Moedermetzoon allereerst gefeliciteerd met je zoontje! vandaag jarig toch? (lees je banner nl ) Wat moet je weer geschrokken zijn toen je ex voor de deur stond. Heel dubbel. 7 maand niks laten horen en inene staat hij weer voor de deur. Knap dat je hem hebt binnen gelaten... Ik denk niet dat ik dat had gedaan nl. maar mijn situatie is dan bijna hetzelfde als bij jou maar toch ook weer anders Mijn zoon zou net zo reageren als jou zoon, gewoon zoals hij reageert op mensen die hij niet kent. Maar doe echt rustig aan met je ex... je weet dat hij zich niet aan zijn afspraken houdt nl. En Luuk wordt ook ouder, dus die gaat het misch beter begrijpen straks en dan wordt hij keer op keer teleurgesteld. En idd doe zelf geen pogingen meer om het contact op te bouwen, kost je alleen maar energie, laat het maar vanuit je ex komen allemaal. Vind het goed dat je dit hem gezegd hebt
nou mijn gevoel klopte.. hij was een half uur te laat.. belde niet.. stond om 9.30 voor de deur toen ik net wilde gaan sleeen buiten.. Allemaal excuses, vertraging met tram door iemand die onwel was geworden.. en zijn telefoon rekening had ie weer is niet optijd betaald dus weer (6ekeer dit jaar) afgesloten! uh uh.. Gezegd voor deze keer omdat coll hem nu al gezien had dat ie kon blijven, volgende keer 1 min te laat hoeft ie niet meer te komen kan ie rechts om keert maken, of bellen dat ie te laat komt! Verder was t wel gezellig.. op t feit na dat ie veel te hard met de slee ging rennen en coll over de kop sloeg zo met zijn snufferd in de sneeuw.. groot verdriet en paniek.. en coll nu bang is voor de slee En coll heeft een kado gekregen van "sinterklaas" van zijn vader dus dat was ook wel lief. @mama, wat schrikken zeg.. ik zou dat dus niet pikken, je belt maar van te voren laat me niet voor t blok zetten Toch goed opgelost, en weer een lastige situatie nu... wat kan je nog geloven he?
hoi meiden bedankt voor jullie liever reacties ik was er vandaag toch nog een beetje van slag / verbaasd door. Het grootste punt is idd dat ik dus bang ben voor herhaling en idd Luuk wordt ouder. Dus wat ik al zei en jullie ook zeggen... hij moet er maar mee komen en ik reageer alleen op hem en op dat wat goed voelt En de tijd zal het leren hoe het verder loopt. Valt nu helaas weinig over te zeggen... ook zoiets moeilijks trouwens... dat je het dan niet onder controle hebt / de onrust en onzekerheid over wat er mogelijk kan gaan komen en gebeuren. Ik probeer me nu dus gewoon te richten op mijn leven met Luuk en dat te doen wat ik altijd doe en dan maar zien wat er komt, dat alles een beetje loslaten. Moet ook gewoon weer even aan het idee wennen merk ik hoor. Kuide... jij ook een hoop gedoe dus vandaag. Blijft lastig he een ex die toch contact blijft zoeken maar alles hoe het hem uitkomt. dus maar een beetje los vast en niet houden aan afspraken enz. pfff annetske... tja ik twijfelde wel hem binnen te laten hoor. Maar uiteindelijk weet ik dat als ik niet reageer of het geen kans geef als hij zelf initiatief neemt dit ook tegen je gebruikt kan gaan worden. Dat wil ik niet. en bovendien mag ik mijn eigen belang niet boven dat van Luuk stellen en hem niet binnen laten zou zijn vanwege boosheid die het bij mij zou oproepen terwijl hij op dat moment niets fout deed en iets voor Luuk kwam brengen. En onrust is niet goed ook voor Luuk niet, maar het geen kans geven als hij eindelijk zelf initiatief toont en spijt benoemt is ook niet prettig. ik weet dat ik het risico neem dat het weer klapt. Maar juist doordat ik dat weet zal ik voorzichtig zijn en blijven en probeer ik het contact heel low te houden zodat Luuk zich niet zozeer aan hem gaat binden in de vorm van een nauwe band. Mocht het dan mis gaan... tja dan is er iig niet zo'n intieme band. als dan na tijden blijkt dat het wel goed zou gaan dan zien we dan wel weer, maar heel eerlijk gezegd ga ik daar nu echt nog niet van uit.
ook leuk nieuws LUUK IS DUS VANDAAG 2 JAAR GEWORDEN We hebben vanmorgen gezwommen en lekker samen doorgebracht. Morgen vieren we de verjaardag voor familie en zondag vieren we sint. Lekker druk, maar heb er zin in !!
Hier ook weer gezeik met ex gehad. Het leek erop dat we toch vrienden konden zijn, maar ik begin hem zoooo zat te worden. Ben vandeweek mega kwaad geworden, heb de hele avond vervolgens lopen huilen en ben er nu zo klaar mee. Hij is en blijft de vader van mn kind en dat zal ik nooit in de weg staan. Maar verder? Nee, genoeg is genoeg
Ja lastige is dat je dus kennelijk nooit helemaal los komt van je ex als je kinderen hebt - tenzij deze dus zelf echt helemaal niets meer onderneemt en ineens weer op komt duiken - Ik zat me dat gister ook te bedenken: fijn hoor neemt hij de keuze om in zwangerschap weg te gaan. Zegt voor het kind er te willen zijn, kind komt... gaat even goed maar bij elke boe of bah blijft hij weer tijden weg en duikt dan ineens weer op als het hem uit komt. Eerst dus weggaan en je alleen laten en dan ook nog eens je leven geregeld weer overhoop halen of onrustig maken door als een soort jojo in en uit je leven te stappen. Erg vervelend. Maar ik vrees dat ik er idd niet helemaal onderuit kom. Daarom kijk ik maar hoe het loopt en houd ik me vast aan het feit dat ik mijn leventje gewoon met luuk doorzet en de basis ben voor Luuk.
@mama, goed omschreven... als een jojo.. Denk dat je dat deze keer ook goed duidelijk moet maken, van goh luister, dit is wat je keer op keer met ons leventje doet, niet alleen met mijn leven, maar ook dat van mijn zoontje! dit is de allerlaatste keer, of je doet het goed, of je gaat nu en komt nooit meer.. verpest je t weer is de rechter je enige mogelijkheid nog?
ja kuide idd heb hem dat ook al wel benoemd hoor, nog niet zo direct met consequenties maar wel gezegd dat ik niet zit te wachten op herhaling. eerst maar kijken wat hij verder gaat ondernemen en dan maak ik dit hem zeer zeker ook duidelijk. Is dat niet iets wat jij zelf ook kan doen dan... of je houd je aan je afspraken en je kan hem zien of het stopt?! Jij zit immers ook steeds in een onduidelijkheid met hem toch?
nou ja dat kan ik doen ja.. maar hij weet dat dit zijn laatste kans is.. en dat als hij nog 1keer iets verkeerds doet, dat ie nooit meer welkom is. En hier is natuurlijk geen erkenning etc he. En tot nu toe komt hij 1x in de maand 2 uurtjes.. (wat dus blijkbaar al moeilijk zat voor hem is)
Sneeuwt het bij jullie ook zo? hier wel... Gisteren ook al en nu harde wind erbij. Straks maar weer scheppen dus met zoonlief en op de slee rijden naar zijn opa en oma.
Ja hier blijft t ook flink sneeuwen. Ik hoop maar dat de wegen een beetje begaanbaar zijn morgen, anders valt t sinterklaasfeest in t water en dat zou wel heel jammer zijn. Mijn ouders en mn zus/zwager zouden hierheen komen, maar die moeten een half uur cq 1.5u rijden. En dat is met dit soort weer en evt ijzel gewoon niet verantwoord. Jee hoe leg ik dat uit aan de kleine?
hier ligt het ook helemaal vol. ik heb er zo'n hekel aan! gelukkig hoef ik vandaag nergens naar toe en ben ik al de hele dag lekker thuis met mijn kleine ventje. bevalt me ook wel moet ik zeggen! alleen erg vervelend dat ik de hele tijd politie agent moet spelen omdat hij de honden zit te slaan en te knijpen! al van alles geprobeerd maar hij blijft maar door gaan. het lijkt steeds erger te worden
leuk he fje1? politieagentje spelen... en ja het wordt alleen maar erger haha. Maar ja ze moeten het wel leren he en blijven corrigeren kamt na verloop van tijd aan Ik zit in de kou... vanochtend van bed en zo koud in huis. zou douchen maar zokoud in de douche. heb de thermostaat op 17 in de nachten dan slaat de kachel af en toe aan nl. kom ik beneden is de temp 15 graden in de kamer... dus geen kachel aangeslagen. Ik naar boven naar de CV hele checklist... heb maar gereset en later de stekker er uit getrokken... nog geen warmte ding bleef stil. Ik toch maar douchen heb wel warm water gelukkig. na het douchen hoor ik de verwarming tikken dus denk aaaah warmte en ja de douche werd warm. maar beneden blijft de thermosstaat maar op 15 graden handen en de kachel wordt minimaal warm. zo maar ff de monteur bellen dus... dis ook niks. Gisteren zei de visite al wat is het hier koud, nou ik had de verwarming op 19 wat ik normaal ook heb. maar idd het werd maar kouder en kouder maar verder geen acht opgeslagen maar toen deed de cv het dus al niet.
ik vind die sneeuw ook echt niks, en gister was het zo spekglad met die ijzel, nee mocht mij beter wat later. aah ik heb het zo krap momenteel, bd heeft een fout gemaakt waardoor ik 100 euro te kort kom en tja wat extra rekeingen aan het einde van het jaar, wel ff afzien hoor heb nog maar 65 euro tot de 15de, nu hoop ik dat de 20ste al mijn toeslagen wel correct zij (heb wel brieven gehad met het juiste bedrag) dan heb ik het weer wat breder, en straks kinderbijslag ook niet verkeerd!!!! hebben jullie leuke sinterlaas gehad? hier hadden we het al wat eerder kids weer blij met hun speelgoed vooral veel little people dat is hier echt favoriet
hey meiden... hier was sinterklaas super! En ook de sneeuw vond ik (en collin) geweldig! vind het wel jammer dat t nu weg is en zo spekglad is nu Ik zit er heel hard over te denken om een opleiding te gaan volgen tot doktersassistente.. is een 1 jarige opleiding, met stufi (totaal 770 met aanvullende beurs lening etc..) 1 dag in de week naar school. En daarnaast 3 dagen als gastouder te gaan werken. Zodat ik ongeveer zelf nog iets van 800 bruto verdien (ongeveer 500 over hou daarvan) Want ik zit nu nog tot maart in de WW met aanvulling vanuit de WIJ (bijstand gemeente) Dus eigenlijk zit ik ook in het traject van de WIJ maar moet ik een aan de uwv en aan de gemeente verantwoording etc afleggen en beide helpen ze me helemaal nergens mee! De gemeente gaat nu moeilijk doen.. maar ze reageren nooit op mails, of op informatie die ik hen stuur met de vraag of ik zoiets ook kan doen via de WIJ. Dus had ik zoiets van fuck jullie allemaal ik regel het zelf wel..
hoi allemaal hier zaterdag luuk zijn verjaardag en sint ineen gevierd. was gezellig en luuk is enorm verwend echter de nacht van zaterdag op zondag werd luuk ziek..... denk dat alles hem te veel is geweest en hij een virusje heeft meegepikt (donderdag kwam ineens zijn vader langs, nichtje logeren, zwemmen vrijdag, en dus zaterdag sint en feest). Hij spuugde zijn hele bed onder en had wat koorts. Ook mijn zus en zwager waren allebei ziek geraakt. Afijn nichtje kwam die zondag dus ook nog omdat mijn zus en zwager haar die dag niet konden verzorgen door hun ziek zijn. Dus ik met Luuk en nichtje in huis. Luuk veel laten rusten, nichtje bezig gehouden. 's avonds weer rust en Luuk lekker in bad en massage, insmeren tegen de verkoudheid enz. en gelukkig was hij vanmorgen weer een stuk beter en is wel naar de opvang om te trakteren (ik momenteel even pauze op t werk) Dalijk hem halen en hopen dat hij het leuk heeft gehad en zich goed voelde verder
nou als dat is wat je wilt en je het gaat redden zou ik idd de dingen proberen te regelen. maar wel melden / navragen hoor toch denk ik zo voordat je anders allerlei verwijten krijgt daarna
@mama, ja ga het ook melden bij de gemeente.. maar dit schiet gewoon niet op.. ze kunnen mij niks bieden. En als ze me wat bieden is t voor min. 4 dagen werken voor t zelfde geld als wat ik nu krijg aan uitkering.. waar ik dus eerst 3 dagen voor werkte! nou sorry maar ben echt niet gek! want dan krijg ik dus minder betaald, moet ik meer werken en meer betalen aan opvang voor collin! dat is niet helemaal hoe t werkt volgens mij!