alleenstaande mama's klets topic

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Aurin, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    @ Eliza1986: Moeilijk hoor, wat dat betreft ben ik 'blij' dat mijn ex nooit meer wat van zich heeft laten horen. Want het lijkt me een moeilijke beslissing of je zo iemand nou gezag moet geven en zo ja, wanneer. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken, iemand die zomaar besluit zijn kind achter te laten zou ik niet meer kunnen vertrouwen, zelfs als ik later nog met hem zo kunnen communiceren.

@mamavan3: Wat stoer zeg, 3 kinderen en alleen! Respect!

2. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    @ Maccy: Ik vind dat ook heel moeilijk maarja ik weet gewoon hoe mijn ex is. Die had toch wel gekomen om zijn zoon te leren kennen bladiebladiebla... Daarbij zijn hem keiharde leugens vertelt en is hij ontzettend gemanipuleert dat ik hem voor geld gebruik enzo zijn familie zijn gewoon een stelletje arrogante mensen behalve mijn ex dan hahaha die was heel erg open en behulpzaam en daarbij heb ik hem ook niet echt netjes behandeld dankzij een depressie inhet begin van mijn zwangerschap dus ik wil hem wel de kans geven.

3. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ah ok, dat is een ander verhaal. Jammer he, dat alles zo in de soep kan lopen door manipulatie. Ik heb daar zo'n hekel aan, mensen die schijnbaar zo'n hekel aan hun eigen leven hebben dat ze nodig vinden dat van een ander te verpesten. Bah.

4. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Hey maccy, ik heb daar ook een gruwel hekel aan en word er ook kots misselijk van dat dat mens dat over de rug van een onschuldig kind doet. Dat ze jaloers is alleh dat ze vind dat ik niet goed ben voor mijn ex alleh maar er is nu wel een kind in het spel dus ze moet zich gewoon gedeisd houden. Dat mens heeft nu ook een relatie met mijn ex en geloof me jayden komt echt niet bij haar in de buurt.

Even heel wat anders. Vinden jullie het ook moeilijk om je kleintje bij iemand anders achter te laten?? Ik zit nu nog in de sociale dienst maar wil wel werken maar het idee dat ik mijn zoontje ergens anders moet laten. Een kdv vind ik zoiezo niks. Hoe doen jullie dat?

5. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ja vreselijk, dat is ook de reden dat ik nu nog thuis zit. Ik zit te denken aan een gastouder, is toch iets kleinschaliger vind ik. Maar ik vind het ook al moeilijk als mijn moeder hem even mee naar de stad neemt ofzo. :( Ik ben het ook niet gewend dat iemand anders hem heeft, als je nou een partner hebt dan kan ik me voorstellen dat het normaal is dat hij ook de baby verzorgd/naar bed brengt/ etc. Wat dat betreft begin ik nu pas te merken hoe neurotisch ik daarmee ben, alles zelf willen doen.

6. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hier ook een moeder die haar kind niet afstaat aan niemand, kan het niet, niemand is zo goed als ik!!! Bij de eerste twee had ik dat weer niet.
    Maar gelukkig werk ik thuis, niet veel, stomme recessie! Maar aan de andere kant yippie, ik geniet optimaal van mijn kleine. En ik voel mij ook niet schuldig dat ik thuis zit.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb t enorm getroffen wat opvang betreft, mijn beste vriendin is mijn gastouder! Bij mij thuis, dus geen gesleep, ik ontbijt smorgens gewoon met de kleine en zij kleedt haar aan en gaat lekker met r naar de speeltuin ofzo. En als ik thuis kom uit mn werk, is mn dochter dus gewoon thuis. Ik vind dit de perfecte oplossing nu nog. Het ziet er naar uit dat ik misschien meer ga werken en dan moeten we nog even kijken of dit nog haalbaar is en of mn vriendin wel zulke lange dagen wil maken. Maar dat zien we dan wel.

8. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Dat is echt ideaal! Want daar zie ik ook zo tegenop, elke ochtend dat gesleep, op de fiets, eind van de dag weer.

9. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Ook hier een alleenstaande mama...

Ik ben Leonie, 28 jaar en mama van Ruben, hij is 3. Sinds vorig jaar ben ik gescheiden van mijn jeugdliefde ( hij ging ervandoor met mijn goede vriendin maar gelukkig is dit ook alweer op de klippen gelopen )
    Nu woon ik alleen met mijn zoon en leef van de bijstand. Heel graag zou ik weer werken maar ook ik wil mijn zoon niet heen en weer slingeren tussen thuis, mijn ex, peueterspeelzaal en dan nog eens een kinderdagverblijf. Volgend jaar gaat hij naar school en dan kom ik wel weer aan de beurt.

10. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik wil straks ook gaan werken als ik mijn diploma tenminste haal.. zit te denken aan 3 of 4 dagen. Sem en zijn zusje gaan dan 2 dgn naar het kdv denk ik. Weet niet hoe ik daarop zal reageren, denk dat t voor Sem wel leuk is, contact met andere kindjes enz. Als de baby nog klein is gaat ze nog niet mee. Pas met een maand of 6 a 7 denk ik. Maar ja dat zeg ik nu.. weet niet hoe het loopt.
    co-ouderschap is niet te realiseren, sprak vandaag nog met mijn ex, die heeft geen idee hoe het moet met zijn werk. Nee logisch. Dus dan maar omgangsregeling behouden zoals ie nu is, als hij vrij is haalt hij sem op. Ik moet straks ook eerst in de bijstand, want heb zelf geen inkomen en mijn ex onderhoud mij nu financieel. ( wel netjes want hij ist niet verplicht) Tot ik mijn diploma heb dan kan ik de bijstand pas in, want nu zeggen ze keihard, leen maar van t IBG. Wil mezelf niet in de schulden steken.. bah.
    maar opvang krijg ik straks toch vergoed?

Wijffie: vet beter dat jou vriendin gastouder is! echt ideaal.

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Toch zijn er wel dergelijke constructies te vinden hoor, ook als het geen vriendin is. Oke, de meeste gastouders willen in hun eigen huis oppassen, maar er zijn er ook die dat liever juist in het huis van het kind doet. Neem eens contact op met een gastouderbureau en vraag wat ze kunnen doen. Ik ben in t verleden zelf ook gastouder geweest, zowel bij mij thuis als bij de kindjes thuis. Tuurljik is het in mijn geval geweldig omdat de gastouder mn vriendin is, maar ook zonder die band is het mogelijk hoor!

12. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hey meiden !

Wat leuk dat hier al veel gekletst wordt!

Ik werkte 3 dagen in de week (zit nu betaald thuis door een arbeidsconflict en 1 juni eindigd mijn contract dus dan de ww in)
    Collin gaat 3 dagen in de week naar een gastouder, die gastouder is inmiddels ook 1 van mijn beste vriendinnen geworden, ik pas ook regelmatig op haar kids, en we kunnen t super vinden.
    In t begin had ik er heeeeeel erg moeite mee om Collin achter te laten, en dat was toen zelfs nog bij mijn moeder, in mijn eigen huis!
    Maar t went! Echt!
    En idd, niemand doet t zo goed als "ik" maar t komt in de buurt ;)
    Collin heeft het super naar zijn zin bij de andere kindjes, hij geniet, en dat doet mij goed, dan ga ik met een gerust hart weg.

13. lilia

lilia Actief lid

9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Is gastouderopvang beter dan kdv? Ik heb er allemaal nog niet veel ervaring mee... Ik hoor dat kdv goed is voor de ontwikkeling van het kind.

Ik moet zelf over 2 maanden (dan is mijn kleine 3 maanden en is mijn zwangerschapsverlof voorbij) naar het kdv brengen voor 4 dagen in de week. Ik kijk er heel erg tegenop... :(

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    ik zeg niet dat gastouderopvang beter is dan het KDV..

Voor het KDV krijg je wel meer vergoed van de belastingdienst dan voor gastouderopvang.

Ik heb zelf voor gastouderopvang gekozen omdat dit wat huiselijker, kleinschaliger, en vaak flexibeler met uren (brengen/halen) is dan het KDV.
    Ik werkte zelf op het kdv, en kon Collin niet mee nemen, mocht hem op een andere locatie brengen, maar goed als ik om 7.30 moest starten en zij gingen ook pas om 7.30 open.. tja dan kom ik te laat omdat ik Collin moest brengen. En mijn gastouder start voor mij om 7.00

Ik heb bij gastouderopvang gewoon een prettiger gevoel...1 persoon met wie je alles regelt en 1 aanspreekpunt, niet allemaal verschillende gezichten voor je kindje..

Ik heb zelf de papieren om gastouder te worden, wil dit nu ook gaan proberen te realiseren, alleen woon tijdelijk bij mijn vader, en die ziet dat niet zitten :(

15. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Volgens mij mag dat niet meer, bij iemand thuis oppassen, tenzij zwart natuurlijk. Nieuwe regelgeving enzo. :(

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Nee hoor, dat is niet veranderd. Het is alleen zo dat je nog maar 1 adres/lokatie mag hebben waar je oppast. Dus je mag niet op maandag bij gezin A en op dinsdag bij gezinB oppassen. Maar je mag wel degelijk nog bij de vraagouder thuis oppassen. Wij doen het ook gewoon officieel via een gastouderbureau en mét toeslag. Zij voldoet intussen ook aan alle eisen qua certificaten e.d. dus dat is allemaal in orde.

17. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    En ik denk ook niet dat een gastouder perse beter is dan een kdv, het kwam gewoon in mijn geval beter uit. Ik ben gaan werken sinds de scheiding, maar toen woonde ik nog in het oude huis. En ik zag het niet zitten om daar tijdelijk een kdv te zoeken en dan na een half jaar, als ik verhuisd zou zijn, weer een andere te zoeken. En deze constructie was toch wel ideaal hoor haha. Oke, het heeft als nadeel dat ze dus niet echt in contact komt met andere kindjes, tenzij in de speeltuin, dat is wel jammer. Maar vanaf volgende week gaat ze 2 ochtenden naar de psz, dus dan is dat ook opgelost ;)

18. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    leuk dit topic!

ik zal mij ook even voorstellen, ik ben 26 jaar en woon in Friesland.
    Samen met mijn 2 kinderen van 3 en 1,5 en onze huisdieren (poes,konijnen,cavia,vissen vogel en hamster) ik ben nog niet heel lang
    alleenstaand ong 5 maanden, mijn ex ziet zijn kinderen elk weekend! en in de weekenden dat hun er niet zijn stort ik me meestal in het uitgaansleven haha

Ik las dat iemand vroeg of je bang bent dat je alleen blijft omdat je 2 kinderen hebt, nou ik denk dat ook hoor, ik hoef nu nog niet persee een relatie, maar ik ben wel smoorverliefd op een jongen van net 18 ( ja ik weet het ) die heeft te kennen geven dat hij mij ook wel leuk vond en we hebben ook al een paar keer gezoent etc, maar telkens komt het niet tot en hoe gaan we nu verder? stiekem hoop ik op veel meer, maar kan me ook best wel voorstellen dat hij er niet 2 kinderen bij wil hebben, maar aan de andere kant als iemand je echt leuk vind dan neemt hij de kinderen er ook bij! betekend niet gelijk dat je samen vadertje en moedertje moet gaan spelen ofzo (denk dat sommigen dat denken) ik zal het binnenkort eens even aan deze jonge (hij is vrij volwassen voor zijn leeftijd) wat hij nu echt van mij vind , ik ben soms wel een beetje bang dat ik gebruikt word voor bepaade dingen, maar hoe kom je daar achter he?

19. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

leuk dat er zich al zoveel moeders melden

*) betreft omgang en co-ouderschap is gewoon voor iedereen anders denk ik... maar neem geen overhaaste beslissingen door erin mee te gaan kan zoveel spijt brengen later

*) betreft opvang: ik werk 4 dagen per week als pedagoog. ik begeleid groepsleidsters binnen een sociaal medisch kinderdagverblijf en heb gesprekken met ouders, observeer de kinderen en heb gesprekken met overige instanties omtrent belangen van het kind. die 4 dagen gaat mijn zoontje naar een ander dagverblijf. perfect is niemand.... ik ook niet en kdv ook niet en gastouder ook niet. Denk dat je moet doen waar je je zelf en je kind prettig bij voelt. voor mij is dat zeker kdv ipv gastouder. kdv zijn er meerdere mensen die elkaar ook scherp houden en controleren. als een leidster ziek ik wordt dat opgevangen en ik vind het persoonlijk prfessioneler. echter ook voor gastouders is wat te zeggen. Zou er alleen zelf niet voor kiezen.

*) en betreft alleen achterblijven.... tja als je al een tijdje alleen bent krijg je dat gevoel wel een beetje he. Mannen zitten echt niet altijd te wachten op iemand die al kinderen heeft. Maar aan de andere kant er zal heus wel iemand zijn die je eens weer tegen komt. Maar niet forceren he en het zal wellicht wat langer duren. Hoop het iig hahaha want nu met 30e mijn verdere leven al alleen moeten doorbrengen zou ik niet willen hoor hihi.

20. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Gelukkig ben ik dus niet de enige die het daar moeilijk mee heeft.

Als ik ga werken gaat Jayden eerst naar mijn moeder zolang die nog niet werkt en daarna kies ik voor een gastouder. Een vriendin van mij is gastouder (over haar benik dan nou net weer niet te spreken omdat ze blowt in haar vrije tijd en dus ook s'ochtends voordat die kindjes bij haar komen) en zo ben ik op dat idee gekomen.

De reden dat k niet voor een kdv kies is omdat daar vaak (mijn ervaring) jonge grietjes werken die net van school komen of geen kinderen hebben. K ben daarbij ook bang dat ze jayden langer laten huilen als nodig.

Wat betreft relaties daar denk ik nu echt nog niet aan. Ik heb mijn handen vol aan Jayden haha. En ik zie wel of er ooit nog een man in mijn leven komt. Nu in ieder geval even niet.

Ik vind het ook echt heerlijk om even zonder vent te zijn hahaha.

Deel Deze Pagina