@mama, wat erg voor je zoontje dat hij zo ziek is/was, en ook voor jou natuurlijk. Ik ben mijn vorige baan kwijt geraakt door ruzie op mijn werk over het feit dat mijn zoontje te vaak ziek was en ik maar gewoon moest komen werken. Er bestaat zoiets als zorg verlof (kortdurendzorgverlof) Kortdurend zorgverlof | Rijksoverheid.nl En je werkgever weet dat jij alleenstaand moeder ben, dat is t risico! goed dat je voor je zoontje hebt gekozen hoor!! En verder heb qua oppas etc ook niet echt tips voor je
Mijn dochter is de afgelopen maanden ook 2 keer ziek geweest, daarvoor nooit. En ja, ik blijf dan gewoon thuis hoor, hebben mn collega's ook alle begrip voor gelukkig. Ik neem er wel een vrije dag voor op meestal, maar dat is meer omdat ik dat zelf wel zo prettig ben. En ach, ik 'beheer' de vakantie dagen, dus als ik t niet zou doen zou ook niemand dat merken haha.
mijn kleine is ook al ziek geweest. maar die had oorontsteking. en het heerst allemaal ook wel weer natuurlijk! altijd vervelend als de kleine ziek is!
nou ik heb weer flink de balen! de vader van mijn kleine vent zou hem eigenlijk vandaag hebben maar omdat hij de afgelopen nacht ergens anders had geslapen hadden we afgesproken dat hij hem na het eten zou halen. daar zou blijven slapen en dan morgen eind ochtend terug. bel ik hem net op waar hij blijft. krijg ik te horen ja ik kom hem niet halen want ik moet nog wat dingen doen! Nou mijn Reactie was niet positief! ik kan toch ook niet zeggen nou schatje mama heeft even geen tijd voor je dus zie maar wat je doet! ik weet niet wat ik met deze situatie moet doen! maar op het moment zit in mijn hoofd nou dan was dit meteen de laatste keer!
@fje1, ben ik met je eens... ik zou ook zeggen.. DAN TOCH NIET! Dit brengt voor jou stress, voor t zelfde geldt had je allemaal dingen gepland. Plus wat als je kleintje groter wordt, en beseft dat papa komt? en papa komt niet? elke keer die teleurstelling? Ik vind hem erg egoïstisch en totaal niet verantwoordelijk.. Ook het feit dat hij zelf niet even belt, wat is dat? Vind ik niet kunnen..
ja dat vind ik dus ook.. en altijd blijf ik het toch weer in mijn hoofd houden.. dadelijk is hij ouder en dan neemt hij het mij kwalijk! en papa is ook zo dat hij zo lang altijd op me in blijft praten dat ik toch weer toegeef of dat ik fout ben.. pff wat een gedoe weer! baal hier stevig van en idd weer een hoop stress.. gelukkig had ik niks gepland!
dat hij op je in laat praten enz. laat je jezelf gebeuren. Doe dat niet joh !! enne als die ouder is en hij neemt het je kwalijk.... denk dat dat wel mee zal vallen hoor. Ik heb de keuze voor geen contact ook gemaakt. Reden heel simpel: ik kies voor mij en mijn zoontje en niet voor onrust, stress en leugens die gepaard gaan met contact met mijn ex.
ow ik herken dit zo meis.. Ik durfde Collin zijn vader het contact niet te ontzeggen.. Als de dood dat ik me schuldig zou voelen, en dat coll het mij kwalijk zou gaan nemen. Maar op t moment dat ik toch het contact stop heb gezet voelde ik me zo goed! ik deed wat het beste was voor mijn kind! Ik werd rustiger, en daarmee was de situatie veel beter voor Collin. Ook heeft coll zijn vader even een flinke reality check gekregen dat ik dus niet over mij heen laat lopen en dat als hij er echt wil zijn dat ie t goed moet doen! En dat schuld gevoel.. nee dat heb ik niet meer.. ik voel me sterk, en ik weet dat ik het beste doe voor mijn zoontje. En er is nu weer contact, maar als zijn vader het weer verneukt, dan gooi ik die deur weer net zo hard dicht! Ik heb ook alles opgeschreven voor collin, en mensen in mijn omgeving ook dingen op laten schrijven (iets objectiever dan mijn verhaal natuurlijk) Zodat hij later kan lezen hoe het is gegaan, en waarom ik bepaalde keuzes heb genomen. En nee ik denk niet dat collin mij ooit kwalijk zal nemen hoe t is gegaan, ik denk eerder dat hij me zal respecteren, en boos zal zijn op zijn vader, maar hoe dan ook zal ik hem in alles steunen als hij toch voor contact met zijn vader kiest. Wat ik wil zeggen meis, wees sterk.. voor jou en je kleintje, laat hem niet over jullie heen walsen! Laat hem ook maar eens voelen dat JIJ de baas bent, en JIJ bepaalt hoe t gaat, en JIJ voor je kindje zorgt!
0ke daar hebben jullie helemaal gelijk in.. zal die stap toch maar is moeten nemen denk ik! vind het wel een goed idee van die dingen opschrijven! ook door andere! dan kan hij idd zelf lezen hoe het allemaal is gegaan! thanx damens!!!
@mama, (heb ik hier ook geschreven) hebben regelmatig telefonisch contact, hij stort af en toe geld.. en is donderdag 2 uurtjes langs geweest.. Sinds donderdag niks meer gehoord..
yep mee eens... en idd dat opschrijven is een goede... doe ik ook ik heb steeds een logboek bijgehouden van wanneer ex is geweest, hoe het was enz. laatste tijd dus niet meer zo veel te schrijven. doe ik voor mezelf en om dingen op papier te hebben voor als het nodig is maar ook voor later als kleine er naar zou vragen.
ok dat vroeg ik me af of hij na donderdag nog bijvoorbeeld wat had laten horen over hoe hij het heeft ervaren of zo of voor nieuwe afspraak, maar nog niet dus
nope niks gehoord, wat me ergens tegenvalt.. nou ja tegenvalt.. ik had t niet verwacht.. Maar heb er bewust zelf voor gekozen geen nieuwe afspraak te plannen of dingen vast te leggen, mag vanuit hem komen.
toch knap van je kuide dat je hem een kans geeft. over werken ik zou ook gewoon thuisblijven hoor als mijn kind ziek is over ziek zijn hoe doen jullie dat met de kids? ik ben standaard 1x het jaar de griep en meestal rond deze tijd. dus zit er op te wachten haha. misschien wat tips wat doen jullie als je je elendig voelt?
hoi allemaal nou heb vandaag beoordelingsgesprek gehad op zich positief wel alleen kwamen we dus ook op onderwerp verzuim en omdat dit volgens hun meer was dan gemiddeld door mijn kleintje als alleenstaand ouder heb ik geen jaarcontract gekregen maar een ½ jaar contract zodat ik me kan bewijzen. ik moet dus maar op zoek naar een manier waarop ik wel kan komen werken als mijn ventje ziek is verder wel + hoor. ik zit er net nog geen jaar en ze willen me het komende half jaar toewerken neer sr. functie zeg maar. dit vanwege de bezuinigen ... moeten vele veranderingen worden doorgevoerd en hebben een sterke begeleiding en persoon / staf hierin nodig. ik behoor tot de staffuncties en dat betekent dus dat ik in alles versneld mee moet groeien enz. afijn of ik even in een half jaar tijd van een instromend collega een senior kan worden met attitude en zo min mogelijk verzuim... daar komt het op neer dus whahahaha afijn... hele uitdaging al moet ik zeggen ga ik die graag aan heb nog wel aangesproken op ziekteverzuim dat mijn zoontje belangrijk is en ik niet bewust express verzuim en ze de boodschap ook anders hadden kunnen formuleren en gevraagd naar wat er na dat half jaar dan volgt. Ze gaven me wel gelijk en na ½ jaar krijg ik als het goed gaat opnieuw ½ jaar tot einde 2011 en daarna vast. (tenminste als ik dan niet word wegbezuinigd). ik vroeg naar de gevaren ivm bezuinigen. Ze noemde dat dit hoogstwaarschijnlijk echt niet op mijn functie betrekking had. ik werd te belangrijk en missen kunnen ze me nu in deze situatie niet. Ik neem nu dus de gok maar om te blijven en ga de uitdaging aan om keihard te knokken in alle verandering en mezelf te bewijzen binnen mijn functie. En dan maar zien hoe het loopt -- als ik me zelf niet lekker voel en de kleine bij me thuis heb plof ik vaak gewoon zelf op de bank en laat de kleine lekker spelen. Of ik lig op bed en laat de kleine bij me in de slaapkamer spelen, naast me enz. of matras in de woonkamer. Tv aan wil vaak ook wel helpen... niet pedagogisch maar op die momenten wel prettig en verder gewoon rustig aan en mobieltje bij me houden voor het geval het echt niet goed gaat en ik iemand moet / wil bellen. Echt slapen is het dan dus niet omdat ik de kleine in de gaten houd, maar kan dan iig wel half liggen / liggen en beetje bijkomen zeg maar.