Het punt is dat ik hem eigenlijk die kans al gegeven heb. En toen heb besloten hem definitief niet meer toe te laten in haar leven. Maar ja.. Ik heb hem een sms gestuurd dat hij hier kan komen en we dan kunnen overleggen hoe of wat. En dat ik eisen stel aan het contact. Als hij niet geageerd (de kans is best groot) dan weet ik genoeg. Anders gun ik hem toch nog 1 kans.
Nou even een update, Een andere ex van hem (moeder van zijn zoon) vertelde mij dat hij haar ook nooit beantwoord als ze een sms stuurt. Hij zegt dat hij geen smsjes kan ontvangen. Hij heeft bij mij ook niet gereageerd (hij heeft zijn telefoon altijd aan staan, helemaal nu hij een vriendin in het buitenland heeft) dus ik weet niet in hoeverre hij ze echt niet kan ontvangen of dat hij weer eens niet betaald heeft en daardoor gedeeltlijk afgesloten is. Dan volgt de algehele afsluiting nog. Ik heb in ieder geval het smsje nog in mijn telefoon staan en die laat ik er ook staan. Mocht hij er ooit nog een rechtzaak van maken dan heb ik bewijs dat ik initiatief getoond heb. Hij heeft mij nooit verteld dat hij geen smsjes kan ontvangen. Ik laat het er nu maar bij zitten. Weet inmiddels wel waar die dromen vandaan komen. Het is gewoon angst dat ik Rebecca straks mee moet geven als hij naar de rechter stapt. @Kuide, beterschap!
@sweetlove, als je hem al eens een kans heb gegeven mag ik vragen waarom je toen beslist heb om het niet meer door te zetten? Bedoel daar zal je toen wel een gegronde reden voor gehad hebben denk ik zo, en het is altijd een moeilijke beslissing want elke moeder wilt toch het beste voor zijn kindje, maar als de vader niet wilt tja dan moet je als moeder zijnde toch ergens een grens gaan trekken en je kindje in bescherming gaan nemen, niet dat het weer aan papa gaat wennen en papa straks weer uit dr leventje verdwijnt want dat is ook een traumatische ervaring voor een kind. Wil je toch heel veel sterkte wensen want ik weet hoe het aan je kan knagen als jij het beste voor je uk wilt en de vader er maar heel laks meer omgaat bijwijze van.
@sweetlove, weet je nog van de week hoe blij je was met je beslissing? Kom op meis! sta hier boven, iedere idioot kan smsjes ontvangen, dat kon hij toch ook toen jullie een relatie hadden? En jij hebt dus ook zon lambal van een ex wiens telefoon regelmatig afgesloten wordt omdat hij zijn rek. niet betaald heeft? Dat toont ook weer als onverantwoord gedrag in mijn ogen! Je kan, net als ik.. iemand 3, 4 ,5 keer de kans geven om langs te komen.. maar puntje bij paaltje.. veranderd er niks...
mooi omschreven mamavan3 dit is dus ook de reden waarom ik er nu o.a. een punt achter heb gezet. voorheen wilde ik hem ook nog steeds een kans geven om niet egoistisch over te komen en het gevoel dat dat hoorde nu na 3 pogingen en alle leugens en zijn houding ben ik er helemaal klaar mee en met een advocate bezig om toch alleen gezag te krijgen en omgang verder te stoppen. ik wil idd mijn kleine verdere teleurstellingen enz besparen
zat ineens te denken.... is er hier al wel eens gevraagd of er misschien een chat mogelijk is lijkt me leuk
Nou meid dan heb je idd de juiste keuze gemaakt hoor voor je uk! En dat gevoel van dat je de vader toch wel in het leven van je kindje wilt en wat de beste keuze is , die twijfels zul je nog vaak hebben hoor, ik heb dat ook nog steeds terwijl ik het zo vaak geprobeerd heb maar wat niet werkt, werkt niet. Ik heb wel alle stukken van de advocaat etc bewaard voor mijn kleine later zodat die wel kan zien dat mama d'r best gedaan heeft. Ook heb ik de fotos van hem bewaard en praat heel vrij met mijn kids over hun papa. Merk wel dat ze dat fijn vinden en ze gaan er heel nuchter mee om gelukkig. Me oudste begrijpt het al heel goed waarom ze dr papa niet meer ziet ze is 8, heb het wel op een kinderlijke manier verteld als ze n jaar of 18 is dan vind ik haar wel uit genoeg om de compleete waarheid te vertellen maar dat vind ik nu nog veels te belastend voor dr. Ik merk ook aan dr nu ze hem al jaren niet meer gezien heeft( heeft tot dr 2de jaar geduurt met tussen pozen) dat we allemaal veel rustiger zijn geworden. Onthou een ding weet dat jij je best gedaan heb om je kindje zijn vader in t leven te hebben willen bieden, dus voel je je daar nooit schuldig over dat je heb moeten beslissen dat dit nu de beste beslissing is voor je uk dat papa uit het leven van je uk is.
Hey dames, Bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat de periode dat hij zijn dochter niet zag hem in hebben laten zien dat je daarmee niet kan sollen. Hij heeft mijn sms niet gehad want zijn telefoon doet het niet of is afgesloten. Het kan ook zijn dat hij een ander nummer heeft. (heb geprobeerd te bellen maar het nummer herkend hij niet). Hij stuurde mij vandaag een email omdat Rebecca bijna jarig is en hij haar toch wel graag wilt zien. Hij begon de mail met de vraag hoe het met Rebecca is. Dit is de eerste keer in de hele afgelopen tijd dat hij het vraagt. Voor mij dus al een pluspunt. Ik heb hem gezegd dat omgang wel mogelijk is. Er zijn wel enorme eisen gesteld en ik verwacht dat hij zich daaraan houdt, anders houd het ook gewoon definitief op. (heb ik ook gezegd in de mail). Ik ben benieuwd wat de reactie is. Toch heb ik er een goed gevoel over. Helemaal omdat ik psygisch wel in staat ben voor mij en Rebecca te kiezen als hij zich niet aan de afspraken houdt. Ik geef hem dus de laatste kans. We zullen zien hoe het loopt.
ik hoop inderdaad voor je dat het goed zal gaan. wil je alleen zeggen houd wel altijd in je achterhoofd dat het ook weer mis kan gaan. Heb dat immers zelf meegemaakt (dacht ook dat het wel goed zou gaan enz enz... herken je verhaal) en al zo veel op zp gelezen dat het uiteindelijk toch niet werkt helaas. ik hoop voor jou dat het wel kan, maar zoals je zelf al zegt durf te kiezen voor jou en je kleine als het niet meer gaat @mamavan3 mijn zoontje had nog heel weinig met zijn vader de 1e 3 maanden wekelijks / 2 wekelijks gezien daarna maand time-out; door manipulatief gedrag en leugens toen 2 maanden weer contact toen bijna 6 maanden niet daarna 5 maanden wel maar dus ook maar 3 uurtjes p.w. bij mij thuis wat steeds minder goed liep en met spanning en ik ontdekte dus allemaal leugens enz. uiteindelijk dus sinds 24 april niet meer gezien en nu komt er meer rust. Ik houd voor mezelf al een logboek bij al die tijd. die bewaar ik voor het geval het nodig is. Mijn zoontje heeft nu met 1½ jaar dus geen gemis van zijn vader, zag hij immers toch al vrijwel niet. Als hij ouder wordt zal ik het hem ook kinderlijk uitleggen en als hij er aan toe is het verhaal doen. Als hij zijn vader zou willen zien mag dat van mij, maar zolang hij jong is zal ik hem beschermen voor onrust, spanningen, teleurstelling en niet nakomen van afspraken of zelfs leugens. nu dus maar hopen dat ik er snel uitkom m.b.v. advocate
Hey meiden, ik lees nog wel mee hoor, maar vind t vaak gewoon moeilijk om mee te praten, omdat mijn situatie zo anders is. Al die toestanden die jullie met exen hebben, die zijn hier gewoon niet dus vind t lastig om dan advies ofzo te geven. Ik vind t wel enorm balen dat die mannen zich zo opstellen hoor, kan er met m'n pet niet bij en hoop echt dat ze zich eens zullen gaan beseffen wat ze weggooien!
@mamametzoon ik hoop ook dat je er met een goede advocaat uit komt hoor, maar het is al een + punt dat jij je best heb gedaan om toch zo goed mogelijk kontackt te onderhouden met de vader. En idd je hebt helemaal gelijk dat je je kindje wilt beschermen voor terleurstellingen! Dat heb ik met mijn kids ook ze zijn al te vaak terleur gesteld door hun vader, nu kraaien ze er ook niet meer naar, en als ze oud genoeg zijn mogen ze van mij zelf beslissen wat ze ermee willen doen tot die tijd ben ik verplicht om hun tere zieltje in bescherming tenemen. Ik wil je heel veel succes en kracht toewensen en hopelijk loop de afhandelingen met de advocaat een beetje soepel! @wijfie het is toch ook fijn om te lezen dat er wel vaders zijn die om hun kinderen bekommeren dus weerhoud je er niet van om mee te babbelen meid
Tja mijn ex en ik zijn eigenlijk als vrienden uit mekaar gegaan zeg maar, met name omdat we tijdens ons huwelijk al alleen nog maar vrienden waren. Das ook de voornaamste reden van de breuk. En het contact is eigenlijk alleen maar beter geworden de laatste maanden. Ze gaat elke woensdag naar hem (hij is een dag minder gaan werken) en om t weekend. Hij is dus zelf door zn vader in de steek gelaten na de scheiding van zn ouders, zn pa kwam af en toe 'even langs' en verder was hij er bijna nooit. Pas toen hij volwassen was en dan ook sporadisch. Het laatste contact met zijn pa was onze bruiloft, das intussen alweer 7jr geleden. Dus dat speelt zeker wel een rol in zijn gedrag nu, hij wil niet zijn kind aandoen wat zijn pa hém aangedaan heeft.
@wijfie het is juist fijn dat je man het voorbeeld heeft gekregen hoe die het niet wilt! Eigenlijk zouden meer mannen een voorbeeld aan jouw ex mogen nemen! Vind het hartstikke fijn om te lezen dat jullie wel goed kontackt hebben en dat je ex ook echt geniet van zijn princesje
@Wijffie, wat fijn voor jou dat je zo'n goede band nog hebt met jouw ex. Ik kan ook niet met alles meepraten hoor, vooral omdat ik inmiddels een nieuwe vriend heb die mij ook veel helpt. Ik heb nog niks gehoord weer van mijn ex, maar hij is niet de hele dag thuis, dus dat komt nog wel. Maar ik hoop zoooooo van harte dat hij nou inziet hoe het is om je dochter niet te zien. Dan hij veranderd en in ieder geval voor haar normaal wilt doen.
@wijffie.... inderdaad zou het toch fijn zijn als er meer mannen de moeite zouden nemen voor hun kind. Fijn toch juist dat het ook op die manier kan. Ze zijn inderdaad gelukkig heus allemaal niet zoals sommige ex-en hier. @sweetlove ik hoop idd dat het ook bij jullie normaal kan gaan lopen. succes ermee. En fijn trouwens dat je een nieuwe vriend hebt, scheelt w.s. ook wel wat. Ik heb trouwens volgende week de uitspraak van de WSNP (schuldsanering). ik moet dan naar de rechtbank. Gaan jullie voor me duimen volgende week ?
@mamametzoon, ik zal duimen hoor. Ga zelf hopelijk het minnerlijk traject in als de schuldeisers accoord gaan. Het is inderdaad heel fijn dat ik nu een nieuwe vriend heb. Hij helpt bij de opvoeding, speelt heeeeeel veel met haar en zij is ook helemaal gek van hem. @ALL, ik heb inmiddels mijn ex gesproken. Hij heeft een ander telefoonnummer (prepaid) en kan niet smsen omdat hij geen beltegoed heeft. Dus denk dat het een miscommunicatie was dat hij geen sms kon ontvangen. Hij was heel vriendelijk en normaal aan de telefoon, gaat accooord met al mijn voorwaarden. Wegens financiele problemen lijkt het hem beter om 1 keer per maand Rebecca op te halen. (ik had trouwens al gezegd dat ze het weekend daar heen kan als hij accoord zou gaan met de voorwaarden.) Aankomend weekend gaat ze daar waarschijnlijk heen. Morgen krijg ik een mail of hij geld kan regelen om haar weer terug te brengen. Vrijdag breng ik haar zelf. Ik denk dat het voor Rebecca fijner is als ik daar ook kom. Al is het voor de eerste keer. Ik heb hoop dat het dit keer beter zal gaan, maar houd wel in mijn achterhoofd dat het ook gewoon weer net zo hard fout kan gaan. Dan is het ook over, maaar we gaan er nu even van uit dat het goed blijft gaan. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte hierover. Rebecca heeft vandaag de vaccinatie tegen TBC gehad. Die vrouw vertelde mij dat ik haar stevig in de houdgreep moest houden want die prik doet enorm veel pijn... Rebecca heeft geen kik gegeven. Keek alleen een beetje die vrouw aan met een blik van 'Was dat nou echt nodig??' Over 6 tot 8 weken gaat de prik werken en dan gaat het plekje zweren. Dat moet ik goed schoonmaken en afplakken met gaasjes, kan een paar weken duren. Gaat nog leuk worden dus.
@sweetlove: knap dat je het nog een kans geeft. ik hoop dat het werkt hoop ook voor je dat het minnelijk traject bij jou wel kan. Ik zat er bijna in toen mijn ex dus wantrouwen wekte waardoor een schuldeiser dus alsnog niet akkoord ging ik ben al vanaf oktober 2008 bezig met het voortraject en alles en hoor nu dus w.s. 21 juni eindelijk meer.... duurt echt lang allemaal hier. maar goed zoals gezegd nu duimen voor de 21e op een akkoord dan heb ik vanaf dan w.s. 3 jaar te gaan.
Wat fijn zo'n ex! ben jaloers! ik wou dat mijn ex een goede vader voor mijn zoon zou willen zijn... maar helaas hij ziet er niet naar om en kan alleen maar liegen en nog een liegen. Nou meiden ik ga zo 2 weekjes op vakantie ik hoop op wat mooi(er) weer maar geloof dat het op gaat knappen volgende week. Tot over een paar weken! en meiden hou jullie taai he met alles wat jullie nu bezig houdt, lees hier verschillende dingen nl