alleenstaande mama's klets topic

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Aurin, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hier ook in t badje in de tuin hoor! lauw water.. onder de parasol.. prima te doen!

2. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hallo dames,

ik kom me ook aanmelden in dit klets topic.
    Ik ben Monique, bijna 22 en een prachtige dochter van 1,5 jaar.
    Ik lig momenteel sinds december in scheiding na een huwelijk van maar 1,5 jaar. (Relatie van ong. 3 jaar.)
    Heb inmiddels wel weer een nieuwe vriend.

Het lijkt me fijn om hier te kletsen en ervaringen te delen.

Ik heb nogal een probleem ex... Hij laat mij met alle schulden zitten, paar maanden geen alimentatie betaald, laatste (en enigste maand) te laat met betalen. Pff ben het zo zat met hem..
    Zit nu dus zo enorm in de schulden en heb tot eind juli alleen maar mijn studiefinanciering om rond te komen.

Iemand tips?

Groetjes

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Allereerst welkom!

En tips, voor de schulden zou ik echt contact opnemen met de schuldsarnering. Ik heb namelijk ook veel schulden door mijn ex en via de schuldsarnering kom ik beter uit per maand. Ze kunnen je ook vertellen waar je nog meer recht op hebt, dit kan je ook vragen bij de gemeente. Is de allimentatie officieel vastgelegd? Dan kan je het via een instantie opeisen van je ex. Dan wordt het van zijn rekening afgeschreven indien hij weigert te betalen. Weet zo niet hoe het heet, het is hier niet van toepassing omdat mijn ex nog niet eens meewerkt aan een berekening.

Wat fijn dat je inmiddels een nieuwe vriend heb. Ik hoop dat je daar veel steun en liefde bij vind.

4. Monique4

@Sweetlove: Thnx voor je info! die instantie heet LBIO, moet toevallig woensdag naar de advocaat en dan ga ik dat ook meteen regelen. ( heb daarvoor nl de originele papieren van de rechtbank nodig).
    M.b.t. de schuldsanering, kan ik daar gewoon tercht voor bij de gemeente? Of moet ik dan naar het UVWwerkbedrijf?

Heeft hier ook iemand ervaring met de wet WIJ?
    Zoja kan iemand me wat uitgebreider info geven daarover?

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Voor de schuldsarnering kan je rechtstreeks naar het UWV werkbedrijf.

De WIJ-uitkering heb ik ook, wat wil je er over weten?

6. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Zooo ben hier al een tijdje niet meer geweest dus dacht laat ik maar weer is wat van mij horen.

Vorige week was behoorlijk hectisch. 31 mei was er een DNA-test met vaderlief (die gelooft niet dat hij de papa is van jayden alhoewel hij zo niet over kwam haha) en die reageerde onwijs leuk op jayden en andersom.
    Woensdag hier de uitslag van.

Dinsdag even een rustig dagje gehad naar mijn moeder geweest en even de stad in.

Donderdag met een vriendin en haar zoontje voor het eerst wezen zwemmen en Jayden vond dat geweldig. Vrijdag met mijn kat naar de dierenarts geweest en begon toen al wat ziekjes te worden.

Zaterdag lag ik een halve dag ziek op bed en gelukkig hielp mijn moeder mij maar halverwege de dag na een ibuprofen 600 te hebben genomen knapte ik alweer op en zakte de koorts ook lekker.

Zondag niks gedaan en vandaag met Jayden naar de kinder fysio geweest en vrijdag word zijn hoofdje opgemeten.

Hier gaat alles dus gelukkig goed.

@ Monique: Je kan naar de schuldhulpverlening gaan om daar je schulden te overleggen hun helpen je vaak goed (zit zelf ook in dat traject nog een jaar).
    Ook zit ik in de WWB (vanaf 1 juli word dat de WIJ) ze proberen je dan zo snel mogelijk aan het werk te krijgen of je kan een opleiding of een traject volgen. Meer weet ik er ook niet van want ikhoor niks van ze.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier doe ik trouwens een opleiding die wordt vergoed door de gemeente. Van het geld is redelijk goed rond te komen, zelfs als je in de schuldsarnering zit.

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    ik zit nu nog in de WW.. maar zowel het UWV als de gemeente hebben geen geld meer om te voorzien in opleidingen.. als mijn ww ophoud ga ik ook de WIJ in... maar daar zit geen toekomst in, iig hier niet.. t geld is op...

9. Monique4

Nou mijn vraag is eigenlijk of je een beetje een voorkeur voor een opleiding mag geven, of ze je de 1e beste opleiding geven en of verplicht laten werken in iets wat je totaal niet wilt?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ze vragen wat je wilt. Als je bijvoorbeeld alleen een kappersopleiding wilt doen perse en er is totaal geen werk in die gemeente voor kappers (gedurende een langere periode) dan kan het zijn dat ze die opleiding niet vergoeden. Hier is dat zo bij de opleiding tot nagelstyliste. Zullen er vast wel meer zijn maar van deze opleiding weet ik het door een kennis.

Ik doe een administratieve opleiding en er is nooit moeilijk gedaan. Want er is veel werk in en ook veel part-time mogelijkheden. Dat is voor hun weer intressanter omdat de meeste alleenstaande moeders liever niet fulltime werken.

11. Monique4

Oke! Ja ik zou dolgraag de opleiding medisch secretaresse willen doen, dus maar hopen dat dat mag!

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Naar mijn ervaring zou dat geen probleem zijn.
    Maar ik lees bij eerdere berichten dat niet elke gemeente er nog wat mee doet. Gewoon even langs gaan en vragen.

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik zit ook in die WIJ, maar ik zie het echt niet zitten om nu te leren of te werken (als ik de keus moet maken dan werken of een thuisstudie)
    ik ben hier in januari mee begonnen maar kreeg uitstel omdat ik net was gescheiden, die meneer van de wij zou mij terug bellen, maar nog steeds niet gedaan, dus mijn contactpersoon maar eens even gebeld, die zij dat ik mij geen zorgen hoeft te maken , maar een vriendin van mij heeft wel elende gehad met het wij omdat ze er zelf niet achterna ging.

dus ik zal toch maar voor de zekerheid er zelf achterna gaan, ben ook nog in afwachting van een psycologisch onderzoek mss dat het daarom zo lang duurt (dat onderzoek heb ik zelf aangevraagd)

vervelen jullie ook wel eens of voelen jullie je wel eens eenzaam ik ga in het weekend (zaterdag) meestal even op stap maar ook dat vind ik weinig maaeer aan maarja zaterdags dan maar thuisblijven, pff zit de hele avonden thuis hoe doen jullie dat?

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    hey meiden,

collin's papa is weer verleden tijd. Meneer ging weer raar doen tegen mij, grote mond, zeggen dat ik egoïstisch ben en met mij niet te delen valt..
    En meneer had in de nacht van 7 op 8 juni kadootjes voor de deur gezet (collin is 8 juli jarig) dus ik vroeg waarom hij dat gedaan had, zegt ie: ja die stonden hier in de weg werd verdrietig om ze te zien omdat ik collin niet zo vaak zie... uhh en zijn fotos dan? en moet dat dan midden in de nacht, toevallig op de 8e? (afspraak was, 1x per 14 dagen bezoeken, verder geen contact!)

gewoon een leugen omdat ie zich waarschijnlijk kapot schaamde omdat ie zich vergist had. Maar goed..
    we hadden een aantal dingen afgesproken :
    niet liegen
    afspraken nakomen (kan je dit niet dan meld je dat, en hij kwam 2 keer zonder sms of belletje heeeel erg te laat)
    niet stelen (hij heeft een verleden met jatten, en meneer ging dood leuk snoep lopen jatten bij de etos uit die schep bakken!, ook dat vind ik jatten!)
    geen drugs (en meneer ging ineens wel weer heel vreemd gedrag vertonen, en manipuleren zoals hij vroeger deed toen hij verslaafd was)

Dus na dit alles heb ik hem vriendelijk verzocht niet meer te komen.
    Hij was het hier mee eens, aangezien ik altijd gelijk heb, toch he? (dat waren zijn woorden)
    Hij ging er niet tegen in, en in mijn ogen ben je dan niet oprecht geïnteresseerd in je kind!
    Maar wel fijn dat hij mijn keus respecteert, en ik heb idd gelijk! :p

De rust is weder gekeerd :D

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kuide, fijn dat het nou definitief is. En ja, jij hebt gelijk!

Hier gaat alles goed. Rebecca geeft sinds 2 dagen aan als ze aan het poepen is of gepoept heeft. Dan zegt ze BAH.. Zoo schattig.
    Maandag moet ze voor de vaccinatie tegen TBC. Omdat haar vader uit Uganda komt.
    Woensdag hebben we een intake gesprek bij het kdv en dan maandag de 21e moet ze naar het cb en krijgt ze de 11 maanden entingen.
    Al allerlaatste in haar eerste jaar moet ze op 28 juni nog naar de KA voor het gaatje in haar hart. Kijken hoe het daarmee gaat.

16. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hee meiden!
    ik ga graag met jullie mee kletsen!
    Gisteren hebben mijn vriend en ik een punt gezet achter onze relatie. Het ging niet meer...
    Hij zit nu bij z'n ouders, en ik ga vanaf ons huis opzoek naar een eigen woning voor mij en onze zoon.

Groetjes Sanne

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo Sanne,

Welkom hier en sterkte de komende tijd.
    Ik hoop dat je snel een goede woning kan vinden voor jou en de kleine.

18. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Dank je wel!
    Ik heb me nooit uitgeschreven bij de woningbouw, dus heb gelukkig al redelijk wat punten, dus ik hoop dat het niet al te lang duurt!

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zie dat je in Gelderland woont. Mag ik vragen waar?

20. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ja klopt.. in Zutphen!

Deel Deze Pagina