echt word niet goed vandaag ik ben terug gebeld door belastingdienst regiokantoor. na heel gesprek heb ik uiteindelijk leidinggevende van afdeling aan telefoon gekregen. Die wist uiteindelijk e.e.a. te verduidelijken. mensen die in sanering zitten vallen onder een nieuw systeem bij de belastingdienst. Dit loopt dus sinds vorige maand en zorgt steeds voor storingen en problemen bij deze mensen waardoor alle mensen in sanering handmatig moeten worden verwerkt (ten minste alle mensen in sanering waarbij persoon zelf of diens (ex)partner nog vorderingen bij hun heeft open staan, in mijn geval dus mijn ex) Hierdoor worden we dan dus niet meer automatisch 15 betaald maar 1 tot 4 weken erna. grrrrr. of er wat aan gedaan kan worden: " nee sorry mevrouw" ze zijn bezig om te kijken of het systeem voldoet (niet dus) maar als er niets veranderd is dit dus elke maand hetzelfde liedje en kan ik er wel van op aan dat ik geld krijg, maar is niet duidelijk wanneer in die maand of volgende maand en kan ik er maar het beste vanuit gaan dat ik de betaling van 15 nov. rond 2e week dec. verwacht en zo volgend. pfff gek word ik er van. Ben boos geworden, beleefd nog situatie uitgelegd en bleef praten en argumenteren. Uiteindelijk zou die man proberen mij nu deze maand uit de massa te halen en alsnog betaling zsm te laten volgen maar dat kan alsnog dan 2 weken duren. Zit me niets anders op dan dus vanaf nu maar ervan uitgaan dat ik de betalingen van alleenstaande ouderkorting dus steeds een maand later ontvang dan de 15e van betreffende maand grrrrr. daarna telefoontje van babywalz waar ik winkeltje voor zoontje besteld heb. Ja sorry, vertraging... w.s. pas rond 1e of 2e week december. Heb ik dus geannuleerd want zoonlief is 3 dec jarig en ik wil hem dus dan zijn cadeau kunnen geven. grrrrr. nu dus opnieuw opzoek naar winkeltje elders. iig was controle bij internist goed gelukkig. dalijk mijn manneke weer ophalen en langs mijn ouders, maar even mijn gedachten verzetten.
@kussiexx: Oh das inderdaad neit leuk. Hoop dat komende nacht beter zal gaan! Lekker dat je er zo'n stuk af hebt! @kleinvisje: Das flink K** van de belastingdienst! Dat mensen op dat geld zitten wachten, is blijkbaar niet erg?! En van dat keukentje is ook bagger. Had je zo'n leuk cadeau gevonden... Zou je graag helpen maar zou ook zo niet weten waar je zo'n keukentje kunt halen. Dat wil zeggen, weet wel 2 website waar ze houten keukentjes verkopen, maar das niet leuk meer zo duur ze zijn. Succes met n nieuw cadeau zoeken. Wel super dat je controle goed was!! Knuffel voor de rest. @hier: Was erg gezellig vanmiddag! Tess is nu ook helemaal gesloopt. Ze had vanmorgen geslapen, dus dan gaat ze thuis meestal rond 3u nog een keertje. Maar toen waren ze er net. Dus dan is ze veel te blij en opgewonden. Tegen de tijd dat ze weer echt doorkreeg hoe moe ze was, was het half 5 en kon ze dus geen tukje meer doen. Na het eten meteen in bad, toen nog even gespeeld, fles gedaan en nog voor half 7 lag ze er in. Heb geen kik meer gehoord! Resultaat is dat ik inmiddels de woonkamer al aan kant heb, de was aan heb, afwas klaar en de badkamer weer opgeruimd is. Ben dus helemaal klaar voor de avond, op t moment dat ik anders net begin
Visje: Spannend, die dokter van je! En wat een K.U.T. streek van de belastingdienst, maar gelukkig hebben ze je wel een soort van antwoord kunnen geven. Dat is ook al een wonder. Ben zelf al maanden bezig om een beschikking zorgtoeslag te krijgen, maar zonder succes Gelukkig dat het wel goed ging bij de internist. Tweet: Heerlijk dat Tess al op bed ligt, zo leuk gespeeld heeft en jij het huis aan kant hebt! Lekker relax avondje ga je tegemoet Kussiex: Leuk je haar een stuk af! Ben benieuwd hoe het er nu uitziet *hint hint * Hoop dat het vannacht een stuk beter gaat qua slapen. Dat soort dingen breken je echt op! Hier: Vanochtend meegelopen bij zoon in de klas. Erg leuk, maar ben wel blij dat ik geen kleuterjuf ben Ook meteen een beeld gekregen van zijn klasgenoten. In de middag eff 2 uurtjes rust. en toen weer zoon halen en door naar de VK. Bloeduitslagen waren goed, ijzer en suiker in orde. Bloeddruk ook goed (wel weer ietsje lager dan normaal). Ook een urine test daar gedaan en die was ook goed. Ze heeft verder niet echt een idee wat het kan zijn. Hyperventilatie kan een oorzaak zijn, maar misschien hoort het gewoon bij deze zwangerschap en moet ik gewoon blijven opletten. Zij gaat het ook in de gaten houden. Baby doet het ook prima. Nog steeds een klein beetje voor op de groei. Nog maar 1 of 2 afspraken bij hun en dan door naar het ziekenhuis....pff gaat wel erg snel de laatste tijd!!! Zoon had zijn eerste zwemles en dat ging ook goed. Hij vond het geweldig! Ik ben wel echt HELEMAAL gesloopt! Morgen weer werken en ben ook nog eens helemaal alleen. Donderdag bedrijfsuitje, dus word veel wandelen enz. Vrijdag dus pas echt goed de tijd om ui te rusten. Zoon is dan toch bij oma, dus mijn nest kom ik niet uit. Hoop dat alles verder goed gaat met jullie en fijne avond xox
Mag ik ook meekletsen hier? Ik zal me even voorstellen.. Ik heb een dochtertje van bijna 2,5 uit een eerdere relatie. Deze relatie bestond vooral uit geestelijke mishandeling met zo nu en dan eens lichamelijke uitspattingen en toen mijn dochter bijna een half jaar was heb ik de stap durven nemen om weg te gaan. Ze ziet momenteel haar vader niet, die zit ergens in het buitenland naar wat ik gehoord heb. Toen een nieuwe relatie gekregen. Alles goed en leuk totdat ik per ongeluk zwanger raakte. Rond dezelfde tijd kreeg hij te horen dat zijn moeder ongenezelijk ziek was en ex stortte zich volledig op zijn favoriete bezigheid. Word of Warcraft. Het ging van kwaad tot erger en zowel de kinderen als ik kregen geen aandacht meer. Sinds een week is hier een knoop achter gezet. Sinds afgelopen donderdag woont mijn ex elders en zit ik dus alleen met mijn dochter en zoon. Overdag bevalt het mij mega goed. Gewoon lekker alles op mijn eigen manier kunnen doen en weten dat je alles toch alleen moet doen is toch een stuk makkelijker dan alles alleen doen terwijl de ander op zijn reet achter de pc zit. Ik ben nu al veel meer tot rust gekomen. Maar de avonden... ik vind het doodsaai! Vrienden heb ik eigenlijk al niet meer sinds de relatie met de vader van mijn dochter. Ik merk dus echt dat ik een gesprekspartner mis. Hoe is dit bij jullie? Hebben jullie wellicht tips voor mij?
@foxy: Fijn dat t meelopen leuk was. Kan me voorstellen dat t erg vermoeiend was! Lekker dat je daarna ff hebt kunnen rusten. Vreemd dat de VK niets heeft kunnen vinden. Fijn natuurlijk, dat wel. Maar nou weet je dus ook niet hoe t op te lossen is... Voorzichtig blijven dus en rustig aan doen. Knuffel! Lekker dat je kleintje in je buik goed groeit. Wat fijn dat zn eerste zwemles leuk was!! Logisch dat je na zo'n dag compleet gesloopt bent. En dan dus morgen zo'n pittige dag op t werk. Pas goed op jezelf hoor. @demaco: Natuurlijk mag je ook meekletsen. Welkom! Heftig verhaal zeg. Vooral je eerste relatie. Sterk van je dat je eruit gestapt bent! Nu dus sinds kort alleen met 2 kids. Fijn dat t overdag zo goed gaat. En ja, dat avonden saai kunnen zijn is herkenbaar. Eigenlijk niet zoveel tips wat betreft de avonden voor je. Ben zelf nu ruim n half jaar alleenstaande moeder, mn meisje, Tess, is bijna 15 maand. Met de scheiding ben ik ook vrienden kwijtgeraakt en had er al niet heel veel. Ik ben nu een beetje oude vrienden aan het opzoeken. fb en hyves zijn daar echt uitermate geschikt voor. Met een paar al aan t kletsen, 1 al een keer weer wezen stappen. Zo probeer ik mn netwerk weer n beetje op te pakken. Door de weeks vind ik de avonden alleen niet eens zo vervelend, maar in t weekend wel wat meer. Om t weekend is Tess bij haar pappa, dus kan ik uit. Afgelopen weekend voor t eerst gedaan en beviel erg goed Verder vind ik t heerlijk om hier met de meiden te kletsen. We zitten allemaal ongeveer in t zelfde schuitje, veel herkenning dus, tips waar nodig, maar ook gewoon gezellig.
hoi meiden @foxy fijn dat de uitslagen goed waren al is het jammer nog niet te weten waar het eng voelen enz dan vandaag komt. misschien toch de druk / stress van alles? Probeer toch wat rustig aan te doen hoor. Goed dat baby het goed doet en dat er zo genoten is van de 1e zwemles, heerlijk. betreft de balstingdienst... lukt niet echt die zorgtoeslag dus? vreemd.. als je er recht op hebt hoor je het toch gewoon te krijgen. stom gedoe. @demaco heftig meid. En goed dat je mee komt kletsen. Dat world of warcraft.... praat me er niet van. mijn ex speelde het in begin niet heel erg veel, maar naarmate ik verder zwanger was zat hij er steeds langer achter om de werkelijkheid te ontvluchten voor zijn gevoel. Ik ben nu 3 jaar single ruim.... en ook vind de avonden nog wel eens saai hoor, zou heus wel willen stapen af en toe weekenden. Maar aangezien ik het echt alleen doe, geen ex in beeld is die af en toe even een dagje heeft (ook maar gelukkig in mijn geval) valt dat niet mee. Soms op goede momenten passen ouders een dagje (of heel soms nachtje) op, en ik ga wel eens mee naar de camping, maar verder is het vooral alleen thuis. Tips: vraag gewoon vriendinnen af en toe naar jou te komen (ik heb er ook niet veel hoor, maar toch0 of spreek eens een dagje dierentuin of zoiets af met een vriendin of groepje. en idd ik klets ook regelmatig hier... vind ik ook prettig. hier was weer vroeg vanmorgen, maar weer is luuk wel blijven liggen tot ogen van de wekkeraap open gingen gelukkig. Denk dat hij het zo wel gaat leren. Vandaag nog geen echte plannen... denk lekker even soppen en bijslapen hahaha.
Eff snel Krijg gewoon zorgtoeslag hoor... Alleen die beschikking waarop staat hoeveel ben ik kwijt en ze willen geen nieuwe sturen.
@Tweety, ik ben inmiddels ook hyves en facebook een beetje aan het afzoeken hahaha. Wat fijn dat je toch om het weekend nu de mogelijkheid hebt om toch even eruit te gaan. @Kleinvisje, hier speelde mijn ex al veel maar zat ook veel thuis voor zijn werk. Toen hij eenmaal een andere baan had (gewone werktijden) ging dit ten koste van de tijd aan het gezin want zijn gametijd was nog hetzelfde. En ook in de weekenden werd het steeds erger of hij wou bijv mijn dochter al om half 6 savond in bed leggen zodat hij rustig kon gamen. En dan was hij ook nog verbaasd als ik dat niet wou hebben. Ja als de vader niet in beeld is zit je idd wel vaak aan huis vast. De vader van mijn dochter is niet meer in beeld. Maar mijn moeder heeft aangeboden dat als zoontje naar zijn vader gaat hun mijn dochter 1 nacht nemen en dan de volgende dag pas savonds brengen. Zo heb ik toch een beetje tijd voor mezelf. Daar ben ik zoooo blij mee! Ook voor mijn dochter want die zag mijn ex echt als papa. En ze voelt ze zich niet echt in de steek gelaten want ze is er dan niet als ex zoontje ophaalt. Hier helaas 2 rotnachten gehad. Maandag is mijn dochter achtergebleven in de bus doordat de chauffeur haar niet gezien had en direct de deur dicht deed toen de kinderwgen en ik buiten waren. Toen ik mij om wou draaien om haar eruit te tillen was de deur al dichtaan het gaan. Ik snel naar de chauffeur rennen, zwaaien, wijzen, gek doen maar hij keek mij aan en reed vervolgens gewoon weg. Gelukkig was er een bocht vlak na de halte en zagen inzittende dat ik hard achter de bus aan rende en hebben de chauffeur laten stoppen. Ze heeft er volgens mij een lichtelijk trauma aan overgehouden. Nog steeds zegt ze geregeld dat ze zo bang was in de bus. Bus mag niet wegrijden, becca heeeel bang, meneer haar vasthouden, mama komt eraan. Dit herhaalt ze ook elke keer als ze een bus ziet. En ja, sindsdien slaapt ze niet tot nauwelijks. contstant wakker en dan weigeren weer te slapen alleen maar huilen huilen en nog eens huilen. Zoo sneu voor haar, maar ook een beetje voor mij want ik wil toch echt wel slapen snachts.
@demaco ben je niet bang dan dat met omgang je zoontje straks aandacht tekort komt bij je ex of te vroeg op bed ligt etc omdat hij wil gamen? of kan hij dat dan wel opbrengen? jemig wat een nachtmerrie dat met die bus zeg. snap wel dat je dochter nu wat angstig is. Gewoon snel weer keer met de bus en weer paar keer laten ervaren dat het goed gaat. brrr. komt vast wel weer goed dan, zal alleen even tijd nodig hebben denk ik. hier zo wasje zit erin en de slaapkamers en badkamer zijn vast gesopt... dalijk weer verder. heb tussendoor ook eventjes met G. op msn gezeten hihi
@Kleinvisje, 1 weekend per 2 weken is wel op te brengen voor hem. Hij heeft dan zijn andere zoontje van 4 ook. Die gaat nog later naar bed dus daar moet hij ook nog voor wakker blijven. Daar ben ik niet bang voor. Hier, mijn dochter wordt zo opgehaald door mijn moeder. Die gaat daar spelen. Dan gaan zoontje en ik straks even naar de winkel wandelen en verder alleen wat kleding wassen.
Hey Demaco, Tuurlijk mag je meekletsen, van harte welkom meid!! Tis jammer natuurlijk dat het "nodig" is.. Want ik lees al wel dat ook jou situatie knap waardeloos is!! Wat dat is met die kerels? Ik begrijp er de ballen van... Hier ook veel herkenbaarheid.. Ex niet in beeld en ouders die weinig op kunnen/willen passen dus de avonden altijd alleen in huis... Ik heb ondertussen daarin wel een beetje mijn weg gevonden, ben vaak al bekaf en veel migraine dus vroeg op bed, en anders ben ik hier wel te vinden op forum of gewoon lekker op laptop/ tv kijken (vaak combi van beiden) En mijn mannetje word ook regelmatig nog huilend wakker. Dus ook de avonden zijn zo voorbij hier.. Vind wel moeilijk dat mijn sociale leven op z'n gat ligt eerlijk gezegd... Tips heb ik dus ook nie echt, want weet zelf ook nie hoe ik het op moet lossen. Heb 3 vriendinnen, maar die hebben zelf (net) een gezinnetje en 2 er van wonen ook nog es ver weg, dus die kunnen ook nie oppassen en "gewoon" gezellig afspreken doe je dan ook nie snel... Dus ik zeg; hopelijk heb je steun aan ons en kan je hier in ieder geval wat gezelligheid vinden op de avonden? In ieder geval een dikke knuffel voor jou!! Je hebt duidelijk ook genoeg voor je kiezen gehad al... @ Visje, godsamme.. Daar kan ik nie overuit heh! Die akelige streken die de Belasting dienst ook elke keer weer lapt!! En elke keer ook treffen ze weer dezelfde mensen heh!! Die het NIET kunnen gebruiken!! Tsjonge jonge!! Ik vind het zooo erg!! Ik ga zowat uit m'n pan hier!! :x:x:x (en ik zit op kantoor dus moet moeite doen om me in te houden!!) Wat een narigheid!! Ik wou dat ik wat voor je kon doen!! En dan zit het ook nog tegen met je cadeautje voor Luuk, en daar had je je vast al op verheugd... VERDORIE!! Meissie, even een hele dikke knuffel voor jou!!! Dat is toch het minste wat we kunnen doen!! Heh, soms is het toch vervelend dat we alleen digitaal elkaar kennen. Je kan dan zo "weinig" @ Tweetie, wauw! Jij hebt ook wel pit zeg! Poetskont! Hele huis al weer aan kant! Tess lekker gespeeld! Jij even bij kunnen kletsen met vriendin!! Heerlijk hoor!! Klinkt goed allemaal, volgens mij heeft dat weekend jou energie voor 10 gegeven, hihi!! Lekker hoor!! @ Foxy, hmmm, vaagheid... Op zich natuurlijk alleen maar fijn dat er nix is uitgekomen, maar eigenlijk ben je hierdoor ook geen stap verder... Een meisje van het andere forum waar ik ook schrijf is de hele zwangerschap al enorm duizelig.. Ook al verscheidene onderzoeken gehad, en ze weten niet waar het van komt.. Bij haar vermoeden ze ook dat het "bij de zwangerschap hoort"??? Nouw je bent er klaar mee... Ik denk zelf dat het misschien indd toch stress/spanningsgerelateerd kan zijn? En met hyperventilatie van doen kan hebben? Fijn dat VK het goed in de gaten houd.. En als jij nu weet hoe het voelt (Dat je het aan voelt komen zeg maar, probeer dan waar mogelijk, op tijd pas op de plaats te doen, enzowiezo het (nog) rustiger aan te doen... Kan je nie gewoon stoppen met werken?? Ik bedoel, heb je nie genoeg nu aan je zwangerschap in combi met zorg voor zoontje? Dan kan je je rust pakken als hij op school is? Een dikke knuffel ook voor jou meis! @ hier, ben op kantoor, al weer veelste veel getypt hier!! Ik ga maar gauw weer! Liefsss
@ Visje, leve die aap!! Hihi, die wil ik wel es zien? Heb je er een link van? @ Demaco, oww dat bus verhaal.. Pfff trauma voor beiden lijkt me... Jeutje! Denk dat indd het beste is om het zo gauw mogelijk maar weer te proberen... Gewoon weer oppakken zeg maar.. En verder, tjah, troosten en uitleggen.. En vooral geduldig zijn denk ik... Maar kan me voorstellen dat jij je slaap wilt.. Weet er alles van..
@demaco: Fijn dat je ouders een nachtje op je dochter gaan passen. Dan heb je inderdaad wat tijd voor jezelf. Super! EN voor haar ook prachtig. OW wat eng dat ie zo wegreedt! En dan je nog wel aankijken ook. Gelukkig dat de andere mensen hem lieten stoppen. Naar voor jullie beiden. Snap dat ze nu bang is! @kleinvisje: Gaat leuk zo met G. hè hihihihihi Super! @hier: Alles goed. Blijf in mn vrolijke bui van t weekend hangen Vandaag eindelijk fysio gehad. Gaan we nu wekelijks doen voorlopig. Mn lijf heeft echt ff n tik gehad van die narcose. Maar ga er wel vanuit dat als die weer helemaal uit mn lijf is, de pijn ook weer wat beter wordt. Fingers crossed! Tess is vandaag bij haar pappa, dus de hele middag voor mezelf. Denk dat ik ff een doosje onder handen ga nemen, ze moeten toch een keer uitgepakt worden. Maar t is ook wel prachtig weer (koud, maar mooi) dus t kan ook nog wel zijn dat ik lekker naar de stad loop. Tess moet nog een winterslaapzakje hebben en heb ik meteen een smoes om daar lekker een kop thee te drinken Wat I. betreft: Betrap mezelf erop dat ik erg hoop op bericht, en dat probeer ik mezelf nu af te praten hahahaha. Daarbij heb ik mn laatste berichtje aan hem eens doorgelezen en daar staan verder gen echte vragen meer in, dus t kan ook heel goed zijn dat ie pas tegen mn volgende vrije weekend weer wat laat horen. Ah ja, komt ook wel weer goed! Fijne dag meiden!!
hoi meiden die wekker gaat idd goed hierbij een link Baby Zoo - Kids Alarm Clocks and Nightlights @kussiex bedankt voor je knuffel... ach is gewoon even niet anders met de belastingdienst, rot maar heb me er inmiddels wel overheen gezet weer hoor. en ben al ander winkeltje aan het zoeken, komt goed en desnoods ga ik vooraf even met zus naar ikea of andere winkel daar hebben ze ook wel iets als keukentje of zo. werkse verder @tweetie lekker dat je je nog zo goed voelt, houden zo. hopen dat I snel wat laat horen En ja gaat hier zo idd lekker met G. hij wil wel afspreken, dus wie weet dat ik het over poosje toch doe als ik durf haha.
@kleinvisje: Leuk hoor dat t zo gezellig is met G. En ja, als t zo leuk blijft, waarom ook niet Heb besloten dat ik pas n berichtje stuur naar I. als hij gereageerd heeft op die van mij, we tegelijk online zijn of als t mn volgende kindvrije weekend is. Dit omdat ik erg overenthousiast kan zijn en lang niet iedereen dat fijn vindt
@Tweety, ben je nog niet zo lang alleen? Of ben je net verhuisd dat je dozen uit moet pakken? I is dat een nieuwe liefde? Sorry ik ben niet nieuwsgierig Kletst wat makkelijker. @Kleinvisje, wat een handige wekker is dat zeg! Hier lekker naar de winkel gewandeld. Mijn moeder had ook nog leuk nieuws. Ze hebben een fietskar gekocht voor mij! Die komen ze vanavond brengen. Ben er helemaal blij mee. Er wordt een vlaggetje opgemaakt nog door mijn stiefvader.
@demaco: Nieuwsgierig zijn is niet erg hoor. Gewoon vragen Maart dit jaar is mn ex weggegaan, mei waren we gescheiden. Ik woon hier nu sinds t eerste weekend van september. Alles is in principe klaar, maar er zijn nog een paar dozen die uitgezocht moeten worden. I. is niet mn nieuwe liefde. Euh of misschien wel, in wording ofzo euh, beetje vaag nog hahahaha. In ieder geval een jongen die bij de groep hoorde waar ik vroeger mee uit ging. Heb hem via fb weer opgezocht. Zaterdag heb ik hem voor t eerst met uitgaan weer gezien en ik vond t erg leuk hem weer te zien Super dat je een fietskar hebt gehad! Lief hoor, van ze. @hier: 6u was ik klaar met eten en de afwas. Dacht: nog ff snel de laptop open voordat Tess er weer is. Schrik me helemaal rot: I. online! Heel stom, mn hart klopte in mn keel hahahaha. Al n paar dagen aan het hopen dat ie online komt en dan is e er opeens. Maar goed, eventjes gewacht en toen n berichtje gestuurd, via fb-chat. Had mezelf tenslotte belooft dat dat 1 van de situatie was dat ik hem n berichtje "mocht" sturen. Even getwijfeld, mezelf een schop onder de kont gestuurd en bericht geschreven. Hij had even een korte break van zn werk (kunstenaar, had geen tijd om echt te eten, alleen even 2 boterhammen naar binnen proppen ). We hebben even tien mn gechat. Gewoon over niets, gewoon gezellig. Maar toen ie weer verder moest eindigde hij met: ik moet weer verder, tot snel lieve Lea. Nou, dat lijkt me positief, toch? Zit hier een beetje stom na te grinniken en te grijnzen. Heel appart!
@Tweety, oh heerlijk dat gevoel toen je zag dat hij online was . Dat einde lijkt mij zeker positief. Al doen sommige zo bij alles en iedereen maar dan ook altijd. Dus deed hij dat na het 1e gesprek ook? Of nu pas.. Dat laatste klinkt heel veelbelovend haha en dat 1e kan alle kanten op.
hoi meiden @tweetie klinkt positief toch. ik kan ook enthousiast zijn hoor, maar ben door tegenslagen wel voorichtiger geworden. laat initiatief ook van hem komen hoor. oh haha zie hem nu op msn ook reageren Dus afwachten maar @demaco fijn zo'n fietskar. heb ik met luuk ook gehad, nu gaat het niet.. kan kar nergens kwijt namelijk. maar vond het heerlijk. hier even bij ouders gekookt en gegeten en nu lekker op bank met laptoppie. huis aan kant