alleenstaande mama's klets topic

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Aurin, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Op zich heel attent dat wel... maar er een hele geschidenis aan vooraf gegaan ;) er staat wel ergens een topic over hier bij de alleenstaande moeders. Ik heb de omgang nooit geweigerd mbt mijn zoon en ex. maar mijn ex komt zijn afspraken niet na, reageert niet op brieven/emails/telefoontjes/smsjes... Ik heb al veel geprobeerd om hem in contact te brengen met onze zoon maar hij reageert nergens op en liegt alles bijelkaar. En dan inene belt hij (voicelmail) dat het weer eens zover is dat onze zoon jarig is (en je had de toon moeten horen hoe hij dit zei ;) heel laconiek alsof er niks aan de hand was e.d.) Tsja dan ben je bij mij verkeerd he ;) Nergens op reageren en dan inene denken "hey volgens mij heb ik nog ergens een zoon" Kheb um gesmst toen dat hij zijn zoon mag zien op zijn verjaardag maar dat hij dan eerst met Mij moet praten met onze families er bij... Omdat ik heel boos ben en dat breng ik dan weer over naar mijn zoon. En ja sindsdien is het alweer stil aan de andere kant ;) voor hoelang? ik weet het niet... ;) ben benieuwd :p
     
  2. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik geloof dit ook zeer zeker! heb respect voor je hoor! :) dit is idd waarom ik er nog heel goed over moet nadenken... je moet echt alles alleen doen. Mijn zoon is een makkelijk mannetje en als baby ook makkelijk maar wie zegt dat een 2e makkelijk is? als een 2e zo makkelijk is als mijn zoon nu dan is het te doen... maar het kan ook anders. ;)
     
  3. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.514
    2.233
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    welkom :)

    ja het is inderdaad heel zwaar als er nog een kleine bij komt. Hoe oud was je oudste dochter toen de 2e kwam? misschien dat het ook met leeftijd te maken heeft.

    liefsz
     
  4. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Humbley: M'n oudste werd 2 maanden na de geboorte van de jongste 2.

    @Annetske: zo, daar heb ik me ook veel zorgen over gemaakt. Stel nu dat ik een huilbaby krijg enz. enz. Gelukkig is mijn tweede meisje net zo'n makkelijke baby als de eerste! Maar inmiddels geloof ik dat je met elke situatie waar je mee te maken krijgt om kunt gaan. Zoveel mensen zeggen tegen mij: 'Ik zou dat niet kunnen. 2 kleine kinderen, werken, huishouden etc.'. Maar je hebt niet veel keus. Je moet, dus doe je het. En het gaat nog hartstikke goed ook :)
     
  5. LadyDaisy

    LadyDaisy Niet meer actief

    Ik spring er ook even in ;)

    Ook ik wil graag nog een kindje, maar mijn toekomstige ex niet.
    Hij heeft zijn redenen om het niet te doen.
    Ik de mijne om er wel aan te beginnen.
    Ik ben sowieso niet meer aan de pil, dus als hij echt niet wil dan is er maar 1 oplossing voor hem... geen sex meer.

    Maar dat is niet van toepassing hier ;)
    Dus ja, mocht het raak zijn binnenkort weten we beiden hoe dat kan.

    Dit wil niet zeggen dat we niet meer uit elkaar gaan.
    Voor mij staat een tweede kindje daar helemaal los van.
     
  6. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    snap je stukje even niet hoor..
    je zegt ik wil een 2e kindje maar mijn toekomstige ex niet...
    toekomstige ex??? waar doel je op. gaan jullie uit elkaar, zijn jullie al uit elkaar
    en waarom zou je met een ex of toekomstig ex nog een 2e kindje aangaan?
     
  7. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.514
    2.233
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    @misskeita;
    ooh dat ziet nog wel wat leeftijd verschil tussen. het is inderdaad wel zwaar in je eentje 2 kinderen opvoeden.
    haha toch blijft het hier mijn nummer 1 wens.

    @LadyDaisy;
    ja bij mij ook even een vraagteken net zo als mamametzoon, jullie gaan uit elkaar maar je wilt nog wel een kindje?

    liefsz
     
  8. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    @Ladydaisy, je bent nu bezig met je scheiding toch? Maar jullie hebben nog wel sex dus?
     
  9. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben overigens helemaal niet bitter mbt mannen/relaties enzo. Dat het met mijn ex anders is gelopen dan gehoopt..tja dat is nou eenmaal zo. Ik hoop toch wel echt ooit nog een leuke man tegen te komen en als t kan nog een kindje. En tja ik ga niet over 1 nacht ijs, dus dan zal er wel wat meer leeftijdsverschil tussen zitten, so be it ;)

    Ik heb er ook wel s over nagedacht om voor een 2e te gaan als alleenstaand moeder, maar dat voelt toch niet goed. Hoe leg je dat uit, dat de ene (mn dochter dus) wel een papa heeft en naar haar papa toe gaat en de ander niet? Lijkt me niet 'eerlijk' naar dat kindje toe, dus dat doen we toch maar niet :)
     
  10. LadyDaisy

    LadyDaisy Niet meer actief

    We gaan echt uit elkaar.
    We kunnen gewoon helaas samen niet verder, om verschillende redenen.

    Bij mij is houden van nooit een issue geweest, ik houd nog steeds van hem.
    En ja, we hebben nog steeds sex.

    Het kan allemaal vreemd en raar klinken voor een buitenstaander.
    Zelfs mijn eigen ouders vragen soms of we wel echt uit elkaar gaan. :)
    Ja dus.

    Ik ben allang blij dat die eerste periode nadat de beslissing is genomen om te gaan scheiden voorbij is.
    Die ruzies en het verwijten maken is voorbij.
    We hebben beiden ons zegje gedaan en nu staan we weer met de neuzen dezelfde kant op.
    We gaan scheiden, we gaan samen onze dochter opvoeden.
    En mocht ik het geluk hebben weer zwanger te geraken, gaan we samen beide kinderen opvoeden.

    Ik ben er echt van overtuigd dat wij, wanneer alles achter de rug is en we beiden alles op de rit hebben staan, we beter met elkaar om zullen gaan dan ooit tevoren.
    Maar zal het niet zo gaan dan is het ook goed.
     
  11. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Sorry vind het eerlijk gezegt een beetje erg raar!!!! om zwanger te raken terwijl jullie toch uit elkaar gaan, en je ex wil toch ook niet?

    Nee sorry vind het echt niet kunnen!

    2 kinderen opvoeden in je eentje is best wel pittig ja, ik zit er soms ook wel doorheen met betrekking op het huishouden is hier regelmatige en bende beetje moeilijk om structuur te houden.
    maar heb het `´geluk` dat de kids weekends naar hun vader gaan dan kan ik even bijtanken en goed huishouden.
     
  12. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @LadyDaisy: dat is wel een heel ... uhm ... bijzondere situatie. Vind het niet helemaal integer van jou, maar hij heeft natuurlijk ook z'n eigen verantwoordelijkheid. Na ja, apart.

    @Humbley: ik weet hoe ontzettend sterk de wens voor een tweede kan zijn. Heb veel respect voor vrouwen die er bewust voor kiezen om het alleen te gaan doen!
     
  13. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik weet niet of ik t raar vind, maar ik weet wel dat t mij niet aan gaat. Dus om nou te zeggen 'ik vind het niet kunnen' dat vind ik weer een beetje raar ;)
     
  14. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Daarom staat er ook IK vind het niet kunnen, een ander kan daar weer heel anders over denken.
     
  15. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    nou idd ik vind het ook een aparte situatie. Wellicht heb je er je redenen voor om het zo te doen hoor, maar ik zou dit niet kunnen. Scheiden maar nog wel sex hebben en nog een 2e kindje willen ook van hem.

    Ik hoop iig dat het voor jullie - maar bovenal voor je kind(eren??)- wel gewoon werkt al ben ik bang dat je nog in een beginfase zit en de echte pijn en verwerking wellicht nog komt en het wel eens tegen zou gaan kunnen vallen.
     
  16. LadyDaisy

    LadyDaisy Niet meer actief

    Dames bedankt voor de reacties.
    Die geven echt geen negatief gevoel bij me hoor, ik respecteer jullie meningen.

    Ik weet dat we in een aparte situatie zitten.
    Mijn man wil ook wel een tweede kindje, hij durft/wil het niet zo specifiek uitspreken om verschillende redenen.

    Zoals ik al eerder zei: het houden van is er nog steeds.
    We gaan scheiden om verschillende redenen.
    We praten veel en ook over de toekomst.
    We houden beiden de optie open om later te gaan LAT-ten. (of hoe dat ook heet)
     
  17. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik kan me er eigenlijk zelfs wel iets bij voorstellen Daisy. Het hangt natuurlijk ook helemaal van de situatie af. De meeste meiden hier hebben heel veel gez**k met hun exen en is t allemaal heel veel gedoe (geweest). In jouw situatie zit het gewoon anders. En ik moet zeggen, ik heb er ook wel eens over nagedacht, een 2e kindje van m'n ex te krijgen. We gaan nog goed met mekaar om, geven nog om elkaar maar niet meer als man&vrouw zeg maar. Voor mij persoonlijk zou het meer nadelen dan voordelen hebben, dus heb ik t idee van me afgezet. Maar helemaal gek vind ik t dus niet klinken. Hoewel ik echt niet meer aan sex met mn ex moet denken hoor hahaha.
     
  18. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    #358 annetske, 30 aug 2010
    Laatst bewerkt: 30 aug 2010
    ik kan er ook wel inkomen laidydasy! je geeft aan dat je relatie met je ex nog goed is en dat jullie normaal met elkaar omgaan... Ik zeg ook wel eens dat het voor mijn zoon het mooist zou zijn om een volle zus of broer te krijgen... maar mijn relatie mbt mijn ex ligt anders dan in jou situatie ;) dus dat gaat het niet worden bij mij haha en ik zie sex met mijn ex ook niet zo zitten :p (moet er niet aan denken haha)
     
  19. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ja dat is idd moeilijk, ik zie het veel om mij heen... 1 kindje van een andere vader en 2e van een andere vader die alleen maar donor was. de 1 gaat om het weekend weg... en de andere moet thuis blijven... Mijn ex ziet niet naar mijn zoon om en gaat ook niet om het weekend naar zijn vader toe o.i.d. hij ziet zijn vader nooit omdat zijn vader dit niet wil. dus voor mij zou het betekenen beide kindjes thuis bij mama. ;)
     
  20. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    Hallo allemaal..

    lady daisy ik begrijp nu wel iets meer je insteek enz. Al zou ik het inderdaad in mijn situatie niet doen haha.
    Ik hoef mijn ex echt niet meer en liefst niet eens meer te zien. Tot nu toe is het ook geheel rustig.

    Enne... leuk nieuwtje:
    Ik heb zondag een leuke jongen ontmoet die ook al 2x nu bij me thuis is geweest. We hebben het samen supergezellig en hijj heeft al benoemd me echt leuk te vinden. Hij heeft zelf ook 2 kids.
    Ik vind het allemaal weer superspannend merk ik, maar ook superleuk. Wel heb ik eerdere ervaring in mijn achterhoofd he dus ik blijf wel alert en doe rustig aan. Maarde klik en het gevoel is er zeer zeker van beide kanten dus we zullen zien.

    Ook het financiële gedeelte lijkt nu allemaal goed te lopen dus het tij lijkt zich nu te keren. ben happy
     

Deel Deze Pagina