@ Lovely... snap dat het nu heel rot voelt, maar idd dan is hij jullie niet waard hoor. succes ermee he. @ Pino.. ik zal voor je duimen wel even handig voor je om te weten... je minnerlijk traject gaat niet gelijk in dan hoor. De stadsbank of welke instantie dan ook zet je in het voortraject en gaan kijken of een minnerlijk traject dan haalbaar is. Pas als je de schuldenovereenkomst hebt getekend gaat je minnelijk traject van 3 jaar in mist ook alle schuldeisers dan ook akkoord gaan. zoniet dan moet het alsnog via de rechter met een WSNP en gaan de 3 jaar (of5) pas in na uitspraak van de rechter. Denk zeg het even anders ben je misschien in de verwachting dat je dan ook binnen 3 jaar klaar bent. helaas werkt dat niet zo.
Het voortraject is al een tijdje bezig. Als ik een woning heb kan ik tekenen en gaat de tijd in dat de schuldeisers accoord kunnen gaan. Hopen dat dat gebeurd. De bezichtiging is goed gegaan... was een leuke woning maar moet wel erg veel aan gebeuren. Maar ja, zo meteen een intake voor de volgende woning en hopen dat ik vandaag nog kan bezichtigen.. dan kan ik echt kiezen. Waar ik net geweest ben moet ik morgen voor 10.30 uur laten weten of ik hem wil en dan hoor ik ook of de eerste hem geaccepteerd heeft of niet. @Lovely, hij is jullie niet waard. Genoeg mannen die jullie wel respecteren!
@Pino jeetje.. jammer dat er veel moet gebeuren.. dat is weer zon onhandige situatie als je het niet breed hebt. Ik hoop voor je dat de 2e woning minder klussen met zich mee brengt! @All , ik ben sinds een tijdje bezig met een voortraject voor een maagverkleining.. na vele mislukte lijnpoggingen blijf ik hangen op een gewicht en een bmi wat ondertussen gevaarlijk word. Ook gezien er hart en vaatziektes in de famillie voorkomen. Ik heb van de week mn intake gehad bij de kliniek , en 11 Augustus een officiele intake bij de kliniek in Hilversum zelf.. Heel erg spannend allemaal dus. Ze zullen een screening doen en kijken of ze het waard vinden om te opereren , of ze toch een ander begeleidingsprogramma in willen gaan. Als we kiezen voor het operatief traject moet ik 4 dagen in het ziekenhuis blijven , ik maak me daar nu al druk om want ja , 4 dagen zonder mn ukje.. Ook de dagen erna moet ik dan erg rustig aan doen , maar daarvoor heb ik mijn moeder die me eventueel kan komen helpen. Ik ben heel erg benieuwd wat er verder uitkomt , ik sta open voor beidde opties.. dus zoals ik zei , spannend.
@ pino.... hopen dat het 2e huis idd minder gedoem met zich meebrengt en je een fijn huis hebt binnenkort en fijn dat je dan ook echt kan tekenen en dan maar hopen dat alle SE akkoord gaan he. ze hebben dan 120 dagen om te reageren he... dus zal dan wel weer afwachten zijn. Iig ik duim voor je @ beertje heftig allemaal hoor. Ik weet niet of ik het zou doen / durven zo'n verkleining. Hoor best wel eens enge verhalen namelijk. Maar goed het gaat vaker goed dan fout natuurlijk. Tja het idee zelf in het ziekenhuis te liggen en ukje thuis en dan daarna nog lange tijd moeten opknappen pfoe. Idd maar goed voor jezelf bekijken wat je wilt en haalbaar is he. Succes ermee iig
Ik heb er ook heel lang over na moeten denken.. maar ik durf het wel aan. Ik moet iemand regelen die 4 dagen voor de kleine kan zorgen (vaak is het 3 dagen maar just in case) die natuurlijk ook bij mij op bezoek kan komen. Maar goed.. tis nog eng.. want hij is nooit langer als een weekend weg (bij zn vader als hij al gaat). Het is in ieder geval een hele grote stap geweest al om me hiervoor aan te melden.. dus het engste is voor mij al achter de rug Bedankt!
@Beertje, spannend hoor! Ik ken wel een paar mensen die er echt goede ervaringen mee hebben. Ik blijf ook steken op hetzelfde gewicht ondanks lijnpogingen. Ga maar eens laten testen of mijn schildklier nog goed werkt. Het gesprek voor de 2e woning ging goed. Alleen heb ik nog geen toestemming. Ze moeten extra goedkeuring hebben i.v.m. mijn schulden. Maar ze was ook van mening dat ik de woning echt nodig heb omdat ik nu met de kleine op een kamer zit. Ze vond het goed dat ik bezig was met de stadsbank en die hebben ook positief gereageerd naar hun. Ik heb net de flat bekeken en ook diegene die er in dezelfde straat staan. Ze worden na een renovatie echt gigantisch mooi! Ook krijgt hij daarna een eigen trap en eigen gallerijtje. Dus niemand die langs je deur loopt. Zou echt een perfecte flat zijn voor ons. Morgen hoor ik meer of ik de woning mag hebben, dan kan ik gaan bezichtigen. En er zit laminaat en stoffering in ter overname!!
Beertje, wat voor operatie zou je willen? Ik heb sinds zo'n anderhalf jaar een Gastric Bypass, dus als je wat wilt weten, roep maar hoor...
Hey.. Ik heb informatie gekregen over de sleeve en de bypass.. ik zou evt voor allebei in aanmerking komen. De sleeve zie ik niet zo zitten omdat er een *grote* kans is dat je nog een keer geopereerd moet worden. Een vriendin heeft dit ook laten doen en die staat op het punt om de bypass erbij te *nemen*. Ivm mijn kleine man , wil ik dit echt niet. Kan ik je even pben met wat vragen? Liever niet het hele topic vol erover (Was al best moeilijk om dit op te biechten.)
Hey dames, even een reactie tussendoor. Heb een sollicitatie gesprek gehad, ze dachten dat ik het niet aan zou kunnen (de hele dag staan) omdat ik al 2 jaar niet werk. Bullshit en ik hoop dat ik hun voldoende heb kunnen overtuigen dat ik dat wel degelijk aankan. Maandag hoor ik meer. Heb gehoord van de woningbouw. Ze willen mij de woning niet geven omdat er nog niet getekend is voor een schuldregeling. Echter zegt de stadsbank dat we pas kunnen tekenen als ik in een nieuwe woning zit. Wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd en wordt nu echt even helemaal gek in mijn hoofd. Heb flink wat af gejankt vandaag. Mijn contactpersoon van de stadsbank is vandaag vrij dus hun kunnen niks voor mij doen vandaag. Probeer al de hele middag de woningbouw weer te bellen om te vragen wat ik allemaal nog kan doen om die woning wel te krijgen. En uitstel vragen tot maandag. Misschien dat ze er onderling uit kunnen komen, de stadsbank en de woningbouw. Zou toch van de zotte zijn als ik geen woning en geen schuldregeling kan krijgen omdat hun beide niet willen schikken? De stadsbank had nog wel per email bevestigd aan de woningbouwvereniging dat mijn schuldregeling direct van start gaat als ik een huurcontract getekend heb!
@Pino balen dat het allemaal niet soepel is verlopen. Ik heb er een aantal mensen opgezet om me te helpen deze woning toch te krijgen. Denk aan maatsch werk , de soos , whatever.. Heb ze allemaal afgebeld , en allemaal hebben ze me geholpen dit huisje toch te krijgen (ik had geen inkomen en uitkering was nog niet rond/bevestigd). Heel veel succes nogmaals , jammer dat je zo het weekend in moet
Ja ik hoop dat ze mij kunnen helpen van de stadsbank. Het probleem is in dit geval de schulden die ik heb. Dus de enige die mij kan helpen is mijn contactpersoon van de stadsbank. Verder zijn ze van de woningbouw ook van mening dat mijn huidige situatie eigenlijk niet kan. Met mijn dochter op een kamer.
Ik snap zelf alleen niet zo goed dat je ivm schulden geen woning zou krijgen? Mijn vermogen is vastgesteld op -17.000 en heb flink schulden , toch heb ik de woning gekregen. Of heb je ook huurachterstanden?(gehad?) Nouja hoe dan ook , het is en blijft een kl*te situatie zo...
Ja ook huurachterstanden. En als er een betalingsregeling is is het ook goed, maar die is er dus niet ivm de schuldregeling die bijna van start gaat.
Aha oke nu snap ik het beter inderdaad.. Nou goed , nog steeds blijf ik duimen.. wat zal je in spanning zitten nu..
Pfff ik ben even heel boos hoor... Deem is met zn vader meegegaan gister, hij had een temp van 38( niets speciaals) en vlekjes over zn lichaam. Dus een beetje "ziekjes" "niet lekker".. nu heb ik dus om 12 uur een sms gestuurd hoe het met hem is , om 16 uur heb ik nog een sms gestuurd dat ik wil weten of Deem oke is , nu probeer ik m al 5 keer te bellen en ik krijg geen gehoor... Ik weet dat ik rustig moet blijven en dat er w.s niets aan de hand is maar ik kan hier woest om worden , ik weet niet precies waar hij is , en of hij nu wel oke is....... :S