@chantal.. jemig, wat erg! ik zou mijn kind dus niet in zon situatie willen achterlaten.. onder werktijd snuiven? spoort hij niet? (sorry.. dat ik fel reageer, maar mijn ex snoof dus ook.. of ie t nog doet weet ik niet, maar die snoof ALTIJD ook waar zijn andere kindje bij was!)
Ja, en dat is nou het moeilijke. Hij zegt dat ie het niet doet in de weekenden dat mijn dochter er is. Maar kan het niet controleren he 8)
nee precies... en wat niet te controleren valt.. geloof ik dus niet meer na wat mij is overkomen... Helaas pindakaas zou mijn antwoord zijn.. of je doet het niet, of je doet het altijd.. vind drugs gebruiken sowieso onverantwoord.. met of zonder kind erbij! En al helemaal t in je huis hebben liggen!
hoi meiden zit beetje met een dilemma mijn zoontje wordt as vrijdag 2 jaar. Nu heb ik al 8 maanden geen contact meer met ex schoonfamilie en ruim 7 maanden niet meer met mijn ex. Wordt er vandaag ineens een pakje bezorgd voor zijn verjaardag vanuit moeder van mijn ex. Vind dit erg lastig. Op zich heb ik met haar nooit problemen gehad. Zij heeft zelfs de eerste periode nog goed contact onderhouden wat gaandeweg steeds minder werd. Echter ik heb er gewoon een dubbel gevoel bij... het kan gewoon lief bedoeld zijn enz. maar het kan ook zo zijn dat ze hiermee weer een opening verwachten , mede naar mijn ex toe, wat ik dus niet zou willen... tenminste naar mijn ex toe dan. ik heb nu eindelijk de rust en had dit dus niet verwacht meer na al die maanden. Zat me al wel te bedenken of mijn ex nog wat zou ondernemen maar dit niet. Nu zit ik me des te meer te bedenken dat mijn ex wellicht ook wat stuurt of gaat bellen of zo. Zit daar dus niet op te wachten... de gedachte alleen al geeft weer spanning. Betreft het cadeau... ik heb zojuist ze geprobeerd te bellen maar ze zijn er niet. dochter nam op. Ze zijn nu in Frankrijk t/m zondagavond. haar dus alvast bedankt en gezegd dat ik later terug zal bellen om te bedanken. Als opa en oma voor Luuk zijn ze gewoon welkom.. heb ik ook altijd benoemd. Ze hebben me immers niets misdaan in tegenstelling tot mijn ex en is wel hun enige kleinkind. pfoe lastig hoor. Ik ga maandag dus maar terugbellen en blijf stil hopen dat mijn ex verder niets doet. Want met hem contact opnemen zie ik echt niet zitten.
ja stond gefeliciteerd met de verjaardag van Luuk en dan hun namen en groetjes betreft bellen... tja dacht in begin ook van doe maar niet.. maar een cadeau aannemen en niets laten horen vind ik niet netjes en acceptabel. dus dacht ik bel, bedank ze en zeg dat ze welkom zijn als ze eens willen komen en laat de rest verder aan hun omdat ik bij hun toch vermoed dat ze dit uit beleefdheid doen en om eventueel iets te openen naar mijn ex toe maar niet om zelf langs te komen. Zij vinden dat het eerst goed zou moeten gaan tussen mij en ex voordat hun "er tussen gaan zitten"... maar tja dan kunnen ze lang wachten want ex die heeft te veel gedaan aan stomme dingen en verder dus niets meer van vernomen al 7 maanden. tja blijft lastig
Ik vind het wel heel lief van je ex schoonouders! ze denken wel om jou zoon en zij zijn hem niet vergeten (gelukkig) denk niet dat ze het bedoelen om weer een opening te maken nar contact, maar dat ze het lief bedoelen en dat ze aan hem denken. Zo komt het op mij over Goed dat je ze even gebeld hebt om te bedanken. Mijn zoon heeft nog nooit wat van mijn ex schoonouders gekregen, niet voor zijn verjaardag en ook niet voor sinterklaas e.d. ook niet van zijn vader. Als mijn exschoonouders iets zouden sturen zou ik het wel heel mooi vinden dan weet ik inelkgeval dat zij nog wel aan mijn zoon denken... Nu heb ik het gevoel dat ze hem vergeten zijn of eigenlijk meer het gevoel: mijn zoon bestaat niet voor hun best pijnlijk... Ik vind het verschrikkelijk dat de andere opa en oma ook niet naar mijn zoon omkijken en ook nooit wat laten horen. Als de vader geen contact wil dan kunnen de opa en oma toch wel wat laten horen? Jou exschoonouders denken gelukkig wel aan hun kleinkind en hij bestaat ook echt voor hun gelukkig
Ik snap je dilemma Mamametzoon. Goed dat je deze stap gezet hebt hoor. Ik heb eigenlijk t tegengestelde hier, mijn ex-schoonmoeder snapt niet dat ik 'klaar' met haar ben Natuurlijk, ze is de oma van mn dochter en daardoor welkom. Maar ze hoeft me niet meer 2 keer per week te bellen voor wissewasjes, ze hoort niet meer bij mn verjaardag etc. En dat snapt ze geloof ik niet. Tis een prima vrouw hoor, maar ik heb gewoon niks meer met haar. En ik hoef ook niks meer. Dus die verplichte telefoontjes en bezoekjes..pff zit ik niet op te wachten hoor haha.
@ Annetske.. het zal ook wel lief bedoeld zijn hoor, zo kijk ik er ook wel naar maar ergens voel / denk ik dat ze wellicht hiermee toch ook hopen dat het contact tussen zoon en vader (mijn ex) weer hersteld raakt. Maar tja dat heb ik al te vaak geprobeerd open te gooien met als gevolg teleurstelling en leugens. Maar goed... het is lastig maar iig wel lief idd dat ze het proberen. Dit is in feite ook een probleem buiten hun natuurlijk. (alhoewel het wel slikken was toen ik merkte dat zij het zo opnamen voor hun zoon ondanks alle leugens en mij echt in kwaad daglicht stelde) Vandaar dus ook mijn telefoontje en bel ik maandag terug. heb ondertussen wel vast een email gestuurd met een recente foto erbij. Heb ik iig mijn best weer gedaan en dan maar zien of we idd contact willen. maar idd Wijffie dan hoeft het ook niet elke week of zo hoor hahaha.... al verwacht ik dat dus ook totaal niet.
@mama, vind het ook heel netjes van je dat je ze wilt bedanken. Ik persoonlijk vind het een beetje jammer dat ze juist nu, omdat ie jarig is wat van zich laten horen. Maar goed.. dat is mijn gevoel. Ik hoop idd dat er van hun kant geen addertje onder het gras zit, en ze het echt goed bedoelen. (ja ja, ik blijf achterdochtig..)
Mijn exschoonmoeder blijft het ook opnemen voor haar zoon hoor ondanks alle leugens die hij verspreidt e.d. over mij. kan me wel voorstellen dat je echt even moest slikken toen je het pakje kreeg, komen toch weer herinneringen boven he? en ja kan me voorstellen dat je liever geen contact meer hebt ivm. de teleurstellingen van je ex. Zijn je exschoonouders verder wel Ok mensen? afgezien dat ze het steeds voor je ex opnemen e.d.? Mijn exschoonmoeder is een hork nl hahaha en mijn exschoonvader een geval appart... die heeft meer belang bij zijn eigen zaak dan in zijn familie e.d.
ja dat had ik dus ook en annetske ouders van mijn ex zijn ook gescheiden. Zijn moeder (die van het pakje) met diens nieuwe partner heb ik nooit echt problemen mee gehad behalve dan dat ze me na leugens van mijn ex ineens liet vallen en wel tijdje heeft geprobeerd aan te dringen op contact enz. Vader van mijn ex met diens partner hebben me bedreigd in de tuin terwijl ik zoonlief op schoot had (toen 4 maanden) door te schelden, voor me te staan waar allemaal buren bij waren en leugens te roepen en uiteindelijk te noemen van je krijgt je loon nog wel het is ook.....(naam ex) zoon en wij gaan ervoor dat hij hem krijgt. iets in die trant. En hier wist moeder van ex ook van, was er bij maar heeft het toen niet voor me opgenomen. Andere buren van me hebben mijn zoontje snel overgepakt en namen mij bij de arm mee bij hun binnen. (ik stond alleen maar stomverbaasd alles aan te horen namelijk en klampte mijn zoontje vast aan me zodat die niet afgepakt kon worden en probeerde weg te komen wat niet lukte) ik kon mijn eigen huis toen niet in omdat ex schoonvader weg erheen blokkeerde. Was toen dus ook wel enigszins teleurgesteld in ex schoonmoeder. maar verder geen problemen nee.
Pff wat een verhaal zeg echt erg dat je exschoonmoeder niet heeft ingegrepen toen. je moet toen wel bang zijn geweest. Zo erg was het hier niet maar mijn exschoonmoeder helpt ook mijn ex hoewel ze weet dat hij fout zit en praat nu ook net zo goed heel negatief over mij, terwijl haar eigen zoon niet naar zijn zoon omkijkt er niet voor betaald. dan denk ik als mijn zoon dit later zou gaan doen dan denk ik dat ik wel tegen mijn zoon zou zeggen: Je hebt een kind dus dan moet je er ook voor betalen en er voor zorgen een kind wordt onschuldig geboren en kan er niks aan doen als papa en mama uitelkaar gaan. helaas begrijpen niet alle mannen dit Wij hebben de 1e sneeuw hier! hele land had al sneeuw maar wij nog niks maar nu hebben we een witte laag...
hey meiden ff vraagje.. coll zijn vader komt vandaag weer langs.. Tijdje terug had ie gezegd elke maand geld over te gaan maken, en dat ie zo 160 euro permaand zou betalen. De 1e maand was t 125.. want hij had niet meer. En nu staat er 100 euro op mijn rekening. Ik kan niet anders dan weer teleurgesteld in hem zijn dat ie iets zegt en t vervolgens niet doet. Niet dat ik er op reken, want dat is pcies wat ik niet doe om teleurstelling te voorkomen als er helemaal geen geld komt Maar ik had tegen hem gezegd, beloof nou niks, noem geen bedragen want je gaat t weer verpesten.. en warempel.. al 2maanden niet aan zijn eigen afspraak weten te houden, toch knap... ik word er gewoon nu alweer moe van.. en dan is ie nog niet eens hier. Heb er helemaal geen zin in.... Ben alleen maar negatief aan t denken (heb al 2 weken niks meer gehoord nadat we dit telefonisch afspraken voor vanmorgen) Hij heeft niet meer laten weten of hij vrij heeft gekregen van zijn werk.. of wat dan ook.. En kan alleen maar denken, als ie te laat komt, wat doe ik dan. Als ie niet komt en niks laat weten wat dan.. En moet ik met hem en coll in de sneeuw gaan spelen? nee bah geen zin in.. ga vanmiddag wel alleen met collin zonder hem.. hij vermaakt collin hier binnen maar 2 uurtjes.. Jakkes..
Probeer om dat negatieve gevoel, hoe moeilijk het ook is, niet te laten overheersen. Die kleine voelt dit namelijk heel goed aan. En in die sneeuw spelen moet je lekker zelf doen. Is veel te leuk om dat een papa momentje te laten worden 8) Hier sinds gisteren, op de formaliteiten na, gescheiden. Rechter moet het nog goed keuren maar verder is gelukkig alles geregeld. Ook heeft ie van de week zoals afgesproken de ademetatie (lees alimentatie maar hij schrijft het zo ) overgemaakt. Geeft toch weer wat rust dat ook dit weer geregeld is.
Vinden jullie het geod als ik hier zo af en toe al mee kom schrijven,ook al wonen we nog samen? in mijn hoofd ben ik al aan het idee aan het wennen en dan krijg ik ook alvast een idee van wie jullie allemaal zijn... Chantalleke: ben je lamg bezig geweest met de scheiding? voelt het oke nu?
Van mij mag je hoor Maar ben op zich niet lang bezig geweest met de scheiding. Waren pas sinds november getrouwd en in augustus ben ik begonnen met het regelen van de scheiding. De papieren moeten nu alleen nog maar door de rechter ondertekent te worden. En of het oke voelt, ja dat voelt het zeker! Had er al redelijk snel vrede mee, hoefde niet meer te vechten voor een relatie die niet werkt. En na alles wat hij ondertussen gedaan heeft is dit gewoon het beste. (en dat terwijl ik niet eens degene ben geweest die een einde aan onze relatie heeft gemaakt)
hoi allemaal ook ik gedoe zoals gezegd woensdagavond pakketje van ex-schoonouders en JA HOOR stond gisteravond ineens mijn ex om 19.15 voor de deur. of hij binnen mocht komen (na ruim7 maanden) voor cadeau voor de kleine. totaal verbijsterd ik via de intercom dat ik dit niet zag aankomen en druk was (had mijn nichtje ook te logeren). Hij vroeg... alsjeblieft ik wil hem dit persoonlijk geven. Tja hij was wel met de metro deze kant op gekomen. Afijn dan dat cadeau maar komen geven ook. Dus hem binnen gelaten. Hij gaf het cadeau aan Luuk. Luuk reageerde gewoon net als tegen alle andere vreemden. Nieuwsgierig maar extra bij mij blijven. Mijn ex heeft even met hem zitten spelen, vroeg hoe het met hem ging en toen ging ik beide kinderen op bed leggen Ex heeft geholpen Luuk trusten te zeggen en wilde toen weggaan en noemde ik spreek je wel weer. heb hem teruggeroepen en gezegd wat dit nu allemaal te betekenen had? het kwam erop neer dat hij wel graag vader voor Luuk wil zijn en iets voor hem wil betekenen. Dat hij dit liever met mij doet / er samen uitkomt dan via een rechter. En vandaar deze actie. Hij noemde dat alles nu rustiger is. Hij zit alsnog in het minnelijk traject maar wel met verlenging van een jaar (dus loopt dan 5 maanden achter op mij) maar hoeft dus niet via rechter. Was wel even frustrerend om te horen. maar goed, niets aan te doen. Verder gaf hij aan ook niets meer te hebben met het meisje van eventjes terug (meisje van 19/20 jr waar hij zo'n 4-5 maanden mee heeft gehad) en nu dus alles weer rustig is. Ik noemde hem dat dat er allemaal niet toe doet. als je kiest voor je kind doe je dat onvoorwaardelijk en in elke situatie. hij was stil en tranen stonden in zijn ogen. gevraad wat hij nu verwachtte dan. hij noemde het niet te weten maar langzaam weer iets op te kunnen bouwen met Luuk. pfoe !! en dat na alles. het feit dat hij het met mij en niet via een rechter wil doen is enigszins wel positief en ook dat dit initiatief nu van hem komt, maar liever had ik gewoon alle rust behouden. toch weet ik dat ik er iets mee moet. Mijn ex zal vermoedelijk niet echt opgeven dus en als het via een rechter komt dat zal er toch een omgangsregeling komen. Voor nu maar even afwachten wat mijn ex verder gaat ondernemen (hoe en wanneer hij weer contact opneemt) we hebben afgesproken heel rustig aan en voor nu via de mail mag hij me dingen vragen over Luuk. Heb wel duidelijk gezegd dat dit bij hem ligt en ik niets uit mezelf zal doen. Dan is dat iig duidelijk. Ik vind het dubbel: aan de ene kant goed dat hij dit nu uit zichzelf doet en buiten de rechter om wil doen aan de andere kant ben ik bang voor opnieuw herhaling, teleurstelling en dan ook voor Luuk dus. en dus ook voor weer onrust. Pfoe
Jeetje mamametzoon, inderdaad wat een gedoe. En ik kan je dubbele gevoel dan ook heel goed begrijpen. Maar inderdaad, doe het lekker rustig aan, laat alles in eerste instantie van hem afkomen en bedenk je bij alles wat je doet en toelaat wel even of je je er wel goed bij voelt.