een vraagje over de papa

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door kitana, 22 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey iedereen

ik zit met het volgende. ik heb twee kinderen van twee vaders. ik heb een beetje problemen met de vader van mijn oudste. wij hebben opzich een goede verstandhouding. in de zin van. hij heeft ze erkend, betaald de pampers, deelt in de dokterskosten etc. en hij mag ze bezoeken wanneer hij kan en wil.

maar nu komt mijn probleem. op 3 december is het bij mijn dochter op school grootouderfeest. het reglement is daar duidelijk, geen ouders toegelaten. nu heeft hij het toch klaargekregen om toestemming te krijgen om te gaan. met als reden

1) dat hij van ver moet komen met zijn moeder (is het enige dat waar is hij woont in limburg ik in antwerpen zo'n 75 km van elkaar)

2) dat hij zogezegt een paar uur in de kou moet blijven wachten (niet waar kan bij mij thuis blijven, een koffietje drinken ofz)

3) en als hij niet binnen mag hij niks aan zijn dochter gaat hebben (als hij nadien nog effe blijft heeft hij nog altijd iets aan haar)

die laatste twee heeft hij erbij gezegt omdat hij dan meer zekerheid zou hebben dat hij binnen zou mogen zodat ze zouden denken van we zullen hem maar binnen laten want anders heeft hij meer dat een uur gereden om in de kou te blijven zitten en niks aan zijn dochter te hebben.

ik heb met de juf gepraat met de vraag of ik mocht helpen. ze hadden voor het eerst niemand nodig van de ouders omdat ze 1 al mensen genoeg hadden om te helpen. en 2 omdat er al eerder problemen waren met ouders die niet mochten komen.

en ik heb dan ook ineens de volledige waarheid verteld omdat ik zoiets had van. het is niet eerlijk dat hij toestemming krijgt door medelijden te wekken (deels door te liegen) en dat er ouders zijn die echt wel reden hebben om te gaan en eerlijk zijn een nee krijgen.

ik wil gewoon dat alles eerlijk verloopt. ze ging die dag ook alles eens onderhoren omdat er die dag ook een vergadering was. maar daar weet ik maandag waarschijnlijk iets meer over.

wat zouden jullie in mijn plek doen? Hebben jullie raad.

want ik wil echt niet dat hij gaat. zeker omdat het deels door een leugen komt en hij er een jaarlijkse gewoonte van ga maken.

sorry voor het lange verhaal

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ikzelf zie het probleem niet zo. Hoe vaak zie ie zijn kindje? Is toch ontzettend lief dat hij erbij wil zijn?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee, ik snap je verhaal ook niet helemaal.

Wat is nu precies je probleem.

Dat hij wel mag komen en jij niet?

4. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey mamaliset

Bij mij is het probleem (had ik nochtans erbij gezet) dat ouders niet mogen mogen gaan. niemand (ook de ouders niet die bv mee willen gaan om hun inmobiele moeder te duwen in hun rolstoel) en hij wel (door leugens iets waar ik echt niet tegen kan)

hij ziet ze minstens 1 keer per week.

Bosi333

ik wil gewoon dat het eerlijk verloopt (is dat niet normaal) ik zit er niks me in dat de ouders (mijzelf inclusief) niet mogen gaan. het is grootouderfeest en het geeft de grootouders de kans om qualitytime door te brengen met hun kleinkinderen.

Daar gaat het bij mij om. dat ouders die uitzonderlijk mee willen gaan (zoals in dat voorbeeldje van die rolstoel) en eerlijk zijn een nee krijgen. en hij door een leugen een ja.

ook als de grootouders zien van oei er is hier een papa en mijn kinderen mochten niet. daar komt ruzie van. (gebeurt jaarlijks, daarmee ook o.a dat vanaf dit jaar geen ouders niet meer mogen helpen)

en als hij gaat komen die ruzie's op mij af.

hoe gaat dat eindigen "hij heeft dan zijn pleziertje op het moment en ik misery achteraf met die ouders die een nee kregen"

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoi,

Persoonlijk snap ik niet waarom je je zo druk maakt. Vind het aan de ene kant juist erg lief dat ie er bij wilt zijn. Er zijn tegenwoordig genoeg vaders die niet naar hun kleintjes omkijken.
    Maar ik begrijp dat je 'bang' bent dat de grootouders hierover gaan klagen en dat ze jou daarop aankijken. Mocht het dan echt zo zijn dat ze met hun geklaag naar je toe komen (wat ik overigens wel erg kinderachtig zou vinden) dan wijs je ze toch vriendelijk de weg richting juf met de mededeling dat zij degene is geweest die dit toegestaan heeft? Probleem opgelost ;)

Deel Deze Pagina