morning! mamametzoon, ik zie dat jij pedagoog bent, wat gaaf! Ook een leuke baan lijkt mij. Ik ben bijna afgestudeerd maar heb nog geen idee wat ik wil gaan doen. De doelgroep jongeren spreken mij wel erg aan. Ik heb idd nu het co/ouderschap even aan de kant geschoven, t is nu niet haalbaar. ikke84, ik woon ook in friesland! leuk. Dus alweer een beetje aan het scharrelen met een leuke jongen. tja t is dat ik zwanger ben, anders was ik ook lekker met mijn vriendinnen de kroegen in gegaan. Maar dat doe ik mijn kleine baby nu niet aan. t zal ooit wel weer komen, ik weet dat ik er best leuk uitzie. En idd niets overhaasten en deze jongen is 18 he, tja vraag het en dan weet je hoe hij erover denkt. succes. kdv-gastouder, tja ben er nog niet over uit. ik zal me eens gaan verdiepen in beide, want ik heb er eigenlijk helemaal geen beeld bij. verder druk met school, t wordt zwaar deze laatste loodjes, man ik wil het zo graag halen. daarnaast wacht ik nog steeds op een eigen huisje, woon nu nog in het oude huis van mij en mijn ex. dit heeft maar 2 slaapkamers en staat vol schimmel, niet geschikt voor baby´s en kinderen. dus. bah. heb echt nesteldrang nu, dus hopelijk snel een ander huisje zodat ik mijn eigen echte nieuwe leventje kan vormgeven. spannend!
Gadver schimmel in je huis dat is echt goor en idd zeker niet goed voor een babytje. Krijg je urgentie of hoe ga je dat doen??? Ikzelf woon nog in een 2 kamerappartement jayden slaapt in het kamertje en ikin de woonkamer op een slaapbank. is soms echt geen doen hoor.
Ik zal mij ook even voorstellen: Ik ben 30 jaar en woon (ook al) in friesland samen met mijn zoon die morgen 2 jaar wordt. Ik werk 3 dagen in de week bij de belastingdienst. Verder (zoals velen al weten ) kijkt mijn ex niet naar zijn zoon om, hier heb ik veel verdriet van gehad maar inm. kan ik dit naast mij neerleggen en ben ik erg gelukkig samen met mijn zoon.
Hallo allemaal @fontana: ja ik ben idd pedagoog. heb eerder gewerkt in de kraamzorg, als groepsleidster (pedagogisch medewerker) in de kinderopvang en binnen de jeugdhulpverlening en nu dus als pedagoog. Is idd erg uitdagend en leuk werk betreft opvang: zijn echt niet allemaal jonge grietjes hoor zonder kinderen, Tuurlijk zitten die er ook tussen maar gelukkig ook genoeg met ervaring en zelf ook kinderen. en betreft langer laten huilen dan nodig. ik denk dat dat dus overal gebeurt al zal een ieder dat ontkennen. als ik eerlijk ben... ik had ook heus ook wel eens al 10 minuten eerder bij mijn zoon kunnen zijn, maar soms is laten huilen niet erg. vind dit uiteraard wel samen gaan met je doel, de situatie en leeftijd van het kind hoor haha
ja schimmel, zit echt overal. Heel vies, heb al foto's opgestuurd en brieven en telefoontjes naar de woningbouwvereniging maar niets helpt. Urgentie krijg ik niet, dat hebben wij friesland niet meer. Pas als ik zwaar invalide ben krijg ik urgentie omdat ik dan een aangepast huis moet. Ik zei als ik nou met een tent in de tuin ga staan dan, is dat urgent genoeg? nee, want ik kon ook gewoon naar binnen gaan.. pff eikels. afwachten afwachten.. heb al doktersverklaringen vanwege schimmel, maar nope. Slecht he
Hola hola, Even met betrekking tot relaties in de toekomst... Ja ik ben er van overtuigd dat er mannen zijn die niet zitten te wachten op een vrouw met kinderen. Maar ik denk dat er nog meer zijn die zich door kinderen niet laten tegenhouden! Ik heb een vriendin die alleenstaand is (sinds klein jaartje), 3 kinderen heeft en aan het begin van een nieuwe (prille) liefde staat. Of het wat wordt op lange termijn moet nog blijken, maar de man deinst er niet voor terug . En bovendien... tegenwoordig gaat 50% van de stellen uit elkaar. Dus redelijke kans dat een aantal van ons ook mannen met kinderen tegenkomt. Hoe dan ook, zeker in de maatschappij van tegenwoordig, hoeft niemand bang te zijn om alleen achter te blijven omdat er kinderen in het spel zijn. Kinderen houden je juist jong, dus des te meer kans op die nieuwe knappe prins .
Nouja zeg! Ze zijn toch verplicht om daar iets aan te doen? Zeker als het schadelijk is voor de gezondheid!
Hoi hoi, shaddixxx: ze hebben het al een aantal keren met speciale verf ingesmeerd maar t komt er elke keer doorheen. Ze laten me gewoon zitten en de huur hebben we weer met 5 euro omhoog gegooid, betaal nu 427 kaal! Voor een schimmelhuis t is bespottelijk. I know. Maar ze luisteren niet. lilia: ja je hebt ook wel gelijk. Er gaan tegenwoordig zoveel stellen uitelkaar en daar zijn ook vaak kids bij betrokken. Misschien tref ik wel een man die zelf ook kindjes heeft. We zullen t moeten afwachten. mijn ex was hier gister, hij zou sem ophalen maar hij zag er zo slecht uit. Het gaat niet goed met hem. Hij zit er helemaal doorheen en hij kan elk moment instorten. Voelde gewoon medelijden, heb hem even vastgepakt en toen moest hij heel hard huilen. Dacht wat is dit nou! hij heeft dit allemaal zelf veroorzaakt en nu sta ik hem te troosten. Heb hem gezegd om nu eerst voor zichzelf te kiezen, rust te vinden en even alles op een rijtje te krijgen. Dit werkt niet zo en Sem heeft er niets aan als zijn papa zo in de shit zit. Dus heb Sem niet meegegeven. Krijg heel sterk het gevoel dat hij me terug wil.. hij zei dat zijn vriendin dat ook al gezegd had, dat hij terug moest gaan naar mij. Nou ik zei sorry, maar op dit moment sta ik daar niet voor open. De deur staat op een kier, mocht t ooit zover komen dat we het weer gaan proberen, dan eerst in relatietherapie, eerst een nieuwe start. Maar dan nog weet ik niet of ik het wel wil. Voel me nu veel beter zonder hem. Kreeg ik vanmorgen een telefoontje van hem, dat het is uit tussen hem en miep. ( noem haar ff zo) Ze is niet meer verliefd en wil hem niet aan t lijntje houden. Hij vind t niet leuk, maar wilde zelf al wel afstand nemen. Ach ik heb het altijd al gedacht dat t niets zou worden, maar goed. Nu maar zien wat ie gaat doen. pfff t is ook allemaal zo vers. sorry voor t ego stuk, moest t even kwijt...
ppffft speciale verf helpt 9 van de 10 keer niet eens. Vind dit echt heel erg slecht. Elke keer als ik op een grotere woning reageer staan er soms 5 a 6 urgenties voor mij.... en dan zeggen nee hoor geven we nie makkelijk. Ik zou nog 252 euro krijgen van de belastingdienst (kindgebondenbudget met terugwerkende kracht) maar die scheitviolen hebben het nog steeds niet gestort. Bah.... Ga ik maar weer eens bellen...... word er zooooooooooooo moe van
jeetje meiden, t zit jullie niet mee! Fontana, snap dat je medelijde hebt met je ex.. en dat de deur nog op een kier staat. Goed dat je voet bij stuk houd! Misschien eens Kassa, ofzoiets dergelijks mailen over je situatie met de woning bouw?? hier alles rustig... Collin is aan t bijkomen van een ooronsteking, keelontsteking en blaasontsteking! ongelofelijk zoveel tegelijk Mag gelukkig naar de KA om hem te laten onderzoeken, want dit is niet gezond, hij is veel te vaak ziek.
ben geen alleenstaande moeder maar sta er qua opvoeding wel zo goed als alleen voor met een drukke man die amper thuis is kom hier ook een beetje mijn frustraties uiten oke??? en ook gezellig doen hoor
is goed hoor namya! Lijkt me lastig, toch in een relatie, maar alles alleen moeten doen Misschien nog wel lastiger dan als je t "echt" alleen moet doen..
Hallo, Ik ben Nancy 27 jaar en sinds een jaar alleen met mijn zoontje van 2,5 jaar! Papa is nog wel in beeld maar doet hoofdzakelijk waar hij zelf zin in heeft, en kan amper voor zichzelf zorgen dus laat staan voor zijn zoon. Ik ben werkzaam op een kinderdagverblijf waar mijn zoontje ook 2 dagen naar toe gaat dus dat is makelijk te combineren. En eigenlijk gaat het allemaal wel lekker, heb wel een flinke dip gehad het afgelopen jaar maar heb het idee dat ik steeds verder ophoog krabbel. Hebben jullie ook af en toe het gevoel dat andere mensen je zien als een stumperd, je hoord ze gewoon denken ach dat arme meisje met een kind alleen wat moet daar nou weer van terecht komen. ik irriteer me er mateloos aan omdat het eigenlijk heel goed gaat met ons!
@bibilove, welkom! Ik herken dat gevoel wel.. zeker als ik mensen een lange tijd niet heb gesproken, en ze er achter komen dat ik een zoontje heb, en dan vragen en wie is zijn vader, en dan dus horen dat ik t alleen doe.. dan zie je ze kijken van ow god.. Terwijl ik zo trots ben op mezelf, en me heerlijk voel. En Collin mist helemaal niks, tis een super ventje! Maar ja.. mensen oordelen nou eenmaal snel...
Bibilove: hoi welkom, ik herken het gevoel ( nog) niet. Maar ben ook nog maar sinds 2 maanden alleenstaand. Mijn omgeving vind juist dat ik het heel goed doe, ze vinden mij sterk. Dat maakt mij nog sterker. Maar misschien krijg ik er nog mee te maken. Lijkt me wel vervelend. Namya: och jeetje das ook minder zeg als je mannetje zo veel weg is. Werkt hij voor defensie ofzo of echt een drukke kantoorbaan. kom maar ff lekker klagen hoor. Kuidebokibi: kassa.. hmm interessant, maar moet ik dan met mijn koppie op tv of lossen ze dit soort dingen ook weleens achter de schermen op.. Eliza: irritant he al die stomme instanties, en wij maar bellen en bellen. Ik ken het ja. Wil jij ook groter wonen? Maar hoe kan het dat er bij jou wel urgentiegevallen zijn.. hier krijgt niemand urgentie, belachelijk.
@bibilove , goed om te lezen dat je uit je dip komt.....lekker genieten van het leven zolang het kan @fontana, nee hij heeft een flink aantal eigen zaken en die zitten zowel in NL als in het buitenland, hij is dus in nederland vaak bezig tot s'avonds met OF kantoorwerk OF klanten onderhouden of noem maar op, en hij gaat ook zeker een paar keer per maand naar het buitenland voor zaken...kortom ben dus vaak alleen met de kleine.... @kuidebobiki, nou dat is lastiger is wil ik zeker niet zeggen, ik sta er met opvoeding net zo goed alleen voor als jullie maar daarnaast heb ik geen zorgen over inkomen en opvang omdat ik zou moeten werken e.d. dus ik kan jullie niet evenaren maar soms voelt het wel zo...
Hoi hoi, ik ben 24 en sinds een jaar alleenstaande mama van 2 heeerlijke kids.. Mali van 3.5 en Liam van 10 maanden. Mn ex heeft me verlaten toen ik 7 maanden zwanger was. Gelukkig nog wel goed contact en mn dochter gaat er 1 keer in de 2 weken heen. Een hele hoop gebeurt maar gelukkig nog altijd mn hoofd omhoog kunnen houden en geen scenes geschopt.. Geduld is een schone zaak maar beloont echt!
je dochter gaat er dus 1x per 2 weken heen. hoe doe je dat met Liam dan? wel knap van je trouwens nog steeds goed contact. Had gehoopt dat ook te kunnen en echt van alles geprobeerd maar helaas hier niet mogelijk.
Ik meld me ook maar weer eens haha. Gisteren drukke dag gehad mijn zoon was jarig. Hele leuke dag gehad met zijn allen! Soms mis ik dan wel een man hoor haha mijn zoon had van mij zo'n grote trekker gekregen met een kar en ja die moest mama maar even maken... ja en dat lukte mama niet (en ik heb niet eens 2 linkerhanden haha) gelukkig heeft mijn vader het inelkaar gezet gistermiddag En gisterochtend moest ik alles alleen doen dus filmen, foto's maken en mijn zoon aandacht geven want ja zoveel slingers en balonnen en cadeaus dat moest even verwerkt worden door mijn zoon. Nou ja hij heeft genoten en daar doe ik het voor! Vandaag ga ik met een vriendin lekker een dagje weg, even lekker er uit met zijn 2'en. Fijne dag iedereen!
Jij ook een fijne dag annetske!! Klinkt als een leuke, maar ontzettend drukke dag gister! Fijn dat hij genoten heeft! En jij nu lekker rust hebt even!