Alleenstaande IUI-D: klinieken en overwegingen

Discussie in 'Donorschap' gestart door Helvellyn, 9 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Ja echt ongelooflijk hè.
    Het is daarnaast ook een beetje ‘geluk’ hebben en het ligt er ook wel aan wat voor match je nodig hebt (huidskleur en haarkleur bv).

    Bij ons bij MCK ging het destijds onverwachts heel snel. Toen waren er ook wachtlijsten van 1+ jaar.
    We waren op intake en toen bleek tijdens dat gesprek dat er iemand was uitgevallen en ze bij ons meteen al konden zoeken voor een donor. totaal niet verwacht. Met 2 maanden was er een donor gevonden die bij ons pastte.

    Uiteindelijk daar dus niet voor gegaan maar voor iemand van Cryos.
     
  2. Margot92

    Margot92 Lid

    11 apr 2021
    20
    12
    3
    Vrouw
    Haha jammer maar dat was te verwachten :) Hoe lang is de wachtlijst daar nu, enige indicatie? (of hoe laten ze weten of je binnenkort wel/niet aan de beurt bent?

    Misschien ga ik mij dan maar alvast ergens inschrijven, als ik toch lang moet wachten kan ik er maar beter mee beginnen :p
     
  3. Margot92

    Margot92 Lid

    11 apr 2021
    20
    12
    3
    Vrouw
    "en het ligt er ook wel aan wat voor match je nodig hebt (huidskleur en haarkleur bv)."

    Stomme vraag misschien! maar hoe bedoel je dat? Is het bijv. makkelijker om een blond/bruin harige blanke donor te vinden of juist moeilijker?
     
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Ja zo bedoel ik dat idd! Het ligt er natuurlijk net aan wat voor uiterlijk je zoekt en wat zij in hun database hebben. Stel dat je graag een donor wil met rood haar, dan kan het zo maar zijn dat er niet zoveel donoren van zijn. Anderzijds: als jij de enige ben die dit wil, kan het zo maar zijn dat je sneller een match hebt en aan de beurt bent.

    maar dit is maar een gedachte hoor! :)

    Kan me anderzijds ook voorstellen dat ze misschien pas gaan zoeken op het moment dat je aan de beurt bent. Kan me zo voorstellen dat er ook genoeg vrouwen zijn die het niet zo uitmaakt, op bv huidskleur na.
     
  5. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Zo apart lijkt me als de kliniek een donormatch voor je zoekt...Bij het UMC Utrecht kregen wij toen we eenmaal aan de beurt waren een map met gegevens van donoren waaruit we zelf mochten kiezen. Vond ik wel heel fijn.
     
  6. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    474
    562
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Ben je al begonnen aan je IUI? Ik ben vorige week nog bij Nij Geertgen geweest en we mogen in juli beginnen als het donorzaad binnen is.
     
  7. Helvellyn

    Helvellyn Lid

    9 apr 2021
    56
    48
    18
    Vrouw
    Nee nog niet. Het is nog wachten op nieuwe voorraad van 'mijn' donor, en bovendien ga ik waarschijnlijk wachten tot het najaar vanwege een andere grote verandering in mijn leven (tbv de anonimiteit houd ik het even vaag haha). Heel positief ook, maar alles tegelijk lijkt me niet verstandig ;) Al vind ik het wel moeilijk hoor, het uitstellen! Het begint steeds meer te kriebelen en te leven... Al geniet ik daar ook van!

    Spannend dat jullie binnenkort al kunnen beginnen! Toch een donor via ESB/Cryos dan denk ik? Wat was je afweging uiteindelijk?
     
    lille vindt dit leuk.
  8. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    474
    562
    93
    Vrouw
    Maastricht

    Oh spannend z'n grote verandering! Veel succes! Zal vast helemaal goedkomen:).

    Ja klopt, voor ons is het nu officieel begonnen. We hebben gisteren het zaad besteld bij Cryos. En zijn weer bijna 4 duizend euro lichter. Dat ze maar de prijs gaan verlagen in de toekomst. Echt onzin als je bedenkt dat het maar 6 rietjes zijn. We hadden gevraagd nog of er een donor was in de bank van Nij Geertgen in de eerste afspraken daar maar dat waren ze vergeten na te vragen. Kan gebeuren zou je denken. Ik ben anderhalve week daar nog een keer geweest voor het behandelplan en toen nog een keer nagevraagd en toen heeft ze gelijk een mail opgezet ook met mij in de CC met de vraag naar de donorbank toe. Maar daar hebben we nog steeds geen antwoord op terug terwijl ze aangaf dat we binnen 24 uur antwoord zouden krijgen. Door deze ervaring hebben we het maar laten gaan. Ik heb het idee dat het daar niet zo helemaal goed loopt qua communicatie. Dus toen hebben we maar de knoop doorgehakt om toch maar voor Cryos te gaan, scheelt weer zoveel stress. We hebben wel voor een basisprofiel gekozen dus extra spannend!
     
  9. Helvellyn

    Helvellyn Lid

    9 apr 2021
    56
    48
    18
    Vrouw
    Dankjewel! Ja ik had nooit gedacht dat beide al zo snel zouden komen. Het goede nieuws kwam ook echt tegelijk, dus mijn gelukslevel schoot in ene omhoog! ;)

    Jeetje wat een rare gang van zaken! Heb je er nog iets van gezegd of gewoon gelaten maar? Dat had ik eigenlijk niet bij NG verwacht na alle goede verhalen.. (Al moet ik zeggen dat ik bij het tweede gesprek ook wel een sterke voorkeur van hun kant voelde voor ESB/Cryos.) Maar fijn dat je een wat minder stressvolle weg hebt kunnen nemen! Ik zag laatst ook pas dat de basisprofielen van Cryos niet echt duurder zijn dan via NG (ok, afgezien van verzending etc), dat is wel prettig. Maar nog steeds een hoop geld ja... Hadden jullie ook een voorkeur voor een basisprofiel, afgezien van de kosten? Bij ESB hebben ze ook extended profielen zonder babyfoto's (gedoneerd in UK), dat vind ik wel fijn. Eigenlijk zou ik iets tussen die twee in willen ;) Met het basisprofiel kan je niet na de zwangerschap meer te weten komen toch? Wat je nu ziet is wat je weet, tot evt. 18 jaar?
    En waarom heb je ervoor gekozen gelijk al 6 rietjes te bestellen als ik vragen mag? Mij raadden ze aan 3-4, ook omdat mijn eerste zwangerschap meteen raak was (al biedt dat echt geen garanties voor de toekomst), maar het is zo'n gok.
     
  10. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    474
    562
    93
    Vrouw
    Maastricht
    We hebben het er maar bij gelaten. Ben benieuwd of we nog een mail daarvan krijgen haha. Ja we hebben echt voor een basis profiel gekozen omdat het wat goedkoper was. Er zijn ook niet veel chinese donoren dus veel keus hadden we ook niet. Het is wel met een ID-release dus inderdaad met 16 of 18 wordt er meer informatie vrijgegeven.

    Bij ons hebben ze 6 aangeraden, mijn moeder heeft meerdere miskramen gehad en mijn zus ook. Mijn oudste zus heeft nu pas na 8 jaar een baby gekregen. Terwijl mijn andere zussen ook gelijk de eerste keer zwanger waren. Dus het zit er een beetje in bij ons thuis. Of het gaat goed of het gaat niet goed.
     
  11. Helvellyn

    Helvellyn Lid

    9 apr 2021
    56
    48
    18
    Vrouw
    Haha ja, straks mailen ze je als jullie al met jullie baby in jullie armen zitten!
    Fijn dat er een match tussen zat voor jullie! Wel een voordeel als je een specifieke eis hebt, dat maakt het wat gerichter zoeken. Ik heb ook een voorkeur voor een bepaalde herkomst (vanwege eigen binding/liefde voor dat land) dus dat maakt de lijst ook korter. Al kreeg ik het net wel even benauwd toen ik zag dat mijn tweede en derde keuze alweer stuk minder voorraad hadden.. Nog maar een keer navraag gedaan over mijn eerste keus.
    Ondertussen ben ik vandaag al weer 10x heen en weer gegaan in mijn twijfel tussen zo snel mogelijk de eerste poging en de verstandige keuze van nog even wachten...

    Dan snap ik de keuze voor 6 rietjes heel goed ja! Wat verdrietig, zoveel miskramen in de familie en een moeizaam traject. Ik hoop dat het voor jullie voorspoedig verloopt! Ik duim alvast!
     
  12. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    474
    562
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Ja, klopt! Helpt wel een beetje dat mijn vrouw ook chinees is. Dat maakt de zoektocht een stuk makkelijker! Awh, leuk dat je ook een voorkeur hebt voor een bepaalde herkomst. Is toch wel altijd iets anders dan de meeste mensen kiezen.

    Je zou toch ook een quota kunnen reserveren? Dan kunnen ze het altijd versturen als je er klaar voor bent om te beginnen. Dan weet je in iedergeval dat je dan de donor hebt die je wilt :)
     
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Reserveren betekent daar eigenlijk gewoon kopen:roflmao: Je betaalt dan gewoon de rietjes en zij bewaren ze voor je.
     
  14. Helvellyn

    Helvellyn Lid

    9 apr 2021
    56
    48
    18
    Vrouw
    Inmiddels gehoord dat de donor ergens deze maand weer beschikbaar komt! Dan ga ik ook maar gewoon bestellen, en laat het hier heen sturen. En dan kijken hoe lang ik het kan laten liggen ;) Ik ben er inmiddels vrij zeker van dat ik de eerste poging gewoon ga doen wanneer ik er zelf klaar voor ben. Je weet toch niet hoe het loopt en dus of en hoe het met dat andere 'project' samenvalt en mekaar misschien 'in de weg' zit. Dus ik denk aug/sept beginnen.. spannend!

    Als je trouwens met wat minder vage bewoordingen verder wil kletsen, mag je me ook een privé berichtje sturen! Altijd leuk om ervaringen uit te wisselen :) Zijn jullie al begonnen?
     
  15. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    474
    562
    93
    Vrouw
    Maastricht

    Oh maar augustus/september is ook best snel nog! Wij gaan deze maand beginnen als het goed is maar ik ben ook vanaf maandag op vakantie dus hopelijk heb ik mijn eisprong na mijn vakantie en anders wachten we maar een maandje! Ik heb je een privé berichtje gestuurd!
     
    Helvellyn vindt dit leuk.
  16. projectsinglemombychoice

    12 jun 2021
    10
    12
    3
    Vrouw
    Aan alle mede meiden die bij Nij Geertgen zitten, kunnen jullie ook niet in je dossier kijken? Vorige week lukte het nog wel, nu krijg ik een wit scherm / er opent niks… maandag maar even bellen maar was benieuwd of er meer last van hadden!
     
  17. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    474
    562
    93
    Vrouw
    Maastricht

    Ik kan even kijken! Kan je er nu wel alweer in?
     
  18. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    474
    562
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Ik heb net eventjes gekeken maar ik kan er wel in :)
     
  19. projectsinglemombychoice

    12 jun 2021
    10
    12
    3
    Vrouw
    Nee nog steeds niet! Ze gaan het nakijken maar tot op heden nog geen oplossing/oorzaak gevonden… Dankjewel iig! :)
     
  20. projectsinglemombychoice

    12 jun 2021
    10
    12
    3
    Vrouw
    Nog een vraag voor ladies die bij NG in behandeling zijn, hoe lang na het tweede gesprek met de arts en counselor duurde het dat je echt mocht ‘starten’? En weet toevallig iemand hoe lang de gezamenlijke verzending bij ESB duurt? :D
     

Deel Deze Pagina