Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @Tweetie, leuk een feestje! Klinkt als een druk weekendje.

@Kussiex, leuk zeg! Is het een groot aquarium?

Wat betreft de fiets.. Hij heeft nu gezegd dat hij hem zondag op kan halen als hij Vince thuis brengt. Ben benieuwd.

Verder hier erg last van mijn bekken. Zal wel door de nuvaring komen. Toch weer een hormoonschommeling. Ook weer hoofdpijn dus ben benieuwd waar dat heen gaat.

2. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @kussiexx:
    Nou heb morgenavond nog openstaan hoor dus als je oppas regelt ;)
    Is t gelukt met het aquarium?

@Demaco:
    OW balen dat je alweer last krijgt van de hormonen :(

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi meiden

tweetie
    lekker joh vanavond feestje :D heerlijk. en idd rest kan t weekend ook nog

demaco
    balen last van de hormonen.. hoop dat t snel wegtrekt. Hopelijk haalt ex idd de fiets zondag gelijk ook op, scheelt dan iig weer.

kussiex
    leuk een aquarium en ook lekker even de afleiding. Lekker.

hier;
    dagje administratie etc gedaan en wat telefoontjes. weer een hoop geregeld.
    Verder met vriendin bij mij gelunched en dat was ook gezellig.
    Deel van de babyspullen zijn vandaag bezorgd dus dat is ook leuk.
    Nu nog een kast om het in op te ruimen hahahaha :)

kleine was lekker druk vandaag in mijn buik

Luuk vanavond om 19.15 weer in minder dan 10 minuutjes gaan slapen met even mekkeren en roepen, maar al snel accepteerde hij het. Nu weekend :D

4. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @kussie, heb poosje terug beginnende longontsteking gehad, en wel vaker bovenste luchtweg infecties. Vroeger had ik toen ik heel klein was een inhallator zon grote, geen idee eigenlijk meer waarom pseudo kroep ofzo?
    En later toen ik voetbalde een kleine inhallator ivm inspannings astma.
    Is bij mijn weten eerste keer bronchitis in mijn leven :p maar t benauwd zijn is idd beroerd :(

5. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    dames tjeeeeemig ik moest ff 4 pagina's lezen hahaha... heb t weer druk druk..vrije weekend. Gister hele dag zwaluwhoeve.. nu bij ouders. Dus ik zwaai ff naar jullie, en een dikke knuffel, zondagavond ga ik ff iedereen beantwoorden!
    kom nu tijd te kort, met mij en F gaat t super!! ik ben zo happy.

xxxx e nog een fijn weekend.

6. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    Hoi allemaal :)
    Lijkt me leuk hier mee te komen kletsen!
    Al zal ik eerst denk ik vooral lezen en af en toe wat reageren :)

Ik ben iniedergeval tessa
    24 jaar en moeder van een heerlijk ventje van een jaar en twee weken..Alessandro
    en ben nu ongeveer 8/9 maanden alleenstaande mama ^^

7. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @Aurin, hopelijk voel je je snel beter.

@Kleinvisje, Luuk lijkt het goed op te pakken of niet? Heerlijk dat hij zo snel gaat slapen alleen.

@Fontana, fijn dat het zo goed gaat met F!

@Pinkprecious, welkom!

Ik heb een vraagje.. Wat zouden jullie doen? Vandaag gaat zoontje voor het eerst een nacht en dag naar mijn ex. Nou smste ik vanmorgen of hij eten/opvolgmelk in huis had. 2 weken geleden heb ik een lijstje gemaild met wat hij nodig heeft voor Vince. Omdat ik maar geen antwoord kreeg en ik zeker wist dat hij optijd wakker was (zijn andere zoon is daar ook) heb ik hem gebeld. Hij zei dat hij de sms gelezen had en dat hij geen voeding en luiers heeft voor hem. Ik heb gevraagd of hij dat nog kan halen.. Hij wist het niet.
    Wat zouden jullie nou doen?
    Meegeven???

Ik krijg nog geen alimentatie en hij lijkt niet echt mee te gaan werken bij de berekening omdat dat hem geld kost.
    Ik kan dus elk potje en voeding opvolgmelk momenteel zooo goed gebruiken!

Mijn 1e gevoel zegt, dan blijft zoontje maar thuis. Dit gaat wel tegen mijn normale gevoel in, maar ja.. ik kan het gewoon niet missen. Ik mag in mijn handen knijpen dat mijn moeder gisteren opvolgmelk en potjes gehaald heeft voor hem. Dat kan ik dan toch niet mee gaan geven aan ex puur omdat hij het niet haalt?
    Hij krijg wekelijks loon dus er moet een mogelijkheid geweest zijn vind ik.

8. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Demaco:
    Ik zou even afwachten tot ex zijn zoon komt halen en het dan vragen. Als hij het niet heeft kan je alsnog beslissen of je je kind meegeeft met potjes en voeding of thuis laat.

Desnoods zeg je tegen hem dat je zijn fiets verkoop om de voeding te betalen.

9. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @kleinvisje:
    Leuk dat een deel van de spulletjes er zijn :D en super dat Luuk weer zo snel is gaan slapen!

@fontana:
    Wat heerlijk dat t zo goed gaat met F.!

@Pinkprecious:
    Welkom! Ik ben Lea, 29 jaar, dochtertje Tess van 15 maand en sinds maart allenstaande moeder.

@demaco:
    Persoonlijk zou ik denk ik niets meegeven. Bij het ophalen zou ik vragen of hij het al heeft en zo niet dat hij dan dus direct door moet naar de (nacht)winkel om het alsnog te kopen, of dat ie het van jou kan kopen ofzo. Als hij wel alimentatie betaald zou t voor mij anders liggen, maar dat is net wat je overlegd. Toen Tess nog niet met de pot mee at gaf ik wel avondeten mee en ik gaf nog borstvoeding dus die kreeg hij ook van me. Nu ze met de pot mee eet regelt hij de rest ook zelf voor haar.

10. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    Zo. Eerst even gereageerd, nu mijn verhaal hahahaha
    Was echt een bizare avond maar op een heerlijke manier. Ben al om half 8 met mn vriendin de kroeg ingedoken. Heleboel potjes gepoold. Toen naar dat feest toe. Was echt vet leuk. Bij binnenkomst kwamen we een oude bekende tegen. Die was echt ontzettend leuk geworden :D . Veel mee gepraat, tegen t eind van de avond mee gezoend en vervolgens mee naar huis gegaan!! Ja, klinkt heel erg, snap ik. Maar was echt super! We kenden elkaar al, dus was niet helemaal een vreemde, hadden een goede chemie en willen allebei geen relatie. Echt bizar. Is niets voor mij, nooit eerder gedaan, maar was erg leuk, geen spijt van (totaal niet) en we zijn beide single dus doen er iemand kwaad mee hihihihi.
    Hoop dat jullie hier niet slecht over denken, maar wilde het jullie wel vertellen :D . Om in letters te blijven, J.
    Voor vanavond verder nog geen plannen gemaakt. Ben echt zwaar brak, dus kan best zijn dat ik lekker op de bank ga relaxen vanavond met een filmpje erbij. Zie wel.

11. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Gadver zeg... Hij heeft alles gehaald.
    Maar wederom zonder enige reactie op mijn sms. Moest er weer achteraan bellen terwijl hij mij zou laten weten als hij het kon kopen of niet.
    Meteen gevraagd wanneer hij de advocaat kan betalen omdat ik anders de alimentatieberekening tegen hem moet doen ipv met hem. Ik krijg een uitkering en zit in de schuldsarnering dus ik heb geen andere keus. Hij wilt dat ik wacht totdat hij een keer de advocaat kan betalen. Tja, als ik dat al zou doen zou ik op mijn flikker krijgen van de stadsbank en de gemeente. Gaat dus niet gebeuren. Nu is hij boos.. Als je het zo wilt spelen... zegtie...
    Nou dat wordt nog wat.
    Zo geef ik de kleine echt met zware tegenzin mee. Hij ging ook vreselijk bijdehand doen.
    Gelukkig gaat hij met de kids naar zijn zus (wonen niet in de buurt en goh, daar heeft hij dan wel genoeg geld voor ivm benzine) dus de kleine gaat zich wel vermaken gelukkig.

12. Foxymama

Demaco:
    Waarom heb je geen eigen advocaat? Als je een uitkering krijgt hoef je alleen die eigen bijdrage te betalen en dat kan je weer terugkrijgen vd gemeente. Dan hoef je v, hem ook niet afhankelijk te zijn.

Gelukkig had hij alle spullen zelf al.

13. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    Wat rot dat het zo moet demaco! Dat niet reageren is zo kinderachtig. En ja, snap dat t vor hem misschien "lastig" uitkomt een advocaat te betalen, maar t moet toch geregeld worden! Goed dat je voor jezelf en kids opkomt!! Logisch dat je je kindje nu met een rotgevoel mee laat gaan. Maar gelukkig gaat ie het wel leuk hebben. Al is het moeilijk, probeer ook een beetje te genieten van je vrije avondje. Weet t, makkelijker gezegd dat gedaan. Voel ontzettend mee, was bij mij in september voor t eerst en heb zitten janken dat ze weg was! *knuffel*

14. Foxymama

Tweet:
    You naughty girl!!!!! :p
    Ach, als jij je er goed bij voelt, maakt het ook niks uit wt andere denken toch?
    Geniet van je avond en rust goed uit

15. kleinvisje

@demaco
    vervelend dat het allemaal zo moet idd. ik heb nu ook ww en schuldsanering en GEEN alimentatie. ex en ik waren kort getrouwd dus ook hij zit in de sanering en hoeft dus niet te betalen. hij is dit nu of later ook niet van plan zo zegt hij. ik ben nu ook met advocate bezig om gezag ongedaan gemaakt te krijgen. Moet hierbij eigen bijdrage zelf betalen en dat is inkomensafhankelijk. (over terugkrijgen weet ik niets hoor trouwens foxy !!)
    Maar goed hij heeft de spullen dus gekocht maar werkt verder niet mee in de communicatie of rechtgang. Hij zit niet in de sanering begrijp ik? Zo niet dan is hij verplicht tot betalen van alimentatie al zou dat voor jou geloof ik niet veel uitmaken aangezien je in de sanering zit en je dus een vrij te laten bedrag per maand hebt en alles daarboven moet afdragen tenzij het nog binnen je vtlb blijft vallen en je daarmee wel iets extra ruimte hebt. Anders gaat de alimentatie van je ex naar de schuldsanering in feite, wel beter voor sanering omdat die dan meer krijgen en jou niet zullen lastig vallen ermee, alleen jij hebt er ip niet veel aan dan.
    Leg je ex uit dat dit alimentatie eisen op deze manier niet is wat jij wilt maar waartoe je verplicht wordt door sanering etc. En in belang van jullie kleine ook uiteindelijk, hopelik draait hij dan bij.
    succes!!

16. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Sorry even voor mijn ego berichten hoor.

De sarnering heeft ook niks aan de alimentatie omdat ik in de bijstand zit. Dus die wordt gekort. Maar goed, ik ben wel verplicht het te eisen. En dan daarbij vind ik het gewoon niet kunnen dat hij het uitstelt omdat het hem gewoon even niet uit komt. Ik weet dat hij een broer en zus heeft die beide welvaren genoeg zijn om te helpen. Niet de leukste optie, maar ik zal het ook moeten lenen bij iemand. Als het goed is kan je er bijzondere bijstand voor aanvragen en dat ga ik dinsdag ook doen.
    Nu maar zien hoe het gaat.

Nu voor de afleiding maar even aan het chatten met C. Gezellig!

17. Foxymama

Visje:
    Je kan het geld dmv bijzondere bijstand "advocaat kosten" bij de gemeente terug krijgen. Per gemeente verschilt het hoe je het moet aanvragen, maar het kan wel.

Meestal moet je het formulier invullen en een kopie van de toegewezen toevoeging erbij.

18. kleinvisje

@tweetie; haha jeetje wat een avond. Nou als het zo klikte en gezellig was.. prima toch! idd je doet er verder niemand kwaad mee. :D ben benieuwd of er een vervolg komt?! ;

hier:
    nou vannacht was Luuk nog wel weer wakker en huilen etc. Maar met wat volhouden toch weer de hele nacht in eigen bed en zelf weer steeds in slaap gekomen na een troost.

vanmorgen huis van ouders schoongemaakt (doe ik wekelijks meestal) en daarna vanmiddag lekker relaxen en met Luuk gespeeld. Nog 4 minuten vast gezeten in de lift met Luuk (die wel bang werd maar ik gelukkig rustig kon houden) was vervelend want de lift leek wel te hikken en alsof die ging neerstorten. Bah !! gebeld en monteur is gekomen voor de lift en zou het repareren. dus denk dat dit wel is gebeurd inmiddels. Ben gelukkig zelf niet snel bang en kon daardoor Luuk uitleggen dat de lift even kapot is en het wel weer gaat doen en dat mama anders kon bellen. Noemde maar dat de lift een soort van de hik had en het even niet zo goed deed. hihi.

verder voorlopige aanslag 2012 alvast geregeld. (alleenstaande ouderkorting etc). doordat ik nu niet werk is dit echt stuk minder dan ik nu krijg, maar goed. Voorheen kreeg ik zo 358, door ww werd dit dit jaar 279 maar voor 2012 (even uitgaande van ww) is dit 78,00 per maand. Maar goed, is niet anders en als ik weer werk heb moet ik het wijzigen en zal ik meer krijgen

TIP: je kan via de site ook al een proefbereking maken voor de toeslagen 2012 www.toeslagen.nl
    In mijn geval vond ik het meevallen. dacht dat alles veeeel minder zou worden, maar het valt me mee. kinderopvang weet ik niet aangezien ik daar nu in 1e instantie geen recht op heb. (vanwege ww).

hmmm dat was het wel een beetje geloof ik

19. kleinvisje

@demaco
    ok snap het. ja je hoort het dan idd te eisen van ze.
    veel plezier met chatten

@foxy
    volgens mij is het afhankelijk of je het terug krijgt van je inkomen enz. he. Naar wat ik begreep heb ik er geen recht op door de ww wat al uitkering is en ik kom niet in aanmerking voor aanvullende ww omdat mijn ww hoog genoeg is en dus ook niet voor bijzondere bijstand. mijn ww is 1133,- trouwens
    ik betaal aan eigen bijdrage aan de advocaat ook echt meer dan minimale, maar heb met advocate afgesproken om het in 5 termijnen te doen zodat het te doen is. Moet nu nog 2x een termijn betalen.

20. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @foxymamma:
    das waar :D

@demaco:
    Leuke afleiding, chatten met C. :)

@kleinvisje:
    Als er een vervolg komt, zal t zo'n zelfde soort avond zijn. De klik was er ook echt wat aantrekkingskracht betreft, maar niet zozeer als iemand waar ik een relatie mee wil.
    Jammer dat Luuk nog wel wakker wordt, maar fijn dat ie wel na troosten weer zelf in zijn eigen kamertje in slaap valt. Das al heel wat!
    Super dat je zo rustig bleef in de lift en daardoor Luuk kalm kon houden.
    Balen dat je voorlopige teruggave zo veel minder wordt :(

@hier:
    Echt geen barst uitgevoerd vandaag hahahaha. Heb geprobeerd de gaten in de muur te maken om de planken op te hangen, maar die kreeg ik niet voor elkaar. Vreemde muur... Dus toch maar hulp gevraagd. Jammer, vindt t zo gaaf het zelf te doen! Maar goed, ga wel de lamp morgen ophangen zelf, dus heb ik wel iets zelf geklust :) Ook morgen mn huisje schoonmaken want dat is er dus vandaag weer bij ingeschoten. Geen probleem, pap is er pas rond half 4 dus heb ruim de tijd.
    Vanavond... Heb wel veel zin nog ff de stad in te gaan (dit keer dan wel een fris-avondje ;) ) maar ben ook wel erg moe. Vermoed dat ik thuis blijf :D

Fijne avond allemaal!

Deel Deze Pagina