alleenstaande mama's klets topic

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Aurin, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok Zutphen is niet heel erg moeilijk met woningen!
    Ik heb er ook aan zitten denken om daar te gaan wonen (ik woon nu in apeldoorn) omdat ik daar veeeel sneller een eengezinswoning zou kunnen krijgen. Ook zijn de huurprijzen veeeeel lager.

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    oh, is dat zo? Apeldoorn zo duur dan?
    ik heb vorige week al gereageerd op een flat, om te kijken hoe ver ik zou komen, ik was 6e! Dus dat is wel hoog!
    ik mag ook komen kijken, maar ik wil eigenlijk een eensgezinswoning... ik heb deze week gereageerd op 2 eensgezinswoningen, dus ff afwachten hoe hoog ik daarmee eindig. M'n vriend zit nu tijdelijk bij zn ouders, dus ik heb wel even de tijd om iets voor mezelf en Finn te vinden.
    Weet jij toevallig of ik eventueel urgentie kan krijgen in deze situatie?

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Neeee urgentie is echt uit den boze hier!
    Ik zit nu op een kamer met mijn dochtertje.

Ik heb afgelopen week gereageerd op 3 eengezinswoningen in Zutphen, kijk ik net, ben ik gewoon bij 1 op de 9e plek geeindigd :$.
    Wooow dat is best hoog haha.

Maar ik wil straks gaan samenwonen met mijn nieuwe vriend en dan moet ik eerst mijn opleiding afmaken en werk vinden. Anders heb ik geen uitkering en geen inkomsten meer.

Apeldoorn is zeker 150 euro duurder in de huur dan Zutphen.

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Oh, okee! Dan ga ik het ook niet proberen!;)
    Op 1 kamer? jeetje, ik snap dat je graag wat meer ruimte wil dan!
    9e plek is idd best hoog ja!
    wat voor opleiding doe je dan? En moet je nog lang naar school?
    150 euro is een hoop!!:$

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik doe een korte opleiding tot financieel administratief medewerker. Deze is dit jaar nog afgelopen als alles goed verloopt. Dan een baan zoeken en dan wil ik over max een jaar hier weg. Dan zou ik vrijwel direct in Zutphen terecht kunnen voor een eengezinswoning.. Misschien toch maar weer eens ter sprake stellen.
    Mijn nieuwe vriend woont ook in hetzelfde huis en heeft een grote kamer. Dus heb iets meer bewegingsvrijheid.

Werk jij ofzo?

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Oh, das wel lekket dat je bijna klaar bent! Is er een beetje werk te vinden in de sector dan? Dat je snel een baan kunt krijgen?
    Tegen die tijd lijkt me ook dat je voldoende punten hebt voor een eengezinswoning.
    Das wel lekker dat je vriend een grotere ruimte heeft, idd wat meer bewegingsvrijheid. Vooral een kleine natuurlijk
    Ja, ik werk 24 uur in een supermarkt, maar ik denk dat ik straks een dag erbij moet pakken (mits het kan natuurlijk) om het financieel rond te kunnen krijgen!
    Eerst maar ff alles berekenen enzo..

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik hoop dat er werk in te krijgen is. Volgens het UWV Werkbedrijf wel. We zullen zien.
    Mag ik vragen hoeveel punten jij hebt?

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    okee! nou hopen dat ze gelijk hebben! Zou zo zonde zijn van je opleiding anders!
    Ik heb 56 punten, dus al redelijk wat.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dan heb je er al meer dan mij. Ik heb er 52 geloof ik.

10. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Hallo allemaal

allereerst SanneT ook nog welkom hier en succes met alles regelen. Hopelijk vind je snel een woning.

Kuidebokibi: Jammer dat het toch niet wilde werken met de vader van Collin, maar goed van je dat je bijtijds deze keuze nu hebt gemaakt omwille van Collin en jezelf. Nu maar hopen dat de vader van Collin idd verder niet moeilijk gaat doen.

Even een update hoe het nu bij mij loopt:
    De advocate is aan het uitzoeken of ik de kosten gefinancieerd kan krijgen. Ze heeft al een brief gemaakt die ze als alle financien rond zijn op zal sturen - na mijn akkoord - naar mijn ex waarin ze vraagt het contact (voor onbekende periode) te staken en het verzoek om akkoord te gaan met het opzeggen van ouderlijk gezag waardoor ik alleen gezag krijg. Daarna is het dan afwachten hoe hij hierop reageert.
    Via via hoorde ik dat hij op zijn hyvespagina de foto's van mijn zoontje heeft weggehaald, heel zijn hyves heeft veranderd, allemaal meiden heeft toegevoegd en dat hij zijn hoofd heeft kaal geschoren en er nu uitziet als een gangster. Verder hoorde ik dat het allemaal niet zo goed met hem gaat nu en hij zich weer helemaal terugtrekt aan de ene kant en afzet en arrogant doet aan de andere kant. Al die laatste dingen doen me niets meer eigenlijk. Het feit dat hij zijn zoontje van hyves heeft verwijderd zegt me ook wel weer genoeg. Hij heeft ook geen contact meer opgenomen. Dus ik heb de stille hoop dat hij misschien alsnog akkoord gaat met het voorstel. al verwacht ik dat zijn familie hem zal zeggen de strijd aan te gaan. Maar ach.... het bevestigt mij dus maar weer dat ik er goed aan doe om werkelijk met hem te breken. ik heb nu gewoon meer rust weer :D

volgende week maandag 21 juni is een spannende dag. De zitting voor de WSNP

Verder gaat alles zijn gangetje. Al is dat fietsen elke dag wel erg rot nog, maar goed.

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    even een vraagje;
    hoe doen jullie het als je echt heeel ziek bent, migraine hebt oid? en zijn er meiden die ook bv geven? Die antwoorden zijn ook erg gewaardeerd

12. lilia

lilia Actief lid

9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Sinds ik de kleine heb, ben ik nog niet heeeeel ziek geweest, dus hoe ik dat zou oplossen.... :( merk ik dan wel denk ik...
    Maar ja, ik geef borstvoeding :) en bevalt erg goed. Hopelijk hou ik dat nog even vol.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier 1 keer voorgekomen dat ik echt enorme buikgriep had, nieuwe vriend woonde nog niet in de buurt. Rebecca heeft voornamelijk in bed gespeeld die bij mijn bed stond.. TV aan.. en ik kon veilig naar de wc rennen..

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dames,

De laatste dagen droom ik erg veel. Over mijn ex en Rebecca. Ik denk omdat ik mij realiseer dat als ze contact heeft met haar broer, ze ook sneller nieuwsgierig zal zijn naar haar vader.

Ik zit er aan te denken hem te laten weten dat hij hier welkom is om haar op te zoeken. En op het moment dat Rebecca kan communiseren (hoeft niet heeeel duidelijk praten te zijn maar als ze aan kan geven als ze iets niet leuk vind) kan ze daar om het weekend heen, als de bezoekjes tenminste goed verlopen.

Wat denken jullie?

15. kleinvisje

ik weet niet hoe jullie contact was en is nu? Die keuze zul je uiteindelijk zelf moeten maken. Mijn ervaring is echter dat het bij mij niet goed ging dat contact. ik heb steeds contact geprobeerd, ex noemde wel te willen maar nam zelf geen initiatieven. contact liep steeds slechter en ook kleine en later grotere ergernissen en leugens.
    Ik zou zeggen doe wat je denkt dat goed is en wat goed voelt ook voor jou. Onrust is namelijk echt voor niemand goed en in dat geval zou ik het (voorlopig) niet doen. ik heb in 1½ jaar tijd nu voor 3e x omwille van gedrag van ex contact moeten stoppen en ik hoop dat hij nu akkoord zal gaan met een definitieve omgangsstop waar ik nu eindelijk voor heb durven kiezen omwille van kleine en mezelf.

succes ermee

16. kleinvisje

ik ben onlangs ook ziek geweest... spugen, buikgriep en echt ellendig voelen.
    kleine ook niet helemaal lekker
    mijn oplossing:
    - kleine bij mij in bed en campingbedje op mijn slaapkamer
    - luiertjes en doekjes erbij in de buurt
    - emmer naast mijn bed
    - deur naar wc open
    - water en medicijnen in handbereik
    - telefoon naast me bed zodat als ik het echt niet zou trekken mijn ouders kon bellen

mijn zoontje vroeg nog wel de nodige aandacht, maar half liggend op bed heb ik het voor hem op kunnen brengen om toch op bed wat met hem te spelen
    en idd.... tv maar aan met filmpjes voor hem (tja dan maar even niet zo pedagigisch dit keer :p)

17. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    je zou het idd in overweging nemen, werkt het niet dan weet je in ieder geval wel dat jij je kindje de vader niet onthouden hebt want je hebt het dan tenslote geprobeerd, het is dan nu aan de vader hoe die er zelf tegen over staat.

18. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    mmmn, ik denk als ik alleen de kleine had, had ik het waarschijnlijk ook zo gedaan, maar ik heb er nog twee rondrennen waarvoor ik dus de hle shebeng moet doen. Dus dan moeten die volgende keer maar naar de oppas. Buikgriep ed deert mij niet, ik kamp met migraine en geef ook nog eens bv, dus meds zijn niet voorhanden, lastig maar ik geniet heel erg van het geven van bv. Gelukkig heb ik gister mijn aanval gehad en mag ik nu weer 1 a 2 maanden migraine vrij door het leven paraderen:)

19. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    of misschien ook niet, mijn dochter 9 houdt haar wel bezig met spelen enz en dat maakt het voormij weer makkelijker. moeilijk moeilijk

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    nou ik ben nu ziek.. en collin in een camping bedje bij me = geen succes die gaat gillen, huilen en is t er niet mee eens..

Ik laat hem gewoon maar struinen door huis, en ren heen en weer naar t toilet, laat de deur open zodat ik hem kan zien en horen..

Deel Deze Pagina