Alleenstaand moederschap dmv donor

Discussie in 'Donorschap' gestart door Salsera, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Is dit alleen bij alleenstaanden? Wij hebben deze stap niet gehad
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja, wij vonden dat ook erg vreemd..
    Wij kregen na afloop de uitslagen, en die man zei dit: het is dat je vriend een hoger IQ heeft, anders hadden we jullie afgewezen.
    Dus met andere woorden, ik ben te dom om een kind te krijgen volgens hem.. yeah.. right... ik heb 2 slimme kinderen, en ik kan ze beide goed begeleiden in ontwikkeling.
    Mja dat komt ook omdat ik aangegeven heb toen dat ik een Wajong heb en een verstandelijke beperking, neemt niet weg dat t best pijnlijk was m te horen...
    Nu was t ook een norse man de arts die wij hadden, konden toen helaas geen andere arts krijgen.
     
  3. Salsera

    Salsera Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.156
    160
    63
    NULL
    NULL
    Weer bedankt voor jullie berichten. Vind het fijn dat ik ergens mijn verhaal kwijt kan, vind ik in m'n omgeving nog wat lastig. M'n zusje weet hoe serieus ik erover ben. Bij m'n ouders voorzichtig balletje opgegooid en die zouden me ook zeker steunen. Eigenlijk iedereen die belangrijk voor me is, daarvan weet ik zeker dat ze achter m'n keuze staan. Geloof dat de meesten intussen ook verwachten dat ik het alleen ga doen, omdat ze dat bij me vinden passen. Desondanks wel alsnog bang voor reacties, dus vind het fijn dat ik hier vrij kan praten en informatie en ervaringen kan lezen.

    Ik woon in de Drechtsteden, dus eens bekijken wat er hier in de regio mogelijk is. Hoewel ik een stukje reizen er wel voor over heb. Misschien is er inderdaad wel een soort 'vergelijkingssite' te vinden waarop de basisinfo te vinden is. Of ze met alleenstaanden werken, hoe of wat qua donor, ervaringen van anderen. Begeleiding vind ik ook belangrijk, snap op zich ook wel dat gesprekken erbij horen. Hoewel een IQ test wel erg ver gaat...

    Nu dan toch moed verzamelen om de eerste stap naar de huisarts te nemen.
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    IQ test was alleen bij ons, vriendin van me heeft t namelijk niet gehad :)
    Zal vast met mn medische verleden te maken hebben gehad :)
    Succes met je zoektocht!
     
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    We wonen niet zo ver van elkaar dan! Mck was voor ons met rustig verkeer ongeveer drie kwartier. We trokken er altijd een uur voor uit. Maar qua behandeling en hoe ze je daar behandelen vonden we het dat zoooo waard!! Als je daarheen gaat kom je alleen niet in aanmerking voor hun eigen spermabank, dus zal je of zelf moeten zoeken of eentje via bv Denemarken.
     
  6. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik ook goede ervaringen met het mck leiderdorp.
    Mijn donor is van ESB denemarken.
    Als alleenstaande wordt je wel eerst indd door dat hele team gesproken psych/maatschappelijk werk etc. Maar dat is gewoon ook een deel van het reaject en daardoor wordt je ook mee bewust van alles wat erbij komt kijken. Ze hebben er ook informatie bijeenkomsten.
     
  7. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Hier een alleenstaande moeder en mijn jongste dmv een donor via het internet!

    Ik ben van mening als je dit samen met iemand die objectief voor je kan kijken het net zo veilig kan zijn als via het zh alleen vele malen goedkoper. Ik heb zelf beide opties heel goed overwogen maar toch gekozen voor deze optie. Ik had destijds iemand leren kennen via dit forum die me enorm geholpen heeft en met me mee gekeken heeft.

    Zelf heb ik dat ook samen met @Mim89 gedaan ♡ want het is nou eenmaal zo als je het echt graag wilt dat je al snel te "makkelijk"( niet echt het goede woord ) denkt.

    Mocht je meer willen weten mag je me altijd een pb doen!
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  8. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hi,

    Nu zwanger van een bekende donor via internet, maar hele zoektocht en heel traject erop zitten waarbij ik ongeveer alle opties wel heb verkend of daadwerkelijk heb uitgeprobeerd. Als je wil mag je me PB sturen!
     

Deel Deze Pagina