Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    Moeilijk hoor, kleinvisje! Maar inderdaad, jullie moeten er even doorheen. Succes en knuffel!

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Luuk slaapt inmiddels na iets meer dan een half uur gillen, huilen. Steeds eventjes terug gegaan ... aai over de bol en zeggen ik kom zo weer even kijken en uiteindelijk gaf hij zich eraan over en is zonder mij in slaap gevallen.
    Nu hopen dat het elke avond wat beter gaat en dat hij ook in de nachten zichzelf steeds beter in slaap zal gaan krijgen. maar zal allemaal nog wel wat nachten nodig hebben, maar komt wel goed. :D

3. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    Fijn dat ie uiteindelijk zelf inslaap is gevallen. Goed gedaan :D

4. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

#2184 Foxymama, 22 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2011
    Visje:
    Idd eff een fase waar je doorheen moet, hoe K.U.T het ook is.
    Heel goed dat je het hebt volgehouden.

Fontana:
    Lol, dude is echt traag van begrip!

Hier:
    Net ouderavond gehad.
    Zoon is niet echt spraakzaam in de kring en geef ook gewoon geen antwoord, ook al weet hij het antwoord wel.
    Zij sprong meteen naar de conclusie dat ie angstig en onzeker was en ze wilde weten hoe dat kwam.......uuuuhhhhhhhh wtf?:(:$

Ik was ook zo vroeger en hou er nog steeds niet van om in het middelpunt te staan. Ook gezegd dat ie nu thuis enigst kind is en dus ook niet om aandacht hoeft te smeken (wat zijn klasgenoten soms wel doen).

Volgens haar communiceert ie niet met kinderen en is zijn houding naar andere kinderen slecht
    Hij heeft een vast clubje vriendjes en daar speelt ie mee, met de rest doet ie idd niet zoveel, maar om meteen te zeggen dat zijn houding fout is?????
    Op de BSO en zelf net op zwemles gaat ie ook gewoon met kids om, ook in de speeltuin ofzo.
    Heb ook meteen eff medegedeeld dat ie ook thuis komt met de mededeling dat hij niet mag meespelen van sommige kinderen, maar dat wist ze NATUURLIJK niet.
    Plus, waarom moet je met iedereen praten en spelen. Ik zou ook niet met sommige in zijn klas willen spelen! Hinderlijke koters....:p

Kreeg echt het gevoel alsof ze dingen aan het zoeken was :x

Verder doet ie het wel erg goed en vooral met cijfers loopt ie voor (heeft ie NIET van mij :p)
    Zag ook een hele leuke tekening van zijn familie.
    Oma (roze en gele haren) mijzelf bruin, hij zelf ook en de kat oranje :D

5. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    Wow wat zijn die juffen allemaal negatief zeg! Ben t met je eens foxy, je hoeft toch met iedereen te praten en te spelen. Zolang hij vriendjes heeft en niet naar doet tegen de andere kindjes...
    Lekker dat t verder volgend de juf wel goed gaat. En wat schattig, die tekening :)

6. Foxymama

Ja ik weet niet wat die juffen hebben.
    Vorig jr (gr 1) deed de juf helemaal niet moeilijk! en voor zover ik weet deed ie daar precies hetzelfde.

Heb het ook allemaal eff besproken met een vriendin van me, die studeert voor kinderpsycholoog. Zij kent hem ook en herkent echt niks in wat die juf zegt. Dus ik maak me in elk geval niet druk.

Hoop wel dat ze dr mening veranderd en dat ie niet die "angstig en onzeker" stempel de rest van zijn schooljaren met zich mee krijgt :s

7. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

#2187 MamsVanRobin, 23 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2011
    @ Foxy

Jemig begint die juf van jou nu ook al :$ er hangt iets in de lucht zeker!! Was ook een *piep* gesprek dus....ongeloofelijk dat hun het zo zien he terwijl je je eigen kind daar helemaal niet in herkend!! En het is toch logisch dat hij niet met iedereen praat of speelt in de klas :( elk kind heeft toch ze vaste vriendjes of vriendinnetjes..ik snap dat probleem ook helemaaaal niet mja!! En miss mag die de juf ook niet en zeg hij daarom niet veel tegen haar, tja kinderen doen gewoon waar ze zelf zin in hebben hoor ;) hadden wij dat nog maar!! :D Maar ben blij dat je je er niet druk over maakt, is ook nergens voor nodig zo te horen! En die stempel...daar ben ik dus ook niet zo blij mee want daar zorgen ze wel voor op deze manier :(!

@ Fontana

HAHAAHAHA!! Helemaal geweldig, you go girl :D oprotten met die mafkees!! :p Je hebt nu iets veeeeel leukers aan de haak geslagen :D ahh vind het echt zo leuk voor je!! Heerlijk die verhalen :D, ik hoop voor je dat hij vanaaf lekker bij je is! Have fun bij je paps en mams, geniet maar van t gekroel met je moeder,heerlijk!! :D

@ Tweety

Gaat t alweer wat beter met je meissie??? Is zo rot die verkoudheid...:(! En hoe voel jij je??? Nog een btje in de wolken :p

@ Hier

Gister opnieuw een gesprek gehad met de juf, me pa was mee. Ze week niet af van wat ze vond maar noemde nu uiteindelijk ook wat positieve dingen en zei dat ze hem meer persoonlijke aandacht gaat geven en meer met hem gaat oefenen in de klas... Ga ik thuis ook doen, maar ben absoluut niet van plan om er continue mee bezig te zijn want dit is zijn thuis en daar hoeft hij niet constant te leren. Gewoon regelmatig spelenderwijs en dan zien we wel, ik maak me er ook niet druk om hij is nog maar 4 :D Me vader en moeder zeiden ook dat ik me geen zorgen moest maken omdat ie het in hun ogen juist goed doet!! De juf zag wel dat ik erg geschrokken was en zei dat ik alleen wat extra aandacht eraan moet geven en me verder geen zorgen moet maken, over een maand hebben we weer een gesprek om te kijken of ie vooruit gaat. Pff wat een ellende zeg....het moederschap is heel mooi maar t brengt ook veel kopzorgen met zich mee zeg!!! :$:(

8. Foxymama

mamavR:
    Ja ik vat die juffen ook niet hoor :s
    Die kids zijn nog zo klein en dan zoveel druk erop leggen :s

Grappig dat die juf bij op eens wel positieve dingen weet te melden als je vader erbij zit! Raar mens hoor!

Idd spelenderwijs leren is goed. doe ik ook nog steeds. met simpele spelletjes als "ik zie, ik zie wat jij niet ziet" enz. Of als we in de trein zitten alles zoeken wat rond is of vierkant, rood, blauw etc etc.

Maar niet druk om maken hoor....als jij vind en je omgeving (die toch vaak met hem omgaat) vind dat ie het goed doet zal dat vast zo zijn.

9. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hey lieve meiden!!

@ All, ik schrik van sommige berichten zeg!
    Wat vind ik het erg dat er op de scholen nu al zoveel word verwacht van onze kindjes!! Kom op HET ZIJN KINDEREN!!! Mogen ze ook kind zijn?? Tegenwoordig word er alleen nog maar aan presteren gedacht... :( En dan zeggen ze ook nog es dingen die totaal nergens op gebaseerd zijn en die jullie als ouders nie eens herkennen.... Dat is toch vreselijk! :( Ik word daar zo verdrietig van... Ik vind het echt heel erg!
    Maar ben trots op jullie mama's dat jullie voor jullie kanjers opkomen en dit ook kenbaar maken!! GOOOOOO girls!! Wat denken ze wel niet..
    En die ene juf, waar meerdere moeders klachten over hebben, is het dan niet wat om met meer mama's dan toch naar de directeur te stappen?

@ Visje, ik hoop dat die zoutoplossing zijn werk doet, en dat dat "Genoeg" is... Heb je er ook veel pijn aan? Mag je er bv paracetamol voor nemen, en helpt dat dan ook?

@ Foxy, godsamme, die huisarts moet ook een klap van de molen hebben zeg! Wat een hork!!! Wat heb je daar nou aan, juist omdat je zwanger bent zou hij MEER aandacht voor je moeten hebben. Dat horen ze zowiezo al te hebben, daar nie van.. Maar nu toch juist meer?!!
    Waardeloos!! Anders bel je morgen toch weer? En dan vraag je nadrukkelijk naar de vrouw?

@ Tweetie, och die arme Tess, verkouden en ontstoken oogje, zoo sneu... :( Ik hoop dat het hoestdrankje helpt en dat jullie lekker kunnen slapen vanacht, want een goeie nachtrust is onbetaalbaar (weet er alles van)
    Jammer dat I. nix zei, maar indd, het is natuurlijk nog maar even geleden... Komt goed! :)

@ Demaco, och och, heeft ze daar zo heavy last van joh? Heeft ze dan nie echt de griep ook? Dan "gewoon" verkouden?
    Arm meiske! En arme jij, dat zijn pittige dagen... Pfff. Hoe voel jij je zelf inmiddels dan?

@ Visje, harstikke goed dat je het gister hebt volgehouden! En dat Luuk zich er aan over gaf!!
    Maar wat is het moeilijk heh! Stan zit nu ook weer in zo'n fase (ik ga zo even van me af typen...)
    Vind het zoo zwaar... Maar we moeten hier gewoon doorheen!!
    Fijn dat dan het forum er is heh!!

@ Foxy, hihi, ik vroeg me ook af hoe het in het algemeen af gaat lopen met ex.. Niet perse wat JIJ er mee zou gaan doen, want jij bent wel erg duidelijk in je standpunten hoor! :p;):D:D *knuffel*
    Hoe is het nu met je duizeligheid?

@ hier, meiden meiden, wat een toestand gisteravond.. Ik schreef gistermorgen al dat de dag vroeg begon met huilen, gillen en krijsen etc. Nouw gisteravond van 't zelfde laken een pak.. VRESELIJK!! En ik had een migraine! Niet te krap, en zo'n zere nek ook.. Ik kon nie meer.. Maar Stan ging helemaal over de fles... Ik zeg het nie gauw, maar ik werd er katsie-gestoord van! :):)
    Zetpil hielp nie, hij had trouwens geen koorts, had een schone broek, had gewoon het ritueel als altijd gedaan, extra lampie aan, deur op een kier noem het maar op, alles geprobeerd, extra knuffel, nog even bij hem gezeten, op schoot wilde hij niet, hij wilde UIT bed en SPELEN!! JA DAAGGG!! Dat KAN gewoon nie, daar begin ik toch nie aan!
    Dus nouw jah, hij heeft het gewoon ANDERHALF uur volgehouden!!
    En toen werd het stil..
    En toen moest ik er nog 2x weer uit... Pfff. Ik hoop werkelijk dat het vanavond weer beter gaat!! Hoofdpijn is goddank over, maar mijn nek is killing me.. En ik ben ook duizelig nu... (wel vaker na heftige migraine, of veel spanning...)

Sorry, moes het even kwijt...

Liefs

10. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @foxymamma:
    Ja dat snap ik. Hoop ik ook voor jullie.

@mamsvanrobin:
    Wat rot dat ze zo vast bleef houden aan haar standpunt. Maar inderdaad, niet teveel zorgen over maken. Hij is pas 4! En inderdaad, wat oefenen kan geen kwaad, maar thuis is thuis en geen school. Over n maand dus weer praten. Succes alvast.
    Ja, die vrolijkheid hou ik aardig vast :D. Mn moeder viel t op dat ik de laatste tijd zo loop te lachen en grijnzen hahahaha. Die vindt t heerlijk dat ik weer zo vrolijk ben.

@kussiexx:
    Dat klinkt als een ontzettende rotdag! Wat naar dat hij zo overstuur was en niet wilde slapen. Heeft ie eht anderhalf uur volgehouden!?! Das behoorlijk zeg. En dan dus ook 2x eruit. pff, je zal wel kapot zijn! Hoop dat je overdag misschien n beetje kunt bijrusten. Fijn dat je migraine in ieder geval over is.

@hier:
    Tess heeft vannacht zonder hoesten geslapen. Gelukkig! Gisteravond tegen etenstijd aan trok ik het ff niet. Tess bleef maar aan me hangen en ik ws zo ontzettend moe! Had niet bij kunnen rusten overdag. Maar goed, daar zijn we ook wel weer doorgekomen. Ben optijd naar bed gegaan, goed geslapen en nu weer aardig fit. Voel wat druk op mn hoofd, dus voor de zekerheid maar even begonnen met stomen in de hoop zo een fikse verkoudheid voor te zijn. Tess is nog wel echt flink verkouden (hoesten en snotten) maar haar diaree lijkt over.

11. Soda Pop

Helaas, moes gewoon werken vandaag... Maar hij ligt nu net in bedje en ik ga even GTST terug kijken, want dat heb ik dus gister ook gemist... ;) FF in de relaxmodus nu...

En voor jou ook beterschap.. En als je druk voelt in je hoofd, even goed in de gaten houden heh! Dat het geen voorhoofdholteonsteking word/is..

Knuffel!

12. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    Dank je, maar dat zal wel goed gaan. Heb ik eigenlijk nooit namelijk. Dit voelt echt als t begin van n verkoudheid en daar heb ik niet zo'n zin in. Stomen vind ik ook niets, maar liever dat dan snipverkouden :D Dus vanavond nog een keertje stomen.

13. Soda Pop

Ik zeg; stoom ze! En k hoop dat het mee zal vallen..

@ hier, Stan ligt nu net op bed.. Ik hoop dat het goed blijft gaan....

14. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    Succes kussie!

15. Soda Pop

Hoera, de wasmachien is klaar. Ga de was over de lijn pleuren en dan plat!!
    TRUSTE lieve schatten!!

PS. Ik ben ja zondag naar I. geweest...
    Heb tot nu toe nog steeds nie al te veel aan T. gedacht..
    Misschien toch voorzichtig aan aan het loslaten???
    Moet er wel even bijzeggen dat ik me wel besef dat het vandaag 2 wk geleden is dat ik hem heb gebeld om te zeggen dat ik geen contact meer wil...
    En nu ik dit dus typ heb ik het toch even heel moeilijk.. Dat dan weer wel... :)
    Kortom, ik stort me maar op de was... :(;)

Liefs

16. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi meiden

mamsvanr en foxy
    jemig zeg stomme juffen. niet te druk maken hoor :)

kussiex
    stan zal ws ook wel het eea aangevoeld hebben dat jij niet helemaal lekker was.
    hoop dat stan nu ook lekker blijft slapen !

tweetie
    jij ook dus verkouden en stomen... pff beterschap

hier
    vandaag naar de sauna gegaan. heeeeeerlijk. Heb ook massage gehad. Dat was echt prettig. Man heeft nek, schouders en onderrug echt wel lekker losgemaakt... noemde dat het best vast zat. (wel logisch na drukte en sjouwen en zwanger haha)
    lekker in de stoombaden gezeten vanwege de verkoudheid. Komt nu iets meer los al. Verder idd zoutwater en als het echt nodig is kan ik paracetamol nemen. maar tot nog toe niet gedaan nog.

G. nog niets meer van gehoord. Ex en donor gelukkig ook niet ;)

spulletjes:
    vandaag spullen voor de kinderwagen besteld
    ook autostoeltje die erop kan
    kidsit erbij
    dus dat zal dan tzt binnen komen en dan is de kinderwagen helemaal geschikt ook voor de baby.
    Verder ook nog wat andere dingetjes zoals buikdrager en wippertje.
    Morgen maar even op marktplaats kijken voor een leuke commode en kast dan is de babykamer ook compleet.
    dan is het alleen nog een kwestie van de kleine uitzetspullen zoals flesje, kruik, aankleedkussenhoes etc etc. en gordijnen
    voelt goed !!

box heeft zusje vandaag meegenomen (met haar naar sauna geweest) en winkeltje voor Luuk was gisteren nog bezorgd.

Luuk is vandaag in 15 min. in eigen bedje gaan slapen, maar was ook erg moe. was even huilen wel, maar met wat rommelen in huis en zingen wist hij wat ik er was en viel in slaap.

17. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    Zou fijn zijn voor je, als je een beetje aan het loslaten bent. En dat je t dan nu weer even moeilijk hebt is niet zo gek. Kan niet allemaal in 1x. Maar dat je al n paar dagen niet aan hem gedacht had, is een stapje vooruit, toch.
    Slaap lekker!

18. Foxymama

#2198 Foxymama, 23 nov 2011
    Kussiex:
    Heel goed van je dat je minder aan je ex denkt. Begrijpelijk dat het nog pijn doet, dat zal voorlopig nog wel eff blijven.

en mijn arts, tja...gewoon een lul. Heb idd redelijk standpunten voor mijn ex, maar of ik die nog heb als hij voor me staat is weer een ander verhaal. Weinig mensen kunnen mij zwak maken, hij (helaas) wel. Als is het niet meer zo erg als vroeger :cool:

Wel zwaar hinderlijk dat Stan zo vervelend en moeilijk is. Ik hoop dat het vanavond een stuk beter gaat.

TWeet:
    Gelukkig is Tess dr diaree zo goed al over. Hoop dat het hoesten ook snel voorbij gaat.

Hier ook aan de stoom :( haat het! Vandaag van me moeder een homeopathisch stoompakketje gehad. Kamille schijnt goed te werken. Ga het zo eff proberen :p
    Hoop dat het stomen bij jou lukt.

Visje:
    Fijn he als je uitzetlijstje steeds kleiner wordt :p
    Succes met het zoeken naar de spulletjes!

Ben zeer benieuwd naar dat winkeltje van Luuk, als ie hem uitgepakt heeft wel eff een foto spammen he :p

Ooo heerlijk een sauna en massage! Staat hier ook in de planning, alleen wanneer??
    Hadden ze een speciale buikbank, dat je op je buik kon liggen voor de massage of gewoon zittend gedaan?

Wat goed van Luuk dat ie zo snel is gaan slapen! Hopelijk blijft ie de hele avond door pitten.

Hier:
    Nog steeds alles potdicht in mijn hoofd. Neus is wel al ietsje open.
    Moest bij de natuurwinkel kamille hebben voor het stomen en liep in de stad eindelijk een goede jas tegen het lijf! Kan daar nog lekker in groeien en zie er ook niet uit als een koe met een laken eroverheen.

Ben helemaal verliefd op een luiertas (ben een mega tassenfreak) maar de hele lijn/dat merk is haast niet te krijgen hier in NL. Baby Bag Collection - Designer Baby Bags | Isoki Australia :$
    Moet en zal die tas hebben (echt verslaafd aan tassen :p)

Deze laatste zwangerschapsweken gaan zo vreselijk traag!!!! Vergeleken met de eerste 12 weken gaan de laatste zo langzaam! Om gek van te worden
    Baby is rustig. Denk ook omdat ik ziekjes ben. Voel dr wel regelmatig, dus maak me geen zorgen.;)

Verder alles prima, afgezien van mijn hoofdpijn en dichte neus :D
    Hopelijk gaat alles goed met jullie!

19. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @kleinvisje:
    Heerlijk die sauna! Moet ik ook binnenkort weer eens doen :p Fijn dat je zo genoten hebt.
    En wat lekker dat Luuk zo snel zelf inslaap viel! Goed hoor :)

@foxy:
    Ah, jij er dus ook zo'n hekel aan. Stoom inderdaad ook altijd met kamille. Kamilosan druppels oplossen en dan stomen werkt echt als n trein. Maar inderdaad flink bagger. Maar als t helpt...
    Welke van de tassen op die site bedoel je?
    Ze zeggen altijd de laatste loodjes wegen het zwaarste. Nog eventjes en dan heb je er een prachtig kindje bij :D
    Beterschap gewenst! Hoop dat t stomen werkt.

20. Foxymama

#2200 Foxymama, 23 nov 2011
    Tweet:
    Deze tassen Bucket Nappy Bag | Isoki Australia
    Zag die bij de Jonge Gezinnenbeurs, maar niet gehaald! dacht dat ik die wel ergens anders kon vinden, maar NERGENS!!

Pfff die loodjes wegen wel een ton en gaan langzaam!!!! Maar zoals je zegt,nog eff!!!!!! Eerst Sint, dan Kerst, dan oud&nieuw en dan nog een paar weekjes :D

P.s.: heb een nieuwe toeter foto in mijn album staan :D

Deel Deze Pagina