alleenstaande mama's klets topic

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Aurin, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Gefeliciteerd! Heerlijk dat je nu echt een begin kan gaan maken aan een schuldvrije toekomst! Zet 'm op he!

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    gefeliciteerd (raar om je met zoiets te feliciteren)
    Maar goed dat t gelukt is!

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

meiden bedankt voor de felicitaties.
    inderdaad raar om met zoiets blij te zijn he hahahah... maar is voor mij nu weer duidelijkheid en zicht op een schuldenvrije toekomst over 3 jaar.

ik ga zo dan ook lekker mijn bedje in... helemaal happy voor nu :p

4. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik meld me ook ff aan.

ben lovelyengeltje (echte naam niet voor evt meelezers)
    26 jr woon ook in friesland.
    ben nu 3 mnd alleenstaande mama.
    heb sinds kort heeeel goed contact met een super lieve jongen.
    ja het is snel maar ja.
    ik zocht helemaal nergens naar maar kwam het zomaar tegen.
    en de klik was er meteen.
    en dat ik een kind heb maakt hem niet uit.

xxx truste allemaal

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    --->> lovely;

oooh leuk joh! ach maakt het uit dat het snel is als je er maar een goed gevoel bij hebt toch ;)

hier verder niks te melden haha alles gaat zijn gangetje.

liefsz

6. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hey dames,

nou heb inmiddels me aangemeld bij het uwv en morgen heb ik een gesprek over mijn werk-leeraanbod! Dus ben eens benieuwd.

Nou hoorde ik van iemand dat als je schulden hebt bij iets ( in mijn geval kinderopvang) en het incassobureau ingeschakeld wordt en dan niet reageert dat het dan via de rechter gaat..
    Maar ze zei dus dat als je het dus niet kan betalen omdat je te weinig hebt dat het dan kwijtgescholden wordt.
    Weet iemand of dit klopt?

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee kwijtschelding kan echt niet zomaar. Als je het niet red kan je via de stadsbank regelen dat zij je helpen met de betaling. Maar kwijtschelding kan enkel bij gemeentebelasting ofzo en ook alleen als je er heel snel bij bent.
    Als het bij een incassobureau ligt kan je gelijk al bellen voor een betalingsregeling. En het is wel zo dat als je aan het sociaal minimum zit dat je maar een klein bedrag per maand af mag lossen. Maar daar houden incassobureaus zich niet aan dus je moet er zelf over beginnen.

Wat goed dat je in gesprek gaat over een werk-leeraanbod!

8. kleinvisje

inderdaad
    kwijtschelden doen ze niet zomaar. Je kan kijken of je een betalingsregeling kan treffen
    maar als je niet reageert op een incassobureau is dat in jouw nadeel. Er kan dan een deurwaarder komen en het kan dan idd voor de rechter komen. als je dan niets doet noemen ze dat je met verstek bent wat dus betekend dat je zelf niets hebt ondernomen en dan moet je direct betalen.

beste is dus om met de eiser van het geld (kinderopvang) een betalingsregeling af te spreken en verder geen schulden meer te maken. heb je meerdere problemen met betalingen grijp dan tijdig in door indien nodig de stadsbank te raadplegen

laat het aub niet te ver komen want dan ben je verder van huis... ik kan het weten helaas. zit nu sinds kort in de wsnp omdat ik ook niet op tijd was met ingrijpen.

9. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Bedankt voor de tips, het leek me ook al sterk idd! Heb al regelingen getroffen en heb de aanvraag voor schuldhulp aangevraagd omdat de schulden inmiddels zo erg oplopen dat ik nu niets verder eraan kan doen alleen!

10. kleinvisje

Hoi Monique
    mocht je meer willen weten of de schuldhulp mag je me pb-en hoor
    ik zit er nu ook in en heb al tijd in het voortraject etc gezeten.

Jeetje ik merk trouwens wel dat er een hoop meiden zijn die in de schulden zitten en een deel daarvan ook bezig zijn met de schuldhulp of net klaar zijn of een aanvraag gaan doen.
    voor hen die twijfelen over een aanvraag.... het kan zijn dat kabinet hierop wil gaan bezuinigen en men in de toekomst het zelf moet gaan oplossen (hoorde ik van mensen werkend in de schuldhulp) een ieder die er dan al inzit wordt dan nog wel geholpen echter anderen worden w.s. strenger beoordeeld of in geheel niet meer toegelaten. Het is dus verstandig om in dat geval zo snel mogelijk de schuldhulp aanvraag te gaan doen en te proberen zo snel mogelijk een officiele toelating te hebben tot het minnerlijk traject of evt de wsnp

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hey allemaal..
    Ik was eigenlijk vergeten dat ik in dit topic ook had gereageerd , excuses.
    Mama , bedankt voor je hele duidelijke uitleg , wat jammer dat het zon rompslomp is geweest allemaal en wat heeft het gigantisch lang geduurt zeg....
    Fijn dat je nu toegelaten bent , heel dubbel , maar gefeliciteerd....

Ik heb afgelopen week de papieren (lees een half boek) ingeleverd. Ik krijg inderdaad binnen 2 maanden ongeveer een intake gesprek.
    Ik maak me er nu al druk om , want ik ben inderdaad bang dat ik mijn auto moet inleveren.. Lekker egoistisch natuurlijk..

Ik heb in totaal een schuld van 25.000 euro op het moment... Een heleboel hiervan is officieel niet van mij , staat door de rechter aangeschreven op mijn exmans naam, dus we zullen zien hoe ze hiermee omgaan.

Bij mij is het qua schulden eigenlijk altijd wel goed gegaan , tot ik in Februari zonder inkomen kwam te zitten.. toen is alles stil gaan staan en heb tot aan Mei geen inkomen gehad.
    Meteen dwangbevelen etc natuurlijk.. maar goed , ik denk daar liever niet aan terug.. ik heb ene brief waarmee ik nu kan aantonen dat ik de schuldhulp in ga , dus kan ik in ieder geval vast weer wat ordenen.
    Jammer dat het allemaal zo moet.. maar het is niet anders.

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Oh sorry ik zie net dat er een ander topic is geopend hiervoor!

Desondanks wil ik best gezellig meekletsen hier , al leek het topic een beetje verlaten een tijdje? :)

Hier gaat het prima als alleenstaande mama , ik mis het wel om een partner te hebben , maar dat zullen we misschien allemaal wel hebben.
    Deem gaat om het andere weekend 1 dag naar zijn vader , omdat hij altijd gefrustreerd en in de war terug komt als hij daar is geweest..
    Dit keer is hij een heel weekend weg , en aanstaande Maandag komt er iemand van het opvoed steunpunt kijken wat er anders is aan hem (ze is al eerder hier geweest toen hij "goed" was). En kijken wat zij kunnen doen om ons hierbij te helpen.
    Hij is elke keer langer dan een week van slag , en ik dus ook.. Op deze manier heb ik geen zin in de omgangsregeling , als het voor ons allemaal meer stress opleverd.. dus ben heel erg benieuwd!

13. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @beertje, wat onwijs vervelend dat hij zo van slag is!
    Heeft hij dit ook als hij ergens anders (dus niet bij papa) een dagje is, of logeert?
    Heb jij enig idee of papa wel gewoon "normaal" doet, en een beetje dezelde regels heeft als jij thuis hebt? En ook mee werkt aan Damian's ritme?
    Hoe oud is Damian?

Wel super dat je er hulp voor hebt, hoop dat ze wat kunnen doen voor je, en fijn dat je mannetje vandaag (toch?) weer thuis komt!

Hier gaat alles prima! Coll zijn vader komt niet meer langs, heb ook niets meer gehoord vanaf t moment dat ik zei dat hij niet meer welkom was. Dus het is hier heerlijk rustig! (wat een verschil dat gelijk maakt!)
    Het gaat allemaal super verder, ondanks dat ik in de WW zit en heel graag wil werken en dat gewoon niet opschiet... maar goed dat is te overkomen!
    Met collin gaat t ook goed, lopen wel bij de kinderarts omdat hij een sterk wisselende temperatuur heeft, en vaak onverklaarbaar koorts.
    Maar ondanks dat ontwikkelt hij zich super, en is heel snel en pienter voor zijn leeftijd.. (soms iets TE in mijn ogen, mis mijn baby!!)

Verder geniet ik met volle teugen van mijn geweldige ventje, en t heerlijke weer! Gaan er lekker elke dag op uit saampjes!

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Heyhey.

Damian is alleen heel erg van slag als hij bij vader vandaan komt.
    Ik heb het getest door hem bij mn vriendinnen te laten logeren , en dat ging allemaal prima. Ik weet verder niet precies wat daar gebeurd , ik heb hem een tijd geleden mijn schema doorgestuurd en hij zei dat hij het ook zo deed (stuur je een meter lange mail krijg je terug ja zo doen wij het ook.......) Hij woont samen met een nieuwe partner met 2 kinderen , die adhd en autisme hebben. Ik wil de schuld niet op hun afschuiven maar ik weet zeker dat het een hele grote rol speelt. Damian is overigens 2 jaar oud nu.
    Ik kan hem overal mee naartoe nemen , hele dagen lang.. en dan is er niets aan de hand. Tot het weekend aanbreekt.
    Ik vind het gewoon heel erg jammer , ik doe zo mijn best om alels goed te doen , en na een kort weekend is dat allemaal in 1 klap weg.. Ik snap niet hoe iemand dat voor elkaar krijgt. Ik ga vanaf vanavond dat hij thuis is ook al dingetjes filmen waarop je zijn frustratie kunt zien en dan hoop ik dat ze morgen ook een goed beeld krijgt van hoe erg het allemaal eigenlijk is , door de rechter werd het heel erg makkelijk afgedaan toen ik er tijdens de scheiding over sprak.

Ik heb dit topic verder niet gevolgd. Waarom komt Collin zijn vader hem niet halen? Zit je in een vergelijkbare situatie misschien? Wel fijn dat het verder goed gaat , en inderdaad die ontwikkeling gaat reuze snel. Ik ben wel blij dat Deem niet meer zo hulpeloos is en ook echt dingetjes zelf kan en wil doen nu, dat scheelt een hele hoop. Toch als k een mini babytje zie krijg ik wel wat kriebels.. zo klein was hij ook!

15. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    zal je even kort bij praten over mijn situatie :)

Ik ben toen ik 4 maanden zwanger was weg gegaan bij coll zijn vader.
    Omdat hij een dubbel leven leidde, hij loog, had schulden, gebruikte drugs.
    Ik heb niets meer van hem gehoord, ik heb een aantal maal contact gezocht, en hij is 3x langs gekomen, en elke keer de belofte ja ik bel en kom binnenkort langs.
    Tot begin april, toen nam hij zelf contact op, en dat het hem allemaal zo speet, en hij graag Collin wilde zien en een band op wilde bouwen.

Ik heb dat toegelaten, onder een aantal voorwaarden, waar hij mee akkoord is gegaan.
    Hij mocht coll bij mij thuis komen bezoeken 1x in 2 weken, als hij vaker wilde kon hij bellen, en dan was t aan mij of ik daar akkoord mee ging dat hij langs zou komen.
    Hij mocht niet liegen, niet zomaar voor de deur staan, ons niet lastig vallen, niet bemoeien met mijn leven etc.

dit ging een poosje goed, toen ging weer liegen, rare acties uit halen etc.
    dus toen heb ik gezegd, dit was je laatste kans, je bent niet meer welkom!

hmm is idd wel een klote situatie voor deem, lijkt me idd niet zon prettige thuis situatie voor hem! met 2 moeilijke andere kinderen!

hoop dat ze wat voor jullie kunnen doen!

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Jeetje wat een verhaal.. en wat jammer dat hij toch die laatste kans verkwist heeft.
    Wel petje af dat je hem ondanks het hele gebeuren , toch die kans hebt gegeven.. dat moet heel erg moeilijk zijn geweest.
    Denk je dat je hem ooit in de toekomst nog een kans geeft , als hij terug zou komen? Of is het echt einde verhaal nu? Jammer dat het toch zo vaak fout loopt wat papa's betreft.

Hier is het in het begin ook verre van soepel verlopen.. hij wilde liever 2 uur rijden om zn nieuwe vriendin te zien (notabene 10 minuten bij mij vandaan) en niet zn kleintje komen ophalen.
    Ook hoeft hij geen alimentatie o.i.d te betalen ivm schulden die hij heeft , je komt er te makkelijk vanaf hier in Nederland vind ik.. ik zit ook heel erg met schulden en ik moet toch ook mn kleintje verzorgen?
    Ik zou zo graag alles laten voor wat het is , en mijn leven met mn kleine man oppakken.. maar jammer genoeg gaat dat zo makkelijk niet. Of.. natuurlijk , dat de omgangsregeling eindelijk eens een keer goed gaat , en de kleine niet zo "raar" terug komt.. maar dat zit er denk ik voorlopig niet in.
    Ben benieuwd vanavond.. ik laat nog wat weten, duim je mee dat het meevalt? Ik zit al vanaf het moment dat hij weg is in de stress en goh.. ik mis hem zo erg telkens.. (al plak ik m soms t liefst achter t behang hihi)

17. patriciaatje

20 jun 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik ben Patricia en ben moeder van 3 zoons van 11, 8 en 3 jaar en 8 weken zwanger van de 4e druif, en ben blij om alleen te zijn

18. patriciaatje

20 jun 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    [/+

19. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hoi Patricia welkom hier.
    Jeetje alleenstaande mama van 3 kids en de 4e op komst , hou je het een beetje vol??
    Ben je sinds kort alleen?

En dankjewel , het is inderdaad niet niets.. het komt wel goed , maar het gaat even duren.

20. @Beertje; Bij de naam van je zoontje moet ik meteen aan m'n eigen mannetje denken!

@Kuidebokibi; Hoe gaat 't nou met Coll? Heeft ie nog last van z'n hoofdje?

Deel Deze Pagina