten ivm advocaat enzo.. Heel veel sterkte in ieder geval!
Ja dat dacht ik toch ook dat een man zijn kind moet erkennen en dan alimentatie betalen, dat is juist het probleem vaak dat een man zijn kind juist niet wil erkennen omdat hij niet wil betalen Helaas is het zo krom dat een vrouw altijd verantwoordelijk is en een 'vader' kan zijn verantwoordelijkheid ontlopen.
Wow, wat heftig! Kan dat erkennen ook later nog of is dat persé gelijk nodig bij ht aangeven van kindje? Anders zou je het een tijdje kunnen proberen los te laten en geen overhaaste beslissingen nemen. Emoties én hormonen gieren door je lijf nu, en als de erkenning niet gelijk hoeft zou ik eerst kiezen voor rust voor jezelf, kleintje in je en de 3 andere kids. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat hij bijdraait en wanneer het kindje geboren is, hij een echte vader zal zijn ondanks dat jullie relatie voorbij is. Heel veel kracht en sterkte in het maken van deze moeilijke keuze. En vooral doen wat voor jou goed voelt, niet de keuze maken om anderen een plezier te doen.
Ook al is de erkenning geregeld kan een vader kiezen om geen kinderalimentatie te betalen. Dan dien je alsnog naar de rechter te stappen om dit voor mekaar te krijgen. Punt; een vader hoeft helemaal niet een kind erkent te hebben om verplicht alimentatie te betalen. Zonder erkenning stap je zo naar een rechter en eis je een kinderbijdrage. Als hij niet reageert wordt hij bij verstek veroordeelt tot betaling. Mocht hij alsnog niet betalen dan heb je een beschikking waarmee je het LBIO kan inschakkelen die voor inning zal zorgen doormiddel van (loon) beslag. Mocht hij weigeren dat het zijn kind is, dant dient hij zelf de DNA test te betalen (wat niet goedkoop is)! Blijkt hij de vader te zijn, dan zal er een kindrbijdrage worden bepaald. Dus makkelijk komt een vader er niet van af! wil je veel sterkte wensen meid. Wie weet gaat hij ineens anders doen op het moment dat je hem niets vraagt.