Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    @kussiex
    snap dat je even niet helemaal jezelf bent nu jeetje wat een schrik
    en ik snap dat je toch sms hebt gestuurd net als ik toen wel even belde naar ex toen ik alle verhalen hoorde, maar zegt allemaal weer genoeg idd dan he... laat maar weer gaan dan
    meis sterkte met alles

    d is vrijdag niet geweest, maar zaterdag dus wel. was gezellig maar maar eventjes. zonet weer op msn gezeten met hem. blijft gezellig dus is goed :D

    rest reageer ik wel weer... nu slapen

    en idd meiden gaan we nu op beide forums dan plaatsen (dubbel??!?)
     
  2. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @Forums, ik denk dat het makkelijker is om bij 1 forum te houden. Nu ben je toch een beetje dubbel aan het typen.

    @Kussiexx, jeetje wat een verschrikkelijk nieuws. Ik vind het goed dat je gesmst hebt. Maar wel een lulhannes dat hij niet reageert hoor.

    @Visje, leuk dat je gisteren ook nog op msn gezeten hebt met hem.

    Hier, ik zit er echt even helemaal doorheen. Zit wederom in de herrie van de verbouwing.
    Rebecca die test mij op alle mogelijke manieren uit. Luisterd voor geen meter en is soms gewoon ronduit gemeen. Ook is ze snachts erg vervelend. Als ze snachts wakker wordt komt ze naast mij liggen. Ik laat dit toe, want als ik haar in bed leg gaat ze huilen. Ze ligt bij Vince op de kamer dus dan heb ik ze beide overstuur wakker snachts. Maar eenmaal bij mij in bed heeft ze geen zin meer om te slapen en gaat ze mij wakker zitten houden steeds. Ik word er knettergek van! Iemand tips??
    Vince is al dagen compleet van slag. Gilt het uit tijdens elke maaltijd. Tijdens het gillen wil hij wel gewoon eten, maar de ene keer doet hij zijn mond open en de andere keer draait hij weg om nog harder te gaan gillen. En ja, aangezien hij niet laat zien verder wanneer hij een hap wilt zit ik dus in een compleet drama steeds. Hij vind alleen de fles maar goed, maar ja.. hij moet toch eten. Verder is hij over het algemeen ook erg hangerig en gilt snel. Hij hoeft maar te zien dat ik weg loop, of ik hoef hem maar neer te zetten en het is 1 groot drama!

    Mijn energie is even helemaal op!!!

    Ik heb geen fruit meer in huis en ik MOET dus wel naar de supermarkt. Maar dat is ook een compleet drama. Met de duobuggy, kids, boodschappen.. Ik heb alleen een trap bij de voordeur en ben dus eindeloos die trap op en af aan het lopen om beneden en boven te komen met alle spullen. De enkele buggy is geen doen want Rebecca zet dan halverwegen haar kop stijf en weigert door te lopen. Als ik haar dan meeneem, op welke manier dan ook, wordt het 1 groot krijsfestijn.

    Sorry maar ik zie even niet in hoe ik dit allemaal vol ga houden :(
     
  3. Foxymama

    Foxymama Niet meer actief

    Demaco:
    Rebecca heeft nu echt de leeftijd om de grenzen op te zoeken.
    haar in je bed laten liggen zou ik niet doen.
    Misschien is het een optie om tijdelijk Vince in je kamer te laten slapen? Zodat je haar wel steeds in dr bed kan laten liggen, zodat ze weet dat ze daar moet slapen en jij die grens aan kan geven.
    Vince en eten: Als hij niet wil, laat hem maar lekker mokken zou ik zeggen. Hij komt vanzelf wel als hij honger heeft. Maak het eten dan extra gezellig met Rebecca en dan zal hij vanzelf zijn best doen om ook de "grote jongen" te zijn.
    En je werkt tenminste wel aan je conditie met die trap van je. Beloof haar desnoods iets als ze zich gedraagt na een tijdje lopen.

    Kussiex:
    Wat vreselijk van die neef van je BFF.
    Goed van je dat je T. gesmst hebt, maar moet wel zeggen dat ik vind dat I. zich er teveel mee bemoeit.

    Dr hart zal vast wel op de juiste plek zijn, maar vanaf hier lijkt het net alsof ze meer "begrip" heeft voor hem en dat jij maar achter hem moet aanhollen, terwijl hij geen moer voor jou doet. Heel begrijpelijk dat hij het moeilijk heeft hoor, maar als hij je nodig heeft, weet ie waar je woont.

    Als zij op deze manier jou steeds bij zijn zaakjes blijft betrekken, kom jij nooit over hem heen/van hem af.

    Visje:
    Jammer dat D. niet langs kon komen, maar gelukkig toch nog lekker gekletst op msn.

    Forum:
    Mijn part gaan we helemaal over daarheen. Zeg het maar dames :)

    Hier:
    Zoon naar school gebracht en nu wachten op me moeder. Komt eff helpen me bed op die stomme verhogers te krijgen en wat boodschapjes te doen.
    Verder alles cool...baby druk en buik groot en zwaar :D
     
  4. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @Foxy, dingen beloven helpt helaas weinig de laatste tijd.
    En met Vince heb ik erg veel moeite om het eten te laten zitten als hij zo moeilijk doet. Want hij heeft problemen met aankomen. Hij heeft zijn vaste voedsel echt nodig anders valt hij weer af. Opvolgmelk lijkt water voor hem te zijn, doet niks met zijn gewicht.

    Ik heb er aan zitten denken om Vince bij mij te laten slapen. Echter ben ik bang dat hij daar aan gaat wennen. Maar ook voor een ander punt zal het wel goed zijn. Voor hem zelf ook, want nu vlieg ik er heen elke keer als hij een kik geeft. Omdat ik bang ben dat hij Rebecca wakker maakt. Maar ik weet bijna zeker dat hij na een paar minuten mopperen ook zelf in slaap kan vallen. Hmm.. toch maar doen dan denk ik.

    @Forum, wat mij betreft gaan we ook over naar het andere forum.
     
  5. Foxymama

    Foxymama Niet meer actief

    Demaco:
    Probeer iets te zoeken wat ze "raakt".
    Sticker systeem ofzo en volhouden! Laat ze maar effe huilen, laat ze maar eff jammeren. Dat maakt je absoluut geen slechte moeder.
    Kan je Vince geen opvolgmelk geven gemixed met Bambix?
    Vult ook veel meer. Ik zou me ook niet teveel druk maken om het aankomen (tenzij er iets medisch is) Op de foto (op het andere forum) ziet hij er prima uit!
     
  6. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Hij heeft wel een medisch verleden. Hij heeft een hele flinke bacterie in zijn darmen gehad en zijn verteringsproces lag bijna stil. Of hij er helemaal vanaf is hoor ik de 27e.
    Sinds hij van de speciale voeding af is (neocate) is hij gestopt met groeien zo ongeveer. Nou ja, in bijna 5 maanden tijd 400 gram aangekomen en van de +2 lijn terug gezakt tot onder het gemiddelde. Maar omdat hij nog altijd dichtbij het gemiddelde zit doen ze niks. Krijg steeds te horen 'Ja, afvallen mag niet.. maar ach hij kan het hebben..'
    Vandaar dat ik er een beetje huiverig op ben. Bambix krijgt hij al als pap sochtends. Door de fles vind hij niet echt intressant.
    Maar hij moet het vooral hebben van het brood en avondeten enzo.

    Ik ben zelf een beetje tegen het stickersysteem om slecht gedrag af te leren. Dit deden mijn ouders namelijk ook vroeger. Mijn zus met nagelbijten en elke keer na zoveel stickers een klein kadotje. Mijn zusje met driftbuien en na zoveel stickers een klein kadotje. Ik deed eigenlijk nooit iets wat niet mocht. Gevolg... geen stickersysteem, geen kadotjes.. Dat terwijl ik juist degene was die een voorbeeldkind was (als puber wel weer ingehaald maar ik was het makkelijkste kind wat je kunt hebben).
    Het feit dat je kinderen beloont omdat ze doen wat ze moeten doen, terwijl anderen dat altijd doen en geen kadotjes krijgen.. Nee ik heb altijd gezegd dat ik niet aan het stickersysteem begin en daar probeer ik mij ook aan te houden.

    Ze heeft het gehad met zindelijk worden. Maar dat vind ik weer anders. Want het is geen slecht gedrag om een luier te dragen. Het is dan enkel stimuleren van nieuwe ontwikkelingen.

    Pff.. ik lijk wel een zeur als ik dit zo terug lees.
     
  7. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    hoi meiden

    ja wat mij betreft kunnen we ook over naar andere forum hoor, andere dames dan nog wel daar aanmelden en die moeten dan ook wel ok zijn

    @demaco;
    idd even lastige fase waar je in zit. stickersysteem gebruik ik op dezelfde wijze. dus idd met zindelijkheid, maar ook bij het in eigen bed slapen heb ik het een tijdje ingezet. Maar ik doe idd niet aan als je nu netjes dit of dat doet krijg je een beloning / cadeautje.
    Ik stel dan vaak eerder juist een andere keuze zoiets als oke je wilt niet eten; je blijft wel even aan tafel zitten en lukt dat niet zit je op de gang. Keuze tussen blijven zitten of op de gang. kort, duidelijk en helpt meestal heel goed al is het de eerste keren vaak even strijd omdat ze het besef moeten krijgen dat je het dan ook echt doet.
    betreft winkelen; laat rebecca een eigen lijstje afwerken, laat haar helpen, maar haar belangrijk. Vraag of zij weet waar de melk is. desnoods een eigen wagentje / mandje. dat soort dingen. dit doe ik bij Luuk ook. En is echt leuk gewoon !!!
    succes even met alles meid.

    @foxy; gaat hard nu he... bijna bijna :)
    bed op verhogers ga ik dus niet doen hoor. moet idd eigenlijk wel, maar dit is al een hoog bed en anders kom ik er zelf niet meer goed in en uit en bovendien zit het aan een muursysteem vast. als kraamzorg er moeilijk over doet (verwacht dat het wel meevalt) dan verschoon ik zelf mijn bed wel of vraag dan mijn moeder of zo keertje te helpen whahaha.

    hier:
    vanmorgen echt moe en luuk weer 6 uur wakker. Hij kwam bij me en wilde opstaan. Ik heb heel vriendelijk gevraagd of ik alsjeblieft nog even mocht liggen. Nou euh nee eigenlijk niet, maar na hem even schone luier, wat drinken te hebben gegeven heb ik op mijn bed tv aangezet wat speelgoed bij me neergelegd in bed en is hij heel rustig naast me in bed gaan spelen en tv liggen kijken van 6-8 en viel toen van 8-9 nog in slaap. Dus tot 9 uur blijven liggen eindelijk een keer. Doet goed :D Nu bezig met wat dingen regelen en hij lekker aan het spelen zonder luier hihi.

    19 feb ben ik jarig. dan ook bijna uitgerekend dus doe het simpel high tea eventjes voor wat mensen. moet alleen vooraf wat hapjes etc maken... iemand leuke ideeen (vegetarisch)
     
  8. Soda Pop

    Soda Pop Niet meer actief

    @ Demaco, ik zou er dan ook voor kiezen om Vince (Tijdelijk) bij je op de kamer te leggen, want nu gaat Rebecca er aan wennen dat ze mooi bij mama mag liggen (en dus wint) zeg maar...
    En dan Rebecca toch echt te laten liggen hoor, ze is indd flink aan testen!! Pfoeh!
    Ik weet hoe het is meid! Hier ook eentje die van alles aan het proberen is! En de nachten; moet er ook elke nacht uit... Maar ik kan nu eindelijk de 10 minuten regel goed toepassen... Ja echt, nu pas, en Stan word ook al 2...
    Gods wat vind/vond ik dat moeilijk....
    Ik snap dat je er moedeloos van word en er doorheen zit meid! Knuffel!!

    @ Visje,
    hihi, slim gedaan met Luuk, zo heb je toch nog iets langer je rust kunnen pakken!!

    @ Forum, gewoon die van Aurin doen dan! Vind ik ook prima hoor! Maar 1 plek lijkt me het allerfijnst! Het zijn er nu 3! Whahaha! Is wel erg veel!! Hihi...


    @ hier, net lekker met Stan buiten geweest!
    Nouw, Stan wilde dus niet er achter lopen, nee hij wilde er perse op zitten, gods dat ging me toch hard.. Heb nie "ff rustig kunnen wandelen hoor" Moest er in galop achteran! :D:D:D:D:D
    En als ik dan met hem ging stoppen omdat er een auto aan kwam, was ie boos joh!!! :$:$:$ GILLEN!!
    Maar tjah, het word meer en meer menus, want hij wil steeds meer zijn eigen zin doordrijven, nu hij lopen kan ook; links ipv rechts, of de andere kant op dan ik wil weet je wel!! Wowww, wat een karakter! :$

    En nu ligt ie uitgeteld in bed; de buitenlucht maak rozig! :D

    Liefs Mij
     
  9. Soda Pop

    Soda Pop Niet meer actief

    Betreffende T.

    Ehm, net een sms van hem gehad...
    Hij bedankte me en zei dat het indd heel heftig is, maar dat hij het allemaal redelijk goed aan kan.

    En I. zei dat hij misschien bindingsangst heeft.
    Heb haar gezegd dat ik zo wel excuses voor hem kan blijven verzinnen en dat ik er helemaal klaar mee ben (JA echt!!!) Want dat ben ik ook! Volgens mij is de knop om.. Heb er zoo de balen van.... Dat gedonder elke keer...
    Hij had wederom TOEN zulke mooie woorden, maar wat doet ie er mee?
    NEt als jaren geleden; nix... Dus op dat gebied is er gewoon nix veranderd en ik.. Ik ben er gewoon zooo zat van.. Zo teleurgesteld...

    Er lijkt wel of er echt iets veranderd is nu....

    Blegh...

    Liefs
     
  10. Foxymama

    Foxymama Niet meer actief

    Kussiex:
    Je hebt gewoon je breaking-point behaald met hem :)
    Nu is het een kwestie van echt alles accepteren en vooral zo door gaan!

    Leuk dat stan zo loopt! Gaat een hele nieuwe wereld voor hem open! En ook voor jou :p
     
  11. tweetie82

    tweetie82 Bekend lid

    24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @annaB
    Welkom!!


    @demaco
    Chatse!


    @kussiexx
    Jemig meid wat een rotbericht!! Wat naar dat die neef is verongelukt en kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. Heel naar dat je dan uit bezorgdheid en schrik een bericht stuurt en ook dan helemaal niets terug hoort.
    Hele dikke knuffel!!!
    Oh lees net je laatste bericht. Goed van je dat er er nu klaar mee bent! Extra knuffel :)

    @demaco
    Sluit me aan bij de tips die gegeven zijn. Je zou kunnen overwegen volle melk/kwark/kaas/roomboter te gebruiken tegen t afvallen. Maar zolang hij niet heel ver onder gemiddels valt, vooral niet al te ingewikkeld maken. Tess heeft een tijd terug met uitdroging in t ziekenhuis gelegen, meer dan 10% van r gewicht kwijt en is nu net weer bijna op gemiddeld, dus snap je angst heel goed. Succes!!

    @kleinvisje
    FIjn dat t zo goed gaat met Luuk!

    @hier
    Alles goed maar moet nu heel snel weg, tess ophalen
     
  12. MamsVanRobin

    MamsVanRobin Niet meer actief

    @ forums

    Weet iemand van jullie hoe ik bij dat andere forum kom??? Ik heb namelijk geen id meer :(
     
  13. tweetie82

    tweetie82 Bekend lid

    24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @mamsvanrobin
    Als het goed is heb je een pb gehad van Aurin met haar msn/email. Als je haar een mailtje stuurt, stuurt ze je de link naar het forum. Ze had t via de pb geprobeert, maar dat kon helaas niet. Dan kun je je aanmelden op dat forum en zal Aurin je toestemming geven dat je er op kan. Beetje werk, maar wel prive :)
     
  14. tweetie82

    tweetie82 Bekend lid

    24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    Nu ff ego-bericht afmaken waar ik net geen tijd voor had :D

    Als eerste, foxy, kan je de hand schudden. Heb ook een infectie euh daar :( Minder, maar 3 nachtjes en t is ook weer weg gelukkig.

    Nu over R. :
    Gister heb ik hem n apje gestuurd. Hele korte reacties, maja ziek dus dat kan ik hem niet kwalijk nemen.
    Vanavond ap van hem gehad (zijn innitiatief dus ;) ). ff gekletst. Morgen gaat ie zn oren uit laten spuiten. Hij doet echt alles in een keer geloof ik hahahaha. Maar goed, ik gevraagd of t dus nog neit echt beter gaat en toen zei ie dat ie woensdag weer gaat werken. Gaat dus de goeie kant op! Voor t weekend weer beter dus. Klinkt goed!! Dit weekend is mijn weekend zonder Tess, dus wie weet kan ik em nog ff zien. Heb wel al veel staan, en ga geen afspraken afzeggen, maar als ie zin/tijd heeft kan ik zeker wel n gaatje vinden :D :D Hoe dan ook, lekker dat hij zich wat beter voelt en erg blij dat ie apte vanaaf. Schimmel is na woensdagnacht ook weg (als t goed is, uiteraard) dus ook ruim optijd voor t weekend.

    Met Tess alles lekker. Zit in de "ja" fase. Wist niet dat die er ook was, maar op alles wat e vraagt zegt ze ja. Heel schattig! Babyzwemmen waren we voor de tweede week op rij te laat. Niet veel hoor, maar wel wat. We zitten nog niet zo lang in deze groep, en heb de nieuwe tijd nog neit helemaal in mn systeem. t is later, maar heb elke keer t idee dat ik later van huis moet, dan eigenlijk nodig is. ff de planning in mn hoofd krijgen: drie kwartier van te voren van huis!! Naja, 1 liedje gemist, dus valt mee hoor. Maar t is zo'n gestress dan.
    We hebben wel weer genoten :)
     
  15. Soda Pop

    Soda Pop Niet meer actief

    Hoi allemaal!!!
    Hier is niet zoveel geschreven, dus ik berg me maar voor het andere forum, volgens mij weet ik dalijk neit wat me daar overkomt! Gezien ik alleen nog maar de voorstelronde heb gelezen..
    JAIKS!!
    hihi...

    Dus zie jullie daar!!

    @ Tweetie, fijn dat R. weer back on earth is! Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar weer beter tussen en met jullie! Ben benieuwd! Hou ons op de hoogte heh! En hopelijk werkt kuurtje snel! Nix beroerder als narigheid down under!

    @ Foxy, een breaking-point was het zeker, want denk er nog steeds zo over, das al bijna 24 uur! Whahaha.. ;):p
     
  16. Shadow08

    Shadow08 Fanatiek lid

    31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Sorry meiden!

    Zo druk kom alleen ff zwaaien heb wel alles gelezen!

    Haar zo in de verf, en weer werken... Avonddienst... Bah!
     
  17. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    hoi meiden

    even vraag / oproep !!!
    aangezien we nu hier typen en een prive forum hebben lijkt het me het handigst om allemaal over te stappen naar prive forum om het steeds dubbel typen en meelezen van anderen te voorkomen hier.

    ieder mee eens?

    voor diegene die nog niet op prive forum zitten:
    - stuur een pb naar aurin met vraag om gegevens
    - je krijgt dan gegevens / link en kan je aanmelden
    - daarna krijg je bevestiging en toestemming en kun je daar meekletsen.

    het begint er al goed gezellig te worden maar iedereen blijft hier ook nog typen en bijhouden en dat is dubbel :p

    dus meiden.... kom op stap ook over dan kunnen we daar verder en kan hier slotje op
     
  18. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wat jammer dat jullie gaan! Ik had mij een tijd terug hier aangemeld, maar kon het niet bijhouden! Las wel steeds mee...

    Maar logisch hoor! Hihihi!

    Ik zal jullie verhalen en vooral de herkenning erg missen!
     
  19. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Ook ik vind het erg jammer dat jullie gaan. Las altijd met veel plezier mee met jullie verhalen. Niet altijd even leuk natuurlijk, maar toch.
    Foxy, Shadow en Kleinvisje, veel succes straks met de bevalling. Hopelijk krijgen jullie wolkjes van babies!
     
  20. Foxymama

    Foxymama Niet meer actief

    Visje:
    We kunnen ook gewoon switchen naar de andere en deze openlaten voor overige mama's.

    @Essenhout en Lola:
    Niet lullig bedoelt, maar juist voor de meelezers die niks zeggen (en eventuele slechte bedoelingen hebben) hebben we gekozen voor een prive forum. (Mijn mening tenminste)
     

Deel Deze Pagina