Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

@ Kussie

:x ik snap je helemaal lieverd!! Jij houd gewoon echt van hem en dan ben je iemand niet zomaar vergeten ookal doet hij nog zo rot tegen je.... Maar! het is niet goed voor jou...hij voegt niets toe aan je leven op deze manier..alleen maar verdriet en ellende! Dat is iets wat je zelf nu gelukkig ook inziet maar dat maakt het niet makkelijker :( wil alleen maar zeggen dat ik het snap..heb vaak in dezelfde positie gezeten helaas!

@ hier

Vanmorgen de gemeente gebeld...en ja hoor ze had nog geen tijd gehad om intern te overleggen...ze gaat t vandaag proberen :x Heb die "vriendin" eergister een mail gestuurd dat ik het jammer vind dat ze me negeerd (via de mail, heb gezien dat ze na mijn laatste mailtjes gewoon online is geweest en dus express niets van zich laat horen) en dat ik mij niet langer zo laat behandelen en dat ik er klaar mee ben. Ben er ook echt klaar mee nu, rot op..dat mens heb me zoveel geflikt mensen verklaren me al half voor gek dat ik het zolang heb volgehouden met haar. Lucht wel op moet ik zeggen om t gezegd te hebben!

2. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

@ Kussie

:x ik snap je helemaal lieverd!! Jij houd gewoon echt van hem en dan ben je iemand niet zomaar vergeten ookal doet hij nog zo rot tegen je.... Maar! het is niet goed voor jou...hij voegt niets toe aan je leven op deze manier..alleen maar verdriet en ellende! Dat is iets wat je zelf nu gelukkig ook inziet maar dat maakt het niet makkelijker :( wil alleen maar zeggen dat ik het snap..heb vaak in dezelfde positie gezeten helaas!

@ hier

Vanmorgen de gemeente gebeld...en ja hoor ze had nog geen tijd gehad om intern te overleggen...ze gaat t deze week proberen :x Heb die "vriendin" eergister een mail gestuurd dat ik het jammer vind dat ze me negeerd (via de mail, heb gezien dat ze na mijn laatste mailtjes gewoon online is geweest en dus express niets van zich laat horen) en dat ik mij niet langer zo laat behandelen en dat ik er klaar mee ben. Ben er ook echt klaar mee nu, rot op..dat mens heb me zoveel geflikt mensen verklaren me al half voor gek dat ik het zolang heb volgehouden met haar. Lucht wel op moet ik zeggen om t gezegd te hebben!

3. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @ mamsvanrobin:
    Bagger da de gemeente nog niets te vertellen had! En wat lullig dat die vriendin niets heeft laten horen. Goed van je dat je er nu klaar mee bent!
    En bedankt. Ben nog steeds n beetje shackey. Dat vroege slapen is al mislukt, en gaat voorlopig nog niet lukken. Ben echt ff compleet van slag. Morgen zal t wel weer beter gaan hoor. Meestal na n nacht slapen wel...

4. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hallo dames,

Ik lees al een tijdje af en toe mee en heb op zit subforum ook een topic geopend. Nu dan toch maar gaan proberen mee te schrijven in jullie kletstopic :)

Ik ben een 26 (bijna 27 :p) jarige mama van een zoontje van 2 jaar en 4 maanden. Het is een superlief mannetje waar ik megatrots op ben en die me elke dag weer verbaast met wat hij weer heeft geleerd. Mijn ex en ik hebben bewust voor de zwangerschap gekozen en toen ik 3 maanden zwanger was is meneer ervandoor gegaan om nooit meer terug te keren. Heb het daar wel moeilijk mee gehad, maar nu is het wel klaar.

Ik ga nog een beetje teruglezen om er een beetje in te rollen :)

Dit is mijn grote trots :)

5. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi meiden

had een hele tekst en oops klik weg
    nog een keer dus

kristalhelder
    welkom ook hier en kom lekker meekletsen hoor. mooie foto trouwens :)

tweetie
    belachelijk die reactie van je ex.
    hij heeft weinig te eisen als hij zich niet aan afspraken houd hoor.
    ik zit me wel gelijk te bedenken over dat niet naar binnen komen. Denk dat het te maken heeft met het feit dat mannen liever afstand bewaren dan dat ze de confrontatie aan gaan of zoeken naar oplossingen. Zij gaan liever gewoon door met hun leven alsof er niets is gebeurd en praten past over hoe alles moet en wat er is gebeurd past daar niet bij. Ze horen niet graag dat dingen niet goed gaan / ze dingen niet goed doen en dat maakt dat ze snel in de weerstand zitten en dus alles vermijden. Feitelijk zegt het genoeg --> al lijkt het of zij beter om kunnen gaan met een breuk (doordat ze gewoon door gaan) feitelijk hebben zij uiteindelijk vaak grotere problemen. juist doordat ze doorgaan, niet praten, alles afhouden en vaak voor de makkelijke weg kiezen leren ze niet omgaan met de situatie en vallen ze later vaak herhaaldelijk in dezelfde fout. Het zijn vaak ook de mannen die later ineens tegen zichzelf aanlopen, onaangepast gedrag gaan laten zien of de ex weer terugwillen (zonder dit te zeggen).
    Wees dus vooral gewoon trots op jezelf en noem je ex dat afspraken er niet voor niets zijn en er zijn in belang van je kind en dat je verwacht dat hij er dus ook naar handelt en communiceert omdat hij toch ook aan je kind denkt? speel daar op in. Blijft hij stug kun je zeggen te overwegen of op deze manier het belang van het kind idd voorop gesteld wordt door hem of dat hij dat zelf is en dat als je daaraan twijfelt je zult nadenken over wat je hiermee moet doen.

kussiex
    moeilijk allemaal he. maar het feit dat je nu ook boos bent zegt mij dat het beter gaat. je gaat namelijk 3 stappen / fases door
    1) ontkenning en verdriet
    2) boosheid en verdriet vanwege verwerking. dingen realistisch kunnen gaan zien (daar ben je nu, maar deze fase duurt wel even)
    3) acceptatie; de situatie nemen zoals deze is en niet meer constant boos of verdrietig zijn. Dingen een plek hebben gegeven. Sommigen komen nooit helemaal tot acceptatie maar blijven er tegenaan zitten of hangen in de 2e fase. Echter eenmaal de situatie geaccepteerd betekent niet dat je daarmee nooit meer even boos of verdrietig bent hoor. die momenten blijven soms gewoon even, maar je neemt er dan snel weer afstand van en kunt weer door.

afijn... hoe moeilijk ook.. je komt er wel !!! blijf geloven in jezelf en vechten voor jezelf en je kleine en weet dat hij je niet waard is.

mamsvanr
    jemig lekker dan dat de gemeente niets weet nog... blijven bellen hoor !! En goed van je dat je die "vriendin" gezegd hebt hoe het zit ! respect

foxy
    zo dat is schrikken zeg. doe rustig aan he !! echt even goed op jezelf letten meid.

hier
    gisteren mijn moeder dag geholpen met opruimen, kasten uitzoeken, boodschapjes enz. Ook lekker gekletst. (luuk zat ondertussen op de opvang)

donor en ex (en diens fam.) houden zich stil. Advocate is nog bezig en heeft verzoekschrift ingediend.

katten gaan goed in hun nieuwe huis. heerlijk om te horen en foto's gezien :)

Luuk gaat zijn gangetje. Alles gaat eigenlijk goed op het slapen na nog. hij slaapt nu wel beter maar is steeds nog zo vroeg wakker. Maar goed, wordt aan gewerkt. De zindelijkheid gaat best goed, ga hem zo weer in onderbroekje laten lopen... dat gaat ook al best goed, met broek is nog teveel gevraagd lijkt het, maar dat is de volgende stap weer.

zwangerschap & mijzelf; na alle drukte en toestanden de afgelopen periode is het nu dus weer relatief rustig. ben nog steeds bezig met werk zoeken (brieven schrijven) en verder met spulletjes kijken voor de kleine. ga een lijst maken met wat er nog moet komen en wat er nog moet gebeuren maar ben al een aardig eind. en er moet natuurlijk een plan komen voor als de bevalling zich aankondigt (wie brengt me en wie als die personen niet kunnen, wie past er op Luuk en wat als die er niet zijn) dat soort dingen ga ik nu dus beetje mee bezig.
    Merk wel dat ik 's avonds sneller moe ben en heb af en toe (vooral met liggen) last van rug en banden / zij etc. maar dat is alles dus heb verder eigenlijk geen klagen ;)

oh meiden
    als er hier nog iemand interesse heeft voor een babyschaal en / of peuterschaal voor in een fietskar / bakfiets... ik heb deze liggen en tegen kleine vergoeding mag je het hebben. (fietskar gaat hier niet werken vandaar)

6. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @kristalhelder:
    Welkom! Wat ene prachtig zoontje heb je!

@kleinvisje:
    Denk dat je deels wel gelijk hebt, dat hij gwoon verder gaat zonder het te verwerken. Maar goed, schiet ik lekker weinig mee op. Ga wel, zoals je voorstelde, nog met hem praten. Denk zelf dat hij misschien ook bang is dat ik nog hoop dat hij me terug zou willen. Ga hem zeggen dat ik niet snap waarom hij zich niet aan de afspraken houdt (dus bellen/live-praten om afspraken te maken), dat ik weet dat ie niet meer van me houd, maar dat dat niet betekend dat ie niet meer met me kan praten. Dat ik inmiddels ook niet meer van hem houdt en liever ook niet met em zou praten, maar dat t voor Tess noodzakelijk is en we hadden afgesproken voor haar alles te zullen doen. Das duidelijk en hard en volgens mij precies wat nodig is op dit moment. T is het proberen waard.
    Fijn dat t met Luuk zo goed gaat. Super dat de zindelijkheid al zo lekker lukt. Vroeg wakker worden is inderdaad jammer, maar wel fijn dat ie verder goed slaapt.
    Goed te lezen dat t met de zwangerschap en jou ook lekker gaat.

@hier:
    Nog n behoorlijk katergevoel... Bleh! Vanavond fotoclub, misschien dat dat wat kan opvrolijken.

7. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Meiden... Ik moet jullie iets vertellen... :):)
    Zoals jullie weten heb ik afgelopen anderhalve maand echt een k*t tijd gehad wat T. betreft, het lijkt wel of ik hem gewoon maar niet uit mijn hoofd kan krijgen... Zoo vreselijk idioot.. Ik word er doodmoe en doodongelukkig van! Ik probeer overdag zoveel mogelijk afleiding te zoeken, maar 's nachts heb ik de gekste dromen van hem...
    Nu vond ik gisteravond zijn telefoonnummer in het archief van mijn telefoon.. En ik heb hem gesmst.. Dat ik hem wil bellen...

Ik moet met hem praten... Dit gaat nie werken zo.. Ik kan dit niet afsluiten en geen plekje geven zo...
    Ik word knetter hier...
    Heb hem nu de kans (jawel, gewoon een kans gegeven, moet ook maar, als ik "gewoon" bel neemt ie toch nie op) om aan te geven of hij wil smsen wanneer ik hem kan bellen... Dat ik dat nodig ben...
    Nu jah.. En nu maar even zien hoe of wat...

Wat moet ik anders.. Dit is toch ook nix...

@ Tweetie, wowww, jullie hebben toch van alles op papier meen ik heh? Als hij zo dwars gaat doen, kan dit toch "tegen" hem gebruikt worden, natuurlijk wil je geen gedoe, maar het is wel in het belang van Tess, dat hij nu geen rotzooi moet gaan schoppen, en verdorie normaal en met respect met jou om moet gaan, en niet zo'n toon hoeft aan te slaan! Wat denkt ie wel niet!! Owwhh ik word hier gewoon kwaad joh, m'n vingers razen over het toetsenbord...

@ Foxy, hoe is het gegaan met bloedprikken? Is er al meer duidelijkheid?

@ Visje, vervelend dat nu je banden en rug toch op gaan spelen... Misschien helpt dan een warme kruik of pittenzak? Ik heb laatst es gelezen dat elektrische deken nie mag ofzo??

Goed joh, dat het zo goed gaat met zindelijkheid, wel jammer dat de nachten nog niet het je van het zijn, maar dat het doorslapen toch beter word is al vooruitgang, toch??
    Ik hoop dat hij ook gauw weer wat LANGERE nachten gaat maken!!
    Fijn dat je leuk hebt kunnen (bij)kletsen met je mams! En dan Luuk even naar de opvang, is ook wel lekker, heb je even tijd voor je zelf! :)

@ Kristalhelder, welkom welkom! En wauw!! Mooi ventje hoor!!!
    En ook al zo'n waardeloos figuur die er zomaar vandoor is gegaan! Ongelofelijk is het toch.. Ik kan d'r met de kop nie bij!! :(:(

Liefsss

8. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @kussiexx:
    Weet niet goed wat ik moet zeggen. Hoop dat hij je het gunt om afsluiting te krijgen Dat ie dus wat laat horen wanneer je kunt bellen. En hoop dan ook als dat gebeurd dat het er niet voor zorgt dat je juist nog meer hem gaat missen. Snap heel goed dat je afsluiting mist. Die mis ik ook met mijn ex. Ben t "juiste" moment aan t afwachten om hem te vragen of hij me toch nog uit kan leggen waarom het fout is gegaan.
    Het kan alleen ook heel goed dat T. dat niet ziet zitten (net als bij mn ex kan gebeuren). Ook dan moet je verder. Weet niet, maar misschien is het iets om een keer met een maatschappelijk werker te praten. Zjn gratis en kunnen heel goed helpen. T is maar een suggestie hoor. Mij helpt t enorm. Relativeren en niet alles meteen naar ex uit te spreken, maar ook eerst met mw. Helpen me alles net ff anders te bekijken. Hoe dan ook, dikke knuffel voor je!!

Ja, we hebben van alles op papier, maar niet letterlijk alles. Dus wel dat met vaderdag ze bij hem is, en moederdag bij mij, maar voor de feestdagen dat daarover overlegd moet worden. Wel staat er dat we wekelijks bij elkaar zouden komen om te overleggen over tess, maar das weer zo'n ding dat erg moeilijk af te dwingen is. Ik bedoel, dan kan t zijn dat ie toch komt, maar niets zegt omdat t em niet zint...

9. kleinvisje

hoi

kussiex
    oei ik hoop dat het je idd helpt om dingen af te sluiten al vrees ik voor weer een teleurstelling en evt weer even hoop en weer pijn. en hoe vaker die momenten dat je contact zoekt of hebt hoe moeilijker loslaten weer. moeilijk allemaal he.

ik ben bij de gynaecoloog geweest. alles in orde. betreft de bandenpijn en rugpijn.. tja hoort er gewoon bij en idd misschien is een kruik een idee, maar het is niet heeeel extreem gelukkig hoor, maar gewoon wat vervelend en lastig soms.

10. Soda Pop

Hey meiden,

Vanmiddag kreeg ik een sms en hebben we een poos gebeld...
    Hebben een normaal gesprek gehad. :)
    Zoals ik al wel wist is me nogmaals duidelijk geworden dat zijn prioriteiten niet liggen bij mij en Stan ;).... Hij is duidelijk bezig met andere dingen op de rit te krijgen..... (wat ook logisch is hoor)
    En hij zei ook dat hij me indd niet toe kon laten...
    Hierop heb ik dus zoals ik jullie ook al zei hem ook gezegd dat ik geen contact met hem kan houden.. Dat ik de afgelopen anderhalve maand helemaal kapot ben gegaan, aan het feit van de telefoontjes die hij niet opnam en dat ik toen na dat smsje helemaal nix meer van hem hoorde.... Begreep hij ook... En nouw jah, toen ik het uitlegde dat ik voor mezelf kies, gaf hij me groot gelijk...
    Dus nouw jah, hebben als het ware een soort van kort maar bondig afscheid genomen en dat was het dan....

Ik weet dat ik hier goed aan heb gedaan... Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben.. Geen onzekerheid meer... Maar dat hij dit laat gaan.. Of nouw ja, ik nu dus ook... Ik kan er met de kop nie bij.. Maar het is nu eenmaal zo...
    Dus nu nog het accepteer gedeelte. En dan kan ik hopelijk weer es verder... Pffff....

Veel liefs..

11. Soda Pop

Fijn dat alles weer helemaal goed is!!

Ik zelf had BI, maar dat is dus (nog) nie te vergelijken met wat jij nu voelt zeg maar?
    Hoe is je gewicht enzo? Groei je mooi op lijn?
    En je bloeddruk ook okeej?

12. Soda Pop

Ik heb al met zoveel mensen gepraat.. Ik weet niet wat dit is hoor... Snap ook nix van mezelf.. Het ging zo goed... Echt.. Ik was best wel los van hem, de afgelopen jaren dan.. Tot dat we dus dit jaar weer contact kregen.. En nu lijkt het wel of ik weer opnieuw kan beginnen met loslaten.. ZUCHT...
    Maarrrr, het is me eerder gelukt, dusss, dan lukt het me nu ook wel weer! :)

13. Soda Pop

Ow jah, ben als 14e geeindigd met de woning... Dus dit word hem ook weer nie... VERD*MME!! Ben die tegenslag wel zo zat... Maar goed... Nu dus hier maar gezellig en winterklaar gaan maken...

Liefss

14. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

#2014 Foxymama, 9 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2011
    MamavR:
    De Vk heeft het niet gehad over hyperventilatie, maar heb geen idee. Heb dat nooit gehad, dus weet ook niet hoe ik dan doe. Flauwvallen weer wel en daar leek het het meest op.

Nog wat gehoord van de weirdo?

Ik zou je echt echt adviseren een brief te sturen en hun een termijn te geven van 5 dagen dat je dan duidelijkheid wilt en mocht je dat niet krijgen dat jij dan officieel een klacht indient.
    Je zal zien dat ze dan VEEEL sneller werken hoor.

Kussiex:
    Had een heel betoog getypt , maar zag opeens je reactie.
    Ben blij dat je het nu voor jezelf kan afsluiten. Probeer nu echt op geen enkele manier meer met hem te communiceren. Hoe hard en moeilijk het ook is.
    Soms is begrijpen niet altijd nodig om iets te accepteren en rust te vinden in een situatie.

Hoeis het verder met jou en Stan?

Visje:
    Blij te horen dat het goed ging bij de Gyn. Jij ook rustig aan doen he....
    Toppie dat Luuk het zo goed doet met zindelijkheid.

Tweet:
    Over dat wekelijk overleg. Je kan eventueel voorstellen dat je dat met een schriftje doet of per email. heel goed dat je bij je standpunten blijft hoor.

Kristalhelder:
    Welkom, leuk ventje heb je.

Hier:
    Bloedprikken ging prima. Het flauwval verhaal ging al de hele afdeling over, dus kreeg van alles en iedereen tips.

Voel me wel nog niet goed, maar heb rustig aan gedaan. Wel veel financiële shit problemen, maar mijn moeder heeft veel daarvan overgenomen, zodat ik niet teveel stress heb. Gaat denk ik wel goed komen, maar het is eff kut allemaal.
    Wat wel heel vaag is, dat opeens mijn oude advocaat belde, met de vraag hoe het ging. Had haar al niet meer gesproken sinds de rechtzaak tegen mijn oude werkgever in Mei. Ze was meteen bereid om me te helpen en mijn brieven en vragen voor te leggen aan een collega.

Zoonlief was ook uit zijn doen vandaag. Huilen om de meest vage dingen (we aten geen poffertjes, dus de tranen sprongen eruit) Heb hem op schoot genomen en gewoon gepraat (ja ben de perfecte vent aan het creëren hoor :p) en heb de indruk dat de baby hem ook een beetje bang maakt. Er zal veel veranderen. Hij had ook een mindere dag op de BSO.

Meneertje is nu weer aan het slaapwandelen/slaaphuilen geslagen. Word er echt zo moe van....dus als iemand tips heeft, ze zijn welkom!!! Ga ook eens naar de huisarts hiermee.

15. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @kleinvisje
    Fijn dat de controle goed was! Altijd lekker om te horen. Bandenpijn is rot. Hoop dat n krijg wat helpt.

@kussiexx:
    Ben blij dat je T. hebt gesproken. Natuurlijk niet dat het nu inderdaad over is, maar wel dat je duidelijkheid hebt en dat je afscheid hebt kunnen nemen. Hoop dat het je rust geeft! *knuffel*

@foxymamma:
    Goed dat je rustig aan hebt gedaan! En lekker dat je moeder wat overneemt, zodat je minder stress hebt. Super!
    Slaapwandelen heb ik met Tess nog geen last van gehad, maar dat slaaphuilen wel. Geen tips helaas, dacht zelf dat daar niets tegen te doen was. Vervelend, dat wel. Is hij daar overdag ook niet extra moe van?

@hier
    Probeer de knop om te zetten. Vanochtend zat ik nog echt slecht in mn vel. Nu gaat t wel aardig. Ben inmiddels ook best pissig, dus das ook goed :p Vanavond wel optijd naar bed misschien?

16. Foxymama

Tweet:
    nee, overdag heeft ie nergens last van (voor zover ik weet). Hij weet het zelfs niet eens meer.

Dacht ook dat het vanzelf wel over zou gaan, maar de laatste tijd gebeurt het juist steeds vaker.

17. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    Das wel heel vervelend. Zou me best kunnen voorstellen dat je daardoor niet genoeg rust krijgt en dat ie daar dan overdag wat meer door uit zn doen is. Maar goed, das gokken. Inderdaad, huisarts is niet zo'n slecht idee, lijkt me. Succes!

18. kleinvisje

hi meiden

@kussiex
    goed van je dat je gepraat hebt en er nu duidelijkheid is, al is het niet wat je hoopte er is nu wellicht meer duidelijkheid en rust en ik hoop dat je het nu echt los kan gaan laten idd. succes meid

@ foxy
    heb je wellicht lichte vorm van epilepsie. mijn aanvallen lijken ook op flauwvallen en soms uitvallen van functies. Wees voorzichtig hoor !! het kan idd ook komen dat je lichaam reageert op alles en stress enz.
    zijn de financiele problemen heftig? als je wilt mag je me pb-en hoor om advies en van je af te schrijven... heb er immers (helaas) hoop ervaring mee tot nog toe. Misschien helpt een begroting en boekhouding en bij evt schulden een betalingsregeling etc?!

betreft het slaapwandelen bij je zoon.... dit kan ook komen door alle spanningen die hij ongetwijfeld oppakt. baby, jouw spanning etc. vaak kunnen dan juist dit soort dingen verergeren. Ze zeggen vaak dat je als je het slaapwandelen merkt er even in mee moet gaan en ze niet ineens wakker moet maken. dus in het wandelen terug begeleiden naar bed zeg maar. Overdag gewoon over eventuele angsten praten... laat hem maar vertellen.
    Er bestaan verder homeopatische middelen die kunnen helpen bij het rustig (door)slapen. succes

@tweetie
    goed dat je probeert knop om te zetten
    en idd misschien is een wekelijkse mail of schriftje niet zo'n gek idee (mits hij zich daar dan aan houd). Luuk loopt nu al weer in blote billen want heeft al 2x zijn broek onder geplast (toch even geoprobeerd). dus dan maar weer even iets makkelijker nu. Komt vanzelf.

geloof dat kussiex het vroeg... ik ben tot nu toe 3 kilo aangekomen (gemiddelde ligt op 6 tot 7 kilo rond deze periode) en dat is ongeveer gelijk aan de zwangerschap bij Luuk en netjes dus. ben van mezelf iets steviger dus wel prettig dat er nog niet al te veel bijkomt :) Bloeddruk is steeds prima in orde, groei van de baby ook dus en gisteren voor het eerst het hartje gehoord (eerder steeds alleen echo zonder luisteren naar hartje)

gisteren begonnen met draaiboek voor bevalling enz.
    - uitzetlijstje gemaakt (wat heb ik en wat nog nodig)
    - dingen die ik moest regelen en al geregeld heb (vk, kraamzorg, kraampakket aanvragen, straks uwv inlichten datum verlof etc. etc.)
    - plan gemaakt voor vervoer tijdens bevalling en wie Luuk opvangt ( plan a met beide ouders aanwezig, b met 1 ouder, c als ouders weg zouden zijn en zus kan of vriendin, d als ik niemand kan bereiken)
    - geboortekaartje concept is af en leuk. dus die moet ik na bevalling dan gaan aanpassen en bestellen
    - einde deze tot einde volgende maand ga ik kamertje afmaken en zorgen dat alle belangrijke spullen in huis zijn
    - en tijdje voor datum moet ik zorgen dat ziekenhuiskoffer met telefoonnummers klaarliggen natuurlijk
    en zo zijn er nog wel wat dingetjes

al met al lekker bezig dus :)

19. Foxymama

Visje:
    Heb geen idee of ik een lichte vorm heb. Heb dit echt nog nooit gehad (behalve dan afgelopen vrijdag). Zal het volgende week wel horen bij de VK of als ze iets geks zien bij de bloeduitslagen.
    Doe nu erg rustig (zover dat kan).

Zal je wel eff PB-en :)

20. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @Kussiexx:
    Jammer dat t met broek aan nog niet goed gaat, maar in blote kont wel, dus inderdaad, komt vanzelf.
    Hoor je halverwegen eigenlijk al 6tot7 kg aan te zijn gekomen? Das wat ik in mn totale zwangerschap had! hahahaha weer wat geleerd. Lekker dat alles goed is en wat is dat hartje een mooi geluid he! Fijn dat je begonnen bent met je draaiboek. Zal wel weer wat rust geven als je dat allemaal hebt voorbereid.

@hier:
    Dat schrijven1x per week me ex wordt niets. Das ook waarom ik niet wil smsen over wijzigingen enzo. Hij schrijft heel erg bot, heel vervelend. Geen idee of dat opzettelijk is, of dat ie t neit goed door heeft, mar er ontstan zo snel misverstanden als je dingen alleen via schrift doet, dat ik dat niet zie zitten. Wil juist bellen of "live" en das ook de afspraak... Kijk van t weekend wel hoe ie reageert. Hoeft voor mij ook niet wekelijks hoor, maar wel als er iets is of iets gewijzigd moet ofzo.
    Verder gaat t hier zn gangetje. Mn beste vriendin heeft helaas oudjaar afgezegd (vieren we normaal elk jaar samen). Ze is zelf nog niet al te goed te pas (zat tegen overspannen worden aan) en viert t liever thuis met haar vriend, zodat ze nog kan slapen enzo. Heel jammer, maar mn meisje is er gelukkig wel.
    Ben lekker aan t kletsen met n knul op badoo. Meeste trouwens vooral engerds tot nu toe! Maar goed, dit is een hele jonge (22!). Kletsen is gezellig. Verder ook niet ontmoet ofzo, ook trouwens helemaal niet in die richting gehint. Gewoon gezellig kletsen, en das ook leuk :)

Deel Deze Pagina