Hallo, Ik heb een vraagje? Ik zit sinds april in de ziektewet n.a.v. de bevalling. Erg bekkeninstabilieit. Mijn contract is afgelopen juni bij mijn huidige werkgever afgelopen. Werd niet verlengd i.v.m. bezuinigen. Nu ben ik vandaag weer naar de verzekeringsarts geweest en ik blijf eerst nog in de ziektewet. En krijg over een tijdje een oproep van de arbodeskundige. Maar nou had de arts het erover dat ik wel terapeutisch ergens aan de slag mag/kan en dat ik mijn ziektewet eerst gewoon kan houden. Klopt dit of heb ik het verkeerd begrepen. Wat betekend dit voor mijn huidige werkgever? Groetjes Suzanne
Beste Suzanne, Als de arts aangeeft dat je op therapeutische basis mag gaan werken. Dan betekent dit dat je bij je werkgever mag uitproberen of het lukt om wat (aangepaste) werkzaamheden te gaan doen. Je overlegt de mogelijkheden hiervan met je werkgever en de arboarts. Zij kennen de mogelijkheden in het bedrijf en kunnen met jou hierover afspraken maken. Je blijft tijdens deze periode je Ziektewet-uitkering ontvangen. Pas als je weer (voor een deel) gewoon gaat werken ontvang je voor dat deel geen uitkering meer. Je werkgever betaalt dan voor dat deel je salaris. Je Ziektewet-uitkering stopt dan: - als je weer volledig aan het werk bent . - als je 2 jaar (104 weken) Ziektewet-uitkering hebt ontvangen. Actuele informatie over re-integreren bij je werkgever vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hallo, Ik heb op dit moment geen baan of baas meer. Dat maakt het moeilijker. Mijn contract is afgelopen in juni. Zodoende dat het antwoord van de verzekeringsarts ook niet helemaal helder was. Weet u wat de mogelijkheden zijn? Alvast bedankt,.
Beste Suzanne, Als je op dit moment geen werkgever hebt. Dan mag je gaan zoeken naar een nieuwe/andere werkgever waar je kunt re-integreren. Wil je graag advies hier over? Neem dan contact op met UWV telefoon (0900-9294). Je vraagt dan om een afspraak met een arbeidsdeskundige. Hij/zij kan je advies geven over het starten met je re-integratie. Actuele informatie over re-integreren bij een Ziektewet-uitkering vind je hier. Ik wens je veel succes met re-integreren. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare