alleenstaande mama's klets topic

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Aurin, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

herkenbaar dus allemaal.
    erge vind ik nog dat zijn nieuwe vriendin kennelijk niet eens weet dat hij een vader is. een eerlijk verhaal zal ze iig niet hebben gehoord :(

en schulden.... ja hier dus ook zit in de schuldsanering (WSNP)
    hij in het voortraject dus hoe hij dit allemaal kan bekostigen geen idee.

en tja inderdaad wordt het vertrouwen er allemaal wel minder door.

maar goed... idd maar even doorbijten en doorgaan hoor.

2. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    YendD wat fijn dat je zon onwijse steun aan je moeder hebt.. Ik heb het hier gelukkig ook , word aan alle kanten geholpen en gesteund , toch is het moeilijk om om hulp te vragen.

Lijkt er stiekem toch op dat "ze" allemaal t zelfde zijn.. jammer.
    Het eerste wat mijn ex zei is dat hij mij en kleine niet in de stront liet zakken , nou en hoe hoor....... Maar goed we komen er zeker wel.. heb even gigantisch in de put gezeten maar ben er sterker uit gekomen en mn kleine houd me op de been.
    Ik weet zeker dat dat voor jullie ook geld en dat is op t moment toch t belangrijkste :)

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik ben even niet geweest maar er is inmiddels het nodige veranderd.

R. gaat inmiddels naar het kdv (3 dagen per week) zodat ik een baan kan gaan zoeken. Per 1 aug. gaat ze 5 dagen per week en hoop ik een fulltime baan te hebben. Ik ben niet veeleisend met een baan want ik volg nog een avondopleiding. Dus een eventuele baanswitch is na de opleiding wat makkelijker.

Ook heb ik inmiddels een woning aangeboden gekregen. Een apartement op de 1e verdieping. Lekker groot is hij ook! Donderdag een intake gesprek en daarna contact opnemen met de huidige bewoner voor een bezichtiging. Erg spannend allemaal!

Vanmiddag moet ik naar de stadsbank om van alles te bespreken. Ook de eventuele verhuizing wordt dan besproken. Als alles goed is wordt een minnerlijk traject in gang gezet.

We zullen zien..

@Mamametzoon, dat gevoel van je ex is echt herkenbaar! Dat heb ik ook wel! Zo lastig he... helemaal omdat het zo dubbel is. Je wilt iemand echt niet terug en toch doet het pijn.

@Yessica, welkom hier!

4. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hier gaat alles nog steeds k*t
    met mn ex kan ik inmiddels wat beter opschieten (hij wil me nog steeds terug)
    hij wil de kleine heel graag om de week een lang weekend hebben.
    alleen dat wil ik niet.
    vooral omdat er zoveel is gebeurt.
    (hij is tijdens onze relatie met nog 6 vrouwen naar bed geweest en heeft over alles gelogen.)
    dus het vertrouwen is weg.

nu had ik een nieuwe vriend (kreeg ik vanmorgen net een sms dat hij vreemd is gegaan:(:(:(:(
    hij heeft er wel spijt van zegt hij.
    maar weet niet of hij mij wel terug wil.
    ik ben gek op hem en de kleine is ook gek op hem.
    en ik wil hem nog wel een kans geven.
    maar ja wil hij dat ook??
    ik hoor vanavond weer van hem.

dus ik voel me mega k*t
    vanmiddag ook nog naar de mediator.
    pfffff

sorry moest mn egobericht ff kwijt

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh bah wat een vervelend nieuws zeg!

Ik zou er persoonlijk niet zo happig om zijn om je huidige vriend terug te willen. Niet vanwegen het vreemdgaan, maar om het feit dat hij niet zeker weet of hij jou wel terug wilt.
    Denk aan jezelf en je kleine... Hij moet wel voor de volle 100% voor jou gaan he. Anders is hij je niet waard!

Sterkte!

6. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Fijn zo'n topic.. Jammer dat ik dit nu pas ontdek! Ik heb namelijk de laatste tijd veel behoefte om met andere (alleenstaande) moeders te praten! Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Sjors, 28 jaar, en ik heb een zoontje van 9,5 maand. Ik ben bewust alleenstaand. Bewust in de zin van dat ik heel graag een kindje wilde maar geen man kon vinden, niet in de zin dat ik geen man wilde want dat wilde ik wel en nog steeds, maarja het is me niet gegund ofzo.. Mijn zoontje en ik zijn net van een appartement naar een eengezinsoning verhuisd, en het gaat daar super :) Hoewel ik erg gek ben op mijn zoontje en hem nooit zou willen missen, besef ik wel erg hoe graag ik dit eigenlijk mét iemand had willen doen.. Maarja, mijn zoontje kan zijn 'vader' in de toekomst wel zien als hij dat wil, dus dat scheelt. Meanwhile is mijn broer, zijn oom dus, een leuk mannelijk figuur in zijn leven.

Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik merk wel dat velen van jullie in moelijke situaties zitten met exen. Dus wat dat betreft mag ik niet klagen.
    Ik ga proberen me wat meer te mengen hier zodat ik alles kan volgen :)

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @sjors, welkom, knap hoor bewust alleenstaand.
    Ik denk daar wel is over na... mocht ik nooit meer een man vinden voor een 2e kindje.. dan zou ik dat ook zeker kunnen doen!
    Respect!
    Leuk een eengezinswoning... gefeliciteerd!
    En ik snap het stukje dat je het graag zou willen delen heel goed hoor.. hier ook geen papa (meer) waarmee dat kan.. Maar ik geniet dubbel!

8. kleinvisje

hallo allemaal

@ pino... succes met de stadsbank en de woning. hoop dat het gaat lukken allemaal.

@lovelyengeltje: wat naar allemaal zeg. ik zou idd ook niet zo snel je huidige vriend nog een kans geven denk ik... als hij idd niet zeker weet of hij wel verder wilt :(

@ sjors.. welkom hier. en zoals kuidebokibi ook al zegt respect hoor bewust alleenstaand. Ik sta er soms ook wel even bij stil> niet dat ik er nu in mijn situatie nu voor zou kiezen hoor en liever zou ik voor een evt 2e gaan met een partner maar ik kan me voorstellen dat als ik die niet vind ik ook BAM zou kunnen worden haha.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ben wel weer beetje over de 1e schrik heen van het idee van mijn ex met een nieuwe vriendin. Blijf alleen van binnen steeds maar hopen dat hij geen contact meer opneemt en akkoord zal gaan met terugdraaien gezag en voorlopig geen omgang. Voordeel is dat nu hij een vriendin heeft ik die kans wel groter acht. Die zit misschien wel helemaal niet te wachten op een kind van een ander. Ik wil gewoon de rust nu verder behouden en als mijn ex geen contact heeft met ons is die rust er.

9. lilia

lilia Actief lid

9 mrt 2010
    184
    0
    0
    #229 lilia, 13 jul 2010
    Laatst bewerkt: 13 jul 2010
    @sjors: welkom hier! Ik ben ook een bewust alleenstaande moeder. En bewust in dezelfde zin als jij. Zo te lezen is jouw zoontje van een bekende 'donor'? Dat is bij mij ook het geval met mijn zoontje. Alleen helaas kan ik me mbt sommige verhalen aansluiten bij de problemen die sommigen hier hebben met ex'en. Maar ik geniet in ieder geval volop van het moederschap en ik moet zeggen het is nog veel mooier dan verwacht (en ik had het al zo prachtig verwacht).

@mamametzoon: wees blij dat hij een vriendin heeft (als jij hem zeker niet terug hoeft tenminste). Hopelijk is het niet een vrouw die hem gaat opstoken om zijn recht te halen. Indien het serieus is, is de kans groter dat zij in het tegenovergestelde steunt aangezien hij (wat jou betreft dan) onder alimentatie uit kan komen. En verder als hij 'gelukkig' is, is de kans kleiner dat hij zijn geluk alleen op jullie richt. Het is misschien even wennen, maar op termijn beter voor iedereen denk ik. Ik hoop heel erg voor je dat hij ermee akkoord zal gaan om van het gezag af te zien!

10. kleinvisje

Ja ik hoop dus ook dat het inderdaad maakt dat hij er gelukkig mee is en verder gaat en daarmee de kans vergroot dat hij akkoord zal gaan met de wijziging van het gezag enz.
    Want ik hoef het echt niet meer terug en wil er juist wel helemaal klaar mee zijn en mij ook verder kunnen richten op andere zaken maar juist de angst en het idee dat ik steeds bij hem zal moeten aankloppen voor evt handtekeningen of de angst dat hij toch ineens van alles overhoop zal gooien maakt dat ik niet geheel zorgeloos erin sta nog. Dat hoop ik dus dat er nog gaat veranderen.

Hmm even vraagje wat bedoelde je met dat hij het geluk op ons richt... want hij is juist heel negatief naar mij en houd zich niet goed aan afspraken en liegt juist over alles... vind ik niu niet echt geluk uiten naar ons namelijk :p:)

11. lilia

lilia Actief lid

9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Ik bedoel als hij geen andere bezigheid heeft (zoals nu een nieuwe vriendin) dat hij misschien voor zichzelf in de veronderstelling is dat hij zijn 'levens'geluk kan halen uit jullie kindje. Zeker bij onenigheid tussen jullie dat hij dat juist gedrevener wordt alles op alles te zetten om jou zo dwars mogelijk te zitten of juist te bewijzen dat hij toch doet wat hij wil en daarmee alsnog zijn rechten op het kind behoudt. Dit soort dingen bedoelde ik. In die zin zou ik in jouw geval opgelucht zijn als hij zijn aandacht op iets anders zou richten. En misschien wordt hij hiermee alleen maar een betere vader in de toekomst (als het nu rustiger wordt en het contact over een tijd op een normale manier opgepakt wordt). Ik denk (en hoop heel erg voor je) dat je er alleen baat bij hebt dat hij nu een relatie heeft. En waar jij baat bij hebt, heeft jouw zoontje uiteraard ook baat bij.

Bovendien als het wat rustiger wordt allemaal en jij je daardoor beter voelt, kom je misschien makkelijker de liefde van jouw leven tegen ;).

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    @Pino2 , Welkom terug :) Fijn dat je het goed hebt kunnen oplossen met het KDV , is toch een gedoe he..Hopelijk vind je gauw de baan die je graag wil. Ook leuk dat je meteen een huisje hebt , dat is hier ook heel erg spannend geweest.. veel plezier met de bezichtiging!

@Lovely ik zou er inderdaad ook nog eens goed over nadenken of je hem nog wel terug wil.. klinkt heftig allemaal..

@Sjors Welkom hier! Vind het ook knap van je dat je er voor gekozen hebt om alleenstaande mama te zijn. Kan me voorstellen dat je toch af en toe het gevoel hebt iets te missen.. hopelijk vind je gauw een persoon die dat gevoel weg kan nemen :)

@Mama fijn dat je een beetje over de schrik heen bent. Zal voor je duimen dat hij inderdaad de dingen laat zoals je het graag hebt.

Hier gaat alles nog oke.. ben aan het wachten nog steeds op een soort test voor reintegratie (in werk).. maar die laat lang op zich wachten. Intussen mag in rondkijken en als ik iets vind kan ik contact met haar opnemen maar dat is nog niet gebeurd.

Verder merk ik de laatste dagen dat ik wat kribbiger ben tegen over Deem.. ik kan me normaal heel goed inhouden tegen hem , maar ik ben nu toch iets vaker wat geirriteerd op hem.. Er gebeuren geen gekke dingen , maar achteraf heb ik spijt dat ik niet wat meer geduld heb gehad.. Tis een ontzettend lief mannetje.. Maar hij voelt het als ik niet lekker in mn vel zit.. en dan is de behangrol niet groot genoeg :$

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hoi dames,

@Sjors, welkom hier! En zeker weten erg knap dat je die keuze gemaakt hebt!

Hier even een update. Morgen heb ik dus een gesprek voor een woning. En morgenochtend mag ik een andere woning bezichtigen, waar ik momenteel op nummer 2 sta! En vrijdag heb ik al een sollicitatiegesprek!
    Het is een goed weekje zo.. hopelijk heb ik binnenkort én een woning én een baan! Zodra ik een woning heb kan het minnerlijk traject ook van start gaan!

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Jeetje dat klinkt goed!
    Ik stond op nummer 7 toen ik mijn woning kreeg , dus lijkt me dat je er gunstig voor staat!
    Wat een fijne week , zal voor je duimen dat je goed nieuws krijgt , werk en woning!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dank je... het is wel zenuwslopend! Ik wil het zoooooo graag!

16. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    het is niks meer geworden tussen ons.
    ik wou hem die kans geven, maar hij pakte hem niet aan.

nou ja zelf weten dan er zijn wel meer mannen.
    graag of niet. ja toch

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @lovely, hij is jullie niet waard!!

18. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    @lovely; idd er zijn meer mannen op de wereld! terug gaan lijkt me geen goed plan

hier gaat het allemaal zijn gangetje.

liefsz

19. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    @Pino heel veel succes vandaag! Duimen draaien..

@lovely zoals hierboven al gezegd hij is jullie niet waard.. wel jammer natuurlijk maar er zijn nog meer mannen.

20. kleinvisje

ok snap het dank je... denk ook idd wel dat dingen zo werken ja.
    Bedankt

Deel Deze Pagina