mama2be: Gefeliciteerd met je baan!! Wat fijn voor je! onswondertje: Jeetje wat een eikel zeg! Zoals mama2be ook al zegt: Alles bewaren, je weet nooit waar het goed voor kan zijn! Ik ben even wat minder op ZP geweest, en zal ook ietsjes minder komen de komende periode. Mijn oma is afgelopen donderdag opgenomen in het ziekenhuis en er is een tumor ontdekt bij haar eierstokken. Begin deze week wordt ze geopereerd en wordt duidelijk of er wel of geen uitzaaiingen zijn. Ik ben een google type, en heb erop gegoogled.. Daar schrik ik toch heel erg van dat er maar 10% overlevingskans is en dat deze vorm van kanker "de stille moordenaar" genoemd wordt.. Eerst mijn eigen moeder, toen ik en nu mijn oma. We hopen op het beste, maar zoals ik t lees ziet het er niet echt goed uit Tot snel meiden.
Wat een vreselijk bericht, WeGeMi...! DAg dames, ik zie dat het hier (nog) vrij rustig is, maar wie weet kan ik wat meer leven in de brouwerij brengen? Ik zal mezelf even kort voorstellen: 39 jaar en sinds oktober mama van Fee (BAM). Ik heb een eigen bedrijf, werk tussen de 25 en 30 uur waarvan een deel flexibel. Fee gaat twee hele en één halve dag naar het kdv en oma komt één dag in de week (van 10 tot 5) op haar passen. Sinds Fee er is, ben ik heel erg gelukkig! Heb héél lang getwijfeld om alleen moeder te worden, dat doe je natuurlijk liever met de leukste papa van de wereld. Maar toen deze er een jaar of vijf geleden vandoor ging had ik toch een dilemma. Na lang wikken en wegen ben ik de MMM ingestapt en (zie onderschrift) na wat gedoe was ze daar dan! Ik ben erg actief in een topic van MMM-mama's, maar mis daar toch het geklets over zaken waar ik als alleenstaande mama soms tegenaan loop. Zo was ik laatst voor het eerst ziek en heb ik ontdekt dat dat inderdáád geen handige combi is met baby, en twijfel ik ook altijd of ik mensen moet corrigeren als ze het over "jullie meisje" hebben... nog een laatste voorbeeldje: Er zijn maar weinig foto's van mij met Fee samen die gewoon alledaagse dingen doen, omdat er dus niemand is die daarvan een foto kan nemen. Ik heb een camera met statief (tip!) en zelfontspanner, maar dat zijn toch altijd geposeerde foto's of foto's waarin ik doe alsof ik niet poseer. Nu Fee bijvoorbeeld haar eerste hapjes krijgt ipv borst of fles, is het lastig om dat soort leuke momentjes goed vast te leggen.... Ik heb toch wel behoefte aan tips hierover, of gewoon dat ik lekker kan mopperen dat het toch soms niet helemaal ideaal is... Nou daar ben ik dus...! Ben benieuwd naar jullie en jullie ervaringen etc, ik ga dit topic nog wel even teruglezen, het heeft toch nog niet zoveel pagina's...
Hoi miiiiiir, haha wat een i's. Welkom!! Gezellig dat je mee kletst! Gefeliciteerd nog met je dochter! Geweldig, en denk dat het voor mensen uit de MMM nog een hele hoop meer fijne gevoelens met zich mee brengt. Ik snap wat je bedoelt. Met "jullie" meisje. Ik zou ze niet corrigeren. De mensen in je omgeving en waar je mee om gaat weten hoe het zit. De mensen die denken dat het "jullie" meisje is, heb je meestal weinig of niets mee te maken. Lekker laten denken. Ik heb tenminste nooit zin om dan een heel verhaal uit te moeten leggen, haha. En wat de foto's betreft.. Ja dat is ook ontzettend lastig! Wellicht als je met anderen eens een dagje weggaat met je dochtertje, dat hun wat foto's kunnen maken? Vrienden, familie? En wat ik vaak doe is samen met mijn dochter wat leuks doen, en dan zelf van haar foto's maken, en af en toe maak ik gewoon eens een gekke foto van ons samen, dan is het ook niet zo gemaakt. Niet echt poseren, maar gewoon lekker je tong uitsteken of ergens samen naar wijzen of iets. Nou ja, welkom!! Gezellig!!
Welkom Miiirrr (ofzoiets ) Wat fantastisch dat je ondanks de MMM toch een prachtige dochter hebt mogen krijgen,wat een wonder! Er komen toch dingen op je af die je vantevoren niet had kunnen bezien,ziek zijn,alles regelen,foto's van jullie tweetjes maken.. Ook ik herken het wel,moet eigenlijk ook meer foto's laten maken van ons tweetjes.. maar heb meestal toch zelf het fototoestel in mijn handen. Over het ziek zijn,ik denk dat alle mama's daarmee zitten,ook vrouwen die wel een man hebben,de man is meestal toch aan het werk,dus de vrouw moet het overdag voornamelijk alleen zien te rooien.. alleen in de avond is er dan iemand die even zou kunnen helpen.. Lastig zijn die dingen he?! randy,wat een vreselijk bericht over je oma! Hoe gaat het nu met haar? En met jezelf?
Hoi Saskia, Mijn oma is inmiddels even thuis. Woensdag moet zij terug naar het ziekenhuis en donderdag wordt zij dan geopereerd. Het hangt eigenlijk allemaal af van hoe het er van binnen uit ziet. Ze hebben op de scan een tumor gevonden op haar eierstok een vrij grote. Pas als ze geopereerd word en "open" is zeg maar, kunnen ze pas duidelijkheid geven of het uitgezaaid is en of er nog iets aan te doen is. Dus het is erop of eronder donderdag. Tja, we zijn allemaal gewoon erg angstig dat de artsen donderdag zeggen van nou gooi maar weer dicht hier kunnen we niks meer mee ofzo. Ze heeft ook al eerder opgezette buiken gehad maar heeft nooit aan de bel getrokken. We zijn erg bang dat het gewoon te laat is Verder heb ik sinds gister contact met de vader van mijn ex. Hij weet dat ik zwanger ben en wil hier op korte termijn een afspraak over maken om het een en ander duidelijk te krijgen. Heb aangegeven dat ik dit best wil doen en ik kan begrijpen dat hun met vragen zitten, en ik daar zo goed mogelijk antwoord zal geven. Of hij het ook al met zijn zoon erover gehad heeft weet ik niet, ik heb mijn ex niet gehoord verder. Dus ik ga zijn vader vanmiddag maar even bellen om wat af te spreken. Dan komt daar ook misschien wat meer duidelijkheid in en wat meer rust. Sorry voor mijn lange verhaal haha. Hoe is het met jou Saskia? Bevalt het op je werk? Ben je alweer beter? En sporten????
WeGeMiJe, heel veel sterkte gewenst met je oma! Hopelijk komt het toch allemaal goed!! Miiir, welkom!!! Wat knap dat je toch hebt gekozen om je hartewens uit te laten komen! Je hebt een eigen bedrijf lees ik? Wat voor bedrijf? Aan deze zijde is alles goed. Ik ben wat weinig online geweest de laatste tijd omdat ik nogal druk was. Maar allemaal met positieve zaken! Ook wel weer eens fijn na die rotperiode natuurlijk!! Met de zwangerschap gaat het ook goed, moet maandag al bellen om een afspraak voor de 20 weken echo te maken! Wat gaat de tijd snel!! Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik ben erg blij dat het nu ook weer wat beter weer is! Nodigt weer uit om ook lekker buiten te zijn en weer lekker aktief te worden!! Voor degenen die geen contact meer hebben met de biologische vader/verwekker heb ik nog wel een vraag. Hoe hebben jullie de voogdij geregeld mocht er iets met jezelf gebeuren?
Ik moet beschaamd bekennen dat ik dat nog steeds niet geregeld heb... Heb wél al afspraken gemaakt, voordat Fee geboren was, dat één zus degene wordt die de voogdij krijgt. Maar dat moet ik dus nog vastleggen bij de notaris.... Goed dat je erover begint mama2be! Was het weer een beetje vergeten... Voel je je kindje al? Bij 16 weken... Kan dat al...! Dus voor jou is er een opa die misschien betrokken wil zijn, wegemije... Saskia: zoals jij het doet met fotograferen doe ik het dus ook. Gisteren heb ik foto's gemaakt van mijn zus die Fee een fruithapje geeft. Het is de zus die ik wil aanwijzen als voogd voor als mij iets overkomt. Deze zus is ook single en wilde eigenlijk ook een kindje, maar durfde er in tegenstelling tot mij niet alleen voor te gaan. Ik gun haar dus héél erg dat ze een band opbouwt met Fee. Ze zal immers zelf nooit mama worden. Dus dan zij maar op de foto met een van de eerste hapjes van Fee...
Ik meld me ook maar eens aan. Ik ben 23 en we hebben een dochter van 2 en een half en ik ben eigenlijk al alleenstaande moeder. Ik lig midden in de scheiding. Onze dochter is 2 en een half jaar en gaat nu dus elk weekend naar papa. Het schiet me allemaal maar niet op. Ik woon nu even bij mijn moeder, maar dat is totaal niet ideaal en ik wil hier zo gauw mogelijk weg, maar dat is erg moeilijk, om meerdere redenen. Ik weet wel hoe ik het in de toekomst dus niet ga doen (niet meer afhankelijk zijn van een man en de opties altijd open houden.) Maar voorlopig geen mannen meer voor mij. <------------ dat klinkt zuur, maar zo bedoel ik het niet hoor.
Welkom mamavanlaura, even geen man meer willen komt heel bekend voor hoor! Het is ook niet niks een scheiding,kunnen jullie nog wel door 1 deur omwille van jullie dochter? Thuiswonen is niks he,ik herken het,ook ik woon helaas nog thuis.. 1 groot voordeel,ik kan momenteel lekker sparen voor de inboedel van ons huisje ter zijne tijd! Helemaal naar mijn smaak,daar heb ik echt zin in! Randy,wat is donderdag een spannende dag voor jullie.. ik ga voor jullie duimen!! Wat fijn dat zijn vader contact opneemt zeg,hij wordt tenslotte ook opa,wie weet is het een verhelderend gesprek.Probeer er blanco in te gaan,je weet totaal niet wat je kunt verwachten.. en euhh.. een mens lijdt het meest,voor hetgene wat het vreest zeggen ze weleens he? Knuf! Mama2be,ik heb eigenlijk ook helemaal niks vast laten leggen,wel weet ik dat mijn ouders het eerste recht hebben,het zijn mijn ouders,en omdat ik hier in huis woon en zij een grote rol spelen in het leven van mijn zoontje is het gebruikelijk dat hij hier zal blijven. (normaal gezien) Miiirr,wat jammer dat je zelf niet op die foto's staat! Kon je zus geen foto's van jullie samen maken? Ik zou dat zelf gevraagd hebben hoor! Ik heb dat toen aan mijn vader gevraagd,onder het mom van,dan zie jij ook als eerste zijn eerste hapjes hihi. Ik heb een zielig mannetje,eerst oorontsteking en flink verkouden,en nu heeft hij ontstoken ogen.. allemaal door die verkoudheid! Heb nu druppels dus hopelijk is tie er snel vanaf! Nog een leuk nieuwtje, Julian loopt sinds gisteren los! Nog wel voorzichtig,maar hij neemt nu echt zelf het initiatief om te gaan lopen en dat is erg schattig! Kan niet wachten tot wanneer hij stevig loopt,lekker schoentjes kopen en buiten wandelen!! Randy,sporten staat op een laag pitje,kan er de tijd niet voor vinden en ga gemiddeld 2 keer per week,ga het abonnement ook opzeggen na dit half jaar. Erg he?! Hoe is het met de rest van de dames? Lekker weertje he?!!
Welkom mama van laura! Geen man voorlopig sluit ik me volledig bij aan Wel vervelend dat je nu hier doorheen gaat zeg. Hoe gaat het tussen jullie 2? Verloopt dat wel soepel voor jullie dochtertje? Sas, wat geweldig dat hij nu losloopt! Een hele mijlpaal! Gaaf is dat he om te zien? Geniet ervan! Heerlijke tijd! Nou is elke tijd eigenlijk wel een heerlijke tijd. En dat sporten.. foei foei Gewoon lekker doen wanneer je er wel even de rust en tijd voor hebt. Beterschap voor je knulletje! Ja, donderdag is zeker een spannende dag. En morgen wordt voor mij ook een hele spannende dag! De vader van mijn ex heeft mij vanochtend gebeld of ik morgenochtend langs wilde komen voor koffie en over het een en ander te hebben. Mijn ex weet nog niet dat hij ervan af weet, hij wilt eerst met mij praten om het eea goed te kunnen begrijpen. We shall see.. Ik ben er vrij rustig onder nog. Dat zal morgen wel anders zijn denk ik, haha. Ik heb me wel goed bedacht wat ik in elk geval kwijt wil erover. Ik verwacht zeker niks. De enige hoop die is heb is dat het rustig verloopt en ik daar met een goed gevoel de deur uit kan lopen, ongeacht wat de uitkomst is. Willen ze afstand, prima dan heb ik in elk geval mijn best gedaan en hun niet de kans ontnomen om opa en oma te zijn. Willen ze betrokken zijn, dan vind ik dat alleen maar hartstikke fijn voor dit kindje! Ik heb trouwens hen benaderd. De ouders van mijn ex. Ik bleef continu met het gevoel zitten dat ik hier wat mee moest doen. Ik kan hen toch niet in onwetendheid laten over dat zij een kleinkind verwachten? Familie is erg belangrijk voor ze dat weet ik. En omdat ik hun die kans niet wilde ontnemen en ook mijn best wil doen voor mijn kindje om toch 2 familiekanten te hebben zogezegd, heb ik toch de stap gezet en contact met hen opgenomen. Nu hoop ik maar dat ik daar echt goed aan heb gedaan. Wat het weer betreft.. Onwijs lekker! Daar word je toch helemaal blij van?? Wij zijn gister met mijn zusje en gezin naar Ijmuiden gefietst, en lekker uitgewaaid in de duinen bij de bunkers, het was heerlijk! Terugfietsen viel een beetje tegen voor mij, want ik was toch wel moe. En het is toch wel wat kilometertjes en een hele klim daar in die duinen hahaha. Wat hebben jullie dit heerlijke weekend gedaan???
Hoi dames.. Wat is er weer rustig zeg. Hihi even omhoog.. en een update hier. Ik ben gister dus bij mijn ex zijn ouders geweest. Het is maar goed dat ik zonder hoop heen gegaan ben, want weet eigenlijk net zo veel als eergister. Hun "bemoeien" zich er niet mee en willen hem zijn eigen "problemen" op laten lossen. Geen interesse naar de zwangerschap, totaal niets? Ze vinden het totaal niet leuk en hebben ook weer aangestuurd op abortus. Want hun hebben hun huiswerk gedaan en weten dat dit tot 22 weken kan. Ja, daar kwam ik dus niet voor. Heb heel duidelijk en netjes gezegd dat ik absoluut geen abortus laat doen. Ik moet volgens hun veel rekening met mijn ex houden. Hij kiest hier niet voor. Dit is moeilijk voor HEM. HIJ krijgt gedwongen een kind.. Alleen maar hij hij hij hij hij. Werd er een klein beetje moe van. Daarna vlogen er woorden om me oren over kind uit huis plaatsen, co-ouderschap, rechtzaken, advocaten, allimentatie, erkenning. Hij heeft een strafblad, dus co-ouderschap is uitgesloten lijkt mij? Wij kunnen inmiddels niet meer samen door 1 deur, en dat is toch wel handig bij co-ouderschap lijkt mij? Weten jullie een beetje waar ik nu sta? Wat kan ik nu het beste doen? Mijn ex weet het niet. Hij weet niet wat hij hiermee wilt. Hij wilt mij nooit meer zien maar zal wel nieuwsgierig zijn naar zijn kind. Hij denkt na over advocaten en rechtzaken.. Ik heb geen idee waar ik nu aan toe ben en wat ik met deze informatie moet doen. Kan ik zelf iets doen nu al? Of moet ik het allemaal op zijn beloop laten? Ik ben graag voorbereid op dingen die komen gaan. Maar ik tast nu volledig in het duister.
Jeetje meid... wat een rare mensen zeg.. Wat je situatie betreft,ik zal alles op zijn beloop laten. Niks van je laten horen,niet laten erkennen of niks. Alle eventuele bewijs wat je van hem hebt,(maliltjes,smsjes etc) bewaren. Mocht hij eventueel een advocaat in de arm nemen heb je houvast. Co ouderschap is niet zomaar iets,dat wil zeggen dat het kindje echt door beide ouders verzorgd zal gaan worden,dus de helft van de week,of om en om en dergelijke. In de eerste (2?) jaar hoeft blijven slapen bij de vader al helemaal niet. Maak je niet te druk,waarschijnlijk is het grootspraak van hem,en het is afwachten of hij daadwerkelijk iets zal gaan doen. Nog een keer,alle bewijs bewaren,desnoods schrijf je alles wat er gebeurd is op in een schriftje. Wat ellendig zeg,hij wil je gewoon een hak zetten denk ik.Hij wil het kindje niet,dringt aan op een abortus en dan komt hij aan met advocaten rechtszaken? Ik denk niet dat hij serieus is.. Probeer dit achter je te laten,af te wachten en ga verder met jullie leventje,je kunt nu toch niks voorspellen,dus je rot voelen om 'wat als' heeft geen zin. Al snap ik helemaal dat je nu rot in je vel zit daardoor! pff sommige mannen hebben hun hersenen echt op een andere plek zitten... :x
Hoi Saskia, Ja het was een best wel raar gesprek. Heb er eigenlijk ook een beetje spijt van dat ik gegaan ben en contact met ze heb opgenomen. Ik dacht juist dat hun wat normaler zouden doen, omdat familie voor hun ontzettend belangrijk is.. Maar blijkbaar alleen als het ze uitkomt. Ja, meer dan afwachten kan ik idd ook niet doen. En hoe langer het duurt voor hij stappen onderneemt, hoe minder goed hij er dadelijk voor staat denk ik, mocht ie alsnog stappen ondernemen. Ik heb van hem helemaal niks. Hij is zo sluw om alles via telefoon en in je gezicht te doen, zodat ik nergens bewijs van heb. Maar goed, ik heb in elk geval bewijs dat ik het hem GELIJK verteld heb dat ik zwanger was. En dat ik het contact tussen hem en zijn kind niet in de weg wil staan. Dus t feit dat hij er misschien pas 2 jaar later wat mee doet spreekt dan misschien ook wel weer in mijn voordeel. Nou ja, afwachten maar. Ik ga gewoon weer verder waar ik gebleven was.. GENIETEN! Nog 5 dagen dames, dan weet ik het geslacht. Ik heb van een jongen gedroomd vorige week. Ben er gewoon TE veel mee bezig en vind het ZO spannend! Mijn meisje gaat met me mee. Zij denkt een meisje ik denk een jongen. Dus we zullen zien wie er gelijk gaat krijgen, hahaha.
je bent erg sterk meid! Komt vast allemaal goed,inderdaad niet teveel nadenken,maar vooral genieten! Over 5 dagen alweer,wat spannnnenddd!!!! Ik ben ook erg benieuwd zeg!!
Jaa, ik heb de echo gelukkig om 9 uur 's ochtends. Kom daarna natuurlijk gelijk even vertellen hoe het was haha en de echo showen! Dus het winkelcentrum mag wel gaan inslaan volgende week, want ik ga me helemaal gek kopen ben ik bang haha
Haha jaa ik ook! Stomme is.. Bij mijn zoon en dochter voelde ik allebei heeeel duidelijk wat ik zou krijgen. En had t bij allebei goed. Nu neemt mijn gevoel echt een loopje met me hihihi. Ik heb ook goed nieuws over mijn oma! Ze hebben een tumor van 7 kilo verwijderd, en haar blindedarm en eierstokken zijn eruit gehaald. Geen uitzaaiingen, en ze hoeft ook geen chemo. Ziet er dus allemaal weer wat vrolijker uit Ladies! Hoe is het met jullie? Nog plannen voor het weekend??
Wat een fijn nieuws over je oma! Ik hoop dat ze snel opknapt van de operatie! Is weer een zorg minder he meid?! Wat grappig dat je het eerst voelde en nu niet.. misschien wil je het nu TE graag weten? hahaha zou ik ook hebben hoor! Nog maar 3 dagen!! Ik heb vandaag voor Julian zijn eerste echt loopschoenen gekocht! Winkel houdt heffingsverkoop,schoenen waren nu maar 25 euro! Heb meteen 2 maatjes meegenomen,een paar voor nu,en een maatje groter. Normaal moest ik 110 euro afrekenen,en nu maar 50! Scheelt echt veel!
Wat leuk! En ja, daar laat je het idd niet voor liggen nee! Hihi, dus hij kan nu lekker aan de wandel? Ik ben vandaag met mijn moeder en mn meissie naar de zwarte markt geweest hier. Wilde wat makkelijke kleding voor mezelf kopen. Maar ik ben thuisgekomen met 2 paar schoenen voor Jessie. 1 paar 15 euro, 2 paar voor 20 euro, dus ook een maatje groter gehaald gelijk En een dekbedje voor het ledikantje voor de baby, 3 euro! Oh ja, heb voor mezelf wel haarverf meegenomen. Ja, ben ontzettend blij dat mijn oma beter wordt. Ik moet ook stoppen met dat lezen op internet. Natuurlijk lees je vooral negatieve verhalen, want positieve verhalen die worden meestal niet op internet gezet. Die hoor je in je omgeving, maar lees je natuurlijk veel minder. Meid, ik ben echt kapot haha. Steekjes in mijn buikje, dus ik ga heerlijk relaxen. Mijn moeder slaapt hier vanavond, dus zij zorgt verder voor Jessie. Heerlijk af en toe even verwend te worden en niks te hoeven doen, hihi. Fijne avond meis! Morgen nog maar 2 daagjes!! Whieeee hahahaha.
Wat fijn dat jij lekker kon relaxen gisteren avond en dat je moeder even de zorg overnam! Goed geshopt ook dus?! Groot gelijk ! Verhalen op internet zoeken kun je soms inderdaad beter niet doen,daar hebben ze een mooi gezegde voor ; een mens lijdt het meest,voor hetgene wat hij vreest. Klopt echt! Nog 2 dagen woohoo!!! Spannendddd!! Julian werd vandaag om 6 uur wakker,mocht bij mij in bed spelen,om 7 uur besloot hij om naast me te gaan liggen en te gaan slapen. Ik werd om half 11 wakker!! Heb hem toen ook maar wakker gemaakt,slaapkop Wel heerlijk dat hij me af en toe zo lekker laat uitslapen